چگونه حالت شب (night mode) را در مرورگر گوگل کروم در گوشی اندروید فعال کنیم

برخی افراد دوست دارند که از حالت شب گوشی اندروید شان استفاده کنند؛ درحالی که برخی دیگر چنین نیستند و حالت نرمال آن را ترجیح می دهند؛ حالت شب صفحه نمایش گوشی معمولا برای این استفاده می شود که نور گوشی در شب چشم ها را آزار ندهد؛ اما افرادی که این حالت را دوست دارند، در روز نیز از آن استفاده می کنند.

تابحال سوالات زیادی منبی بر استفاده از حالت شب کروم گوشی ها اندروید دریافت کرده ایم که اکنون می خواهیم با آموزش نحوه ی فعال کردن آن، به این سوالات پاسخ دهیم. در حقیقت ابتدا باید بدانید که شما می توانید حالت شب را برای کروم نیز فعال کنید. برای این کار ابتدا باید صفحه ی گوشی تان را به حالت simplified   تغییر دهید و بعد می توانید از حالت شب استفاده کنید. اکنون ما به شما می گوییم که چگونه باید این کار را انجام دهید.

حالت Reading را برای گوشی تان فعال کنید

در گوگل کروم گوشی های اندروید، زیر قیمت Accessibility setting، می توانید آپشن simplified   را مشاهده کنید. سپس در صورت امکان استفاده از این آپشن، یک پنجره ی pop-up بر روی صفحه نمایش باز می شود. در حالت simplified  ، معمولا نوشته ها به صورت reading دیده می شوند. همچنین به این دلیل که این آپشن باعث ساده شدن تصویر می شود، همه ی رنگ ها حذف شده و تصویر به صورت سیاه و سفید دیده می شود.

فعال کردن حالت simplified در مرورگر کروم

  1. گوگل کروم را باز کرده و منو (سه نقطه ی بالای صفحه) را از گوشه ی سمت راست صفحه باز کنید.
  2. وارد setting شوید.
  3. از زیر setting، آپشن accessibility را انتخاب کنید.
  4. سپس simplified را فعال کیند.

از این پس، اگر صفحه ای را باز کردید که امکان خوانده شدن به صورت reading را داشته باشد، در زیر صفحه یک پنجره ی pop-up باز می شود و تایید simplified  را به شما نشان می دهد.

حالت شب در کروم گوشی های اندروید

پس از تغییر صفحه نمایش به صورت simplified ، می توانید آن را سفارشی سازی کنید. سفارشی سازی simplified  شامل تم، سایز و استایل صفحه نمایش می باشد. برای این کار کافی ست منو (سه نقطه) را از بالای صفحه باز کرده و آپشن appearance را انتخاب کنید. برای این که این اپشن را مشاهده کنید، حتما باید ابتدا صفحه را simplified   کرده باشید.

سپس یک پنجره ی pop-up برای شما باز می شود که می توانید استایل، تم و سایز صفحه را تغییر دهید.

اکنون شما می توانید با انتخاب گزینه ی dark، از حالت شب که نور کم تری به صفحه می دهد نیز استفاده کنید. یکی دیگر از حالت هایی که در کروم وجود دارد، حالت sepia می باشد که می توانید آن را برای گوشی تان فعال کنید. اگر هیچ کدام از این حالت ها را نمی پسندید، می توانید به حالت نرمال خود باز گردید. برای آشنایی با مرورگر های کاربردی اندروید این لینک را مطالعه کنید.

ابزار های اندروید برای دوستداران خواندن

Google on Tap

هنگامی که شما در کروم یک متنی را می خوانید، شاید گاهی نیاز داشته باشید که به  دنبال تعریف یک یا چند کلمه ی خاص بگردید. با استفاده از این برنامه تنها کافی ست یک مرتبه روی کلمه کلیک کرده، و تعریف آن را دریافت کنید. این برنامه نه تنها برای تعریف کلمات، بلکه نام اشیاء و مکان ها نیز کاربرد دارد.   Google on Tapدر حقیقت جایگزینی برای دیکشنری می باشد.

 Reader

یکی دیگر از برنامه ها برای افرادی که به خواندن علاقه دارند، Browser Reader For Chrome می باشد که می تواند متنی که در کروم جست و جو می کنید را برایتان بخواند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که متن را کپی کرده تا برایتان خوانده شود.

ذخیره کردن

متاسفانه کروم نمی تواند همانند Microsoft Edge، صفحات را به گونه ای ذخیره کنید که بتوانید بعدا آن را بخوانید. کروم تنها قادر است صفحات و متن ها را به صورت عادی برایتان ذخیره کند؛ بنابراین برای انجام این کار از طریق کروم، می توانید از برنامه هایی مانند Pocket و یا Instapaper استفاده کنید.

 

مترجم : مونا اردوزاده

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *