آموزش مخفی کردن «آپشن‌های توسعه‌دهنده» (Developer Options) در اندروید

در این آموزش کاربردی یاد خواهید گرفت که چگونه «گزینه‌های توسعه‌دهنده» یا Developer Options را در گوشی‌های اندروید مخفی کنید. در تنظیمات اندروید یک منوی مخفی به نام «Developer Options» وجود دارد که دسترسی به یک سری تنظیمات پیشرفته و اضافی را فراهم می‌کند. همانطور که از نام آن پیداست، این ابزارها اساساً مخصوص توسعه‌دهندگان و سازندگان هستند اما بعضی چیزهایی هستند که کاربران معمولی هم شاید دوست داشته باشند، مثلا خاموش کردن جلوه‌های حرکتی (انیمیشن‌ها) برای بالا بردن سرعت دستگاه، جعل کردن موقعیت GPS یا روشن کردن عیب‌زدایی USB (دیباگ کردن USB) به منظور گرفتن بکاپ از داده‌ها با یا بدون روت کردن یا رمزگشایی گوشی. درباره فعال کردن «گزینه‌های توسعه‌دهنده» نیز در سامسونگ‌یار راهنمایی تدارک دیده‌ایم اما در این مطلب نحوه مخفی کردن آن بعد از فعال کردنش را آورده‌ایم.

اندروید بخش عمده شهرت خود را پس از آن به دست آورد که عموم کاربران متوجه شدند که این سیستم‌عامل به روشی ساخته شده است که خودش را هم با توسعه‌دهندگان و هم با کاربران عادی وفق می‌دهد. اندروید حتی پیش از آنکه توسط گوگل به کار گرفته شود، با یک SDK (کیت توسعه نرم‌افزاری) اختصاصی ارسال می‌شد که حاوی بسیاری کیت‌ابزار می‌باشد که به طور خاص برای کمک به توسعه‌دهندگان در تجسس‌های سازندگی‌شان طراحی شده‌اند. ADB و Fastboot تنها دو نمونه از این ابزارهای درون‌سیستمی هستند که اندروید-کارهای دنیا بدون آن‌ها نمی‌توانند دوام بیاورند.

برای پیشگری از به هم ریختن تنظیمات گوشی توسط کاربران معمولی که می‌تواند باعث تغییر عملکرد گوشی شود، سربرگ Developer Options به صورت پیش‌فرض پنهان است. اما اگر آن را روشن کرده‌اید و حالا می‌خواهید غیر فعالش کنید، راهنمای کاملی فراهم کرده‌ایم که با آن می‌توانید Developer Options را دوباره مخفی کنید.

راهنمای مخفی کردن Developer Options

راهنمای زیر را به منظور مخفی کردن Developer Options در گوشی اندروید خود دنبال کنید:

مرحله 1- به منوی Settings (تنظیمات) گوشی خود بروید.

مرحله 2- صفحه را پایین بکشید تا به بخش منوی Apps برسید (در اندرویدهای خام «Apps & notifications» نام دارد).

مرحله 3- روی منوی App info بزنید و اپلیکیشن Settings را پیدا کنید.

مرحله 4- گزینه Storage را انتخاب کرده سپس روی Clear Data بزنید. این کار Developer Options را حذف کرده و شاید بعضی تنظیمات (preferences) شما در منوی Settings را نیز ریست کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *