تغییر حالت اینترنت از حالت داده به حالت وای فای به صورت خودکار

مصرف باتری گوشی تلفن همراه شما در حالت داده اینترنتی در مقایسه با حالت وای فای بیشتر است. این وضعیت تقریبا برای تمام گوشی های اندروید و آیفون شرایط یکسانی دارد. در بیشتر موارد همه ی ما حالت داده ی تلفن همراه خود را فقط زمانی فعال خواهیم کرد که به شبکه ی وای فای دسترسی نداشته باشیم. اندروید برای شما حالتی را در نظر گرفته است تا گوشی شما در این حالت به صورت خودکار از حالت داده در صورت در دسترس بودن وای فای تغییر حالت بدهد. هرچند که این حالت به نوعی مخفی بوده و فقط در صورتی برای شما فعال خواهد شد که گزینه ی توسعه دهنده ی گوشی خود را فعال کنید.

حالت توسعه دهنده ی گوشی خود را فعال کنید

شما در مرحله ی اول باید حالت توسعه دهنده ی سیستم خود را فعال کنید. به قسمت Settings  گوشی خود رفته و گزینه ی About phone  را انتخاب کنید. در برخی از گوشی های شاید این قسمت با نام About device نام گذاری شده باشد. در این قسمت حالا شما باید Build number و یا Build Information  را بیابید. حالا هفت بار روی این گزینه ضربه بزنید.

داده

 

حالت تغییر حالت داده (دیتا) به وای فای

هرگاه حالت developer options  یا توسعه دهنده را فعال کردید  به قسمت  Settings app رفته و گزینه ی Developer Options را انتخاب کنید. در برخی موارد Developer Options ممکن است در زیر مجموعه های دیگری قرار داشته باشد. با وارد شدن به قسمت Developer options صفحه را به پایین کشیده تا عبارت Networking group of settings را مشاهده کنید. حالا گزینه ی Mobile data always active را در حالت خاموش قرار دهید.

با خاموش کردن این حالت هر گاه دستگاه شما امکان اتصال به وای فای را داشته باشد به صورت خودکار حالت داده را خاموش کرده و به وای فای متصل می شود. در این حالت هر گاه که ارتباط وای فای نیز غیر فعال شده و یا شما از محدوده ی وای فای خارج شده باشید حالت داده ( دیتا ) دوباره روشن خواهد شد.

توجه داشته باشید که هرگاه شارژ باتری شما در حال تمام شدن بود و شما امکان وصل کردن دستگاه به شارژر را نداشتید می توانید به راحتی با خاموش کردن حالت داده ی ( دیتا ) دستگاه خود، دوام باتری را افزایش دهید. در حالتی که حالت low battery در گوشی شما فعال باشد دستگاه به صورت خودکار در شرایطی که باتری گوشی در حال تمام شدن باشد ، داده ی گوشی شما را به صورت خودکار غیر فعال خواهد کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *