چگونه از تنظیمات گوشی بفهمیم هک شدیم ؟

اگر دستگاه شما به شدت کند شده است، ویروس و یا هکری ممکن است با پردازش هایی که نمی توانید ببینید سرعت دستگاه شما را کاهش دهند. ممکن است حتی شاهد افزایش صورتحساب های خط تان باشید چون که ویروسی اطلاعات شما را از تلفن همراهتان انتقال می دهد و از بسته ماهانه تان استفاده می کند. مشکلی که برای همه افراد وجود دارد این است که بدافزار پیامی را به تعدادی شماره خاص ارسال می کند و به هکرها این امکان را می دهد تا با هزینه های شما سودجویی کنند.

ما در گذشته در مقاله ی چطور بفهمیم گوشیمون هک شده به طور کامل به بررسی روش های هک شدن تلفن همراه پرداخته ایم و این مقاله هم برشی از مقاله ی قبلی می باشد.

حالا چگونه از تنظیمات گوشی بفهمیم هک شدیم ؟

به طور کلی یکی از اصلی ترین روش های تشخیص هک شدن یافتن برنامه هایی می باشد که توسط خودمان نصب نشده یا برنامه هایی که اطلاعات زیادی بدون اینکه ما از آنها استفاده کرده ایم انتقال می دهند. برای این کار مراحل زیر را دنبال نمایید.

نکته اگر زیبان تلفن همراه شما فارسی می باشد، برای انجام دقیق تر آموزش می توانید از طریق آموزش تغییر زبان گوشی سامسونگ ، زبان گوشی را موقتا به انگلیسی تغییر دهید.

به مسیر Settings> Connection> Data Usage بروید و برنامه هایی که بیش از ادازه از داده های اینترنت استفاده می کنند را بررسی کنید.

نشانه های هک شدن گوشی
چگونه گوشی هک شده را نجات دهیم

اگر برنامه ای بیش از آن چه که باید از داده های اینترنتی استفاده می کند ممکن است جایی کار بلنگد.

و در آخر، بدافزارها و کی لاگرها به سختی پیدا می شوند، اما ردهایی از خود بر روی تلفن و یا تتبلت اندرویدی شما به جا می گذارند. چه برنامه ی جدیدی باشد که شما نصب نکرده اید یا برنامه ای نا  خواسته که بیش از اندازه باطری مصرف می کند، تمام این موارد خطرناک داده ها، منابع و باطری شما را مصرف می کنند. چک کردن درصد باطری روش خوبی برای بررسی هک شدن تلفن هوشمند است.

تنظیمات را باز کنید، با قسمت Battery  بروید و سپس به قسمت Battery Usage بروید و فهرست برنامه ها را برای موارد غیرعادی بررسی کنید.

نشانه های هک شدن گوشی
از کجا بفهمیم گوشیمون هک شده

اگر مورد غیر عادی در در صد باطری خود شاهد بودید ممکن است گوشی شما ویروسی شده باشد. در این جا شما Miscellaneous را می بینید که 70 درصد باطری را مصرف کرده است. این یک برنامه ی خرب و یا کی لاگر است که سعی می کند خود را از دید کاربر مخفی کند. حتی برنامه ای با نام واقعی، اما برنامه ای که شما نصب نکرده باشید، هم ممکن است متهم به ویروس باشد.

به صورت اساسی، اگر گوشی اندرویدی شما هک شده باشد هر چیزی از صفحات پاپ آپ اتفاقی گرفته تا شارژ های تصادفی ، برنامه های جدید خواهید دید و یا شاهد خالی شدن سریع باطری خواهید بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *