تاریخ انتشار، اخبار، قیمت و موارد فاش شده از گلکسی S10 سامسونگ

گلکسی S10 سامسونگ احتمالا هیجان انگیزترین گوشی هوشمند 2019 باشد، زیرا پس از ارتقای نوآورانه که سامسونگ در گلکسی S9 قرار داد، شرکت کره ای آماده انجام تغییراتی بزرگ در نسل جدید گوشی های سری S خود می باشد.

گلکسی S9 و S9+ قوی هستند ولی نه به اندازه یک ابرقهرمان 5 ستاره، و اکنون این شرکت به تغییرات عمده ای نیاز دارد تا بتواند در سطح بالایی بماند و با رقبای قدرتمندی مانند هوآوی و اپل رقابت کند.

ما هنوز چیز مهمی درباره گلکسی S10 نمی دانیم اما در ادامه به بررسی شایعات مربوط به این گوشی سامسونگ خواهیم پرداخت.

همچنین فهرستی از موارد دلخواهی که از این گوشی انتظار داریم از جمله اسکنر اثر انگشت درون نمایشگر و طراحی نوآورانه نیز وجود دارد البته این بدین معنی نیست که لازم است چنین ویژگی های وجود داشته باشند. خبر خوب این است که اگر شایعات اولیه حقیقت داشته باشند، ممکن است حداقل یکی از موارد را بدست آوریم.

اصل مطلب

  • درباره چه چیزی صحبت می کنیم؟ مهمترین پرچمدار آینده سامسونگ
  • قیمت آن چقدر خواهد بود؟ مطمئنا قیمت بسیار زیادی خواهد داشت.
  • چه زمانی عرضه خواهد شد؟ احتمالا اوایل سال 2019

تاریخ انتشار و قیمت گلکسی S10 سامسونگ

احتمالا سامسونگ گلکسی S10 در اوایل سال 2019 عرضه خواهد شد. به طور خاص احتمالا آن را در نمایشگاه جهانی MWC 2019 خواهیم دید که از تاریخ 25 تا 28 فوریه خواهد بود.

نه تنها یک افشاکننده گفته است که ما این گوشی در چنین تاریخی می بینیم، بلکه سامسونگ، گلکسی S9 را در MWC 2018 معرفی کرد، بنابراین نمایشگاه 2019 محتمل ترین زمان برای تاریخ انتشار این گوشی خواهد بود.

a 1 تاریخ انتشار، اخبار، قیمت و موارد فاش شده از گلکسی S10 سامسونگ

سامسونگ همیشه پرچمداران سری S گلکسی خود را در این نمایشگاه معرفی نکرده است، اما مدل های اخیر در چند ماه اول سال معرفی شده اند، بنابراین عجیب خواهد بود اگر سامسونگ، گلکسی S10 تا پایان مارس 2019 معرفی نکند.

اگرچه حتی می تواند زودتر هم ارائه شود به طوری که ممکن است در نمایشگاه CES 2019 شاهد آن باشیم. این نمایشگاه از 8 تا 11 ژانویه خواهد بود، اما این تاریخ برای چنین رویداد و معرفی چنین گوشی مهمی زود خواهد بود، بنابراین این نکته مهم را کنار بگذاریم تا اخبار رسمی درباره آن ارائه شوند.

البته هر زمانی که معرفی شود بعید به نظر می رسد بتوانید آن را بلافاصله خریداری کنید.

مطمئنا زمانی که برای فروش آماده شود قیمت هنگفتی خواهد داشت. هنوز شایعاتی درباره قیمت گلکسی S10 وجود ندارد اما گلکسی S9 با قیمت 719.99 دلار/ 739 پوند/ 1199 دلار استرالیا و گلکسی S9+ با قیمت 840 دلار/ 869 پوند و 1349 دلار استرالیا وارد بازار شد.

ما انتظار داریم گلکسی S10 در زمان عرضه حداقل قیمتی این چنینی داشته باشد.

طراحی و نمایشگر سامسونگ گلکسی S10

داغ‌ترین موارد نشت شده:

  • سه اندازه نمایشگر متفاوت
  • طراحی بی نظیر بدون لبه
  • نسبت ابعاد 19:9 و رزولوشن 1440*3040

طبق گفته DJ Koh، مدیر بخش تلفن همراه سامسونگ، گلکسی S10 برخی از تغییرات طراحی بسیار مهم را به همراه خواهد داشت و در برخی رنگ های شگفت انگیز عرضه خواهد شد. یک نشت از OnLeaks نشان می دهد که این رنگ ها ممکن است سیاه، خاکستری، آبی، قرمز، زرد و سبز باشند.

DJ Koh اطلاعات دقیق تری نداده است یک بنچمارک برای یک گوشی مرموز سامسونگ که ممکن است گلکسی S10 باشد، نسبت ابعاد 19:9 را نشان می دهد که می تواند از نسبت 18.5:9 در گلکسی S9 بلندتر باشد.

علاوه بر این، بنچمارک رزولوشن 1440*3040 را ارئه می دهد که می تواند یک افزایش اندک باشد. همه این موارد احتمال آن را به وجود می آورد تا سامسونگ قاب‌ها را باریک کند و یک نمایشگر بزرگتر و واضح تر در همان اندازه بدنه را ارائه دهد.

یکی از ویژگی های که احتمالا در گلکسی S10 وجود نخواهد داشت، ناچ (بریدگی بالای صفحه) می باشد. زیرا همانطور که توسط T3 اشاره شد سامسونگ در توئیتر دست به انتقاد از ناچ در گوشی گوگل پیکسل 3 XL زده است. بنابراین احتمالا این شرکت برای پرچمدار بعدی‌اش وارد این مسیر نخواهد شد.

این گوشی نیز می تواند هرگونه لبه را حذف کند، چرا که سامسونگ یک گوشی دیگر (گلکسی A8S) را که در تصویر زیر می بینید نشان داده است که نشانگر یک گوشی است که ظاهرا هیچ ناچ یا لبه‌ای ندارد. با توجه به یک منبع، این امر ممکن است با حفاری یک سوراخ در نمایشگر برای دوربین میسر شود.

b 1 تاریخ انتشار، اخبار، قیمت و موارد فاش شده از گلکسی S10 سامسونگ

البته این سامسونگ گلکسی S10 نیست و احتمال می رود طرح آن مشابه این تصویر باشد.

ما همچنین تصویری دیده ایم که احتمالا یک نمونه اولیه از سامسونگ گلکسی S10 را نشان می دهد (هرچند منبع به طور مشخص نام آن را ذکر نکرده است، اما می گوید:”این ممکن است فراتر از طراحی باشد، و معتقد است فراتر (Beyond) کدنام موجود برای گلکسی S10  می باشد.)

تصویری که شما آن را در پایین مشاهده می کنید، یک گوشی با صفحه نمایش منحنی را نشان می دهد و تقریبا هیچ لبه ای در کناره ها وجود ندارد. به نظر می رسد کمترین قاب موجود در بین گوشی های هوشمند در این گوشی وجود دارد، گرچه دوربین جلو یا به نمایشگر متصل است یا مجبور هستند برای آن جایی تعبیه کنند.

شما نمی توانید خیلی چیزهای دیگر را مشاهده کنید، اما علاوه بر دکمه های پاور و صدا، به نظر می رسد دکمه بیکسبی بازگشته است، البته اگر تصویر واقعا مربوط به گلکسی S10 باشد و هیچ تغییر در آن ایجاد نشود. به ویژه منبعی نیز گفته است که این تصاویر جعلی بوده و جنبه حقیقی ندارند.

c 1 تاریخ انتشار، اخبار، قیمت و موارد فاش شده از گلکسی S10 سامسونگ

هنگامی که بحث صفحه نمایش پیش می آید همگی دوست داریم اندازه ها بیش از یکی باشند. در واقع این بار به نظر می رسد سه اندازه مختلف وجود دارد.

گفته می شود یکی از این ها، ظاهرا به نام “فراتر از 0” خواهد بود که دارای نمایشگر 5.8 اینچی است که ممکن است کاملا مسطح باشد. این مدل به نظر مدل اساسی است، اما همچنین نام های “فراتر از 1” برای نمایشگر منحنی 5.8 اینچی و “فراتر از 2” برای نمایشگر 6.2 اینچی نیز وجود دارند.

همچنین گفته شده است بین این سه مدل در بخش دوربین و اسکنر اثر انگشت تفاوت وجود دارد که در بخش های مربوطه به آن خواهیم پرداخت.

به لطف افرادی که در صحبت کردن با بلومبرگ آشنا هستند، اعتبار چنین اخباری بیشتر شده است. این منابع همچنین تایید کرده اند که شرکت در حال آزمایش نمونه ای بدون جک 3.5 میلی متری هدفون می باشد.

امنیت بیومتریک گلکسی S10

داغ‌ترین موارد نشت شده:

  • اسکنر اثر انگشت درون صفحه نمایش
  • یک اسکنر 3D بهبودیافته برای چهره

تصویر فوق تنها یک واقعیت احتمالی برای گلکسی S10 می باشد (و ما از لفظ واقعی بسیار محدود استفاده می کنیم)، اما موارد متعددی درباره آن شنیده ایم و یکی از شایعاتی که ما بارها با آن برخورد کرده ایم وجود اسکنر اثر انگشت درون صفحه نمایش می باشد.

این ویژگی با طراحی تمام صفحه که به آن اشاره شد به خوبی مطابقت دارد و نشان می دهد سامسونگ به دنبال تکنولوژی است که هوآوی و ویوو از استفاده کرده اند.

یک گزارش ادعا می کند شرکت از اسکنر کوالکام اولتراسونیک استفاده خواهد کرد و به نظر می رسد چیزی که سامسونگ را ترغیب به این کار کرده است عرضه گوشی هایی از هوآوی و ویوو با اسکنر روی صفحه نمایش می باشد.

چندین منبع جداگانه به The Bell گفته اند که سامسونگ همچنین قصد دارد اسکنر عنبیه چشم را از گلکسی S10 حذف کند تا بتواند اسکنر چهره 3D بهبود یافته را در گوشی خود تعبیه کند. با این وضعیت اسکنر چهره بسیار شبیه یه نمونه موجود در آیفون X خواهد شد.

ما موارد مشابهی از رسانه های کره جنوبی شنیده ایم، اما به نظر می رسد راه اصلی برای باز کردن قفل تلفن اسکنر اثر انشگت روی صفحه نمایش می باشد. در هر صورت به احتمال زیاد اسکنر عنبیه چشم از این گوشی حذف خواهد شد.

یک شایعه قدیمی در مورد اسکنر اثر انگشت روی نمایشگر صحبت می کند که بیانگر آن است که در حالی که این ویژگی برای نوت 9 آماده نبوده است ولی در سال آینده آماده خواهد شد و گلکسی S10 یکی از نامزدهای موجود برای بهره مندی از این ویژگی است.

d تاریخ انتشار، اخبار، قیمت و موارد فاش شده از گلکسی S10 سامسونگ

اکنون نیز ایده ای وجود دارد برای اینکه چرا زمان زیادی برای آماده شدن این ویژگی گذشته است. سامسونگ می خواهد از یک اسکنر اولتراسونیک به جای نمونه اپتیکال استفاده کند چرا که مدل دوم قدیمی است و گفته می شود که کارایی خود را از دست داده است.

به طور خاص، گفته می شود سامسونگ از نسل سوم اسکنر اولتراسونیک از کوالکام استفاده خواهد کرد. حتی اعلام نشده است که این نسل در گوشی قابل استفاده است ولی می تواند بدین معنی باشد که نمونه مورد استفاده توسط سامسونگ بهترین نمونه بین گوشی های هوشمند خواهد بود.

یکی دیگر از گزارش های اخیر اضافه می کند در حالی که دو مدل نهایی از نمونه اولتراسونیک استفاده خواهند کرد ولی نمونه پایه دارای نسخه اپتیکال اسکنر اثر انگشت خواهد بود. تفاوت اصلی این است که اولتوراسونیک می تواند یک تصویر سه بعدی با دقت بیشتر از اثر انگشت شما را نشان دهد درحالی که نمونه اپتیکال تصویر دو بعدی نشان خواهد داد.

با این وجود شایعاتی نیز وجود دارد مبنی بر این که مدل پایه (با کدنام فراتر از 0) دارای یک اسکنر اثر انگشت جانبی به جای اسکنر اثر انگشت روی نمایشگر می باشد. دو مدل دیگر (با کد نام های “فراتر از 1” و “فراتر از 2”) ظاهرا دارای اسکنر اثر انشگت روی صفحه نمایش می باشند.

اما سامسونگ حتی می تواند پا را فراتر گذاشته و اسپیکرها را نیز در صفحه نمایش تعبیه کند. این اطلاعات با توجه به نمونه OLED نمایشگر سامسونگ نیز گفته شده اند.

بخش شنیداری این گوشی هم می تواند درون نمایشگر قرار گیرد. همانطور که سامسونگ گفته است که یک صفحه نمایش صدا دار را برای استفاده در تلفن های سال 2019 خود برنامه ریزی می کند که قبلا هم از این تکنولوژی در صنعا فناوری استفاده شده است.

همه این ترکیبات می تواند به معنی وجود یک نمایشگر بدون لبه مانند تصویری که در بالا نشان داده شد باشد، هرچند باید جایی را برای دوربین سلفی نیز در نظر داشت.

دوربین گلکسی S10

داغ‌ترین موارد نشت شده:

  • دوربین عقب سه گانه در مدل نهایی
  • لنزهای دوربین 12، 13 و 16 مگاپیکسلی
  • دوربین سلفی دوگانه

یک تحلیلگر بر این باور است که سامسونگ یک لنز دوربین سه گانه را برای گلکسی S10 قرار خواهد داد و همراه آن یک سنسور سه بعدی را برای محتوای واقعیت افزوده بررسی می کند.

سخن تحلیگران همیشه قابل اعتماد نیست، اما اگر سامسونگ می خواهد با هوآوی میت 20 پرو و شایعات پیرامون آیفون با دوربین سه گانه رقابت کند، به این امر نیاز دارد.

این نیز شایعه ای است که دوباره شنیده ایم. یک منبع ادعا می کند که مدل پایه گلکسی S10 تنها یک دوربین خواهد داشت، مدل متوسط دارای دو دوربین و بزرگترین مدل (گران ترین) دارای لنز دوربین سه گانه خواهد بود.

e تاریخ انتشار، اخبار، قیمت و موارد فاش شده از گلکسی S10 سامسونگ

اخیرا ما جزئیات بیشتری در مورد مشخصات احتمالی لنز سه گانه شنیده ایم، که ظاهرا شامل یک لنز عریض 12 مگاپیکسلی، یک لنز فوق عریض 13 مگاپیکسلی و یک لنز تله فوتو 16 مگاپیکسلی خواهد بود.

گزارش جدیدتر حتی مشخصات دوربین ها را نیز بازتاب می دهد اما اضافه می کند که لنز 12 مگاپیکسلی دارای دیافراگم متغیر 1.5-2.4 خواهد بود، درست مانند دوربین گلکسی S9، در حالی که لنز 16 مگاپیکسلی دارای دیافراگم 1.9 و میدان دید 123 درجه ای می باشد و لنز 13 مگاپیکسلی دیافراگم 2.4 دارد.

طبق گزارشات، برخی یا تمام مدل های S10 احتمالا دارای دوربین دوگانه سلفی خواهند بود که به مدل نهایی در مجموع 5 دوربین را می دهد. مشخص نیست لنز اضافی در جلو در چه جهتی استفاده خواهد شد اما به نظر می رسد اگر چیز دیگری نباشد قرار است ویژگی تشخیص چهره را بهبود ببخشد.

قدرت سامسونگ گلکسی S10

داغ‌ترین موارد نشت شده:

  • چیپست اسنپدراگون 855
  • 8 گیگابایت رم
  • حداقل 128 گیگابایت حافظه داخلی سریع

همچنین پرسشی وجود دارد مبنی بر اینکه گلکسی S10 با چه تراشه ای قدرت خواهد یافت که تا کنون گزارش شده که از اسنپدراگون 855 که هنوز معرفی نشده است (حداقل در برخی مناطق) استفاده خواهد شد. گفته می شود این چیپست 7 نانومتر است که از نسخه قبلی کوچکتر بوده و احتمالا از اسنپدراگون 845 که در بسیاری از پرچمداران 2018 موجود است، کارآمدتر و قدرتمندتر خواهد بود.

همچنین گفته شده 855 قادر به پشتیبانی از سرعت دانلود نظری تا 2 گیگابایت در ثانیه است که از 1.2 گیگابایت در ثانیه موجود در گلکسی S9 بیشتر است. هرچند انتظار نداشته باشید این سرعت در تمام نقاط به دنیای واقعی نزدیک باشد. با این حال در نوع خود ارتقای بزرگی است.

رم نیز می تواند تراشه 8 گیگابایتی با فرمت 10 نانومتری تولید شده توسط خود سامسونگ باشد. در حالی که هنوز برای گلکسی S10 تایید نشده است، ظاهرا دارای سرعت 1.5 برابری نسبت به تراشه های رم پرچمداران کنونی است و همچنین می تواند مصرف برق را تا 30 درصد کاهش دهد.

یک گزارش عجیب و غریب گفته است گوشی ممکن است دارای حافظه رم 12 گیگابایتی باشد، اما ما تمایل داریم در مورد 8 گیگابایت باور بیشتری داشته باشیم.

همچنین ظاهرا پردازنده حافظه داخلی برای S10 سریعتر خواهد شد زیرا سامسونگ در اوایل 2019 شروع به استفاده از ذخیره سازی UFC 3.0 خواهد کرد. این مورد ظاهرا دوبرابر سریعتر از ماژول های ذخیره سازی گوشی های فعلی است و فضای کمتری را اشغال می کند، بنابراین برای اجزای دیگر فضای بیشتری وجود دارد.

بعلاوه که حداقل اندازه این تراشه 128 گیگابایت است بنابراین اگر گلکسی S10 از آن استفاده کند تمام مدل ها حافظه حداقل 128 گیگابایتی خواهند داشت.

نام سامسونگ گلکسی S10

ما همچنین شنیده ایم سامسونگ ممکن است محدوده نام را تغییر دهد و مدل بعدی را به جای گلکسی S10، گلکسی X نام گذاری کند. این ممکن است بعید به نظر برسد، اما DJ Koh رئیس بخش تلفن همراه سامسونگ گفته است که “ما در مورد نیاز به نگه داشتن نام سری S یا سیستم شماره گذاری فکر می کنیم” پس این امکان وجود دارد.

آنچه ما انتظار داریم

با اینکه گلکسی S9 بسیار خوب است ولی بیش از حد به گلکسی S8 مشابه می باشد، بنابراین ما امیدواریم سامسونگ تغییرات عمده و قابل توجهی در گلکسی S10 ایجاد کند. در اینجا مواردی که دوست داریم ببینیم را بررسی خواهیم کرد.

  1. طراحی جدید

f تاریخ انتشار، اخبار، قیمت و موارد فاش شده از گلکسی S10 سامسونگ

سامسونگ گلکسی S9 تقریبا از نظر طراحی با گلکسی S8 یکسان است، بنابراین وقت آن رسیده است یک طرح جدید را از شرکت کره جنوبی ببینیم.

بحث ما وجود ناچ، یک جنس جدید و یا حتی تلفن قابل انعطاف بودن گوشی نیست بلکه فقط دوست داریم طراحی جدیدی را مشاهده کنیم.

  1. دوربین‌های دوگانه یا سه‌گانه در تمام مدل‌ها

در حالی که گلکسی S9+ دارای دوربین دوگانه در پشت بود، گلکسی S9 تنها یک دوربین پشت دارد. برای گلکسی S10 انتظار داریم همه مدل ها دو دوربین یا حتی بهتر یعنی سه دوربین عقب داشته باشند. پس از همه، هوآوی میت 20 پرو همان ایده ای که در ذهن ما می باشد را برآورده کرده است.

سامسونگ در حال حاضر دوربین های بالارده ای میان گوشی های هوشمند ارائه می دهد، اما در سال جاری هوآوی رقابت را برده است، بنابراین برای گلکسی S10 انتظار نوآوری مناسب برای رقابت داریم.

خبر خوب این است که دوربین سه گانه در گذشته شایعه شده است، اما به نظر می رسد تنها مدل بالارده این ویژگی را دریافت خواهد کرد.

  1. اسکنر اثر انگشت روی صفحه نمایش

اسکنر اثر انگشت روی صفحه نمایش برای گوشی های مختلف سامسونگ شایعه شده است و گلکسی S10 هم استثنا نیست، اما اکنون که شرکت های دیگر گوشی های خود را با چنین ویژگی راه اندازی کرده اند، احتمالا سامسونگ هم وارد این عرصه شود.

داشتن یک اسکنر روی صفحه نمایش به این معنی است که نیاز به فضایی در جلو نیست و لازم هم نمی باشد اسکنر را به پشت دستگاه برد و آنقدر پیشرفته است که احتمالا دارنده گوشی های دیگر به شما حسادت خواهند کرد.

این نیز برای گلکسی S10 شایعه شده است و شانس بالایی برای اتفاق افتادن نیز دارد.

  1. عکس‌هایی با طراوت بیشتر

در حالی که کیفیت کلی عکس های گرفته شده توسط گلکسی S9 بسیار بالاست، برخی از آنها دارای ارتعاش هستند و برخی از آنها بیش از حدی که دوست دارید شسته شده اند. این به خصوص هنگامی که نور پس زمینه وجود دارد، بنابراین می خواهیم سامسونگ گلکسی S10 را قادر به رقابت با این مشکل ببینیم.

  1. بهبود AR Emoji

AR Emoji از ویژگی های جدید گلکسی S9 بود، اما این ویژگی ها کمترین تاثیر را در این گوشی ها داشتند.

h تاریخ انتشار، اخبار، قیمت و موارد فاش شده از گلکسی S10 سامسونگ

چند دلیل برای این وجود دارند. فراتر از طبیعت ذاتی آن، می تواند سخت باشد که شخصیتی مانند شما را ایجاد کند و در هنگام ضبط ویدیویی از خودتان با استفاده از Emoji، تشخیص چهره دوربین به اندازه کافی قدرتمند نیست تا عدالت را انجام دهد.

اگرچه AR Emoji هرگز یک ویژگی اساسی نبوده است، اما اگر سامسونگ همچنان از آنها استفاده کند، انتظار داریم حداقل رقیب شایسته ای برای انیموجی اپل را مشاهده کنیم.

  1. عمر باتری بهتر

عمر باتری چیزی است که با هر نسل جدید تلفن بهبود نمی یابد. در حقیقت گاهی اوقات بدتر هم می شود. در مورد سامسونگ گلکسی S9 و S9+ شما فقط به یک روز زندگی نگاه می کنید.

در حالی که ممکن است برای کسانی که می توانند هرشب گوشی خود را به برق متصل کنند مشکلی وجود نداشته باشد، اما این نکته مهم وجود دارد که باتری در طول زمان فرسوده می شود، به طوری که کارکرد یک روزه پس از یک یا دو سال به کمتر از یک روز کاهش می یابد.

به این ترتیب ما انتظار بهبود باتری در گلکسی S10 را داریم، چه از طریق قرارگیری باتری بزرگتر از 3000 میلی آمپر ساعتی در گلکسی S9 و چه از طریق استفاده از سخت افزار و نرم افزار کارآمدتر.

  1. یک چهره کاملا بدون لبه

ما قبلا گفتیم که انتظار طراحی جدیدی از گلکسی S10 داریم، اما آنچه که واقعا دوست داریم، نبود قاب و لبه در گوشی می باشد. همانطور که ناچ وجود ندارد، فقط یک بدنه تمام صفحه انتظار داریم.

ما انتظار همچین چیزی نداریم به خصوص که احتمالا دوربین و سنسورها باید روی صفحه نمایش قرار گیرند، اما این امکان وجود دارد و مطمئنا جاه طلبی آن کمتر از گوشی قابل انعطافی است که گفته می شود در سال 2019 عرضه خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *