تشخیص شارژر جعلی اپل از اصل

تشخیص شارژر جعلی اپل برای تمام کسانی که از محصولات اپل استفاده می‌کنند، امری ضروری است. چرا که این روزها لوازم جانبی جعلی اپل همه جا هستند و بعضی وقت‌ها واقعا شناسایی و تشخیص آن‌ها سخت می‌شود. ما در این مقاله از سامسونگ یار به شما یاد می‌دهیم که چطور این لوازم را تشخیص داده و از آن‌ها استفاده نکنید. به این ترتیب خیلی از مواقع به جای اینکه پولتان را هدر بدهید، می‌توانید با چند روش ساده این وسایل را تشخیص داده و از خرید این لوازم اجتناب کنید.

اجناس فیک دنیا را گرفته‌اند!

در سال 2016 اپل از یک خرده فروش لوازم جعلی به نام Mobile Star، LLC شکایت کرد. در متن دادخواست اپل آمده بود که 90 درصد از آداپتورهای برق و کابل‌های شارژر اپل موجود در آمازون فیک هستند. به همین دلیل هم اپل توصیه کرد که از لوازم جانبی استفاده کنید که نشان اپل را روی خود دارند.

اما واقعا لوازم جانبی شخص ثالث اپل چه مشکلی دارند؟

خطرات ایمنی لوازم جانبی فیک اپل

با خرید یک لوازم جانبی جعلی شما در واقع یک خطر ایمنی را دریافت می‌کنید که کمپانی تولید کننده نه تنها ضمانتی برای محصولاتش ارائه نمی‌دهد که نام خود را هم پشت نام اپل مخفی کرده است و عملا ناشناس است.

اپل در تحقیقات خود متوجه شد که لوازم جانبی جعلی مشکلات طراحی ناقص، عایق الکتریکی ضعیف و اجزای نامرغوب را داشته‌اند.

در بهترین حالت شما از عملکرد ضعیف و لوازم جانبی با طول عمر کم برخوردار خواهید شد. بسیاری از این کابل‌های جعلی هم امکان همگام سازی دستگاه‌های IOS تان را با کامپیوتر نمی‌دهند.

این کابل‌ها و لوازم جانبی جعلی حتی می‌توانند صدمات غیر قابل جبرانی هم برای دستگاه شما به همراه داشته باشند. و در بدترین حالت این لوازم حتی می‌توانند با برق‌گرفتگی برای شما هم خطرساز شوند. اگر از یک لوازم جانبی تقلبی استفاده می‌کنید، ممکن است این مشکلات را تجربه کنید:

  • ایجاد خسارت برای دستگاه‌های شما
  • اتصال غلط یا ناامن در دستگاه شما
  • عدم امکان همگام سازی یا شارژ دستگاه با کامپیوتر
  • آسیب‌های فیزیکی روی لوازم جانبی

راه تشخیص شارژر جعلی اپل چیست؟

برای جلوگیری از خطراتی که در بالا ذکر شد، باید مطمئن شوید که لوازم اصلی را خریداری می‌کنید. برای این امر بهتر است نحوه تشخیص شارژر جعلی اپل را یاد بگیرید. همچنین توصیه می‌شود که این وسایل را حتما از یک فروشنده معتبر خریداری کنید.

اما اگر به فروشنده معتبر دسترسی ندارید و یا اینکه نمی‌توانید لوازم جانبی را مستقیما از اپل تهیه کنید، باید مواردی که در ادامه گفته می‌شود را مد نظر قرار دهید.و مطابق برنامه MFi (Made for iPhone/iPad/iPod) عمل کنید.

MFi یا برنامه ساخته شده برای اپل/ آیپد/ آیپاد

ابتدا به لوازم مورد نظرتان نگاه کنید. اولین مسئله‌ای که باید به آن توجه کنید، بسته‌بندی کاملا مجزا آن وسیله است.

لوازم جانبی ساخته توسط اپل یا کمپانی‌های مورد تایید اپل دارای یکی از آرم‌های زیر هستند.

تشخیص شارژر جعلی اپل از اصل

قدم بعدی در تشخیص شارژر جعلی اپل طبق برنامه MFi این است که شکل ظاهری کابل را بررسی کنیم

کابل‌های ساخته شده توسط اپل حداقل 7 اینچ (معادل 17.5 سانتی‌متر) طول دارند. همچنی جمله “Designed by Apple in California” روی آن به چشم می‌خورد.

در مرحله بعد کابل‌های شخص ثالث مورد تایید اپل جملات “Assembled in China,” Assembled in Vietnam,” or “Indústria Brasileira” را روی خود دارند. همچنین آن‌ها دارای یک شماره سریال 12 رقمی دیجیتال هم هستند.

تشخیص شارژر جعلی اپل از اصل

 

تشخیص شارژر جعلی اپل

شکل ظاهری کابل شارژر اپل هم می‌تواند سوتی‌های تولید کننده غیرقانونی را افشا کند. تولید کننده متقلب هرچقدر هم که تلاش کند محصولی مشابه محصولات اپل تولید نماید، باز هم سخت افزار نهایی می‌تواند مشکلاتی داشته باشد. در ادامه خصوصیات ظاهری کابل شارژر اپل را با هم بررسی می‌کنیم.

در کابل شارژر اصلی اپل قسمت کانکتور  Lightning یک بخش کاملا واحد و جداست و قسمتی که کانکتور را به کابل وصل می‌کند هم کاملا گرد و نرم و صاف است و حالت خشک ندارد.

img 5d9fe065699ec تشخیص شارژر جعلی اپل از اصل

طول و  عرض کانکتور باید متناسب باشد.

img 5d9fe06582ccf تشخیص شارژر جعلی اپل از اصل

رنگ کانکتور باید به رنگ فلزی متالیکا باشد.

img 5d9fe0659b395 تشخیص شارژر جعلی اپل از اصل

سطح اتصال دهنده USB باید صاف و سازگار باشد و پوسته نرم و صاف داشته باشد.

تشخیص شارژر جعلی اپل از اصل

کانتکت‌های USB باید روکش طلا داشته باشد.

img 5d9fe065de435 تشخیص شارژر جعلی اپل از اصل

سطح عایق باید یکنواخت و صاف باشد.

img 5d9fe06609e64 تشخیص شارژر جعلی اپل از اصل

نحوه شناسایی کابل شارژر جعلی اپل

img 5d9fe0662af50 تشخیص شارژر جعلی اپل از اصل

تشخیص شارژر جعلی اپل کمی از تشخیص کابل اصلی سخت‌تر است. اپل هم توضیحات کاملی در خصوص آن نداده است. بهترین کار همین است که کابل مورد نظر را با کابل اصلی که به آن مطمئن هستید، مقایسه کنید.

اولین مسئله‌ای که باید به آن توجه کرد اختلافاتی است که بین آداپتور برق اصلی و فیک اپل وجود دارد. این موارد ساخت و ساز و میزان کیفیت این آداپتور از اهمیت بالایی برخوردار است. شاید بیشترین تفاوتی که در آداپتور اصلی و فیک وجود دارد در قسمت پشتی آن است که در آداپتورهای فیک معمولا از متریال ارزان و بی‌کیفیتی در این قسمت استفاده می‌شود.

همچنین متن “Designed by Apple in California” باید روی آن حک شده باشد. در صورتی که این جمله روی آداپتور وجود نداشته باشد و یا اینکه جمله ثبت شده از نگارش درستی برخوردار نباشد، به احتمال زیاد این آداپتور جعلی است.

تشخیص شارژر جعلی اپل از اصل

به همین ترتیب ، اگر شما یک آداپتور Lightning to 30 pin یا یک Lightning to Micro USB دارید و فکر می کنید جعلی باشد ، می توانید موارد زیر را بررسی کنید.

تمام نمادهای حک شده روی آداپتور باید به صورت لیزری حک شده باشند. اتصال بدنه آداپتور و کانکتور باید کاملا مشخص و جدا از هم باشد.

بهترین راه تشخیص شارژر جعلی اپل از اصل چیست؟

بهترین روش برای تشخیص شارژر جعلی اپل از اصل آن این است که کالای مورد نظر را با یک کالای اصلی و معتبر مقایسه کنید.

همچنین تا جای ممکن سعی کنید محصولات مورد نیازتان را از خرده فروشان و فروشندگان معتبر اپل خریداری کنید.

شارژرهای اپل همیشه سفید و بدون هیچ رنگی هستند. پس تمام شارژرهای رنگی فیک می‌باشند. همچنین سعی کنید دنبال نمادهای ایمنی و گواهی روی کالا بگردید.

در بیشتر محصولات فیک و جعلی می‌توانید غلط‌های املایی و نگارشی را روی نوشته‌های روی محصول یا جمله طراحی شده توسط کالیفرنیا مشاهده کنید.

همچنین شما می توانید با خرید محافظ کابل شارژ باعث افزایش طول عمر کابل شارژ گوشی خود شوید.

چگونه یک اپل آیدی برای آیپد یا آیفون با IOS 10.3 و یا بالاتر درست کنیم؟

روش ساخت اپل آیدی بدون نیاز به کارت اعتباری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *