حل ارور «Download pending» (دانلود در حال انجام) در فروشگاه گوگل پلی

طبیعی‌ست که وقتی موقع دانلود یک برنامه از فروشگاه گوگل پلی، خطای «Download Pending» یا «دانلود در حال انجام» را می‌بینید، تقصیر را گردن وای‌فای بیندازید. این ارور خیلی وقت‌ها می‌تواند آزاردهنده باشد، مخصوصا وقتی که فوراً به برنامه‌ای نیاز داشته باشید. این مشکل ممکن است به خاطر ضعیف بودن سیگنال وای‌فای رخ دهد اما ممکن است که مشکل همیشه هم وای‌فای نباشد. می‌توانید وصل شدن به یک شبکه وای‌فای دیگر را امتحان کنید و شاید دانلود شروع شود اما ممکن است مشکل اصلا از وای‌فای نباشد. همچنین می‌توانید دستگاه را ریبوت کرده و امیدوار باشد این روش کار کند. شاید کار کند اما اصلا نیازی به ریبوت کردن ندارید. در این مطلب نحوه حل ارور «Download Pending» در فروشگاه گوگل پلی را آورده‌ایم.

راه حل ارور Download Pending

علت این مشکل، بروزرسانی‌های خودکار (Auto-Updates) هستند. برنامه‌هایی وجود دارند که دانلود شده و در پس‌زمینه بروزرسانی می‌شوند، مثلاً Google Services. پس موقعی که شما در تلاشید برنامه جدیدی را دانلود کنید، ممکن است یک بروزرسانی در حال انجام باشد. در نتیجه برای دانلود شدن برنامه جدید، بروزرسانی در حال انجام باید متوقف شد. همه می‌دانیم که بروزرسانی‌های خودکار کلی در وقت و فعالیت صرفه‌جویی می‌کنند اما همین بروزرسانی‌های خودکار هستند که اینجا باعث مشکل شده‌اند. در نتیجه باید غیرفعال‌ش کنیم.

برنامه Google Play Store را باز کرده و روی منوی همبرگری کلیک کنید یا فقط صفحه را از چپ به راست بکشید. بعد «My Apps & Games» را انتخاب کرده و اگر بروزرسانی‌ای وجود داشت، متوقف‌اش کنید. و ضمناً در قسمت تنظیمات گوگل پلی، auto updates را هم متوقف کنید. دفعه بعدی که می‌خواستید برنامه‌ای را دانلود کنید، مجبور به صبر کردن نخواهید بود. اگر این کار جواب نداد، یک پاکسازی ساده کش (حافظه پنهان) ممکن است جوابگو باشد. به مسیر  Settings > Apps > Google Play Store و روی Clear Cache کلیک کنید. مسیر این بخش احتمالاً در دستگاه‌های مختلف نسبتاً متفاوت است. ضمناً وقتی به این مسیر رفتید می‌توانید برنامه مربوطه را Force Stop (یا توقف اجباری) نیز بکنید. ضمناً در صورت برخوردن به مشکل Download Pending می‌توانید از سایت Google Play هم برای دانلود برنامه‌ای که می‌خواهید استفاده کنید. کافی‌ست به سایت رفته، برنامه مورد نظر را جست‌وجو کرده، روی Install کلیک کرده و سپس دستگاه مربوطه را انتخاب کنید. یکی از راه حل‌های ذکرشده در بالا مشکل را حل خواهد کرد. توجه داشته باشید که ممکن است واقعاً هم تقصیر از وای‌فای باشد. اطمینان حاصل کنید که آرامش‌تان را حفظ می‌کنید.

2 دیدگاه دربارهٔ «حل ارور «Download pending» (دانلود در حال انجام) در فروشگاه گوگل پلی»

  1. متاسفانه انگار نویسنده مطلب توی ایران نیست و زندگی نمیکنه. آقا رضا ما تحریم هستیم و بدون فیلتر شکن نمیشه از گوگل پلی دانلود کرد. شمار حالا بشین و هزار تا مطلب ترجمه کن و بزار توی سایت. تا تحریم هستیم همین آش و همین کاسه هست.

    1. سلام
      تحریمات قابل دور زدن هستند
      ما هم در ایران زندگی می کنیم و نرم افزار های ما از طریق گوگل پلی بروزرسانی می شوند .
      تا ساعاتی دیگر روشی را به شما آموزش خواهیم داد تا مشکل دانلود به صورت کامل حل شود .

      ویرایش : آموزش در لینک زیر قرار گرفت
      https://samsungyar.ir/%d8%af%d8%a7%d9%86%d9%84%d9%88%d8%af-%d9%86%d8%b4%d8%af%d9%86-%d8%a8%d8%b1%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%d9%87%d8%a7-%d8%a7%d8%b2-%da%af%d9%88%da%af%d9%84-%d9%be%d9%84%db%8c-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d9%88%d8%b1

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *