آموزش تعویض برنامه‌ی پیام‌رسان پیش‌فرض در اندروید

بر خلاف iOS، سیستم اندروید به شما امکان می‌دهد از برنامه‌های شخص ثالث هم برای اجرای عملکردهای اساسی، مثل پیام‌رسانی، استفاده کنید. اینجا نحوه تنظیم یک برنامه‌ی جدید پیام‌رسان به عنوان پیام‌رسان پیش‌فرض در گوشی‌های اندروید را شرح می‌دهیم.

ابتدا باید برنامه پیام‌رسانی جایگزینی که می‌خواهید از آن استفاده کنید را نصب کنید. برنامه‌های SMS فراوانی در پلی استور وجود دارد. Textra SMS یکی از محبوب‌های آن‌ها و همچنین برنامه‌ای است که به عنوان نمونه در این آموزش از آن استفاده می‌کنیم.

222 آموزش تعویض برنامه‌ی پیام‌رسان پیش‌فرض در اندروید

پس از اینکه برنامه‌ی پیام‌رسانی مد نظرتان را نصب کردید، دو راه برای تنظیم آن به عنوان پیام‌رسان پیش‌فرض وجود خواهد داشت. می‌توانید این کار را هنگامی که برنامه را برای اولین بار اجرا می‌کنید از درون خود برنامه انجام دهید یا بعداً از طریق برنامه Settings دستگاهتان انجامش دهید.

تنظیم برنامه به عنوان پیام‌رسان پیش‌فرض در همان اولین اجرا

برنامه را باز کرده و خرت و پرت‌های مربوط به شروع کار را انجام دهید (در این برنامه باید روی «Start Using Textra» کلیک کرده و سپس با مجوزهای لازم موافقت کنیم).

33 آموزش تعویض برنامه‌ی پیام‌رسان پیش‌فرض در اندروید

وقتی برنامه اجرا شد، دکمه‌ای در بالا می‌بینید که از شما می‌پرسد آیا می‌خواهید آن را تبدیل به برنامه‌ی پیش‌فرضتان کنید یا خیر. روی دکمه کلیک کرده سپس برای تأیید روی «Yes» کلیک کنید.

444 آموزش تعویض برنامه‌ی پیام‌رسان پیش‌فرض در اندروید

و حالا این برنامه، برنامه‌ی پیام‌رسانی پیش‌فرضتان است. تقریباً تمام برنامه‌ها وقتی که برای اولین بار از آن‌ها استفاده می‌کنید پیام‌واره‌ای ارائه می‌دهند که آن‌ها را به عنوان برنامه‌ی پیش‌فرض خود تنظیم کنید. برای آن‌هایی که اینطور نیست (یا اگر مدتی از برنامه استفاده کرده و حالا می‌خواهند آن را به عنوان پیش‌فرض تنظیم کنند) از تکنیک بخش بعد استفاده کنند.

تنظیم برنامه پیام‌رسان پیش‌فرض از تنظیمات

با رفتن به تنظیمات دستگاه شروع کنید.

555 آموزش تعویض برنامه‌ی پیام‌رسان پیش‌فرض در اندروید

سپس باید به دنبال تنظیماتی به نام Default Apps بگردید. از آنجایی که هر تولیدکننده‌ای تنظیمات را متفاوت سازماندهی می‌کند، پیشنهاد می‌کنیم آن را سرچ کنید.

در تنظیمات Default Apps روی گزینه «SMS app» کلیک کنید.

666 آموزش تعویض برنامه‌ی پیام‌رسان پیش‌فرض در اندروید

فهرستی از همه‌ی برنامه‌هایی که از پیام‌رسانی پشتیبانی می‌کنند خواهید دید. برنامه‌ای که می‌خواهید پیش‌فرض باشد (در این مورد Textra) را انتخاب کنید. ممکن است اعلانی مشابه همانی که در تصویر زیر است، ببینید. اگر دیدید، روی «OK» کلیک کنید.

777 آموزش تعویض برنامه‌ی پیام‌رسان پیش‌فرض در اندروید

تبریک، با موفقیت برنامه پیام‌رسانی گوشی اندرویدتان را عوض کردید.

888 آموزش تعویض برنامه‌ی پیام‌رسان پیش‌فرض در اندروید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *