نحوه تشخیص شارژر اصلی سامسونگ

این مقالله یک ریپورتاژ آگهی می باشد و محتویات آن توسط سامسونگ یار تایپ یا ترجمه نشده است.

فروشگاه بابافون شارژر اصلی سامسونگ را با مهلت تست یک هفته و تضمین کیفیت در اختیار کاربران قرار میدهد.

شارژر از ضروری ترین لوازم جانبی یک گوشی است. بطوریکه یک گوشی بدون همراهی شارژر اصلی و با کیفیت تقریبا فلج است و کارایی ندارد. میزان کارایی تلفن همراه رابطه ی مستقیمی با نوع شارژر دارد.

شارژرها در اثر استفاده ناصحیح، نوسانات جریان برق و یا اتفاقات دیگر ممکن است خراب شوند. در این موقع وقت تعویض آن و خرید شارژر جدید رسیده است.

در هنگام خرید چند سوال در ذهن کاربر شکل میگیرد:

 شارژر اصلی با تقلبی چه تفاوتی دارد؟ آیا اصل یا فیک بودن شارژر تاثیری بر دستگاه تلفن همراه دارد؟ چطور شارژر اصل را از تقلبی تشخیص بدیم؟

باید ذکر کرد که کیفیت شارژر سامسونگ صد در صد مهم و تاثیرگذار است. زیرا شارژر تقلبی به مرور باعث تخریب باتری گوشی میشود.

چطور میتوانیم شارژرهای اصلی سامسونگ را از تقلبی تشخیص دهیم؟

با اینکه الان تشخیص شارژر اصلی سامسونگ و غیر اصل مشکل شده ولی با دقت به بعضی موارد میتوان تا حدودی از اصالت کابل و شارژر مطمعن شد :

  1. قبل از خرید شارژر سامسونگ، حتما کیفیت آن را چک کنید. به طور کلی شارژرهای تایید شده سامسونگ لبه پلاستیکی خشن و فونت نا زیبا ندارند و هم چنین ورودی و خروجی های Usb آن کج یا زائده اضافی ندارد. شارژر نباید درزهای قابل مشاهده یا نقص مواد داشته باشد. این بدان معنی است که نباید به نظر برسد به آسانی قابل جدا شدن است، و نباید تکه های پلاستیکی که گوشه ها یا لبه ها را چسبانده است، ببینید.
  2. مهمترین چیزی که باید به آن توجه کرد، آرم سامسونگ است که روی شارژر چاپ شده است. این آرم باید به صورت برجسته و کاملا صاف ومستقیم چاپ شود، بدون اینکه پاششی از جوهر را روی آن مشاهده کرد. همچنین بصورت یک برچسب نباشد. به یاد داشته باشید که جوهر برجسته جوهر حساس به گرما است که هنگام قرار گرفتن در معرض گرما برجسته می شود. تولید آن بسیارگرانتر از برچسب یا جوهر چاپ تخت است.
  3.  سامسونگ اکثر توضیحات مربوط به شارژر را همان قسمت درج می کنه که در گاه یو اس بی در آن قرار دارد. اگر نوشته های آن زیر دوشاخه بود این شارژر تقلبی است.
  4. وجود آرم UL و جایگاه قرارگیری آن. آرم UL که توسط یک دایره احاطه شده است در پشت و در ربع چپ پایین شارژر قرار گرفته است. UL مخفف Laboratories Underwriters است. یک سازمان ایمنی که وظیفه دارد استانداردهای ایمنی را برای کلیه فناوری های بازار حفظ کند، اگر شارژر شما آرم UL ندارد، نباید از آن استفاده کنید.
  5.  از آنجایی که شارژرهای سامسونگ به طور مکرر از نظر ظاهری تغییر می کنند، فهمیدن اینکه آیا شارژر شما جعلی است یا نه مشکل است؛ با این وجود، اگر متوجه شدید که شارژر شما هنگام شارژ کردن گوشی را بیش از حد داغ می کند، یا به مدت زمان زیادتری برای شارژ کردن نیاز دارد، کابل USB آن کج و یا خم شده، زمان آن رسیده که یک شارژر جدید بگیرید.
  6.  کابل شارژر سامسونگ اورجینال میکرو، یک سر آن بهUSB  و سر دیگر آن به میکرو یو اس بی ختم می شود. دو سر شارژر باید بدون فشار وبه راحتی به گوشی و آداپتور وصل شود در صورت لق خوردن کابل شارژر تقلبی است.
  7.  وزن شارژر اورجینال بیشتر است.
  8.  آداپتور اصلی سامسونگ از مواد با کیفیت ساخته شده است و به علت مکانیزم طراحی شده در آن، هنگام مواجه با انرژی های شدید الکتریکی از داغ شدن یا دیگر آسیب های ناشی از آن جلوگیری می کند. اما شارژر تقلبی و فیک به علت استفاده از مواد نامرغوب، ارزان و بی کیفیت در چنین شرایطی به شدت داغ می کند و حتی گاهی منجر به آتش سوزی می شود.

با تکیه بر نکات ذکر شده تا حدودی میتوان از اصل بودن شارژر مطمعن شد. اما باید توجه داشت این موارد به تنهایی کافی نیست.

برای اطمینان از اصل بودن شارژر سامسونگ آن را از فروشگاههای معتبر خریداری کنید.

شما میتوانید شارژر اصلی سامسونگ را از بابافون، bestbuy.com و در ایران از emdadmobile.net تهیه نمایید. همچنین با مراجعه به سایت babaphone.ir  از لیست قیمت باتری سامسونگ و انواع دیگر باتری های موبایل و تبلت مطلع شوید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *