چگونگی مسدود کردن تماس های مزاحم در گوشی های اندروید

از تماس های مزاحم بیزارید؟ چه کسی نیست!!  این تماس ها بسیار آزار دهنده اند  به نظر می رسد که مشکل روز به روز بدتر می شود. در این پست،  نگاهی به چگونگی جلوگیری از تماس های هرزنامه یا حداقل  کم کردن آن ها می اندازیم. اما قبل از انجام این کار، بیایید مروری به سه نوع از رایج ترین تماس های هرزنامه داشته باشیم.

اولین تماس های تلفنی از شرکت های واقعی است که سعی در فروش محصولاتشان دارند. اپراتور ها و ارائه دهندگان خدمات اینترنتی دوست دارند به امید دور کردن مصرف کنندگان از رقبا ازآن ها استفاده کنند. سپس روبوکال ها هستند که شامل تماس های تلفنی اتوماتیک با پیام های از پیش ضبط شده فروش میشوند. این ها نیز اغلب برای کمپین های سیاسی، فعالیت های خیریه و غیره استفاده می شوند.

در نهایت، تماس های هرزنامه از شخصیت های مجهول که در تلاش برای سو استفاده از شما هستند وجود دارد. آنها وانمود می کنند که کارکنان FBI، CIA، یا کارکنان بانک هستند و سعی می کنند اطلاعات مالی و یا سایر اطلاعات حساس شما را استخراج کنند. برای جزئیات بیشتر در مورد این تماس ها، پست های اختصاصی ما را در این زمینه بررسی کنید.

خوب چگونه می توان از تماس های هرزنامه جلوگیری کرد؟ چهار تا از بهترین روش های اینکار را در ادامه مطلب مطالعه کنید.

 

مسدود کردن تماس های هرزنامه ها از طریق برنامه ها و خدمات اپراتورها 

google dialer nexus 6p چگونگی مسدود کردن تماس های مزاحم در گوشی های اندروید

ابهترین راه برای مسدود کردن تماس های اسپم استفاده از برنامه های اختصاصی است که بر اساس پایگاه داده های میلیون ها شماره فعالیت می کنند. هر زمان که یک شماره از لیست موجود در پایگاه داده دریافت کنید، برنامه شما را توسط یک پیام نمایش داده شده روی صفحه نمایش گوشی مطلع میکند. درصورت دلخواه، می تواند تماس را به پست صوتی ارسال کند، بنابراین شما مجبور نیستید آن را مشاهده کنید.

تعدادی از برنامه های موجود در فروشگاه Play-که برخی از آنها رایگان هستند و برخی دیگر نیاز به اشتراک دارند در دسترس کاربران قرار گرفته. می توانید چند تا از بهترین موارد را در ادامه بررسی کنید:

Google Phone

Hiya

Truecaller

Mr.Number

?Should I Answer

 

علاوه بر این، چهار اپراتور بزرگ U.S. همه برنامه ها و خدمات را برای کمک به کاربران خود در برابر تماس های ناخواسته ارائه می دهند. این ویژگی ها در اپراتور های مختلف متفاوتند ، و همچنین قیمت گذاری و در دسترس بودن شان نیز مختلف است. اکثرا مانند همان برنامه هایی کار میکنند که در بالا توضیح داده شده است، به این معنی که وقتی شما تماس اسپم دریافت میکنید پیام هشدار برایتان ارسال میشود یا اگر آن را مسدود کنید، حتی این پیام را نیز مشاهده نخواهید کرد. می توانید از طریق لینک های زیر خدمات هر یک از اپراتور ها را بررسی کنید:

در نظر داشته باشید که علی رغم اینکه برنامه ها، و همچنین خدمات ارائه شده توسط حامل ها، بهترین راه برای مسدود کردن تماس های اسپم هستند، اما آن ها کامل نیستند. آنها این تماس های ناخواسته را به طور کامل حذف نخواهند کرد، اما تا حد زیادی آنها را کاهش خواهند داد.

 

مسدود کردن یک به یک تماس های هرزنامه

samsung galaxy s8 review aa 27 of 43 چگونگی مسدود کردن تماس های مزاحم در گوشی های اندروید

اگر فقط از چند شرکت یا افراد به طور مرتب تماس مزاحمت امیز دریافت میکنید، ساده ترین راه حل مشکل این است که تعداد آنها را مسدود کنید. برای انجام این کار، تنها کاری که باید انجام دهید این است که برنامه تلفن خود را بر روی دستگاه اندروید خود باز کنید، روی شماره ای که با شما تماس می گیرد ضربه زده و بر روی  گزینه «بلاک» کلیک کنید. خودشه! فراموش نکنید این فرایند می تواند کمی در دستگاه های گوناگون متفاوت باشد.

این یک راه حل سریع و آسان است، هرچند اگر تماس های اسپم از شماره های مختلف دریافت می کنید بهترین راه نیست – باید هر روز تعداد زیادی شماره را مسدود کنید. اگر این مورد باشد، انتخاب یک برنامه اختصاصی – همانطور که در بخش بالا توضیح داده شده است – روش بهتری است.

 

مسدود کردن تماس های هرزنامه با اجازه انحصاری تماس برای مخاطبین خود

راه دیگر برنده شدن در مبارزه با تماس های هرزنامه، این است که تمام شماره ها به جز کسانی که در لیست مخاطبین شما هستند را مسدود کنید. مطمئنا، این راه عجیبی به مظر می رسد، اما کار را تمام میکند. بهترین راه برای رسیدن به این هدف این است که یک برنامه مانند Calling Blacklist – Call Blocker را دانلود کنید. این برنامه رایگان و بسیار محبوب است و بیش از 10 میلیون دانلود داشته. اما اگر مورد پسند شما نیست گزینه های زیاد دیگری نیز وجود دارد.

 

دانلود BLACKLIST – BLOCKER CALL

فقط برنامه را در لینک بالا دانلود کنید، «تنظیمات» را باز کنید، گزینه «مسدود کردن» را انتخاب کرده و روی «مسدود کردن همه شماره ها به جز مخاطبین» ضربه بزنید، همانطور که در تصاویر بالا نشان داده شده است. هنگامی که تماسی از یک شماره که در مخاطبین تان ذخیره نشده دریافت کنید، تلفن شما زنگ نخواهد خورد، اما شما قادر به مشاهده تماس هستید. خوب است!

این روش بدیهی است که یک اشکال عمده دارد. به احتمال زیاد تماس های لغوشده بسیاری از دوستان، اعضای خانواده، همکاران و دیگران که ممکن است شماره شان را تغییر داده باشند یا از یک تلفن دیگر تماس گرفته باشند دریافت میکنید. پس مطمئن شوید که تنها درصورت کارساز نبودن دیگر روش ها از این راه حل بهره ببرید.

 

مسدود کردن تماس های هرزنامه با ثبت نام در donotcall.gov،

National do not call registry چگونگی مسدود کردن تماس های مزاحم در گوشی های اندروید

زنگ نزن

 

ا FTC رجیستری ملی را انجام نمی دهد، به افرادی که نمی خواهند تماس های تلفنی را برای ثبت نام با شماره تلفن خود اعطا کنند اجازه می دهد. شرکت ها باید به آن احترام بگذارند، به این معنی که تماس با شماره هایی که در رجیستری وجود دارد ممنوع است.

هرچند، این روش فقط در مورد فروش تلفنی کاربرد دارد. با ثبت نام، شما نباید هرکدام از این تماس های مزاحم را از ISP ها و شرکت های دیگر که سعی در فروش کالا به شما دارند، دریافت کنید، اما هنوز می توانید تماس های سیاسی، نظرسنجی و سایر تماس های مشابه را دریافت کنید. با ثبت نام نیز از تماس های ناخواسته خلاص نخواهید شد، زیرا شخصیت های مجهول به طور معمول دنباله رو قانون نیستند.

ثبت نام شماره تلفن شما در رجیستری سریع و رایگان است – می توانید از طریق این دکمه ثبت نام کنید.

این روش ها برخی از مواردی است که می توانید برای جلوگیری از تماس های اسپم مزاحم انجام دهید.چنانچه ایده های دیگری دارید در بخش زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید!

 

مترجم: حدیث فاطمی مهر 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *