آموزش افزایش کیفیت صدای تلویزیون

در حالی که تکنولوژی های پیشرفته موجود در تصویر تلویزیون ها قادر به دریافت تمام امواج رادیویی فرستاده شده می باشند، نباید از این نکته غافل شد که صدای (audio) تلویزیون ها نیز به طرز قابل توجهی پیشرفت کرده است. فقط روی تصویر سیستم سینمای خانگی خود حساس نشوید، صدا نیز مهم است! با ایجاد چند تغییر ساده، می توانید کیفیت صدای تلویزیون خود را به شدت بهبود ببخشید و برای سینمای خانگیتان، کیفیت صدای سینمایی مهیا کنید. با خواندن چند نکته فهرست شده در زیر، خواهید آموخت چگونه می توانید کیفیت صدای تلویزیون را بهبود بخشید.

جای بلندگوها

فقط با تنظیم چند چیز ساده در بلندگوهایی که دارید، می توانید کیفیت صدای سیستم صوتی سینمای خانگیتان را به طرز قابل توجهی بهبود ببخشید. نگران این نباشید که کابل ها و سیم های بلندگوها در پذیرایی خانه دیده خواهند شد، می توان آن ها را به راحتی مخفی کرد. از بلندگوهای «پشتی» سیستم صوتی خود، همانطور که باید استفاده کنید: آن ها را در انتهای اتاق بگذارید. تفاوت ایجاد شده در کیفیت صدا شما را شگفت زده خواهد کرد.

ساندبار (بلندگوی افقی)

بسیاری از استفاده کنندگان تلویزیون های صفحه-تخت ممکن است متوجه شوند که صدای خروجی تلویزیون با تصویر نمایش داده شده در صفحه نمایش همخوانی ندارد. ساندبار مکمل ایده آلی برای صفحه نمایش یک تلویزیون صاف به حساب می آید.  یک بلندگوی باریک و افقی در حال حاضر قادر به انجام کار یک سیستم صوتی «صدای فراگیر یا surround-system) » می باشد. فقط با یک اتصال کابلی ساده می توانید از صدای اعلی، آن هم با قیمتی باورنکردنی بهره مند شوید.

سیستم صدای فراگیر ترکیبی

برای موسیقی دوستان پر و پا قرص که دوست دارند از یک کیفیت صدای برتر بهره مند شوند، راه چاره استفاده از سیستم صدای فراگیر ترکیبی (Component Surround Sound System) می باشد. می توانید سیستمتان را طوری شخصی سازی کنید که مناسب محل مورد نظرتان باشد و بتواند نیاز شما به بلندگو، ساب ووفر و آمپلی‌فایر را برطرف کند. اگر اتاق مورد نظرتان بزرگ است و با این حال صداهای بلند دوست دارید، می توانید سیستم سینمای خانگیتان را طوری تنظیم کنید که با تلویزیون کیفیت بالایتان همخوانی داشته باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *