نحوه حذف Bloatware در سامسونگ گلکسی A52

اگر گوشی سامسونگ گلکسی A52 4G/5G شما در حال کند شدن است، راه‌کارهای مختلفی برای حل این مشکل وجود دارد. شما می‌توانید گوشی را دوباره به تنظیمات کارخانه بازگردانید تا در صورتی کند شدن گوشی ناشی از مشکلات نرم افزاری باشد، این مشکل برطرف شود. همچنین می‌توانید نرم افزارهای از پیش نصب شده یا همان Bloatware را حذف کنید تا فضا کمی آزاد شود. در ادامه این مقاله از سامسونگ یار با آموزش حذف Bloatware در سامسونگ گلکسی A52 با ما همراه باشید.

اگر شما یک گلکسی A52 دارید، ممکن است متوجه شده باشید که برنامه‌های از پیش نصب شده زیادی در گوشی شما وجود دارند. به غیر از سامسونگ کمپانی‌های دیگر هم برنامه‌های از پیش نصب شده متعددی را در گوشی‌های خود قرار می‌دهند. سامسونگ دوست دارد برخی از برنامه‌های خودش یا کمپانی‌هایی که با آن‌ها همکاری دارد را به صورت پیش فرض در گوشی‌های موبایل خود بگنجاند.

این در حالی است که خیلی از کاربران معتقدند که بدون این توفیق اجباری که کمپانی‌های تولید کننده موبایل در اختیار انها قرار داده است، چیزی را از دست نمی دهند. برنامه‌های از پیش نصب شده مقداری از فضای ذخیره سازی گوشی را اشغال می‌کنند. هر چند این موضوع د ر ابتدا  و وقتی که تازه گوشی را خریداری کرده‌اید، شاید چندان مهم به نظر نرسد، اما بعد از گذشت یک مدت و زمانی که برنامه بیشتری در گوشی‌تان نصب کردید و با عکس و موسیقی و غیره فضای گوشی را پر کردید، این فضای اشغال شده هم غنیمت است و ترجیح می‌دهید که آن را خالی کرده و دوباره با برنامه‌های مورد نظر خودتان آن را پر کنید.

چطور سامسونگ گلکسی A52 خود را از این برنامه‌های از پیش نصب شده خالی کرده و فضای بیشتری را خالی کنیم؟

می‌توانید Bloatware ها یا برنامه های اضافه را از گوشی گلکسی A52 خود پاک کنید. Bloatware در لغت به معنای پف افزار یا بیخود افزار است.

برای حذف Bloatware در سامسونگ گلکسی A52 باید مسیر Settings -> About Phone -> Software Information and quickly را دنبال کرده و 7 بار روی شماره سریال یا Build Number ضربه بزنید.

اشکال زدایی USB را فعال کنید. برای انجام این کار به Developer Options رفته و به سمت پایین اسکرول کنید. سپس گزینه USB debugging را انتخاب کرده و آن را فعال کنید.

Android SDK را روی کامپیوتر خود نصب کرده و به طور مستقیم دستورات را روی گوشی‌تان اجرا کنید.

با کمک کابل USB گوشی اندرویدی‌تان را به کامپیوتر متصل کرده و مطمئن شوید که کامپیوتر به فضای داخل گوشی دسترسی دارد.

در خط فرمان adb devices را وارد کنید.  اگر گوشی خود را به کامپیوتر خود متصل کرده‌اید، گوشی شما باید روی صفحه نمایش کامپیوتر نایش داده شود.

حذف Bloatware در سامسونگ گلکسی A52

یک پیام روی گوشی‌تان ظاهر می‌شود که از شما می‌خواهد اشکال زدایی USB را بپذیرید. این پیام را تایید کنید.

حالا کد adb shell را تایپ کنید.

در حال حاضر تلفن شما تنظیم شده است و آماده دریافت دستورات جدید است. با با تشکر از Khlam که یک لیست دقیق از دستورات را منتشر کرده است، می توانید از برنامه های Uneui Uninstall استفاده کنید، به راحتی می توانید برنامه هایی را که نمی خواهید حذف کنید. لیست Debloat Oneui را باز کنید که شامل دستورات برای حذف بسیاری از برنامه های bloatware است. دستورات را کپی و قرار دهید و آنها را از پوسته فرمان اجرا کنید.

اگر می‌خواهید تمام برنامه‌های پیش فرض را حذف کنید، تمام دستورات را کپی کنید و اگر می‌خواهید تنها تعدادی از آن‌ها را حذف کنید، برخی از دستورات را با توجه به نام برنامه پاک کنید.

زمانی که دستورات را اجرا می‌کنید، تلفن تمام برنامه‌های انتخاب شده را حذف می‌کند. این تمام چیزی است که باید انجام دهید تا برنامه‌های پیش فرض که نیازی به آن‌ها ندارید را از گوشی‌تان حذف کنید و فضای خالی بیشتری در گوشی‌تان داشته باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *