چگونه از دوربین گوشی OnePlus 5 بیشترین بهره را ببریم

گوشی OnePlus 5 قابلیت های بسیار زیادی دارد اما بدون شک یکی از دلایل اصلی پر فروش بودن این گوشی سیستم دوربین آن است.

این گوشی دارای دو دوربین در عقب – قسمت بالا بوده که از ویژگی هایی مانند زوم 2x بدون افت کیفیت و حالت بوکه برخوردارند که همین موارد موجب جذابیت این گوشی شده اند.

حال می خواهیم بدانیم چگونه می شود از این سیستم دوربین بیشترین بهره را برد؟

زمانی که برای اولین بار شروع به استفاده از دوربین این گوشی می کنید با مجموعه ای از گزینه ها که برای شما آشنا هستند مواجه می شوید. چیزی که ممکن است توجه شما را به خود جلب کند حباب کوچکی است که بالای دکمه ی شاتر قرار گرفته و روی آن نوشته شده است 1x.

اما کاربرد این حباب چیست ؟

وقتی که روی این حباب ضربه می زنید استفاده از دوربین دوم که دارای قابلیت زوم 2x آپتیکال از تصویری که قصد عکس برداری از آن را دارید می باشد، در دسترس شما قرار می گیرد. اگر انگشت خود را به سمت چپ بکشید با حالت Depth effect مواجه می شوید. این حالت شما را قادر می سازد روی تصویری که قصد عکس برداری از آن را دارید متمرکز شوید و این در حالی است که سایر تصاویر موجود در صحنه مات می شوند. با کشیدن انگشت به سمت راست با حالت ویدئو که شما را قادر می سازد ویدئوهایی با کیفیت 720p,1080p,1080p 60fps یا 4k ضبط کنید مواجه می شوید.

یکی از جالب ترین ویژگی هایی که OnePlus برای دوربین خود عرضه کرده است Pro Mode می باشد. برای دسترسی به این قابلیت روی همبرگر منو در سمت چپ بالای نمایشگر در حالی که در Photo mode است کلیک کنی.د سپس تعدادی از گزینه هایی را که پیش روی شما قرار دارند مشاهده می کنید اما باید گزینه ی Pro Mode را انتخاب کنید.

زمانی که این گزینه را فعال کردید گوشی اطلاعات بسیار زیادی را (معمولا فقط برای کاربرانی که به سیستم دوربین اختصاصی مجهز هستند)در معرض نمایش می گذارد.

 

OnePlus-5

ویژگی های حالت Pro Mode

Pro Mode این  امکان را فراهم می کند که به ISO,White Balance,Sutter Speed,Depth of Field و Exposure Compensation دسترسی داشته باشید. در صفحه ی نمایشگر،  ژیروسکوپی را مشاهده می کنید که به شما نشان می دهد آیا دوربین در حالت متعادل قرار دارد یا خیر. علاوه بر این یک هیستوگرام نیز در سمت راست بالای نمایشگر وجود دارد. یکی از جالب ترین ویژگی های Pro Mode قابلیت عکس برداری در فرمت RAW است.

عکس برداری با این گوشی فراتر از یک عکس برداری ساده بوده وامکانات بیشتری در جهت دستکاری عکس در اختیار کاربران قرار دارد. می توان تنظیمات Pro Mode را برای دسترسی سریع تر در دو پروفایل مختلف ذخیره کرد بنابراین قادر خواهید بود به آن ترکیب خاصی که برای عکس برداری در نظر دارید به سرعت دست یابید. علاوه بر این ویژگی،One Plus  قابلیت هایی را از قبیل Portrait,Time-laps,Slow Motion و Panorama را نیز ارائه می دهد بنابراین گزینه های بسیار زیادی در جهت تشخیص این موضوع که در هر موقعیت، گرفتن چه نوع عکسی مناسب تر است در اختیار شما قرار می گیرند.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *