از بین بردن خط و خش روی گوشی با 7 روش فوق العاده

چگونه پشت گوشی را تمیز کنیم ؟ چگونه خط و خش پشت گوشی را از بین ببریم ؟ این ها سوالاتی است که روزانه از ما پرسیده میشود! آیا شما هم نگران خط و خش افتادن روی گوشی گران قیمت خود هستید؟! خوشبختانه، ما لیستی از 7 راه حل سریع و آسان برای از بین بردن خش های گوشی برای شما تهیه کرده ایم. خط و خش پشت گوشی یکی از مشکلات شایع در گوشی های همراه می باشد . تقریبا اکثر گوشی هایی که از قاب های نامعتبر استفاده می نمایند دارای این مشکل می باشند . قاب های پلاستیکی که موکت داخلی ندارند معمولا باعث خش انداختن پشت گوشی می شوند . برخی مدل ها از تلفن ها بدنه ی پلاسیتیک دارند که از بین بردن خط خش در آنها کار بسیار پیچیده و مشکلی می باشد و نقطه نقطه شدن پشت گوشی یکی از دلایل آن استفاده از قاب های بدون موکت داخلی می باشد .. برخی خراش ها عمیق هستند که به راحتی قابل پاک شدند نیستند . اما برخی خط و خش ها در پشت گوشی بخاطر کثیفی می باشد که به راحتی می توانید آنرا پاک نمایید .

روش هایی که در ادامه برای از بین بردن خط و خش بدنه گوشی گفته شده است ممکن است برای همه مناسب نباشد، لطفا قبل از انجام هرکدام از روش ها از نوع کالای استفاده شده و جنس صفحه ای که قصد لکه بری دارید مطمئن باشید .

پیشگیری بهتر از درمان است

طبق این ضرب المثل قدیمی، بهترین روش، جلوگیری از بروز مشکل است .ساده ترین و موثرترین روش برای جلوگیری از خش، استفاده از محافظ صفحه نمایش باکیفیت است. آن را با دقت بر روی صفحه نمایش گوشی خود بچسبانید و مراقب باشید که حبابی زیر محافظ باقی نماند.این روش ساده و مقرون به صرفه،گوشی شما را از خش ، ترک و دیگر آسیب های احتمالی محافظت می کند. استفاده از گلس پشت و گلس صفحه نمایش باعث می شود تا از ایجاد خط و خش بر روی تلفن همراه شما جلوگیری شود . پس سعی کنید در هنگام خرید، حتما از گلس پشت و گلس صفحه نمایش روی گوشی استفاده نمایید تا هیچوقت درگیر خط و خش نشوید .

اگر لمس صفحه نمایش شما از کار افتاده این اینک را مطالعه کنید

از بین بردن خط و خش گوشی
چگونه خط و خش پشت گوشی را از بین ببریم

از بین بردن خط و خش های روی صفحه نمایش

توجه داشته باشید: قبل از تمیز کردن، اطمینان حاصل کنید که گوشی شما خاموش است ،و اگر می توانید باتری را نیز خارج کنید.

1- چگونه پشت گوشی را تمیز کنیم با خمیر دندان

اکثر افراد برای از بین بردن خط و خش های روی سی دی از خمیر دندان استفاده می کنند. از خمیر دندان می توان برای از بین بردن خش های جزئی صفحه نمایش تلفن همراه نیز استفاده کرد. البته به این نکته توجه داشته باشید که از خمیردندان های ژله ای برای این کار استفاده نکنید.

روش کار به این ترتیب است:

– مقدار کمی از خمیر دندان را روی یک تکه لباس یا پارچه تمیز از جنس کتان بمالید.
– پارچه را با حرکات چرخشی و دایره ای روی صفحه نمایش بکشید تا خش ها محو شوند.
– در آخر خمیر دندان اضافی را به وسیله ی پارچه ی مرطوب از روی صفحه نمایش پاک کنید.

 

2- از بین بردن لکه های پشت گوشی با جوش شیرین

با جوش شیرین هم شما می توانید خطوط روی گوشی را از بین ببرید. روش کار به این شکل است: مقداری از جوش شیرین را با آب مخلوط کنید و آن را بهم بزنید تا یک حالت خمیری به خود بگیرد. سپس با یک پارچه تمیز مقداری از آن را روی خش ها بمالید. سپس صفحه نمایش را کاملا و خوب تمیز کنید.

 

3- کرم های از بین برنده خط و خش اتومبیل

کرم های از بین برنده خش اتومبیل از قبیل Turtle Wax، 3M Scratch و Swirl Remover می توانند خش های روی صفحه نمایش تلفن همراه را از بین ببرند و یا آن ها را به حداقل برسانند. فقط حواستان باشد که کرم را به یک پارچه تمیز و نرم بمالید و صفحه نمایش را به آرامی و با حرکات چرخشی تمیز کنید. (توصیه نمی شود)

 

4- روغن گیاهی

اگر خط و خش صفحه موبایل شما کم و کوچک است می توانید برای پنهان کردن آن از روغن گیاهی استفاده کنید. یک قطره روغن گیاهی روی خط و خش های صفحه موبایل بریزید و به آرامی روی صفحه بمالید. دقت کنید که روغن وارد اسپیکر و دکمه های گوشی شما نشود.

 

5- پودر بچه برای از بین بردن خط و خش پشت گوشی

مقداری آب به مقداری پودر بچه در یک ظرف اضافه کنید تا یک حالت خمیری به خود بگیرد و سپس همانند روش بالایی آن را به آرامی روی خش ها بمالید و سپس تمیز کنید.

 

6- از بین بردن خط و خش با کاغذ سنباده !

استفاده از کاغذ سنباده یک روش بسیار خشن برای از بین بردن خط و خش از روی گوشی است. از این روش برای پاک کردن خطوط ناخواسته از روی گوشی ها استفاده می شود. البته بهتر است از این روش برای پاک کردن خطوط بدنه و پشت گوشی استفاده کنید.

توجه داشته باشید که باید از یک کاغذ سنباده خوب و با کیفیت استفاده کنید و هنگام استفاده سنباده را زیاد فشار ندهید. استفاده از سنباده نامناسب و یا عدم دقت کافی در انجام این کار می تواند باعث ایجاد خط و خش بیشتری روی تلفن همراه شما شود. بنابراین استفاده از این روش زیاد توصیه نمی شود.

 

7- استفاده از پولیش اکسید سریوم

اگر صفحه موبایل شما شیشه ای است (پلاستیکی نیست) شما مجبورید که یک راه حل قوی تر از خمیردندان، جوش شیرین و … را برای برطرف کردن خط و خش صفحه موبایل بکار ببرید.

در این مورد استفاده از پولیش اکسید سریوم توصیه می شود. ۱۰۰ گرم پودر اکسید سریوم را با آب مخلوط کنید. برای اینکه پودر گوله گوله نشود به صورت دوار آب را با پودر اکسید سریوم مخلوط کنید.

حالا برای اینکه مخلوطی که درست کردید وارد اسپیکر و دکمه های کناری گوشی نشود مانند تصویر زیر، با چسب کاغذی اطراف گوشی را چسب می کنیم.

حالا با استفاده از یک پارچه تمیز و نرم مخلوطی که درست کردید را به صورت دوار روی صفحه خش دار موبایل بمالید. اجازه دهید ۱ تا ۲ دقیقه مواد روی صفحه موبایل باقی بمانند.

حالا با استفاده از یک پارچه صفحه موبایل را تمیز کنید. با این کار خط و خش صفحه موبایل از بین می رود. علاوه بر استفاده از پولیش اکسید سریوم شما می توانید از پولیش‌هایی مثل Brasso و Silvo نیز استفاده کنید

و در آخر ،اگر کوچکترین نگرانی در مورد خش خوردن صفحه تلفن خود دارید ازمحافظ های صفحه گوشی استفاده کنید. شما بعد از خرید گوشی و یا تعویض صفحه گوشی می توانید بلافاصله روی صفحه موبایل خود محافظ گوشی نصب کنید. محافظ های صفحه نمایش یا پلاستیکی و یا اینکه گلاس یا شیشه ای هستند.

محافظ های شیشه ای دوام بیشتری دارند. با استفاده از پارچه های میکروفیبر یا ابریشمی صفحه نمایش گوشی خود را پاک کنید تا چربی ها و اثر انگشت شما روی صفحه نمایش پاک شود. حالا محافظ صفحه گوشی خود را بچسبانید.

 

22 دیدگاه دربارهٔ «از بین بردن خط و خش روی گوشی با 7 روش فوق العاده»

  1. سلام و خسته نباشید به سایت سامسونگ یار
    من گوشی سامسونگ مدل a70 رنگ مشکی دارم
    قاب پشت گوشی من حالت خال خال خش برداشته و من این خش ها رو روی دیگر گوشی های سامسونگ a70 و a50 دیدم که به وجود آمده
    لطفا یه راحل برای از بین بردن این خش ها به من بگید
    ممنون

    1. سلام
      هنوز راه حل دقیق برای حل این مشکل پیدا نکردیم
      پیشنهاد میکنم از گارد های سیلیکونی اورجینال استفاده کنید که این مشکل به کمترین حالت خودش برسه

  2. سلام منم a50 دارم و از همون اول با قاب ازش استفاده کردم ولی یه خط و خش های نقطه نقطه پشتش ایجاد شده .
    واقعا کاری نمیشه کرد؟؟

  3. سلام، من ازین گاردا که توشون یکسری نقش و خط هست، استفاده کردم، حالا یکسری لکه همون‌جوری پشت گوشیم افتاده و هرکاری میکنم پاک نمیشه، محو میشه، ولی وقتی چربی دستمو میگیره دوباره پیدا میشه و ناخن هم که پشتش میکشم مث دست انداز شده

  4. سلام وقتتون بخیر
    می خواستم ببینم اگر در این مقاله بخواید یک لینک به سایت ما بدید قیمتش چنده؟
    شرایطش رو لطفا بفرمایید تا ما کلمه و صفحه ای که می خوایم بهش لینک بدید رو اعلام کنیم.

  5. سلام حالتون خوبه؟
    گوشی من ردمی۸ هست پشتش هم پلاستیکیه هست پر خط و خش شده همه این روش هارو امتحان کردم اما نتیجه ای نگرفتم(به جز سنباده و پولیش ماشین)
    بنظتون اگه پولیش ماشین بزنم خط و خش از بین میره؟؟؟

  6. سلام خسته نباشید یه سوال داشتم من یه خط افتاده بود ب گوشیم پشت گوشی شیشه ای با خمیر دندون اومدم پاک کنم الان جاش مات شده ولی وقتی دستمال می کشی مشخص می کنه وگرنه عادی نگاه کنی اصلا معلوم نیس راهی نداره درست کنم خودم ؟ با لکه بر درست می شه بزنم روش ؟

  7. سلام خسته نباشید یه سوال داشتم من یه خط افتاده بود ب گوشیم پشت گوشی شیشه ای با خمیر دندون اومدم پاک کنم الان جاش مات شده ولی وقتی دستمال می کشی مشخص میکنم وگرنه عادی نگاه کنی اصلا معلوم نیس راهی نداره درست کنم خودم ؟

  8. سلام گوشیم m62 سامسونگه افتاد زمین گلسش هیچی نشد ولی صفحه زیرش ترک برداش ولی تاچ ال سی دیش مث قبله این باید چیکار کنم ؟

  9. سلام و عرض ادب
    آیا اگر صفحه نمایش گوشی رد می نوت 10 پرو
    چند خش جزعی داشته باشه کدام روش برا از بین
    بردنش مناسبه با تشکر

  10. سلام من گوشیم M31 مشکی هست و چون اثر انگشتش پشت گوشیه آشغال هایه ریز وارد گارد میشند با اینکه همیشه تمیزش میکنم ولی لکه های سفید گرفته و با هرچی پاک میکنم نمیره میشه راهنمایم کنید؟

    1. سلام این لکه هایی که روی پشت گوشی ایجاد میشه متاسفانه قابل پاک شدند نیستند
      برای جلوگیری از خط و خش حتما باید از گلس پشت استفاده نمایید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *