نحوه ی غیرفعال کردن Always-On Display (برداشتن ساعت از صفحه قفل)

قابلیت Always-On Display اندروید می تواند برای مشاهده ی اطلاعات موجود بر روی صفحه ی نمایشگر گوشی در یک نگاه بسیار مفید باشد اما این قابلیت به همان اندازه که سودمند است، شاید آزاردهنده هم باشد زیردر این حالت نمایشگر گوشی همیشه روشن خواهد بود.

در اندروید خام این قابلیت Ambient Display نام دارد که مشابه Always-On Display می باشد با این تفاوت که نمایشگر گوشی همیشه روشن نیست. در سایر گوشی ها مانند گوشی های سامسونگ گلکسی و ال جی از روش دیگری استفاده می شود که در آن نمایشگر گوشی همواره توسط تنظیمات پیش فرض روشن نگه داشته می شود. خوشبختانه، برخی از این دستگاه ها این امکان را به شما می دهند که تنظیمات این قابلیت را تغییر دهید. سایر دستگاه ها نیز از امکان خاموش یا روشن کردن این قابلیت برخوردار هستند.در این جا هر آن چه را که لازم است درباره ی این ویژگی بدانید برای شما توضیح خواهیم داد.

نحوه ی غیر فعال کردن Always-On Display در گوشی های سامسونگ گلکسی

در صورتی که یک گوشی سامسونگ گلکسی مانند گلکسی S7 یا S8 دارید قابلیت Always-On Display توسط تنظیمات پیش فرض فعال است. اگرچه این قابلیت باعث مصرف بالای باتری نمی شود اما این که صفحه ی نمایشگر گوشی همیشه روشن باشد نیز می تواند موجب حواس پرتی شما شود. در برخی گوشی های سامسونگ یافتن تنظیمات مربوط به این قابلیت چندان راحت نیست و می تواند بسته به این که گوشی شما S7 یا S8 باشد، بسیار متفاوت به نظر برسد.

برای تغییر Always-On Display،ابتدا با پایین کشیدن نوار Notification و ضربه زدن روی آیکون چرخ دنده به منوی تنظیمات بروید.

نمایش ساعت روی صفحه گوشی سامسونگ

در گوشی گلکسی S8 در منوی تنظیمات پایین رفته و منوی Lock screen and security را پیدا کنید و روی آن ضربه بزنید.

در گوشی S7 باید روی منوی Display ضربه بزنید.

نمایش ساعت روی صفحه گوشی سامسونگ

تنظیمات always on display

در این منوها جستجو کرده تا بخش Always-On Display را پیدا کنید. یک نوار که به سمت راست کشیده شده است در کنار آن وجود دارد. اگر می خواهید این قابلیت را غیر فعال کنید نوار را به سمت Off بکشید. به همین سادگی تمام شد !

برداشتن ساعت از صفحه قفل سامسونگ
برداشتن ساعت از صفحه قفل سامسونگ یا نمایش ساعت روی صفحه گوشی سامسونگ

حال اگر می خواهید نحوه ی کار این قابلیت را تغییر دهید روی خود عبارت Always-On Display ضربه بزنید. بدین طریق یک منوی جدید برای شما باز می شود. در این منو چند گزینه مشاهده می کنید. در گوشی S8 می توانید تصمیم بگیرید چه اطلاعاتی روی صفحه، نمایش داده می شوند: Home Button و ساعت یا اطلاعات،ساعت یا اطلاعات و یا Home Button

تنظیمات always on display

برای تغییر طرح Always-On Display،مدل های مربوط به این قابلیت در گوشی S8 در این صفحه،  پایین عنوان Clock style نمایش داده شده اند.

تنظیمات always on display

در گوشی S7،برای دسترسی به این مدل ها باید روی Layouts ضربه بزنید.

تنظیمات always on display

همچنین می توانید،همواره فعال بودن یا نبودن Always-On را به دلخواه انتخاب کنید یا آن را روی زمان خاصی تنظیم کنید.

نحوه ی غیرفعال کردن Always-On Display در گوشی های ال جی

انجام این کار در گوشی های ال جی ساده تر می باشد.  زیرا هیچ گونه گزینه ای غیر از این که می خواهید این قابلیت خاموش ویا روشن باشد وجود ندارد.

برای شروع نوار Notification را پایین کشیده و روی آیکون چرخ دنده ضربه بزنید.

9 1 نحوه ی غیرفعال کردن Always-On Display (برداشتن ساعت از صفحه قفل)

در منوی تنظیمات روی منوی Display ضربه بزنید. منوی Always-On Display را پیدا کنید.برای غیرفعال کردن آن کافیست نوار را بکشید.

10 نحوه ی غیرفعال کردن Always-On Display (برداشتن ساعت از صفحه قفل)

همچنین می توانید روی خود عبارت Always-On Display ضربه بزنید. بدین طریق یک منوی تنظیمات تقریبا خالی برای شما باز می شود. در این منو یک گزینه وجود دارد:Set what to show

11 نحوه ی غیرفعال کردن Always-On Display (برداشتن ساعت از صفحه قفل)

در این منو می توانید انتخاب کنید که چه اطلاعاتی،ساعت یا برخی نشان های ویژه(پیام های دریافتی،تماس،جی میل)برای شما به نمایش درآیند.

12 نحوه ی غیرفعال کردن Always-On Display (برداشتن ساعت از صفحه قفل)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *