نحوه ی برطرف کردن مشکلات رایج گوشی های Google Pixel 2 و Pixle 2 XL

در این مطلب،به مشکلات گوشی های Pixel 2 یا Pixel 2 XL می پردازیم.

هیچ تلفن همراهی کاملا بی عیب و نقص نیست.حتی گوشی هایPixel 2 و XL 2 که دستگاه های با کیفیتی به نظر می رسند نیز از مشکلاتی برخوردار هستند که به مرور زمان خود را نشان می دهند.برخی از این مشکلات در همه ی تلفن های هوشمند وجود دارند اما برخی از آن ها به ندرت پیش می آیند و در برخی گوشی ها بخصوص Pixel 2 و XL 2  اجتناب ناپذیر هستند.

درصورتی که گوشی Pixel 2 یا Pixel XL 2 شما با مشکلاتی مواجه شده است این مطلب از سامسونگ یار را که به رایج ترین مشکلات این گوشی ها و نحوه ی برطرف کردن آن ها می پردازد مطالعه کنید.

مشکلات مربوط به رنگ صفحه ی نمایش

نحوه ی برطرف کردن مشکلات رایج گوشی های Google Pixel 2 و Pixle 2 XL

این که نسبت به رنگ و اشباع رنگ های صفحه نمایش چه احساسی دارید یک مسئله ی بسیار شخصی است و هر کسی سلیقه ی خاص خودش را دارد .اما بعضی تلفن های هوشمند، به طور خاص، Pixel 2 XL، از گسترده ترین طیف رنگ ها بهره نمی برد .اگر از آن دسته از افرادی  هستید که به چگونگی رنگ صفحه ی نمایش Pixel 2 یا 2XL اهمیت نمی دهید چند گزینه پیش روی شما است.

  • به بخش تنظیمات (Settings) و سپس صفحه ی نمایش (Display) رفته و روی رنگ ها(Colors) ضربه بزنید و از بین سه گزینه ی پیش رو یکی را انتخاب کنید.Natural به یک صفحه ی نمایش بی رنگ و ساده گفته می شود.Boosted نیز به یک صفحه ی نمایش طبیعی گفته می شود اما کاملا بی رنگ نیست و Saturated یک صفحه ی نمایش رنگی است.بیشتر افراد گزینه ی Boosted را انتخاب می کنند اما افرادی که قبلا گوشی های OLED داشته اند Saturated را ترجیح می دهند زیرا گوشی های OLED معمولا صفحه نمایش هایی با رنگ های اشباع شده دارند.

سوختن صفحه ی نمایش

یکی از بزرگترین مشکلات گوشی Pixel 2 XL مسئله ی باقی ماندن تصاویر روی صفحه و سوختن صفحه ی نمایش است.مشکل باقی ماندن تصویر روی صفحه زیاد جدی نیست.برخی مواقع هر آن چه که روی صفحه ی نمایش ظاهر می شود برای مدت طولانی روی صفحه باقی می ماند و سپس به تدریج محو می شود.اما مشکل دوم یعنی سوختن صفحه ی نمایش جدی تر است.در نگاه اول سوختن صفحه ی نمایش با باقی ماندن تصویر روی صفحه یکی به نظر می رسد اما اثراتی که سوختن صفحه ی نمایش از خود برجای می گذارد همیشگی هستند و معمولا مشکلاتی را برای عناصر خط اتصال مرکزی مانند تعیین مسیر و نوارهای وضعیت ایجاد می کنند.

بیش از حد پیگیر سوختن صفحه ی نمایش نباشید اما اگر همان اوایل متوجه این موضوع شدید صفحه ی نمایش را عوض کنید.

  • اولین نکته ی مهمی که باید در نظر گرفت این است که شما نباید به دنبال نشانه های سوختن صفحه ی نمایش گوشی خود باشید.اگر در مواقع استفاده ی همیشگی از گوشی متوجه این موضوع نشدید مشکلی پیش نمی آید.می توان گفت امروزه هر گوشی با صفحه ی نمایش LED به مرور زمان دچار سوختگی می شود.این امر یکی از ویژگی های فناوری صفحه ی نمایش است.
  • اگر در همان اوایل متوجه سوختن صفحه ی نمایش Pixel 2 یا 2XL شدید_مثلا پس از گذشت چند هفته_باید سریعا با پشتیبان گوگل تماس بگیرید و برای یک گوشی دیگر تقاضا کنید.اگرچه سوختن صفحه ی نمایش مسئله ای نسبتا رایج است اما معمولا به سرعت روی نمی دهد.اگر صفحه ی نمایش گوشی در ابتدا بدون نقص به نظر می رسد به معنای این نیست که بعدها دچار مشکل نمی شود.گوگل برای تعویض گوشی حداقل دو هفته به شما فرصت می دهد.در موارد جدی،گوگل اعتبار گلرانتی سازنده ی خود را تا دو سال تمدید می کند.

عمر کوتاه باتری

نحوه ی برطرف کردن مشکلات رایج گوشی های Google Pixel 2 و Pixle 2 XL

عمر کوتاه باتری یکی از معدود مشکلاتی می باشد که تشخیص آن غیر ممکن است.اما قواعدی وجود دارند که به بهبود عمر باتری کمک می کنند.

  • برنامه هایی که نیروی باتری را مصرف می کنند بررسی کنید:برخی از برنامه ها مشکلاتی را برای باتری ایجاد می کنند و منجر به خراب شدن آن می شوند .در پایان روز به بخش تنظیمات باتری بروید و بررسی کنید کدام برنامه ها چند درصد لز ظرفیت باتری را مصرف کرده اند.اگر یک برنامه بیش از 5% از ظرفیت باتری را مصرف می کند به دنبال راهی باشید که این مصرف را کاهش دهید.
  • برنامه هایی را که از آن ها استفاده نمی کنید حذف کنید:یک برنامه ی مضر درصورتی که نصب نشده باشد نمی تواند باعث تخلیه ی باتری شود.اگر به تازگی یک گوشی Pixel 2 خریده اید و 100 برنامه از گوشی قبلی خود را روی آن نصب کرده اید تقریبا از نصف آن ها استفاده ای نمی کنید بنا براین برنامه های بیهوده را حذف کنید.درصورتی که بعدها به این برنامه هه نیاز پیدا کردید می توانید مجددا آن ها را نصب کنید.
  • قابلیت نمایشگر همیشه روشن(Always On Display)را غیر فعال کنید:اگرچه این کار تاثیر چندانی ندارد اما هر لحظه ای که نمایشگر روشن است باتری مصرف می شود.به بخش تنظیمات نمایشگر بروید و گزینه ی Always-On را غیر فعال کنید.می توانید گزینه ی Lift to check phone را فعال کنید تا هر زمانی که گوشی خود را در دست می گیرید نمایشگر روشن شود.
  • مدت زمان خاموش شدن صفحه ی نمایش را کم کنید:می توانید صفحه ی نمایش خود را به گونه ای تنظیم کنید که سریعا خاموش شود.به صورت پیش فرض صفحه ی نمایش گوشی ظرف مدت 1 دقیقه خاموش می شود اما می توانید اگر ترجیح می دهید شارژ باتری خود را از طریق خاموش شدن صفحه ی نمایش ذخیره کنید این مدت زمان را تا 15 ثانیه کاهش دهید.
  • یک تصویر زمینه ی غیر متحرک انتخاب کنید:برخی گوشی ها از تصویر زمینه های متحرک و زیبایی برخوردار هستند.اما این تصویر زمینه ها باتری زیادی مصرف می کنند.می توانید یک تصویر زمینه ی غیر متحرک انتخاب کنید و از این طریق در مصرف باتری صرفه جویی کنید.

در گوشی های Pixel 2 با ظرفیت باتری 2700 mAh نمی توان به هیچ طریقی عمر باتری را افزایش داد.اگر بیش از حد از گوشی خود استفاده کنید،حتی با دنبال کردن روش های بالا نیز نمی توانید به افزایش عمر باتری کمک کنید و باتری گوشی سریعا خالی می شود.

افت عملکرد

در برخی مواقع حدود 6 یا 12 ماه پس از خرید گوشی های Pixel 2 یا 2XL عملکرد آن ها با افت مواجه می شود.این موضوع اگرچه نرمال است اما قابل پیشگیری نیز می باشد.برخی از مواردی که در بالا ذکر شد نیز می توانند در افت عملکرد گوشی دخیل باشند.یکی از بهترین کارهایی که می توان انجام داد این است که بررسی کنید آیا یک برنامه(یا چند برنامه)که در پس زمینه اجرا می شوند و از قدرت پردازنده یا حافظه،بیش از اندازه استفاده می کنند عامل افت عملکرد گوشی است یا خیر.

می توانید برنامه هایی را که عملکرد مناسبی ندارند بررسی کرده و فضای ذخیره سازی داخلی خود را پاکسازی کنید.

نخست،به بخش تنظیمات باتری رفته و برنامه هایی را که در طول روز باتری زیادی مصرف می کنند بررسی کنید.اگر چنین برنامه هایی یافتید احتمالا این برنامه ها از سایر منابع سیستم نیز بیش از اندازه استفاده می کنند.برنامه های قدیمی را که از آن ها استفاده نمی کنید حذف کنید.نیازی به نگه داشتن این برنامه ها به ویژه آن هایی که به صورت بالقوه در پس زمینه اجرا می شوند نیست.

سپس برای بررسی کافی بودن فضا به بخش تنظیمات سپس Storage (محل ذخیره) بروید.اگر فضای ذخیره ی گوشی کافی نباشد،مرتبا اعلانی دریافت می کنید که آزار دهنده است.اگر بیش از 90% از فضای ذخیره ی داخلی استفاده کرده اید با مشکلات دیگری نیز مواجه می شوید.در بخش تنظیمات محل ذخیره می توانید از برنامه هایی که مقدار زیادی از فضا را به خود اختصاص داده اند آگاه شوید همچنین در این بخش،گزینه ای وجود دارد که به صورت خودکار فضا را آزاد می کند.

مشکلات LTE،Wi-Fi،بلوتوث و GPS

نحوه ی برطرف کردن مشکلات رایج گوشی های Google Pixel 2 و Pixle 2 XL

در گوشی ها همواره با شبکه های موبایل،وای فای،بلوتوث و GPS  سر و کار داریم.اگر در رابطه با هرکدام از این موارد با مشکل مواجه شده اسد ادامه ی مطلب را مطالعه کنید:

  • رادیوی گوشی را غیر فعال و مجددا فعال کنید.حالت پرواز گوشی را روشن کنید و پس از 15 ثانیه خاموش کنید.بدین طریق رادیوهای مختلف گوشی مجددا با همه چیز اتصال می یابند سپس بررسی کنید که مشکل حل شده است یا خیر.
  • گوشی را خاموش و سپس روشن کنید.با این کار به افزایش قدرت هدفون های بلوتوث و دستگاه وایرلس خانه کمک می کنید.

از شبکه یا دستگاهی که با آن مشکل دارید صرف نظر کنید.خواه مشکل اسپیکر بلوتوث یا شبکه ی وای فای باشد به فهرست network/device بروید و از آن صرف نظر کنید.

  • تنظیمات شبکه را با رفتن به بخش تنظیمات،گزینه های ریست(Reset)و Reset Wi-Fi,mobile &bluetoothریست کنید.ریست کردن را تایید کنید.بدین طریق تمامی این گزینه ها به حالت پیش فرض خود برمی گردند.اکنون می توانید مجددا به هر دستگاهی از هر جایی که فکر می کنید مشکل از آن است متصل شوید.

مشکلات بالقوه ی بسیار زیادی در این باره وجود دارد اما با مواردی که ذکر شد بسیاری از این مشکلات برطرف می شوند.

شنیدن صداهایی در هندزفری Pixek 2

یکی از رایج ترین مشکلات گوشی Pixel 2 شنیدن صداهایی مانند خش خش در هندزفری در مواقع تماس گرفتن می باشد.این مشکل در تمامی تماس ها یا گوشی ها رخ نمی دهد اما در گوشی هایی که گوگل پشتیبان آن ها است معمولا پیش می آید.

پیش از این گوگل اعلام کرد خاموش کردن NFC این مشکل را موقتا برطرف می کند.اگرچه برخی گزارش کرده اند خاموش کردن NFC نیز مشکل آن ها برطرف نکرده است اما تا زمان فرا رسیدن آمدیت بعدی باید منتظر ماند.اگر پس از آپدیت نیز این مشکل همچنان ما برجا بود احتمالا گوشی دچار یک مشکل بالقوه ی سخت افزاری شده است و شما باید با پشتیبان گوگل تماس بگیرید و درخواست تعویض گوشی خود را به آن ها اعلام کنید.

نحوه ی ریست فکتوری کردن Pixel 2 یا 2XL

 

نحوه ی برطرف کردن مشکلات رایج گوشی های Google Pixel 2 و Pixle 2 XLدرصورتی که مشکلات مربوط به نرم افزار که در این مطلب به آن ها اشاره شد به هیچ عنوان برطرف نشدند تنها کاری که می توان انجام داد ریست فکتوری کردن گوشی است.قبل از انجام این کار از داده هایی که می خواهید ذخیره کنید پشتیبان گیری کنید.مطمئن شوید Google photos همگامسازی شده است و باید سایر داده های مهم را در سرویس هایی مانند Google Drive یا Dropbox ذخیره کنید.

1.به بخش تنظیمات رفته و گزینه ی System را انتخاب کنید.

2.روی Reset Options و سپس Erase all data(factory reset) ضربه بزنید.

2.برای تایید این فرآیند پایین رفته و روی Reset ضربه بزنید.

3.PIN یا کد عبور خود را تایید کنید.

پس از انجام این مراحل گوشی همانند روز اول کار می کند.نیازی نیست تمامی برنامه های سابق خود را مجددا نصب کنید زیرا ممکن است دوباره با مشکل مواجه شوید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *