تلفن ویپ های برند سیسکو را بشناسید

در این مطلب قصد داریم به تلفن ویپ سیسکو بپردازیم. برای اداره یک کسب و کار موفق، شما به سیستم های مخابراتی قابل اعتماد و کارآمد مثل سیسکو نیاز دارید. از طریق چنین سیستم هایی، می توانید آسوده خاطر باشید که شرکت شما ابزارهای ارتباطی لازم برای پیشرفت در صنعت رقابتی را در اختیار دارد.

سیسکو چیست؟

سیسکو که پایگاه مهم آن در کالیفرنیا است، یک شرکت فناوری آمریکایی بوده که بیشتر بخاطر محصولات شبکه خود، سیسکو توسعه، تولید و فروش سخت افزار شبکه، تجهیزات مخابراتی و دیگر خدمات و محصولات فناوری اطلاعات شناخته شده می باشد.

این شرکت در سال ۱۹۸۴ توسط لئونارد بوساک و سندی لرنر تأسیس شد. بنیانگذاران Cisco Systems امکانات رایانه ای دو بخش مختلف را در دانشگاه هدایت می کردند. بوساک، راهی برای برقراری ارتباط ببن شبکه های کامپیوتری خود از طریق فناوری که دیگر کارکنان استنفورد در دهه ۱۹۷۰ طراحی کرده بودند، پیدا کرد.

او و لرنر درپیدا کردند که فناوری روتر، همانطور که از نام آن پیدا است، می تواند برای استفاده در مقیاس بزرگ در خارج از دانشگاه بسیار سودآور و مثمر ثمر باشد. به همین علت در دسامبر ۱۹۸۴، این دو فرد متخصص، شرکت Cisco Systems را تأسیس کردند و نام شرکت را از شهر سان فرانسیسکو گرفتند.

این دو نفر، برای اولین بار، مفهوم شبکه محلی (LAN) را که برای اتصال رایانه ها در فواصل زیاد از طریق یک سیستم روتر چند پروتکلی استفاده می شد، ابداع کردند.

این امر سیسکو را در موقعیت خوبی برای سرمایه گذاری در حیطه شبکه جهانی وب در دهه ۱۹۹۰ قرار داد و به این ترتیب، این شرکت از بسیاری از رقبایی که در حباب dot-com شکست خوردند، پیشی گرفت.

تاریخچه شرکت cisco

در سال ۱۹۸۵، سیسکو اولین محصول خود، کارت رابط شبکه برای رایانه های شرکت Digital Equipment Corporation را فروخت. سپس دانشگاهها را هدف قرار داد و اولین روتر خود را در سال ۱۹۸۶ فروخت.

موسسین سیسکو که نیاز به پول نقد برای توسعه کار خود داشتند، به یک شرکت سرمایه گذاری ریسک پذیر، یعنی Sequoia Capital مراجعه کردند. Sequoia در اواخر ۱۹۸۷ عملا کنترل شرکت را در دست گرفت و جان مورگریج را به عنوان رئیس و مدیرعامل در سال ۱۹۸۸ منصوب کرد. در سال ۱۹۹۰، بلافاصله پس از فروش اولین سهام سیسکو به عموم مردم، لرنر از شرکت اخراج شد و بعداً بوساک آن را ترک کرد.

با این حال سیسکو در مقام شرکتی که محصولات خود را بیشتر به دیگر مشاغل و تجارت ها می فروخت، به عنوان یک نام خانوادگی شناخته نشد، ولی در دهه دوم قرن ۲۱ سیسکو به یکی از بزرگترین شرکت های ایالات متحده تبدیل شد.

سیستم های سیسکو در اوایل دهه ۱۹۹۰ به سرعت رشد کردند. این شرکت در سال ۱۹۹۳ روتر مدل بهبود یافته ۷۰۰۰ را معرفی کرد و در همان سال خرید شرکت های دیگر را آغاز کرد.

اولین خرید آن، Crescendo Communications، به سیسکو اجازه داد تا قاطعانه وارد عرصه دستگاه های تعویض شبکه شود.

در سال ۱۹۹۴ این شرکت دفتر مرکزی خود را از منلو پارک کالیفرنیا به سان خوزه منتقل کرد و سال بعد جان تی چمبرز جانشین مورگریج به عنوان مدیرعامل منصوب شد. چمبرز به دنبال استراتژی رشد با خرید شرکت های بیشتر بود.

در سال ۱۹۹۸ سیسکو، Selsius Systems، شرکتی با تخصص در زمینه تلفن اینترنتی را خریداری کرد که به سیسکو کمک کرد تا در فناوری ویپ هم بر بازار چیره شود.

چمبرز در سال ۲۰۱۵ بازنشسته شد، زیرا این شرکت تمرکز خود را از سخت افزار به نرم افزارمعطوف کرد.

مزایای سیستم های سیسکو

سیستم های سیسکو برای کمک به شرکت های بزرگ و کوچک برای افزایش و توسعه کار و ایجاد امنیت بیشتر و کاربر پسند طراحی شده اند.

سیستم های سیسکو چگونه می توانند به شما در کاهش هزینه عملیاتی کسب و کار کمک کنند؟

  • تلفن سیسکو می تواند قبض تلفن شما را کاهش دهد زیرا سیستم های تلفن سیسکو سیستم های تلفن IP می باشند. وقتی از ویپ (Voice over IP) برای ارتباطات تجاری استفاده می شود، می توانید کانال های ارتباطی خود را بهتر در هم ادغام کرده و هزینه های قابل توجهی را کاهش دهید. زمان استفاده از Cisco Systems چیزی به عنوان هزینه پنهان وجود ندارد.
  • سیستم های سیسکو مخابرات را ساده می کند تا کارکنان شما بتوانند بهره وری کار خود را افزایش دهند.
  • با این سیستم ها از انعطاف پذیری بیشتری در ارتباط برخوردار خواهید بود زیرا سیستم های Cisco قابلیت صفحه بندی، تماس تلفنی، تماس تصویری و پست صوتی را ارائه می دهند تا به کارکنان شما کمک کنند بدون توجه به زمان روز با یکدیگر در تماس باشند. بله، این بدان معنبوده که کارکنان می توانند اعلان های تجاری را از طریق پیام کوتاه، ایمیل یا تلفن دریافت کنند.
  • از همه مهمتر، سیستم های سیسکو می توانند متناسب با نیازهای تجاری شما طراحی شوند تا خیالتان راحت باشد که سیستم های ارتباطی تجاری شما یکپارچه شده اند تا همکاری تجاری شما را تقویت کرده و نیروی کار شما را از طریق سیستم های ارتباطی شفاف و موثر تجاری حمایت کنند.

امروزه درباره محصولات و سیستم های سیسکو بیشتر می دانیم. راه حل های ارتباطات پیشرفته در اینجا ارائه شده تا بهترین تلفن های IP و ابزارهای مدیریت ارتباطی را در اختیار شما قرار دهد.

کارکرد مرکز تلفن سیسکو چیست؟

استفاده از امکانات و تجهیزات سیسکو به شرکت ها امکان به کارگیری قابلیت ویپ و سیستم های تلفن IP را می دهد. هر شرکتی سیستم ویپی اختصاصی دارد و سیسکو و مایکروسافت از معروف ترین برندها در این زمینه می باشند. برای ایجاد تماسی باکیفیت از تجهیزات مختلف سیسکو نظیر روترها و سوئیچ ها استفاده می شود. سیستم های سیسکو دارای انواعی می باشند:

  • سینگل سرور (single server)
  • کلاستربیس (cluster base)

سینگل سرورها بستری می باشند که امکانات ویپ را به طور یک جا برای کاربران ارائه می کنند. در سیستم های کلاستربیس چند سرور به عنوان بکاپ یکدیگر فعالیت می کنند. ترافیک سیستم های ویپ به شکل های مختلف میان آن ها تقسیم می شود. در چنین حالتی، سرورها می توانند به سادگی سیستم مرکز تماس را کنترل و مدیریت کنند. در سیستم های کلاستربیس، حذف یا مشکل پیداکردن یک سرور مانع از پیشرفت کار نمی شود. در این صورت، سرورهای دیگر جایگزین آن می شوند و امکان مخدوش شدن تماس ها از بین می رود. در واقع، سیستم هیچ گاه اُفت نمی کند و با بروز مشکل در بخشی از آن از کار نمی افتد. چنین حالتی روی کیفیت ارتباطات اثرگذاری بسیار مثبتی دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *