آموزش عوض کردن کشور/منطقه در فروشگاه گوگل پلی

کار با فروشگاه گوگل پلی یا Google Play Store فوق‌العاده ساده است: فروشگاه را باز می‌کنید، برنامه‌ای که می‌خواهید دانلود کنید را سرچ می‌کنید و روی گوشی‌تان نصبش می‌کنید. همه کاری که باید کرد همین است!

اما اگر به کشور دیگری بروید چه؟ برای گرفتن اطلاعات، به نسخه مناسب پلی استور نیاز خواهید داشت. گوگل پلی برای مناطق مختلف، برنامه‌های مختلفی دارد که بعضی وقت‌ها ممکن است دسترسی به یک سری برنامه خاص را مجاز یا مسدود کنند.

چه اخیراً به کشور دیگری رفته‌اید چه می‌خواهید دسترسی به فروشگاه پلی استور یک منطقه دیگر را امتحان کنید (که این مورد احتیاط زیادی طلب می‌کند)، این مطلب نحوه تغییر تنظیمات کشور در گوگل پلی را شرح می‌دهد.

نحوه تغییر کشور در فروشگاه پلی استور

2 2 آموزش عوض کردن کشور/منطقه در فروشگاه گوگل پلی


3 2 آموزش عوض کردن کشور/منطقه در فروشگاه گوگل پلی

  1. برنامه پلی استور را روی گوشی اندروید خود باز کنید.
  2. منوی سمت چپ را بیرون بکشید و Account را انتخاب کنید.
  3. اگر به گزینه تغییر کشور دسترسی داشتید، مدخلی با نام Country and profiles در این منو خواهید دید.
  4. روی دسته‌بندی Country کلیک کرده و کشور جدیدتان را انتخاب کنید. اگر نیاز است، پیام‌های روی صفحه را دنبال کنید تا یک روش پرداختی جدید به برنامه اضافه کنید.
  5. پیام هشدار را مطالعه کرده و تغییرات را تأیید کنید. وقتی کشورها را عوض کنید، قادر خواهید بود در گوگل پلی همان منطقه جست‌وجو کنید. عملیاتی شدن تغییر ممکن است حداکثر تا 24 ساعت زمان ببرد.

این گزینه برای همه ظاهر نخواهد شد. فقط در صورتی ظاهر می‌شود که قبلا به جای کشوری که الان هستید در کشور دیگری بوده باشید (بر اساس آدرس IP). یعنی نمی‌شود همینطور فروشگاه گوگل پلی خود را به هر کشوری که حسش آمد سویچ کنید.

اگر از قابلیت Google Play Family Library استفاده می‌کنید هم گزینه تغییر منطقه گوگل پلی را نخواهید دید.

پیش‌آگاهی‌های مورد نیاز برای عوض کردن کشورِ گوگل پلی

وقتی موقعیت مکانی فروشگاه گوگل پلی را عوض می‌کنید، باید از چند نکته مهم اطلاع داشته باشید.

اول این که نمی‌توانید از روش پرداختی قدیمی خود استفاده کنید. باید از روش پرداخت کشور جدید استفاده کنید. بعد از عوض کردن نمی‌توانید مانده حساب گوگل پلی کشور قبلی خود را هم خرج کنید. این مانده حساب شامل هر نوع گیفت‌کارتی (کارت هدیه) که به حساب اضافه کرده اما هنوز خرج نکرده‌اید و همچنین اعتبارات کسب‌شده از طریق Google Opinion Rewards می‌شود.

به علاوه، هر سال فقط یک بار می‌توانید کشور گوگل پلی خود را عوض کنید. بعد از گذشت این مقدار زمان، می‌توانید دوباره به همان منوی ذکرشده بروید تا به کشور قدیمی سویچ کنید.

بنا به تمام این دلایل، عوض کردن کشور در فروشگاه گوگلی پلی را فقط در صورتی توصیه می‌کنیم که واقعاً به کشور دیگری رفته باشید و قصد داشته باشید حداقل یک سال آنجا بمانید. با وجودی که احتمالا با استفاده از یک VPN هم می‌توان چنین حقه‌ای اجرا کرد، اما فقط برای دسترسی داشتن به چند تا برنامه مختلف ارزشش را ندارد. برای مدت زیادی از فروشگاه کشور خودتان بیرون انداخته خواهید شد که واقعا درد بزرگی است.

در عوض، برای پیدا کردن برنامه‌هایی که روی فروشگاه گو‌گل پلی موجود نیستند استفاده از جایگزین‌های گوگل پلی را امتحان کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *