۱۵ نرم افزار کاربردی اندروید

 گوشی های هوشمند اندروید کارایی زیادی دارند، و میتوان از این گوشی ها برای گوش دادن به موسیقی، بازی و سرگرمی، تماشای فیلم و ارتباط با یکدیگر از طریق شبکه های اجتماعی استفاده کرد. هدف دیگر استفاده از این گوشی ها، آسان تر ساختن کارهاست. خوشبختانه، نرم افزار های زیادی برای انجام این کار وجود دارد. از آنجایی که گوشی های اندروید قابل حمل میباشند، میتوانند بهترین ابزار برای آسان تر کردن کارها باشند. در زیر لیستی از نرم افزار های پرکاربرد اندروید نوشته شده است.

Applock

(قیمت: رایگان به همراه خرید های درون برنامه)

نرم افزار Applock  نرم افزاری امنیت محور میباشد و با استفاده از آن میتوانید نرم افزار های خود را انتخاب کرده و آنها را قفل کنید تا دیگران نتوانند به آن وارد شوند. این نرم افزار، برنامه های موردنظر را قفل کرده و برای ورود به آن، لازم است ابتدا رمز عبور را وارد کرد. همچنین کار با این نرم افزار بسیار آسان است و از اکثر گوشی های اندروید پشتیبانی میکند. برای دسترسی به قابلیت های دیگر این نرم افزار میتوان آنها را خریداری کرد. این نرم افزار، ساده ترین و پر کاربرد ترین نرم افزار در نوع خود میباشد.

2 1 ۱۵ نرم افزار کاربردی اندروید

CamScanner

(قیمت: رایگان به همراه خرید های درون برنامه)

CamScanner از قدیمی ترین و کاربردی ترین نرم افزار های اندروید میباشد. از این نرم افزار میتوانید برای گرفتن عکس از اسناد خود و ذخیره آنها در گوشی با فرمت PDF استفاده کنید، همچنین میتوانید اسناد خود را از طریق email ارسال کرده و یا آن ها را فکس کنید. بسیاری از قابلیت های موجود در این نرم افزار رایگان میباشد، همچنین میتوان برای استفاده حرفه ای از نرم افزار، قابلیت های بیشتر را خریداری کرد. در هر صورت، این برنامه یکی از برنامه های ضروری برای گوشی میباشد.

IFTTT

(قیمت: رایگان)

نام IFTTT مخفف عبارت If this, then that میباشد، این نرم افزار به شما امکان ساخت دستورات اعمال ساده را میدهد. قابلیت برجسته این برنامه، وجود پشتیبانی از سرویس ها و محصولات متعدد میباشد. با استفاده از این نرم افزار، میتوانید چراغ های هوشمند اتاق خود را روشن کرده یا عکس های اینستاگرام را دریافت کرده و آنها را در DropBox ذخیره کنید. در این برنامه برخی قابلیت های Google Assistant  نیز وجود دارد. این برنامه یکی از ضروری ترین نرم افزار ها برای انجام کارها بطور خودکار است.

3 1 ۱۵ نرم افزار کاربردی اندروید

Financial Calculators

(قیمت: رایگان)

این نرم افزار یک نرم افزار کوچک و کارآمد میباشد که میتوان از آن برای حساب های مختلف استفاده کرد. این نرم افزار میتواند در به یاد داشتن بدهی ها و قسط های بانکی به شما کمک کند، با این برنامه میتوان در کارهایی دیگر نظیر ذخیره کردن انواع حساب ها و کارت های بانکی و مخارج خود استفاده کرد، به تبدیل ارز ها پرداخت و مقدار سود دهی را حساب کرد. این برنامه شامل ماشین حساب مرکب نیز میباشد. بهترین ویژگی این نرم افزار، رایگان بودن آنهاست.

4 1 ۱۵ نرم افزار کاربردی اندروید

Google App

(قیمت: رایگان)

نرم افزار Google App ( یا Google Now) دارای قابلیت های کوچک بسیاری میباشد که میتواند شما را تا مدت ها به خود مشغول کند. این نرم افزار، یک افزونه برای قابلیت جستجوی صوتی گوگل میباشد. با کمک این نرم افزار میتوانید از آب و هوا باخبر شده، اقدام به خواندن اخبار مورد علاقه خود کرده(این اخبار بر اساس تاریخچه جست و جو بدست می آیند) و از رویداد های دیگر مطلع شوید. در نسخه های جدید تر اندروید، دسترسی به این نرم افزار و دیگر نرم افزار ها ساده تر شده است. همچنین میتوان این برنامه را با کیبورد گوگل( GBoard) متصل کرده تا بتوانید از این قابلیت در همه جا استفاده کنید.

Google drive suite

(قیمت: رایگان به همراه خرید های درون برنامه)

نرم افزار Google Drive و ابزار Suite، یکی از پر کاربرد ترین نرم افزار های موجود در اندروید میباشد. نسخه کامل این نرم افزار شامل ابزار Google Drive, Google Docs, Google Sheets, Google Slides, Google Keep و Google Photos میباشد. داشتن این نرم افزار ها به همراه نرم افزار یادداشت برداری ، به شما امکانات بسیاری همانند نرم افزار Office Suite میدهد. همچنین درصورت نیاز میتوانید اقدام به خرید فضای بیشتر در Google Drive  کنید. نرم افزار هایی مشابه این نرم افزار برای اندروید وجود دارد، اما تنها تعداد کمی از این نرم افزار ها میتوانند به اندازه Google Drive کارایی داشته باشند.

Google Translate

(قیمت: رایگان)

این نرم افزار، یک دیکشنری قابل حمل برای تمامی پلتفرم ها میباشد. در آپدیت های جدید این نرم افزار، قابلیت هایی همانند استفاده از دوربین برای ترجمه متن افزوده شده است. این نرم افزار از شبکه های وابسته اطلاعات برای ترجمه هرچه دقیق تر متن استفاده میکند. این برنامه قابلیت های دیگری همانند ترجمه در طرفه بصورت همزمان را دارا میباشد که برای سفر به کشور های خارجی بسیار ضروری است. همچنین این نرم افزار، کاملاً رایگان است.

5 1 ۱۵ نرم افزار کاربردی اندروید

PushBullet

(قیمت: $4.99 ماهانه / $39.99  سالانه)

برنامه PushBullet یکی از نرم افزار های کاربردی برای اتصال گوشی به رایانه میباشد، به کمک آن میتوانید توسط رایانه پیام ارسال کرده، فایل ها را سریعاً انتقال داده و اطلاعات گوشی اندروید خود را در رایانه ذخیره کنید. همچنین با کمک این برنامه میتوانید نوتیفیکشن های گوشی خود را در رایانه مشاهده کنید. نسخه رایگان این نرم افزار بسیار کاربردی میباشد، اما برای استفاده از تمامی قابلیت های این برنامه، باید آنها را خریداری کنید، قیمت این نرم افزار بسیار بالا بوده و برنامه های مشابه و جایگزین این نرم افزار را میتوانید در اینجا مشاهده کنید.

Simple System Monitor

(قیمت: رایگان / $1.99)

این برنامه در مدیریت سیستم عامل به شما کمک میکند. با استفاده از آن میتوانید مقدار استفاده از CPU، RAM، اطلاعات حافظه، میزان استفاده از GPU، ورودی و خروجی حافظه، دما و اطلاعات باتری و … را مشاهده کنید. این نرم افزار برای بررسی میزان استفاده سیستم از منابع سخت افزاری مناسب میباشد و میتوان با این برنامه، قدرت موردنیاز سیستم برای اجرای بازی خاص را بررسی کرد. بعلت تغییرات سیستم عامل اندروید در نسخه های اخیر، ممکن است برخی از قابلیت ها این نرم افزار در اندروید 7 به درستی کار نکند، اما این برنامه از پایداری بالایی برخوردار است.

6 1 ۱۵ نرم افزار کاربردی اندروید

Slack

(قیمت: رایگان / طرح های تجاری)

نرم افزار Slack یک نرم افزار پیام رسانی تجاری میباشد. در این نرم افزار میتوانید کانال های مختلف ایجاد کنید و اطلاعات خاص را با افراد خاصی در اشتراک بگذارید. این نرم افزار به دلایل پشتیبانی از سرویس هایی همانند Asana, Giphy, Google Drive, Twitter,  Zendesk و دیگر سرویس ها کارایی بسیار بالایی دارد. همچنین این نرم افزار از قابلیت تماس، پیام رسانی گروهی و ارسال فایل نیز برخوردار میباشد. این برنامه دارای نسخه های وب و رایانه نیز میباشد و میتوان آن را بر روی اکثر دستگاه ها نصب کرد. این نرم افزار یکی از پر کاربرد ترین نرم افزار های اندروید است.

Solid Explorer

(قیمت: امتحان رایگان / 2.99$)

برنامه Solid Explorer برنامه ای بسیار کارآمد برای مدیریت و جستجو در فایل ها میباشد. این نرم افزار دارای رابط کاربری زنده میباشد که کار با آن را هرچه ساده تر می سازد. علاوه بر مدیریت فایل های خصوصی، می توان از این برنامه برای مدیریت فایل های ابری، FTP، SFTP، WebDav و SMB/CIFS نیز استفاده کرد. همچنین می توان به کمک این نرم افزار به فایل های روت گوشی دسترسی پیدا کرد. این نرم افزار بسیار قدرتمند و در عین حال ساده است. مدت امتحان رایگان این نرم افزار 14 روز می باشد و پس از آن باید این نرم افزار را خریداری کرد.

Tasker

(قیمت: 2.99$)

این برنامه یکی از قدرتمند ترین برنامه های اندروید است. Tasker به شما امکان ساخت عملیات های خودکار را میدهد، امکانات و قابلیت های این نرم افزار بسیار زیاد است. این نرم افزار بطور پیش فرض دارای 200 عملیات از پیش ساخته میباشد، همچنین میتوان در آن عملیات خود را طراحی کرد. این برنامه دارای افزونه ها و ابزار های بسیاری نیز میباشد که میتوانند کارایی این نرم افزار را افزایش دهند. برای استفاده از تمامی امکانات این نرم افزار، ابتدا باید طریقه کار با آن را یاد گرفت.

7 1 ۱۵ نرم افزار کاربردی اندروید

Unclouded

(قیمت: رایگان / 3.49$)

Unclouded، نرم افزاری قدرتمند برای مدیریت فایل های ابری می باشد. این نرم افزار از سرویس هایی همچون Google Drive, DropBox, OneDrive, Box و Mega پشتیبانی می کند و به کمک این نرم افزار میتوانید فایل های ابری خود را مدیریت کنید. فایل های مشابه را حذف کرده، فایل موردنظر خود را جستجو کنید و تاریخ آخرین بازدید فایل را مشاهده کنید.این نرم افزار برای افرادی که تنها از یک سرویس فضای ابری استفاده میکنند، کارایی زیادی ندارد، اما برای کسانی که از چند سرویس ابری استفاده میکنند بسیار مفید است.

8 1 ۱۵ نرم افزار کاربردی اندروید

Wifi Analyzer

(قیمت: رایگان)

این برنامه یکی از برنامه های متن باز است که امکان جست و جوی شبکه وای فای خود و دیگر شبکه های وای فای را به شما میدهد. یکی از دلایل ضروری بودن استفاده از این نرم افزار، بررسی اختلالات کانال وای فای خود با دیگر شبکه ها است که بر روی سرعت و کیفیت وای فای تاثیر دارد. همچنین میتوان به کمک این برنامه شبکه های اطراف را جست و جو کرده و قدرت سیگنال را مشاهده کرد. در صورتی که میخواهید شبکه وای فای خود را بهینه سازی کنید، این نرم افزار برای شما بسیار کارآمد خواهد بود.

9 1 ۱۵ نرم افزار کاربردی اندروید

Wunderlist

(قیمت: رایگان / 4.99$ ماهانه / طرح های تجاری)

این نرم افزار یکی از بهترین نرم افزار های برنامه ریزی برای کارها میباشد. با استفاده از این نرم افزار میتوانید کار های پیش روی خود را بنویسید تا بتوانید آنها را به خاطر بسپارید و در آینده آنها را انجام دهید. علاوه بر این، میتوانید کار های روزمره خود را نوشته و آنها را با کاربران دیگری که از این برنامه استفاده میکنند به اشتراک بگذارید. این برنامه برای به یاد داشتن کارهای کوچک خانگی و به اشتراک گذاری آنها با دیگر افراد خانواده بسیار کارآمد میباشد. همچنین به کمک این برنامه میتوان لیستی برای خرید محصولات نیز تهیه کرد. نسخه رایگان این نرم افزار دارای قابلیت های بسیاری میباشد، اما برای استفاده از تمام قابلیت های این نرم افزار، باید آنرا خریداری کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *