راهنمای کامل اتصال گوشی اندروید به تلویزیون

تلفن های اندرویدی که در دستان ما قرار دارند، محلی برای داده های چندرسانه ای ما هستند. از ویدئو و عکس ها گرفته تا بسیاری از فایل هایی را که ضبط می کنیم، در تلفن های هوشمند ذخیره می شوند. متصل کردن تلفن های اندرویدی به تلویزیون کار بسیار لذت بخشی است، بخصوص زمانی که بخواهید لحظات ضبط شده تان را بر روی صفحه نمایشی بزرگ تماشا کنید.

با این حال گزینه های زیادی وجود ندارد که به کاربران اجازه دهد با استفاده از برنامه هایی مثل یوتیوب صفحه نمایش موبایل را بر روی تلویزیون های هوشمند اشتراک بگذارند  یا استریم کنند. گزینه های معدودی مانند SlimPort، Google Cast (پیش از این با نام کروم کست شناخته می شد) میرا کست و غیره وجود دارند.

در این مقاله روش های مختلفی را به شما آموزش می دهیم که با کمک آن ها می توانید تلفن هوشمند اندرویدی تان را به تلویزیون وصل کنید.

وصل کردن تلفن اندرویدی به تلویزیون با کمک کابل MHL/SlimPort

 

CBSAMS ADAPT MUSB MHL 2 راهنمای کامل اتصال گوشی اندروید به تلویزیونبسیاری از تلویزیون های موجود در بازار ورودی HDMI دارند، اما هیچ کدام از تلفن های هوشمند اندرویدی با پورت HDMI روانه بازار نمی شوند و این درست جایی است که کابل های MHL و SlimPort  وارد صحنه می شوند. این پورت ها به دستگاه های اندرویدی اجازه می دهند تا با استفاده از کابل میکرو USB و یا USB Type-C به تلویزیون وصل شوند. این پورت ها دو خروجی HDMI و میکرو USB دارند که با استفاده از ورودی شارژر، اتصال تلفن هوشمند به پورت HDMI تلویزیون را ممکن می سازند.  به بیان ساده تر این کابل ها همانند پل ارتباطی بین پورت HDMI تلویزیون و پورت شارژر گوشی عمل می کنند.

کابل های SlimPort و (HML (Mobile High-Definition Link برای همین هدف به کار می روند. این کابل ها از پورت میکرو USB گوشی برای اتصال به تلویزیون استفاده می کنند. هر دو این کابل ها (SlimPort/MHL) از صدا و تصویر پشتیبانی می کنند. این کابل ها همچنین به عنوان تبدیل کننده میکرو USB به HDMI یا تبدیل کننده USB Type-C به HDMI شناخته می شوند.

چگونه SlimPort/MHL را به تلویزیون وصل کنیم

همانطور که پیش تر اشاره کردیم، سمت میکرو USB کابل به تلفن هوشمند و سمت دیگر آن که HDMI است به پورت HDMI تلویزیون وصل می شود. بعد از این که هر دو سمت کابل را به دستگاه های مربوطه وصل کردید، به سادگی تنظیمات خروجی تلویزیون را باز کنید و ورودی HDMI که به تلفن وصل شده است را انتخاب کنید. (ممکن است مجبور شوید که همه ورودی های HDMI را امتحان کنید تا به ورودی مورد نظر برسید.) زمانی که ورودی HDMI صحیح را انتخاب کردید، می توانید صفحه نمایش موبایل را بر روی تلویزیون مشاهده کنید.

با توجه به مصرف انرژِی، SlimPort گزینه ی بهتری نسبت به MHL است، چرا که مصرف انرژی بسیار پایینی دارد، همچنین  MHL باعث خالی شدن سریع باطری و کاهش عمر آن می شود.

 

انتخاب کابل MHL یا SlimPort صحیح برای تلفن

51isedP9AmL. SL1366 راهنمای کامل اتصال گوشی اندروید به تلویزیون

پیش از این که اقدام به خرید کابل MHL یا SlimPort کنید، هر تلفن هوشمندی نوع خاصی از این کابل ها را پشتیبانی می کند. سه نوع کابل MHL مختلف در بازار موجود است، بعضی از آن ها از چینشی 5 پینی و برخی دیگر از چینش 11 پینی برخوردارند. هدف انتخاب کابل MHL صحیح برای تلفن هوشمند شما است. بسیاری از سازندگان تلفن هوشمند مانند سامسونگ کابل MHL اختصاصی خود را دارند. استاندارد پیش فرضی که بیشتر تلفن ها از آن پیروی می کنند، چینش 5 پین کابل MHL است.

هر چند دستگاه هایی مانند LG Nexus 5 و دیگر دستگاه ها از کابل MHL پشتیبانی نمی کنند، اما از SlimPort پشتیبانی می کنند.

انتخاب روش بی سیم: Google Cast

اگر طرفدار اتصالات بی سیم هستید، پس Google Cast  و MiraCast بهترین گزینه های جایگزین برای تلفن شما هستند. زمانی که به پورت HDMI تلویزیون شما وصل شدند، این دستگاه ها می توانند به صورت بی سیم صفحه نمایش گوشی شما را بر روی تلویزیون به نمایش بگذارند. گوگل کست و میرا کست هر دو از برنامه هایی مثل یوتیوب، گوگل کروم و بسیاری دیگر پشتیبانی می کنند.

نصب کردن Google Cast:

  1. بعد از تهیه و خریداری دستگاه گوگل کست، با رفتن به فروشگاه گوگل پلی برنامه گوگل کست را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید.
  2. گوگل کست را به ورودی HDMI و پریز برق وصل کنید.
  3. در قدم بعد، تلویزون را روشن کرده و ورودی HDMI که کابل گوگل کست به آن وصل شده است را انتخاب کنید.
  4. حالا، برنامه گوگل کست را از روی گوشی اجرا کرده و بر روی گزینه Look for New Google Cast ضربه بزنید.
  5. برنامه را ببندید و در منوی تنظیمات به قسمت Network Setting بروید و سپس بر روی گزینه Google Cast ضربه بزنید.
  6. دوباره برنامه گوگل کست را اجرا کرده و Next را انتخاب کنید و کدی که بر روی صفحه تلویزیون نمایش داده شده را تایید کنید.
  7. با انتخاب کشور، انتخاب نام برای گوگل کست (اختیاری) و متصل شدن به شبکه بی سیم، پروسه نصب را کامل کنید.
  8. گوگل کست اکنون آماده استفاده با تلقن شما است. به سایت یوتیوب بروید و ویدئویی که می خواهید را پخش کنید و سپس بر روی آیکون Cast در کنار ویدئو ضربه بزنید. سپس ویدئو مستقیما بر روی تلویزیون پخش خواهد شد. همین کار را می توانید برای دیگر برنامه مثل Netflix هم انجام دهید.

 

البته جایگزین های دیگری مثل میرا کست (MiraCast)  برای گوگل کست (GoogleCast)  وجود دارد، اما به نظر ما گوگل کست ارزان تر و نصب کردن آن ساده تر است.

نتیجه گیری

امیدواذم این روش ها کمک کرده باشند به راحتی تلفن اندرویدی تان را به تلویزیون وصل کنید. اگر در طی این مراحل به هر گونه مشکلی برخوردید، در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

 

 

3 دیدگاه دربارهٔ «راهنمای کامل اتصال گوشی اندروید به تلویزیون»

  1. سلام. گوشی من galaxy A71 برای اتصال به تلویزیون توسط hdmi در قسمت usb که در نوتیفیکیشن می آید، کنترل دستگاه روشن است ولی کنترل usb توسط گوشی و گزینه های اتصال غیرفعال است و تصویری روی تلویزیون نمی آید. لطفا راهنمایی کنید. ممنون

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *