چگونه به راحتی گلکسی S8 را با اندروید 8 روت کنیم

اگر سیستم عامل اندروید Oreo را بر روی Samsung Galaxy S8 خود  نصب کرده اید ، احتمالا در حال جست و جوی راهی هستید تا با کمک آن گوشی خود را روت کنید_ همانطور که می دانید، هر نسخه از سیستم عامل اندروید، نرم افزار اختصاصی خود را برای روت کردن دارد.

شما برای سیستم عامل جدید اندروید Oreo که اخیرا برای Samsung Galaxy S8 منتشر شده، به نرم افزار SuperSU  نیاز دارید. با فعال شدن روت، شما می توانید هسته ی سیستم عامل اندروید را سفارشی سازی، بهینه سازی و شخصی سازی کنید، بدون این که با محدودیت های شرکت سازنده مواجه شوید.

قبل از انجام هر کاری یک نسخه پشتیبان از Samsung Galaxy S8 خود تهیه کنید. به هر حال باید اطلاعاتی که مهم هستند را ذخیره داشته باشید  و موارد معمول  مانند: مخاطبین، تماس ها، متون، تصاویر، فیلم ها، فایل های صوتی، برنامه های بازار، تنظیمات اینترنت، پوشه EFS، IMEI و داده های NVRAM و غیره را نباید فراموش کنید.

در موارد زیر چند چیز که باید پیش از انجام عملیات آماده کنید توضیح داده شده:

*درایور های Samsung Galaxy S8 را بر روی کامپیوتر نصب کنید، اگر می خواهید یاد بگیرید که چگونه کاستوم ریکاوری TWRP را نصب کنید_ درایو ها را  می توانید با استفاده از Samsung KIES فلش کنید.

*در گوشی هوشمند خود باید گزینه های توسعه دهنده (developer options) را فعال کنید. اگر حالت توسعه دهنده برایتان فعال نیست به بخش “درباره تلفن” در تنظیمات رفته و 7 تا 10 مرتبه روی شماره ساخت(build number) کلیک کنید تا پیام “شما یک توسعه دهنده هستید” (you are a developer)  بر روی نمایشگر نشان داده شود.

*سپس، از تنظیمات نرم افزار روت، شما باید فیلد USB Debugging را بررسی کنید_ گزینه های این نرم افزار در زیر منو← تنظیمات نمایش داده می شود.

*قبل از دستیابی به دسترسی روت، اگر مقدار باتری کمتر از 50% بود،  گوشی خود را شارژ کنید. اگر باطری گوشی شما کم باشد، دستگاه شما می تواند خاموش شود، در حالی که این مراحل را با این آموزش انجام می دهید، ممکن است اختلالاتی بوجود بیاید که باعث مشکل در عملکرد دستگاه شود( اگر مراقب نباشید ممکن است گوشی Samsung Galaxy S8 شما بریک(brick) شود.

* اگر صاحب Samsung Galaxy S8 هستید می توانید ازاین راهنما و فایل هایی که در زیر ارائه شده اند، استفاده کنید. زیرا همه آن چیزی که در اینجا ذکر شده فقط با این دستگاه مبتنی بر اندروید خاص سازگار است.

چگونه به راحتی گلکسی S8 را با اندروید 8 روت کنیم؟

_کاستوم ریکاوری TWRP را نصب کنید.

  1.  از اینجا کاستوم ریکاوری TWRP را برای اندروید دانلود کنید. این بسته را روی دسکتاپ ذخیره کنید.
  2.  Odin را دانلود کرده و روی رایانه خود نصب کنید.
  3.  Odin را روی رایانه خود اجرا کنید.
  4.  Samsung Galaxy S8 خود را خاموش کنید و سپس، به حالت دانلود بروید: دکمه های خاموش کردن( power) ، کم کردن صدا و Bixby را چند لحظه فشار و نگه دارید.
  5.  با استفاده از کابل USB تلفن خود را به رایانه متصل کنید_ پیام “اضافه شده” باید در Odin نمایش داده شود، جایی که ID:COM به رنگ زرد یا آبی تبدیل می شود.( اگر متفاوت بود، سعی کنید قبل از انجام هر کاری درایور ها را مجددا نصب کنید.)
  6.  روی Odin و روی گزینه AP کلیک کرده و بسته ریکاوری TWRP را انتخاب کنید.
  7.  روی شروع (Start) کلیک کرده و منتظر بمانید تا فرایند فلش کامل شود. توجه داشته باشید، هنگامی که خواسته شد، تیک گزینه های re partition و Auto reboot را نزنید.
  8.  بنابراین صبر کنید تا پیام”عبور” (pass) نمایش داده شود و تا زمانی که ID: COM به رنگ سبز تبدیل شود_ در آن لحظه می توانید کابل USB را جدا کنید، Odin را ببندید و Samsung Galaxy S8 خود را مجددا راه اندازی کنید. سپس بازیابی TWRP با موفقیت نصب شده است.

_ نرم افزار دسترسی به روت را دانلود کنید.

  1.  SuperSU را از این صفحه دانلود و ذخیره کنید.
  2.  Samsung Galaxy S8 خود را با استفاده از کابل USB به کامپیوترتان وصل کنید.
  3.  بسته روت را از دسکتاپ به گوشی خود انتقال دهید و کابل USB را جدا کنید.
  4.  تلفن هوشمند خود را خاموش کنید و چند لحظه منتظر بمانید تا فرایند خاموش شدن کامل شود.
  5.  سپس در گوشی خود به حالت ریکاوری مود بروید _ دکمه های خاموش کردن، بلند کردن صدا و Bixby را چند لحظه فشار و نگه دارید تا منوی حالت ریکاوری مود (حالت بازیابی) نمایش داده شود.
  6.  از ریکاوری مود روی نصب کلیک کرده و سپس فایل های روت را بارگذاری کنید.
  7.  برای ادامه روند فلش کردن بر روی صفحه نمایش بکشید.
  8.  هنگامی که این کار انجام شد، به منوی اصلی بازیابی بازگردید و گزینه ” reboot system now” را انتخاب کنید.

مترجم: فروغ سبزقبایی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *