بهترین آنتی ویروس های سال 2018 برای اندروید

سیستم عامل اندروید، یکی از معروف ترین و پر کاربرترین سیستم عامل های جهان است. این بدین معناست که، نصب بهترین برنامه های امنیتی و آنتی ویروس ها برای اندروید، ضروری است. همانطور که گوگل کروم به خاطر محبوبیت زیاد، در معرض حمله ی بسیاری از بدافزار ها است.

در کنار نرم افزار های بسیاری که روی تبلت یا موبایل اندروید خود نصب کرده اید، نصب یک برنامه امنیتی یا آنتی ویروس بسیار جایز است. در این مطلب می خواهیم ده تا از بهترین آنتی ویروس های موجود در سال 2018 را به شما معرفی کنیم.

بسیاری از این برنامه ها کارهایی بیشتر از اسکن های خودکار انجام می دهند. آن ها به صورت فعال جلوی بازشدن یا دانلود شدن صفحه ها یا فایل های مشکوک را می گیرند. همه ی انتی ویروس های معرفی شده ی پایین حداقل دارای نمره پنج از سایت AV-Test’s  هستند.

تصویر2

فهرست موضوعات مقاله

1. Avast Mobile Security

دارای قابلیت های کاربردی مانند Remote wipe و  firewall است.

+ قابلیت ضد سرقت

+ مسدود کردن تماس ها

– تبلیغات

غول آنتی ویروس ها یعنی Avast، دارای قابلیت های قابل ملاحظه ای است که آن را از یک اسکنر معمولی فراتر برده است. قابلیت های اضافه شده در نسخه ی رایگان آن شامل، مسدود کردن تماس ها، firewall (محافظت کننده) و حتی یک ضد سرقت است که به شما این قابلیت را می دهد که زمانی که گوشی خود را گم کردید، دستگاه اندروید خود را از راه دور قفل یا اطلاعات آن را پاک کنید.

این برنامه قبلا  رایگان نبوده است، اما اکنون به خاطر اضافه کردن تبلیغات، رایگان است. برای حذف تبلیغات می توانید نسخه Premium آن را ماهانه یا هفتگی شارژ و خریداری کنید. یکی دیگر از قابلیت های کاربردی نسخه Premium ، قفل کردن برنامه ها است. با این قابلیت یک پین به بعضی از برنامه ها مانند برنامه های بانکی اختصاص داده می شود تا از ورود بدافزار ها جلوگیری کند.

تصویر3

2. Bitdefender Antivirus Free

یک برنامه سبک از یک برنده قابل اعتماد.

+ کمترین دخالت روی عملکرد سیستم عامل

+ راه اندازی بسیار آسان

– باید اسکن های ویروس را برنامه ریزی کنید

در جامعه امنیتی، Bitdefender اسم بزرگی است و برنامه ی رایگان آنتی ویروس آن بسیار سبک است. در واقع این برنامه در پشت زمینه سیستم فعال نیست که این باعث خالی شدن فضای ذخیره ای سیستم و نیز ذخیره بیشتر باتری می شود.

بدین ترتیب، شما باید اسکن های برنامه را برنامه ریزی کرده یا برای امنیت بیشتر به صورتی دستی اسکن ها را فعال کنید. البته هر برنامه ای که برای اولین بار روی گوشی نصب شوند به صورت خودکار اسکن می شوند. یکی دیگر از نکات مثبت این برنامه این است که بلافاصله پس از نصب بدون نیاز به تنظیم های اضافه، فعال می شود.

اگر به امنیت اضافی نیاز دارید، می توانید نسخه رایگان 14 روزه آن را فعال کنید. این نسخه دارای آنتی ویروس real-time protection برای گوگل کروم شما و نیز قابلیت ضد سرقت است.

همچنین دارای قابلیت Privacy advisor است که یک لایه امنیتی روی اسمارت واچ شما اضافه می کند. این قابلیت وقتی که موبایل خود را جا گذاشتید، از طریق اسمارت واچ به شما اطلاع می دهد.

تصویر4

3. AVL

یک راه حل امنیتی تمام عیار و ساده.

+ سیستم محافظتی عالی

+ ساده و سبک بودن برنامه روی سیستم

+ قابلیت مسدود کردن تماس ها

برنامه Antiy AVL برنده سابق جایزه برترین برنامه محافظتی برای موبایل از طرف سایت AV-Test ( سایت معتبر و مستقل بررسی برترین آنتی ویروس ها) است. قابلیت های آن نه تنها شامل انتی ویروس (مشخصا) بلکه یک اسکنر با قابلیت شناسایی هر نوع فایل اجرایی که سعی دارد به دستگاه شما وارد شود، است.

قابلیت کاربری دیگر آن، شامل مسدود کردن شماره های مشکوکی که سعی در برقراری ارتباط با شما دارند و نیز جلوگیری از بازشدن وب سایت های مضر است. این برنامه همچنین طوری طراحی شده است که روی سیستم سبک باشد و از تمام شدن عمر باتری گوشی جلوگیری کند.

تصویر5

4. McAfee security & Power Booster Free

دارای قابلیت های کاربردی و مسدود کردن سایت های مشکوک است.

+ قابلیت های ضدسرقت وسیع

+ کنترل کردن و جلوگیری از فاش شدن اطلاعات برنامه های نصب شده

– تبلیغات

McAfee نامی مطرح بین نرم افزار های آنتی ویروس برای کامپیوتر است و نسخه اندروید آن نیز نا امید کننده نیست. بعلاوه اسکن های آنتی ویروس، این برنامه قابلیت هایی مانند ردیابی موبایل گمشده و همچنین قفل کردن و پاکسازی آن از راه دور، دارا است. اگه که موبایل شما دزدیده شده است، این برنامه حتی می تواند از دزد عکس بگیرد.

از قابلیت های مهم دیگر این برنامه می توان قابلیت اسکن برنامه ها برای شناسایی و جلوگیری از اطلاعات حساس فاش شده گفت. این برنامه در صورت لزوم این برنامه ها را غیر فعال می کند. این برنامه همچنین از دسترسی سایت های مشکوک جلوگیری می کند و نیز به شما این قابلیت را می دهد که از مخاطبین مزاحم یک لیست سیاه درست کنید.

تصویر6

5. Kaspersky Mobile Antivirus

با اعتماد به نفس کافی بدافزار ها را از سوراخ خود بیرون می آورد.

+ شناسایی بسیار عالی بدافزار ها

+ مسدود کردن سایت ها و لینک های مشکوک

– قابلیت های بیشتر در نسخه پولی قابل دسترس هستند

Kaspersky  نیز بین برنامه های بزرگی مثل Bitdefender اعتبار خوبی دارد. نسخه رایگان این برنامه دارای چندین قابلیت تاثیرگذار است. این برنامه در شناسایی و اذیت کردن بدافزار ها بسیار قدرتمند است به طوری که طبق آزمایش های AV-Test این برنامه توانسته است 99.9% بدافزار ها را شناسایی کند.

همچنین این برنامه امنیتی و آنتی ویروس، هر سایت یا لینک مشکوکی را قبل از کلیک کردن بر روی آن ها شناسایی می کند.

تصویر7

6. Sophos Free Antivirus and Security

برنامه محافظتی برنده جایزه برند Sophos.

+ محافظت نیرومند

+ بدون تبلیغات

آنتی ویروس رایگان Sophos از طرف AV-Test در سال 2015 برنده بهترین برنامه محافظتی شد. برعکس برنامه های اسکن رایگان، این برنامه دارای هیچگونه تبلیغی نیست. این برنامه، سایت های با محتوای اسپم یا غیر قانونی را مسدود می کند.

برنامه ها پس از نصب توسط این برنامه برای پیدا کردن بدافزار ها اسکن می شوند و اگر این بدافزار ها تلاش به نشر دادن اطلاعات حساس برنامه ها داشتند، این برنامه به شما اطلاع می دهد. شما می توانید اسکن های آنتی ویروس را برنامه ریزی کنید تا در زمان های مشخص فایل ها و پوشه ها را اسکن کند و نیز قابلیت شناسایی بدافزارها به صورت خودکار هر روز بروزرسانی می شود.

این برنامه همچنین دارای QR Code Scanner است که برای ایمن سازی اتصال های وای فای به کار می رود.

تصویر8

7. Norton Security and Antivirus

یک برند بزرگ دیگر که امنیتی سخت برای موبایل شما فراهم می کند.

+ قابلیت های عالی آنتی ویروس

+ قفل کردن گوشی از راه دور

– عدم مسدود کردن سایت های مشکوک

این برنامه توسط Norton Mobile Insight  راه اندازی شده است. این برنامه می تواند ویروس های درون فایل ها و برنامه ها را شناسایی و به صورت خودکار حذف کند.

یکی دیگر از قابلیت های کاربردی این برنامه، قابلیت قفل کردن گوشی از طریق SMS یا وقتی که سیمکارت از دستگاه جدا می شود، است. شما همچنین می توانید در صورتی که گوشی شما گم شد، از راه دور گوشی را قفل کنید.

تصویر9

8. Trend Micro Mobile Security & Antivirus

محیا کردن امنیتی تاثیرگذار با ویژگی های کنترل والدین.

+ امنیتی محکم

+ اسکن های حساب شده حریم خصوصی برای فیس بوک

این برنامه نه تنها برنامه های جدید را برای شناسایی بدافزار ها اسکن می کند، بلکه از دسترسی برنامه های جدید به برنامه های دیگر جلوگیری می کند. این قابلیت می تواند برای مدیران و یا والدین مناسب باشد.

همچنین این برنامه یک اسکنر داخلی برای فیس بوک دارد. این اسکنر، اگر پروفایل شما در فیس بوک اطلاعات حساس و خصوصی را به نمایش گذاشت به شما اعلام می کند.

نسخه Premium این برنامه دارای قابلیت هایی مانند، شناسایی بدافزار ها قبل از نصب برنامه ها و قابلیت هایی برای جست و جوی ایمن و نیز فیلتر کردن تماس ها و پیام ها است.

تصویر10

9. AhnLab V3 Mobile Security

برنامه ای که حتی روی نسخه های قدیمی تر اندروید کار می کند.

+ میزان بالای شناسایی بدافزار ها

+ قابلیت های بسیار

+ هشدار ضد سرقت

این برنامه ساخته شده توسط شرکت کره ی جنوبی AhnLab به اندازه ی بقیه برنامه های معرفی شده در لیست شناخته شده نیست. یا این حال، طبق تست AV-Tests این برنامه میزان بالایی در (99.6%) شناسایی بدافزارها دارد. همچنین این برنامه به خوبی روی نسخه های قدیمی تر اندروید کار می کند. این برنامه یک تقویت کننده (booster) داخلی دارد که قدرت اجرایی گوشی شما را بالا می برد.

این برنامه را تا 10 روز به صورت رایگان می توانید استفاده کنید که دارای قابلیت های ضد بدافزاری است که موشکافانه دنبال بدافزار ها می گردد و در صورت اینکه برنامه ای پتانسیل نشر اطلاعات حساس و خصوصی دارد، آن را به شما اطلاع می دهد.

از قابلیت های کاربردی این برنامه، می توانیم گالری پنهان آن را که برای ذخیره عکس های خصوص به کار می رود را نام ببریم. و همچنین این برنامه دارای یک کلینر برای پاک کردن تاریخچه جست و جوی اینترنتی است. سیستم ضد سرقت آن دارای یک هشدار است که وقتی فعال می شود که گوشی شما گم یا به سرقت برود. شما همچنین می توانید از راه دور گوشی را ردیابی، قفل و یا اطلاعات آن را پاک کنید.

تصویر11

10. Avira Antivirus Security

دارای سیستمی هوشمند برای دسته بندی برنامه ها در یک مقیاس حریم خصوصی.

+ قابلیت اسکن حافظه خارجی

+ قابلیت Neat Identity Safeguard

– مسدود نکردن سایت های مشکوک

این برنامه نه تنها فایل های دانلود شده و محتوای داخلی حافظه گوشی را اسکن می کند، بلکه قابلیت اسکن حافظه خارجی مانند SD Card را نیز دارد. برنامه ها با استفاده از یک مقیاس حریم خصوصی تقسیم بندی می شوند؛ تا میزان اعتماد شما برای دسترسی این برنامه ها به اطلاعات گوشی بررسی شود.

قابلیت ‘’Identity safeguard” به طور منظم آدرس های ایمیل شما را در قسمت مخاطبین بررسی می کند تا از عدم دخالت این آدرس ها در نشر اطلاعات مطمئن شود. این برنامه توسط پورتال مدیریت وبسایت کنترل می شود، که اگر بخواهید تنظیمات این برنامه را در دستگاه های دیگر نیز اعمال کنید، بسیار کاربردی است.

نسخه Premium این برنامه شامل پشتیبانی بهتر و مسدود کردن خودکار وبسایت های مشکوک و قابلیت های بیشتر است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *