آموزش عوض کردن عملکرد دکمه‌ها در اندروید

کارهای خیلی زیادی وجود دارند که دکمه‌های فیزیکی گوشی‌های هوشمند در کنار کارهای از پیش‌تعریف‌شده‌شان می‌توانند انجام دهند. هر گوشی هوشمند حداقل یک دکمه پاور و دو دکمه تنظیم صدا دارد. بعضی‌ها هم ممکن است دکمه‌های اضافه‌ای مثل دکمه Bixby گوشی‌های گلکسی داشته باشند. تولیدکنندگان اجازه عوض کردن عملکرد یا اضافه کردن کارکردهای اضافی به این دکمه‌ها را نمی‌دهند. نمی‌توان عملکرد ازپیش‌تعریف‌شده‌ی این دکمه‌ها را عوض کرد یا حداقل این چیزی است که تولیدکنندگان پیش خودشان فکر می‌کنند. حالا وقت آن رسیده که استفاده بیش‌تری از این دکمه‌ها ببریم. این مطلب نحوه عوض کردن عملکرد دکمه‌ها در سیستم‌عامل اندروید را شرح می‌دهد.

عوض کردن عملکرد دکمه‌ها در گوشی‌های اندروید

یک سری برنامه‌هایی وجود دارند که به شما اجازه می‌دهند استفاده بیش‌تری از دکمه‌های روی گوشی‌تان ببرید. بعضی از بهترین‌های این برنامه‌ها در زیر فهرست شده‌اند.

Button Mapper

این برنامه به شما اجازه می‌دهد هر گونه دکمه‌ی موجود در گوشی اندرویدتان را بازنگاری یا ریمپ (Remap) کنید. بازنگاری دکمه‌ها تنها یکی از کارهایی است که این برنامه می‌تواند انجام دهد. با استفاده از این برنامه حتی می‌توانید برای یک بار زدن، دو بار زدن یا نگه‌داشتن دکمه‌ها عملکردهای خاص تنظیم کنید. تازه این برنامه فقط با دکمه‌های فیزیکی گوشی کار نمی‌کند، بلکه با دکمه‌های هنذفری‌ها و سایر لوازم جانبی دکمه‌دار هم کار می‌کند. Button Mapper امکان پیوند زدن برنامه‌ها و میانبرها به دکمه‌ها را فراهم می‌کند. برای مثال، می‌توانید با دوبارکلیک کردن روی دکمه افزایش صدا، چراغ قوه را روشن کنید.

Keyboard/Button Mapper

عملکرد این برنامه شبیه به Button Mapper است اما چیزهای بیش‌تری در چنته دارد. Keyboard/button mapper امکان بازی کردن با ترکیب‌ها را فراهم می‌کند. یعنی می‌توانید از طریق استفاده از بیش از یک دکمه در ترکیب، عملی را انجام دهید. البته فقط می‌توانید از دو دکمه استفاده کنید. به علاوه، حتی می‌توانید روی موس و صفحه‌کلید جانبی هم میانبر (شورتکات) تنظیم کنید. و اگر دستگاه‌تان روت باشد، بیش‌تر از این‌ها هم می‌توانید انجام دهید. این برنامه به صورت رایگان در گوگل پلی استور وجود دارد.

Trainer Stopwatch

این برنامه همان چیزی است که از نامش برمی‌آید؛ کرونومتر. Trainer Stopwatch به شما اجازه می‌دهد از دکمه‌های کنترل صدای گوشی برای شروع و توقف زمان‌سنج استفاده کنید. با این روش به طور دقیق زمان‌ها را به جای استفاده از صفحه‌لمس، با فشردن دکمه‌ها ثبت خواهید کرد. این برنامه را از گوگل پلی استور دریافت کنید.

Frinky Music Controller

اگر ذره‌ای شبیه من باشید، ترجیح می‌دهید برای عوض کردن آهنگ به صفحه‌نمایش گوشی نگاه نکنید. بعضی گوشی‌ها با نگه داشتن دکمه‌های صدا امکان عوض کردن آهنگ را فراهم می‌کنند اما همه دستگاه به صورت فابریک از این قابلیت پشتیبانی نمی‌کنند. این‌جاست که Frinky Music Controller مفید واقع خواهد شد. با استفاده از این برنامه می‌توانید به وسیله دکمه‌های صدا، آهنگ را جلو ببرید و متوقف یا پخش کنید. بهترین نکته این برنامه آن است که حتی وقتی که صفحه‌نمایش خاموش است هم کار می‌کند. Frinky Music Controller از بیش از 200 برنامه موسیقی پشتیبانی می‌کند در نتیجه به احتمال خیلی زیاد پخش‌کننده‌ی موسیقی مورد علاقه‌تان نیز در فهرست این برنامه خواهد بود. برنامه را از اینجا دریافت کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *