رفع ارور اندروید در حال شروع است یا Android is Starting (Optimizing Apps)

ارور اندروید در حال شروع است : آیا تابه حال متوجه شده‌اید که هرچند وقت یکبار وقتی می خواهید گوشی‌تان را راه اندازی کنید، اتفاقات عجیب و غریبی رخ می‌دهند و گوشی در یک حلقه بوت گیر می‌کند؟ اگر درگیر این مشکل باشید، این پست از سامسونگ یار به شما کمک می‌کند تا دلیل این ارور را پیدا کرده و آن را برطرف کنید.

چه چیزی باعث ارور “Optimizing Apps” یا ” Android is Starting” می‌شوند؟

قبل از اینکه راه‌حل‌ها را بخوانید بهتر است یک مرور روی دلایل و مواردی که می‌توانند زمینه‌ساز بروز این ارور باشند را با هم بخوانیم. زمانی که شما دستگاه اندرویدتان را به روز می‌کنید، یک نسخه به روز شده از تمام برنامه‌ها هم در دستگاه ایجاد می‌کنید. این فرایند باعث می‌شود که دستگاه اندرویدی شما همیشه در بهترین وضعیت خود باشد. با این حال همین روند ممکن است باعث قفل شدن و ارور گوشی شما هم بشود.

بعد از مشاهده این مشکل، تقریبا هر بار که دستگاه را روشن و خاموش کنید، این ارور را می‌بینید. بنابراین حل این مشکل ضروری است و باید هرچه سریع‌تر از شر آن خلاص شوید. خب بروید سراغ راه‌حل‌ها.

بسته به ریشه این خطا ممکن است چندین راه‌حل هم وجود داشته باشد. برخی از این راه‌حل‌ها که خودتان بدون نیاز به داشتن تخصص خاصی می‌توانید انجام دهید را در ادامه می‌خوانیم.

راهکارهایی برای رفع ارور اندروید در حال شروع است

  1. برنامه‌هایی که به تازگی نصب کرده‌اید را حذف کنید

ارور بهینه سازی برنامه‌ها یا اندروید درحال شروع است ممکن است به خاطر درست انجام نشدن روند آپدیت یا نصب برنامه‌هایی باشد که به تازگی نصب یا به روزرسانی کرده‌اید. بنابراین به راحتی و با حذف این برنامه‌ها می‌توانید مشکل را حل کنید. البته این راه‌حل تنها یک تست است و ممکن است جواب ندهد. به هرحال بهتر است یکی یکی شروع به حذف برنامه‌ها بکنید و هر بار گوشی‌تان را چک کنید تا ببینید ارور هنوز وجود دارد یا خیر. برای حذف برنامه‌ها می‌توانید مسیر زیر را طی کنید.

به تنظیمات رفته و گزینه Installed Apps یا برنامه‌های نصب شده را انتخاب کنید.

گزینه برنامه‌های اخیرا نصب شده یا recently installed application را انتخاب کنید.

روی حذف برنامه کلیک کنید.

رفع ارور اندروید در حال شروع است

  1. راه‌اندازی دستگاه در سیف مود

یکی دیگر از کارهایی که می‌توانید انجام دهید این است که گوشی را در حالت Safe Mode راه‌اندازی کنید. در این حالت برنامه‌های شخص ثالث اجرا نمی‌شوند. بنابراین اگر یکی از این برنامه‌ها برای دستگاه شما مشکلی ایجاد کرده باشد، در سیف مود دیگر ارور را نمی‌بینید. برای رفتن به حالت Safe Mode مسیر زیر را طی کنید.

دکمه پاور را فشار دهید تا گزینه بوت نمایش داده شود و آن را انتخاب کنید.

بعد از خاموش شدن و روشن شدن دوباره گوشی، در حالت سیف مود خواهد بود. در بعضی از دستگاه‌ها هم نگه داشتن دکمه ری‌استارت می‌تواند این کار را برای شما انجام دهد.

اگر دستگاه شما به درستی بوت می‌شود و در حالت سیف مود اروری نمی‌بینید، ممکن است آخرین برنامه نصب شده باعث بروز این مشکل باشد. با حذف این برنامه مشکل حل می‌شود.

  1. پاک کردن پارتیشن کش

یکی از راه‌حل‌هایی که برای ادامه می‌توانید انجام دهید پاک کردن پارتیشن کش است. برای این کار باید وارد حالت Safe Mode شده و پارتیشن کش را حذف کنید. این کار را مطابق دستورالعمل زیر انجام دهید.

دستگاه را خاموش کنید.

دکمه پاور و دکمه زیاد کردن ولوم را همزمان فشار داده و برای 5 ثانیه نگه دارید.

با استفاده از کلیدهای صدا گزینه “Wipe cache partition“ را پیدا کنید.

حالا برای تایید دکمه روشن و خاموش را فشار دهید.

بعد از روشن کردن دستگاه دیگر ارور بهینه سازی برنامه‌ها و یا ارور اندروید در حال شروع است را نخواهید دید.

  1. بازگرداندن دستگاه به تنظیمات کارخانه

اگر هیچ یک از روش‌هایی که در بالا گفتیم کارساز نبود، تنها راه‌حلی که می‌ماند این است که گوشی را به تنظیمات کارخانه بازگردانید. این کار را مطابق دستورالعمل زیر انجام دهید.

ابتدا وارد Safe Mode شوید.

گزینه “Wipe Data / Factory Reset“ را انتخاب کنید.

برای تایید دکمه روشن/خاموش گوشی را فشار دهید.

خب تمام روش‌هایی که می‌توانند ارور بهینه سازی برنامه ها و یا ارور اندروید در حال شروع است را برطرف کنند را با هم خواندیم. شما ترفند دیگری بلد هستید؟ اگر راه‌حل دیگری وجود دارد که از چشم ما دور مانده است، لطفا آن را در قسمت کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *