ریست فکتوری یا تنظیمات مجدد کارخانه چیست؟

تنظیمات مجدد کارخانه چیست؟

تنظیم مجدد کارخانه (Factory Reset)  اصطلاحی است که برای تعریف وضعیتی از حذف اطلاعات و تنظیمان کاربر روی گوشی شحصی‌اش از آن استفاده می‌شود. این کار با یک نرم‌افزار بازیابی انجام می‌شود که به کمک آن شما تمام تنظیمات دستگاه را به تنظیمات اولیه کارخانه برمی‌گردانید. تنظیم مجدد کارخانه می‌تواند در بسیاری از موارد به حل مشکلات نرم‌افزاری در دستگاه کمک کند. همچنین در مواقعی که کاربر می‌خواهد تمام اطلاعات و اقداماتی که روی گوشی انجام داده است را حذف کند، می‌تواند از این گزینه استفاده کند.

تنظیم مجدد کارخانه همچنین با نام‌های hard reset, hardware reset یا master reset هم شناخته می‌شود.

تنظیم مجدد کارخانه از قول تکنوپدیا

ریست فکتوری به طور موثر تمام اطلاعات کاربرف برنامه‌های شخص ثالث، اطلاعات برنامه‌ها، و تنظیمات دستگاه را پاک می کند. با این حال داده‌های موجود در رسانه‌های دیگر مانند کارت‌های دیجیتال یا اکانت های ثبت شده در سایت‌ها یا برنامه‌ها تحت تاثیر ریست فکتوری قرار نمی‌گیرند. تنظیمات مجدد کارخانه بسته به نوع و مدل دستگاه شما به روش‌های متعددی قابل انجام است. در برخی از موارد گزینه تنظیمات مجدد کارخانه در منوی تنظیمات گوشی وجود دارد و در برخی موارد هم شما با فشردن یک دکمه می‌توانید مستقیما دستگاه را به تنظیمات اولیه کارخانه بازگردانید.

مزایای زیادی در خصوص عملیات ریست فکتوری وجود دارد. این می‌تواند در مواردی که شما نیاز به حذف و پاک کردن اطلاعات خود ازگوشی دارید، مانند مواقعی که می‌خواهید گوشی‌تان را بفروشید، بسیار کاربردی باشد. تنظیمات مجدد کارخانه در برخی از موارد برای تعمیر و رفع برخی از مشکلات گوشی هم کاربرد دارد. در مواقعی که یک ویروس یا فایل خراب عملکرد گوشی را تحت شعاع قرار می‌دهد و شما به نوعی نمی‌توانید ریشه مشکل را پیدا کنید و یا حتی امکان دسترسی به منوی تنظیمات و کار با گوشی را هم ندارید (مواقعی که گوشی هنگ کرده است) می‌توانید با ریست فکتوری تمام اطلاعات و برنامه‌های شخص ثالث را به همراه عامل خرابی گوشی‌تان را حذف کنید.

تنظیمات مجدد کارخانه را باید با احتیاط انجام دهید چرا که می‌تواند تمام اطلاعات شما از جمله داده‌هایی که به آن ها نیاز دارید را پاک کنید. هر چند برخی از اطلاعات را می‌توان با بک‌آپ گرفتن بازگرداند اما برخی از موارد مانند لول شما در بازی مورد علاقه تان ممکن است در صورتی که اکانتی نداشته باشید، هرگز بازنگردد. این کار در تمام شرایط و بریا تمام گوشی‌ها و دستگاه‌ها توصیه نمی‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *