15 تا از بهترین نرم افزارهای ضد بدافزار و آنتی ویروس اندروید

برنامه‌های آنتی ویروس اندروید یکی از محبوب‌ترین و پردانلودترین برنامه‌های موجود در گوگل پلی است. به طور کلی اگر مسائل امنیتی را رعایت کنید، نیازی به آنتی ویروس ندارید. اما اگر دوست دارید خودتان را محدود نکنید و به بسیاری از مسائل ایمنی اهمیت نمی‌دهید، برای مثال اگر از هر سایتی که به امنیت آن هم مطمئن نیستید، فایل و برنامه دانلود می‌کنید، می‌توانید برای مطمئن‌تر شدن از یک برنامه آنتی ویروس استفاده کنید. تعداد زیادی برنامه آنتی ویروس وجود دارند که می توانند عملکرد خوبی برای پاکسازی دستگاه شما انجام دهند. در ادامه این مقاله از سامسونگ یار ما بهترین برنامه‌های آنتی ویروس را به شما معرفی می‌کنیم.

نکته: به یاد داشته باشید که بسیاری از برنامه‌های آنتی ویروس عملکرد چندان مفیدی ندارند که حتی می‌توانند مضر هم باشند. بنابراین قبل از دانلود یک آنتی ویروس در خصوص آن تحقیق کنید و مطمئن باشید که برنامه مناسب و کاربردی است.

در ادامه لیستی از 15 تا از بهترین برنامه‌های آنتی ویروس اندروید را با هم می‌خوانیم.

  • 360 Security
  • Avira
  • Avast Antivirus
  • AVG Antivirus
  • Bitdefender Free Antivirus
  • Dr. Web Security Space
  •  ESET Mobile Security
  • Kaspersky Mobile Antivirus
  •  Lookout Security and Antivirus
  • Malwarebytes Security
  • McAfee
  • Norton
  • Sophos Mobile Security
  •  Webroot
  •  Google Play Protect

معرفی آنتی ویروس های اندروید

1. 360 Security

360 Security screenshot 2019 15 تا از بهترین نرم افزارهای ضد بدافزار و آنتی ویروس اندروید

360 Security یکی دیگر از برنامه‌های آنتی ویروس محبوب اندروید است. برخی از موارد امنیتی آن چندان بد نیست و برخی دیگر کاملا بد هستند. این برنامه می‌تواند اپلیکیشن‌های خراب احتمالی گوشی را شناسایی کند. اگرچه حساسیت این آنتی ویروس هنوز کمی بیشتر از آن چیزی است که ما انتظار داریم. برای مثال فیس بوک همیشه می‌تواند یک برنامه مخرب برای حریم شخصی و امنیت ما باشد اما خب باز هم بدافزار نیست. در هر صورت این برنامه یک آنتی ویروس خوب است و اسکن‌های فوق العاده‌ای هم انجام می‌دهد. این برنامه یک آپشن تقویت کننده عملکرد گوشی و شتاب دهنده است. که ما توصیه می‌کنیم به هیچ وجه از آن استفاده نکنید چرا که درعمل چندان کارساز و مفید نیست.

2. Avira

Avira یکی از آنتی ویروس‌های جدیدتر است که در جایگاه مقایسه می‌توان گفت که نسبت به سال گذشته رشد خوبی داشته است. این برنامه با اصول اولیه مانند اسکن دستگاه، محافظت از زمان واقعی، اسکن کارت‌های حافظه و غیره کار می‌کند. برخی دیگر از قابلیت‌ها مانند قابلیت‌های ضد سرقت، اسکن حریم شخصی، لیست سیاه و حتی ویژگی‌های سرپرست دستگاه هم در این برنامه گنجانده شده است. این برنامه حجم کمی دارد و نسبتا هم ارزان است.

Avast Antivirus screenshot 2019 15 تا از بهترین نرم افزارهای ضد بدافزار و آنتی ویروس اندروید

3. آنتی ویروس اندروید Avast

Avast Mobile Security یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های ضد ویروس برای تمام سیستم عامل‌هاست. این برنامه با بیش از 10 میلیون دانلود و قابلیت‌های متعدد به محبوبیت خوبی دست پیدا کرده است. برخی از این ویژگی‌ها عبارتند از اسکن کردن کلاسیک آنتی ویروس، مسدود کردن تماس، an applock، پشتیبانی ضد سرقت و حتی وایروال برای دسته‌های روت شده اندروید است. این برنامه همچنین دارای برخی از ویژگی‌های تقویت شده دیگر هم هست که ما آن‌ها را توصیه نمی‌کنیم. آن‌ها بیشتر از اینکه منفی باشند، می‌توانند باعث آسیب رسیدن به دستگاه شوند. این برنامه قیمت نسبتا مناسبی دارد و یک دوره 14 روزه ابتدایی هم به شما ارائه می‌دهد.

4. آنتی ویروس اندروید AVG

آنتی ویروس اندروید

AVG نام بزرگ دیگری است که در عرصه تولید آنتی ویروس بسیار آشنا است. درواقع دقیقا مشابه AVAST است. AVAST از سال 2016 AVG را خریداری کرد. بنابراین این برنامه ترکیبی از تجربیات هر دو کمپانی است. AVG قادر است گوشی را اسکن کرده و اسیب‌های احتمالی را پیدا کند. این برنامه به کمک گوگل مپ گوشی سرقت شده را پیدا می‌کند اما مانند AVAST دارای فایروال برای گوشی روت شده نیست. همچنین در استفاده از قابلیت شتاب دهنده گوشی دقت کنید چرا که این ویژگی معمولا عملکرد خوبی ندارد.

5. آنتی ویروس اندروید Bitdefender

آنتی ویروس Bitdefender یکی از معدود برنامه‌های آنتی ویروس رایگان برای سیستم عامل است. در طول سال‌ها این برنامه تغییر زیادی نداشته است. و شما همچنان می‌توانید قابلیت‌های اسکن اولیه، یک رابط کاربری ساده، عملکرد سریع و بدون پیکربندی را در Bitdefender ببینید. این برنامه یک گزینه عالی برای کاربردهای اساسی و کلی است. این برنامه خیلی سریع اطلاعات داخل گوشی را اسکن می‌کند و موارد آسیب‌زا را پیدا می کند. بنابراین اگر توقع زیادی ندارید، می‌توانید روی Bitdefender حساب کنید. این برنامه رایگان است و دارای تبلیغات می‌باشد.

BitDefender Free Antivirus screenshot 2019 1 15 تا از بهترین نرم افزارهای ضد بدافزار و آنتی ویروس اندروید

6. Dr. Web Security Space

Dr. Web یکی از برنامه‌های قدیمی آنتی ویروس و ضد بدافزار است. این برنامه ویژگی‌های مناسب و کاربردی مانند اسکن سریع و کامل، محافظت در برابر بدافزارها، قابلیت‌های ضدسرقت، فیلتر مکالمه و پیام کوتاه و فیلتر URL، کنترل والدین، فایروال و غیره دارد. همچنین نسبتا ارزان است. بنابراین اگر می‌خواهید از نسخه اورجینال آن استفاده کنید، باید هزینه 7 تا 15 دلاری را برای خرید آن پرداخت کنید.

7. ESET Mobile Security and Antivirus

برنامه آنتی ویروس و ضد بدافزار ESET یکی از برنامه‌های محبوب است. ESET در دنیای آنتی ویروس‌ها شهرت زیادی برای خودش به هم زده است. این برنامه دارای ویژگی‌های مناسبی شامل اسکن، پشتیبانی از قابلیت‌های ضد سرقت، ویژگی‌های ممیزی امنیتی و برنامه ریزی اسکن و غیره است. روند راه اندازی برنامه شاید چندان ساده نباشد. ESET یکی از معدود برنامه‌هایی است که برای نصب به ایمیل نیاز دارد. در غیر این صورت عملکرد خوبی نخواهد داشت. بعد از نصب آزمایشی یک دوره تست رایگان یک ماهه به شما تعلق می‌گیرد. بعد ازآن باید برای دریافت نسخه اورجینال برنامه هزینه 1.99 دلار ماهانه یا 14.99 دلار سالانه پرداخت کنید. این برنامه نسبت به    AVAST  یا  AVG سبک‌تر است ولی نسبت به CM Security Lite یا Bitdefender حجم بیشتری دارد.

8. آنتی ویروس اندروید Kaspersky

Kaspersky screenshot 2020 1200x675 1 15 تا از بهترین نرم افزارهای ضد بدافزار و آنتی ویروس اندروید

Kaspersky یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های آنتی ویروس است. این برنامه هم نسخه رایگان و هم نسخه پولی دارد. هر دو نسخه قابلیت فیلتر کردن پیام کوتاه، تماس، اسکن و به روزرسانی شدن مداوم و قابلیت‌های ضد سرقت دارند. نسخه پریمیوم مواردی از قابلیت‌های دیگر an applock، محافظت ریئل تایم و غیره هستند. البته هر دو نسخه اسکن بدافزارها را هم ارائه می‌دهند. این برنامه به اندازه بسیاری از آنتی ویروس‌های دیگر سنگین نیستند. به علاوه هیچ قابلیت تقویت کننده‌ای هم در کار نیست. این برنامه عملکرد نرمال و قابل قبولی دارد.

9. Lookout Security & Antivirus

Lookout یکی دیگر از آنتی ویروس‌ها و ضد بد افزارهای موجود است. این برنامه در بسیاری از دستگاه‌ها از جمله دستگاه‌هایی که توسط T-Mobile ارائه می‌شوند، از قبل نصب شده است. Lookout کارش را که شامل اسکن اطلاعات، محافظت از فیشینگ، محافظت از بدافزارها و ارائه قابلیت‌های ضد سرقت است، خیلی خوب انجام می‌دهد. همچنین برخی از عملکردهای حفاظت از هویت و اسکن وای فای هم دارد.

10. Security Malwarebytes

Malwarebytes یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های ضدویروس در ویندوز است. نسخه موبایل این برنامه هم به محبوبیت بالایی رسیده است. این برنامه یک پایگاه داده ویروس‌های تهاجمی دارد و از ورود بدافزار و باج‌افزار هم جلوگیری می‌کند. همچنین یک ردیاب مجوز و چند قابلیت دیگر هم دارد. حتی می‌توانید پیام‌های موجود در واتساپ، فیس بوک و اس ام اس ها را برای لینک‌هایی که دریافت می‌کنید، اسکن کنید. البته موارد معمول مانند اسکن منظم سیستم هم انجام می‌شود. این آنتی ویروس به نظر برنامه خوبی می‌آید و کارش را به خوبی انجام می‌دهد. همچنین مانند بسیاری از برنامه‌های آنتی ویروس دیگر هم زیاد سنگین نیست. برای تهیه نسخه اورجینال برنامه باید 1.49 دلار در ماه یا 11.99 دلار در سال پرداخت کنید که قیمت معمولی به نظر می‌رسد.

11. برنامه سکیوریتی موبایل McAfee

McAfee یکی از بزرگ‌ترین نام‌ها در برنامه‌های آنتی ویروس است. البته این برنامه یکی از سنگین‌ترین‌هاست که قابلیت‌هایی مانند اسکن گوشی، قابلیت ضدسرقت بودن، ضد جاسوس افزار و قفل امنیتی هم دارد. به علاوه می‌تواند هنگام سرقت از سارق عکس گرفته و مکان‌هایی که گوشی در آن خاموش شده است را ثبت کند. McAfee همچنین کاربردهای متعدد دیگری هم دارد. هرچند UI آن قدیمی است و به نظر نمی‌رسد که دیگر کار کند. همچنین ویژگی‌های بهبود دهنده هم عملا کارایی ندارد درحالی که برای استفاده از آن‌ها باید اکانت داشته باشید. اما بخش آنتی ویروس برنامه کارش را به خوبی انجام می‌دهد و همین هم قطعا اصل ماجراست.

12. برنامه سکیوریتی Norton

Norton قابلیت‌های مهم و اساسی زیادی دارد. از جمله اینکه می‌تواند در برابر بدافزارها، جاسوس افزارها و سایر موارد از دستگاه شما محافظت کند. ویژگی‌های اضافه دیگری شامل صرفه جویی مکانی در هنگام کم بودن باتری، محافظت عالی، ویژگی‌های ضد سرقت و غیره هم در این برنامه به چشم می‌خورد. این یکی از گزینه‌های مناسب در بین برنامه‌های آنتی ویروس اندروید است. با این حال این مجموعه با قیمت 39.99 دلار در سال به فروش می‌رسد که برای استفاده در تلفن همراه و رایانه کاربرد دارد. نورتون همچنین اپلیکیشن‌های دیگری مانند برنامه‌های اختصاصی برنامه نویسی دارد که عملکرد نسبتا خوبی دارند.

13. برنامه موبایل Sophos Intercept X

Sophos Intercept X screenshot 1200x675 1 15 تا از بهترین نرم افزارهای ضد بدافزار و آنتی ویروس اندروید

Sophos یکی از برنامه‌های آنتی ویروس و ضد بدافزار است که توانسته است توجه ما را در بین آنتی ویروس‌های اندروید به خودش جلب کند. این برنامه شامل کلیه موارد اساسی شامل محافظت از بدافزراها، اسکنر ویروس، فیلتر وب، محافظت از برنامه، قابلیت‌های ضدسرقت، امنیت وای فای و انواع دیگری از کاربردها را دارد. این برنامه تمام این کارها را به صورت رایگان و بدون تبلیغات انجام می‌دهد. عملکرد ایمنی پسورد آن با KeePass سازگار است و حتی برای تایید هویت چند عامی دارای یک تابع احراز هویت است. ما از نظر ظاهری برنامه‌های ضدویروس را به کسی توصیه نمی‌کنیم. اما اگر می‌خواهید یکی از آن‌ها را داشته باشید، بهتر است اول Sophos را امتحان کنید.

14. امنیت موبایل Webroot

آنتی ویروس اندروید

Webroot یکی دیگر از برنامه‌های ضدویروس عالی و ساده‌ای است که می‌توانید از آن استفاده کنید. شما می‌توانید کارهای اولیه مانند اسکن دستگاه، محافظت در برابر بدافزارها و نظارت بر دستگاه را از این برنامه بخواهید. علاوه بر این در صورت نیاز می‌توانید از قابلیت مسدود کننده تماس و پیام آن هم استفاده کنید. همه این موارد با نسخه رایگان ارائه می‌شود. افرادی که طرفدار حرفه‌ای هستند از ویژگی‌های ضدسرقت، پاک کردن دستگاه از راه دور، قفل سیم کارت و مانیتور باتری و شبکه هم استفاده می‌کنند. به نظر نمی‌رسد که یک لیست طولانی از ویژگی‌ها در این برنامه وجود داشته باشد اما قابلیت‌های اساسی و مهم در آن لحاظ شده است و از همه مهم‌تر این که تجربه کاربری خوبی هم دارد. اشتراک اندروید آن بسیار ارزان‌تر از اشتراک رایانه آن است. اما می‌توانید هر دو را با 79.99 دلار در سال خریداری کنید.

15. Google Play Protect

Google Play Protect یک برنامه ضد ویروس اندروید است. این برنامه دستگاه شما را اسکن کرده و سپس آن را با نسخه‌های جدید گوگل پلی مقایسه می‌کند. به این ترتیب شما متوجه می‌شوید که کدام برنامه‌ها در گوشی نیاز به آپدیت دارند. این برنامه با محافظت موجود در گوگل پلی یک مانع امنیتی خوب برای جلوگیری از ورود ویروس و بدافزار ایجاد می‌کند. به علاوه این برنامه رایگان است و برای داشتن آن نیازی نیست که یک ریال پول بدهید. اگر نام و برند برنامه آنتی ویروس برایتان مهم نیست و دوست دارید برنامه سبک باشد و زمانی که در پس زمینه گوشی اجرا می‌شود، عملکرد دستگاه را مختل نکند، پیشنهاد می‌کنیم که از این برنامه استفاده کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *