روش‌های تشخیص گوشی سامسونگ فیک از اصل را می دانید؟

شکی نیست که سامسونگ یکی از بهترین کمپانی‌های تولید کننده موبایل در دنیاست. اما همیشه با بالا رفتن کیفیت یا قابلیت‌های یک محصول اعداد روی برچسب قیمت هم بزرگ‌تر می‌شوند و شما برای داشتن آن کالا مجبور به پرداخت هزینه بیشتری خواهید بود. در این مواقع معمولا مردم به این فکر میفتند که آیا می‌توانند یک محصول مشابه با قیمت ارزان‌تر داشته باشند یا خیر.

فروشندگان و کمپانی‌های درجه چندم هم گاهی از این رویه سوءاستفاده می‌کنند و سعی می‌کنند با ارئه محصولات ارزان‌تر به جای محصولات اصلی، آن‌ها را فریب بدهند. گاهی محصولات فیک به اندازه ای شبیه به کالاهای اصلی هستند که تشخیص آن‌ها بسیار سخت می‌شود. ما در این مقاله از سامسونگ یار سعی می‌کنیم شیوه تشخیص گوشی سامسونگ فیک از اصلی را به شما یاد بدهیم.

در ادامه با ما همراه باشید.

چرا کپی کردن و تولید گوشی‌های فیک سامسونگ انقدر آسان است؟

سامسونگ گوشی‌هایش را با سیستم عامل اندروید که یک سیستم عامل متن‌باز است ارائه می‌دهد. این سیستم عامل می‌تواند اطلاعات زیادی از گوشی را افشا کند و کمپانی‌های دیگر هم می‌‌توانند به سادگی گوشی‌های سامسونگ را به ممک این اطلاعات کپی کنند.

اما خب راهکارهایی هم برای تشخیص گوشی سامسونگ فیک از اصل وجود دارد. چرا که کپی کاران و کمپانی‌های تولید محصولات فیک هر چقدر هم که دقیق باشند، نمی‌توانند محصولی کاملا مشابه محصول اصلی تولید کنند.

یکی از کارهایی که می‌توانید انجام دهید این است که کد IMEI را بررسی کنید.

نحوه بررسی کد IMEI

شماره IMEI که با نام بین‌المللی تجهیزات تلفن همراه شناخته می شود، یک کد شناسایی منحصر به فرد است که هر تلفن همراه برای خود دارد. ساده‌ترین راه شناسایی گوشی سامسونگ فیک از اصل بررسی همین کد است.

چندین روش برای بررسی این کد وجود دارد:

  1. بررسی کد اصلی سامسونگ از روی منو

این روش برای چک کردن اصل بودن گوشی و تبلت‌های سامسونگ که باتری قابل جا به جایی و غیر قابل جا به جایی دارند، مناسب است. برای این کار طبق دستورالعمل زیر اقدام کنید.

ابتدا به تنظیمات گوشی بروید.

سپس برای گزینه About Phone را انتخاب کنید.

تشخیص گوشی سامسونگ فیک

در این قسمت شما می‌توانید کد IMEI، شماره مدل و شماره سریال گوشی را ببینید.

 

 

  1. بررسی کد اصلی سامسونگ از پنل پشتی

یکی دیگر از راه‌هایی که برای شناسایی گوشی فیک سامسونگ از اصل وجود دارد این است که از پنل عقبی تلفن استفاده کنید. این روش هم برای موبایل و تبلت‌هایی که باتری قابل جا به جایی یا غیرقابل جا به جایی دارند، مفید است.

برای این کار هم کافی است که به قسمت پشتی گوشی نگاه کنید تا شماره IMEI و شماره سریال را ببینید.

تشخیص گوشی سامسونگ فیک

آخرین راهی که می‌توانید برای چک کردن اصل بودن گوشی سامسونگ استفاده کنید، بررسی باتری است. این روش تنها برای موبایل‌هایی کاربرد دارد که باتری قابل جا به جایی دارند. روی باتری کد IMEI وجود دارد که باید آن را چک کنید.

Samsung Original Check Code from the Back Panel step-3

بعد از پیدا کردن کد، به سایت imei.info یا سایت numberingplans.com مراجعه کرده و در کادر مربوطه کد را وارد کنید. خواهید دید که اطلاعات گوشی که کد متعلق به آن است، نمایش داده می‌شود این اطلاعات باید با گوشی مورد نظر تطابق داشته باشند.

روش دیگری که برای تشخیص گوشی سامسونگ فیک از اصل وجود دارد دیدن رنگ‌های صفحه نمایش است. معمولا گوشی‌های سامسونگ اصل رنگ‌های گویاتر و روشن‌تری دارند، درحالی که گوشی فیک رنگ‌های کدر و تیره‌تری دارد. همچنین در گوشی‌های فیک فاصله زیادی بین لبه‌ها و صفحه نمایش وجود دارد.

راه دیگری که برای تشخیص اصل بودن موبایل سامسونگ وجود دارد، مراجعه به نماد آن است. در گوشی‌های فیک این نماد معمولا به راحتی لمس شده و پاک می‌شود.

همچنین دکمه‌های ولوم در گوشی‌های فیک دارای شکاف‌های غیرمعمول و مشخص هستند.

اگر قصد خرید یک گوشی جدید را دارید، ابتدا با روش‌های تشخیص اصل بودن موبایل سامسونگ آشنا شوید تا متضرر نشده و پول‌تان را از دست ندهید.

مقالات پیشنهادی:

مشخصات گوشی گلکسی اس 10 لایت سامسونگ

پرچمداران ۲۰۲۰ سامسونگ دارای صفحه نمایش منحصربفرد هستند

مشخصات گوشی گلکسی جی ۷ پرایم سامسونگ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *