همه آن چیزی که باید در مورد فروش تلفن همراه اندرویدی خود بدانید

چگونه تلفن و یا تبلت اندرویدی خود را به بالاترین قیمت بفروشید؟ با این نکات و ترفندها بهترین نتیجه را خواهید گرفت! با سامسونگ یار همراه باشید.

اگر تلفن اندرویدی جدیدی چشمتان را گرفته- شاید گلکسی نوت 8- ممکن است هر چه سریعتر بخواهید به خواسته تان برسید. برای این کار باید تلفن قدیمی تان را بفروشید تا مقداری از پولی را که می خواهید صرف خرید تلفن جدیدتان کنید را به دست بیاورید، اما خوشبختانه گزینه های بسیار زیادی وجود دارد، در این مطلب می خواهیم شما را برای فروش تلفن و یا تبلت اندرویدی تان آماده کنیم، و بعضی فروشگاه ها که با نیاز شما همخوانی داشته باشند را به شما معرفی کنیم.

سیم کارت و حافظه جانبی را خارج کنید.

pixel xl us sim cards همه آن چیزی که باید در مورد فروش تلفن همراه اندرویدی خود بدانید

اولین کاری که باید انجام دهید، باید کارت حافظه و سیم کارت را از تلفن خود خارج کنید. این ها قطعات سخت افزاری بسیار مهمی هستند که اصلا دوست ندارید هنگامی که می خواهید تلفن را به دست خریدار بدهید بر روی گوشی جا بگذارید. سیم کارت شما قطعه ای است که به شما اجاه می دهد تا با مخاطب هایتان تماس گرفته و از اینترنت گوشی بهره ببرید. سیم کارتتان را برای تلفن جدیدتان نیاز دارید، به هر حال معمولا برای خارج کردن سیم کارت به یک سنجاق و یا سوزن مخصوص نیاز خواهید داشت. اما گاهی سیم کارت در درب پشتی و کنار باتری قرار دارد. این متد می تواند در دستگاه های مختلف، متفاوت باشد.

اینطور نیست که همه ی تلفن ها و تبلت ها شیار کارت حافظه داشته باشند، اما معمولا می توانید در کنار شیار سیم کارت آن را پیدا کنید. کارت حافظه معمولا عکس ها و موسیقی هایتان را در خود ذخیره می کند، در حالیکه خود تلفن حافظه ی داخلی هم دارد. برای نگاه کردن به پوشه هایی که ممکن است فایل های دانلود شده،  موسیقی و عکس ها ذخیره شده باشند، می توانید از برنامه مدیریت فایل گوشی و یا برنامه شخص ثالث مثل Astro استفاده کنید. از آن جا، می توانید قبل از خارج کردن کارت حافظه آن ها را انتقال دهید.  باید مطمئن شوید که تمام فایل های مهم تان ذخیره شده اند، برای اطمینان حاصل کردن از این مهم، از فایل هایتان فایل پشتیبان (Backup) تهیه کنید.

پشیبان گیری از اطلاعات

google photos four phones همه آن چیزی که باید در مورد فروش تلفن همراه اندرویدی خود بدانید

به فرض این که داده هایتان در حساب گوگل یکپارچه شده اند، مخاطبان، تقویم، و ایمیل ها به صورت کامل در فضای ابری شرکت گوگل پشتیبان گیری خواهند شد. به این معنی که به محض راه اندازی گوشی جدیدتان، این اطلاعات مهم به محض وارد شدن به حساب گوگل بر روی گوشی وارد می شوند. بسیاری از تولدکنندگان پشتیبان گیری فضای ابری خا خود را به مشتریان پیشنهاد می کنند که در برگیرنده ی تقویم و مخاطبان است. دیگر محتوی که به حافظه زیادی نیاز دارند مثل، موسیقی ها و عکس ها، می توانند به صورت بی سیم و آنلاین در Google Drive و یا برنامه های شخص ثالث مثل Flicker یا Dropbox پشتیبان گیری شوند.

اگر ترجیح می دهید اطلاعاتتان به فضای ابری انتقال نیابند، سازنده دستگاهتان نرم افزار دسکتاپی در اختیارتان قرار می دهد که به شما اجازه می دهد تا با استفاده از کابل USB از اطلاعاتتان پشتیبان تهیه کنید. باز هم این پروسه بسته به نوع گوشی تان می تواند متفاوت باشد.

مطمئن شوید برای پشتیبان گیری از عکس هایتان حساب Google Photos درست کرده اید.

تلفن تان را آنلاک کنید

galaxy s8 sim tray sim cards همه آن چیزی که باید در مورد فروش تلفن همراه اندرویدی خود بدانید

به صورت صریح، این کار انتخابی است، هرچند مقداری به ارزش تلفن اضافه می کند.آنلاک کردن تلفن همراه به این معنی است که سیم کارت هایی ، جدای از اپراتور اصلی می توانند بر روی گوشی استفاده شوند. ضرورتا به این معنی نیست که آنتن تلفن با شبکه ی جدید به خوبی کار می کند، اما آنلاک کردن تلفن حداقل این شانس را به شما می دهد تا امتحان کنید.

خب، برای آنلاک کردن تلفن تان به کجا می روید؟ ارائه دهنده سرویس فعلی تان ممکن است با کمی کلنجار رفتن این کار را برایتان انجام دهد. می توانید از سرویس آنلاین هم استفاده کنید مثل CellUnlocker.net. بسته به مدل گوشی هزینه آن می تواند بین 15 تا 25 دلار باشد. آنلاک کردن تلفن با ساخت کدی بر اساس شماره IMEI گوشی انجام می شود. شماره IMEI را می توانید در Setting  و قسمت About device پیدا کنید و یا با شماره گیری *#06# در شماره گیر گوشی آن را پیدا کنید.

زمانی که کد آنلاک را از ارائه دهنده خدمات و آنلاک کننده شخص ثالث دریافت کردید، سیم کارت دیگری بر روی گوشی قرار  دهید، و از شما درخواست می شود تا کد را وارد کنید. مراقب باشید ، قبل از این که گوشی را به طور کامل قفل کنید ، تنها چند بار می توانید کد را وارد کنید.

ریست فکتوری(بازگردانی به تنظیمات کارخانه)

factory reset android phone hero همه آن چیزی که باید در مورد فروش تلفن همراه اندرویدی خود بدانید

زمانی که مطمئن شدید داده هایتان امن هستند، برای پاک کردن تمام گوشی آماده هستید. اولین کاری که باید انجام دهید این است که محافظ ریست فکتوری (Factory Reset Protection) یا به اختصار FRP را خاموش کنید، که لایه ای امنیتی است برای زمانی که گوشی یا تلفن همراهتان به سرقت می رود تا جلوی سارقان را بگیرد وگذارد گوشی را پاک کند. با حذف کردن حساب گوگل از روی گوشی FRP غیر فعال می شود. برای پاک کردن حسایی گوگل به تنظیمات بروید و از آنن جا به قسمت حساب ها(Accounts) بروید، در آن جا لیستی از حساب های مختلف را خواهید دید، اما باید بر روی Google  ضربه بزنید. در این جا، حساب های گوگل را مشاهده خواهید کرد، می تواید روی آن ها ضربه زده  و تنظیمات بیشتری را ببیند و حساب را به  صورت کامل حذف کننید.

برای بسیاری از تلفن ها در قسمت تنظیمات،گزینه ای را می بینید به نام Backup and Reset. اگر آن را پیدا نکردید، تنظیمات نوار جست و جویی دارد که می تواند به شما کمک کند. باید دوباره و سه باره بررسی کنید که تمام اطلاعاتی که دارید از روی تلفن بازیابی شده اند،چرا که از این جا به بعد دیگر راه برگشتی وجود ندارد.

متعلقات گوشی را جمع کنید

optimus black book 2a همه آن چیزی که باید در مورد فروش تلفن همراه اندرویدی خود بدانید

با پاک کردن گوشی، باید لوازم جانبی مختلف گوشی را جمع آوری کنید. اگر هنوز کارتن اصلی گوشی، رسید خرید و گارانتی را دارید باید آن ها را ضمیمه کنید. کابل یو اس بی اصلی، شارژر، و هدفون حق الامتیاز خوبی محسوب میشوند. اگر می خواهید شانس فروشتان را افزایش دهید، هرچه متعلقات جانبی دارید را اضافه کنید. چون دیگر به آن ها نیاز نخواهید داشت.

گوشی را تمیز کنید و از آن عکس بگیرید

galaxy s6 both versions همه آن چیزی که باید در مورد فروش تلفن همراه اندرویدی خود بدانید

با پارچه ای ابریشمی و نرم گوشی یا تبلت تان را خوب تمیز و برای گرفتن چند عکس آماده کنید. از دوربین ممناسبی استفاده کنید (نه از گوشی دیگر) با یک سه پایه، اگر دارید. اولویت اصلی شما برای گرفتن عکس نورپردازی است. لامپ سایه زیادی درست می کند، اما اگر لامپ هالوژنی بالای سرتان دارید، نمای خیلی خوبی برایتان فراهم می کند.

پس زمینه را تمیز نگه دارید. حتی اگر گوشی را روی یک پارچه ی سفید هم بگذارید خوب است. زوایای مختلفی را امتحان کنید.

تلفن تان را بفروشید

با پاک کردن، تیز کردن و جمع آوری تمام متعلقات گوشی و بسته بندی آن ، باید به این  فکر کنید که چگونه گوشی تان را بفروشید. افراد با صلاحیت معمولا تصمیم می گیرند که گوشی شما چقدر ارزش دارد.

فروش به خانواده و دوستان

افرادی که دور و برتان هستند و آن ها را می شناسید ممکن است در فکر خرید دستگاه جدیدی باشند و بخواهند برای همچین دستگاهی مبلغ منصفانه ای پرداخت کنند. فرض بر این که با خریداری که می شناسید شرایط خوبی داشته باشید، می توانید روی دریافت مبلغ خوبی حساب باز کنید، به علاوه، دادن گوشی دست کسی که مرتب او را می بینید راحت و مناسب تر است. البته، این که لدانید تلفن همراه مورد علاقه تان در دستان شخص مناسبی است حس خوبی به شما می دهد.

سایت هایی مثل دیوار، شیپور می توانند گزینه های مناسبی برای فروش دستگاه هایی باشند که قصد فروش آن ها را دارید.حتما در هنگام خرید و یا فروش تلفن همراه به ثبت بودن آن در سامانه رجیستری دقت کرده و کارهای انتقال مالکیت را انجام دهید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *