حل مشکل هنگ کردن گوشی‌ اندروید با 7 روش فوق العاده

در حال حاضر، میلیاردها کاربر مجبور به استفاده از گوشی‌های اندروید ساخت دست کمپانی‌های مختلف هستند. بیش‌تر اوقات کاربران به خاطر مواجه شدن با مشکل هنگ کردن در گوشی اندروید خود بسیار آزرده‌خاطر می‌شوند. علت مهم و اصلی هنگ کردن، حافظه داخلی دستگاه است. وقتی حافظه داخلی یا رم گوشی کم باشد، احتمال هنگ کردن بالا می‌رود. به همین خاطر، امروز قرار است درباره نحوه حل مشکل هنگ کردن در گوشی‌های اندروید صحبت کنیم.

علت هنگ کردن گوشی چیست ؟ چرا گوشی هنگ می کند ؟ این سوال بارها و بارها پرسیده می شود . چرا تلفن همراهم هنگ می کند ؟ چرا گوشی سامسونگ هنگ می کند ؟ و از این دست سوالات که در فضای مجازی بسیار پرسیده می شود .هنگ کردن در گوشی ها و در گجت های دیجیتالی امری شایع می باشد و مختص به یک دستگاه و یک گجت خاص نیست . در واقع هر نوع اختلالی که باعث کندی عملکرد گوشی شود را هنگ کردن می گویند . هنگ کردن می تواند دلایل متععدی داشته باشد ،مانند :

  1. کم بودن حافظه رم
  2. پر شدن حافظه گوشی
  3. زیاد بودن نرم افزار های نصب شده و در حال اجرا
  4. پایین بودن ظرفیت سخت افزاری دستگاه
  5. نیاز برخی نرم افزار ها به منابع بیشتر از حد دستگاه

نحوه حل مشکل هنگ کردن در گوشی‌های اندروید:

اگر از هنگ کردن دستگاه اندروید خود خسته شده‌اید و می‌خواهید راه حلی کامل و دقیق برای آن پیدا کنید، بهتر است مراحل پیش رو را مطالعه کنید.

How to solve hanging problem in Android phon1e حل مشکل هنگ کردن گوشی‌ اندروید با 7 روش فوق العاده

1- فضای ابری

اکثر افراد فایل‌ها، تصاویر، ویدیوها و بسیاری رسانه‌های دیگر را برای مدت‌های طولانی‌ای در دستگاه اندرویدشان نگه می‌دارند. این فایل‌ها فضای بسیاری از گوشی اندروید را اشغال می‌کنند. این دلیل اصلی‌ای است که به خاطر آن با هنگ کردن گوشی مواجه می‌شوید. فضای ابری یکی از راه حل‌های مهمی است که با آن می‌توانید مشکل هنگ کردن گوشی اندرویدتان را به راحتی رفع کنید. در فضای ابری می‌توان فایل‌ها و پوشه‌های حجیمی را ذخیره کرد، منتهی برای استفاده از تسهیلات فضای ابری باید از اتصال اینترنتی بهره‌مند بود.

فضای ابری تحت عنوان یک درایو حافظه مجازی عمل می‌کند که می‌توانید در آن حساب مخصوص خود را ساخته و داده‌هایتان را در آنجا ذخیره کنید. به راحتی می‌توان از داده‌های ذخیره شده در فضای ابری بکاپ تهیه کرد. گوگل درایو، وان درایو و دراپ‌باکس فقط چند مورد از برنامه‌های فضای ابری مهم می‌باشند که می‌بایست از آن‌ها برای ذخیره فایل‌ها و پوشه‌های حجیم استفاده کرد.

2- حذف کردن حافظه کش (حافظه پنهان)

اکثر افراد دوست دارند روی گوشی‌های اندروید خود بازی کنند، برنامه‌ها و مرورگرهای مختلف نصب کنند و خلاصه کارهای بسیار دیگری نیز انجام دهند. بنا به همین دلیل، روی گوشی‌های اندروید این افراد، داده‌های زیادی در حافظه کش یا حافظه CPU ذخیره می‌شود. این علت مهم دیگری است که به خاطر آن در گوشی‌های اندروید با هنگ کردن دستگاه روبه‌رو می‌شوید. شما می‌بایست حافظه کش دستگاه خود را پاک کنید. این کار یک روش مهم برای حل مشکل هنگ کردن گوشی‌های اندروید است.

3- بروزرسانی فریمور (firmware)

بیش‌تر کاربران دوست ندارند نرم‌افزار گوشی‌های اندروید خود را بروزرسانی کنند. به خاطر داشتن یک نرم‌افزار قدیمی، به احتمال زیاد در گوشی اندروید خود با مشکل هنگ کردن مواجه خواهید شد. اگر می‌خواهید مشکل هنگ کردن ناشی از نرم‌افزار را رفع کنید، بهتر است فوراً نرم‌افزار دستگاهتان را بروزرسانی کنید. کمپانی‌های تولیدکننده موبایل، بروزرسانی‌های متفاوتی برای گوشی‌های اندروید تدارک می‌بینند. در گوشی خود یک نوتیفیکیشن با مضمون بروزرسانی نرم‌افزار دستگاه دریافت خواهید کرد. همچنین می‌توانید وجود یا عدم وجود آپدیتی برای گوشی اندرویدتان را از مسیر Settings > About Phone > Software updates بررسی کنید.

4- نصب آنتی‌ویروس

ویروس‌ها نقش مهمی در هنگ کردن گوشی‌های اندروید بازی می‌کنند. اکثر کاربران یا روی گوشی‌های اندروید خود آنتی‌ویروسی نصب نمی‌کنند یا فراموش می‌کنند آنتی‌ویروس خود را ارتقا دهند. به همین علت فضای گوشی اندروید را ویروس‌های زیادی اشغال کرده و سپس مجبور خواهید بود با مشکل هنگ کردن دستگاه روبه‌رو شوید. برای جلوگیری از هنگ کردن گوشی‌های اندروید باید روی آن‌ها برنامه آنتی‌ویروس نصب کرد.

5- خاموش کردن برنامه‌های پس‌زمینه

خیلی از اوقات ما کاربران برنامه‌های مختلفی را باز می‌کنیم اما فراموش می‌کنیم آن‌ها را ببندیم. این برنامه‌ها همچنان در پس‌زمینه دستگاه به عملکرد خود ادامه می‌دهند. به همین خاطر نه تنها باطری گوشی مصرف می‌شود بلکه گوشی نیز هنگ می‌کند. اگر می‌خواهید مشکل هنگ کردن گوشی اندروید خود را حل کنید، ابتدا برنامه‌های بلااستفاده را که در پس‌زمینه اجرا می‌شوند، ببندید.

6- استفاده از کارت حافظه

اکثر افراد داده‌های برنامه‌های مختلفی را در حافظه داخلی گوشی خود ذخیره می‌کنند. در صورتی که برنامه‌ها و داده‌های حجیمی در حافظه داخلی گوشی خود ذخیره کنید، مجبور خواهید بود با مشکل هنگ کردن گوشی هم رو در رو شوید. بنابراین بهتر است از یک کارت حافظه استفاده کرده و برنامه‌ها و داده‌های عظیم خود را از روی حافظه داخلی به کارت SD منتقل کنید. این کار یکی از مهم‌ترین روش‌های رفع مشکل هنگ کردن گوشی‌های اندروید است.

7- ریست فکتوری یا بازگشت به حالت کارخانه

این روش مؤثرترین روش برای حل مشکل هنگ کردن گوشی‌های اندروید است. آپشن ریست فکتوری در تمام دستگاه‌های اندرویدی موجود است. اگر تمام مراحل پیش را برای جلوگیری از هنگ کردن گوشی اجرا کرده‌اید، پس بهتر است آپشن ریست فکتوری داده‌ها را نیز اجرا کنید. قبل از استفاده از آپشن ریست فکتوری داده‌ها باید از تمام فایل‌ها، پوشه‌ها، تصاویر، فایل‌های صوتی و ویدیویی مهم خود، روی کامپیوتر یا فضای ابری، بکاپ تهیه کنید. برای استفاده از این آپشن به مسیر Settings > Backup & reset > Factory data reset بروید.

امیدواریم از این مقاله لذت برده باشید. حالا دیگر قادرید مشکل هنگ کردن گوشی اندروید خود را حل کنید. اگر در این مقوله هر گونه پیشنهادی دارید، در بخش نظرات برایمان کامنت کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *