نحوه استفاده از قابلیت تکمیل خودکار (Auto fill) در اندروید 8 (اورئو)

اندروید اورئو تاکنون دستخوش تغییرات اساسی در رابطه با طرح و تجربه ی استفاده کاربران از خود نشده است اما قابلیت بسیار مهم Autofill را معرفی کرده است.بیشترین تغییرات اعمال شده در اندروید 8.0 اورئو در قالب پیشرفت هایی مانند عملکرد سریع تر و آسان تر گوشی بوده است.اما Autofill تغییری است که به واسطه ی آن هردو کابران و توسعه دهندگان سود می برند چرا که این قابلیت وارد کردن یوزرنیم و پسورد در برنامه ها را بی نهایت آسان کرده است.اما این ویژگی چگونه کار می کند و چرا بابد از آن استفاده کرد.

هنگامی که یک گوشی جدید می خرید،اغلب برنامه های بسیار زیادی وجود دارند که برای هر مرتبه وارد شدن به آن ها لازم است یوزرنیم و پسورد خود را به یاد داشته باشید.مدت زمان زیادی است که گوگل پسورد منیجر خود را که این قبیل اطلاعات را در پایگاه داده های خود به طور محفوظ ذخیره می کند عرضه کرده است.پایگاه داده ها بیشتر برای صفحات وب مورد استفاده قرار می گیرند اما درون برنامه هایی که از Webview گوگل استفاده می کنند بیشتر کارایی دارند.

فرآیندی که در طی آن یوزرنیم و پسورد مورد نیاز وب سایت ها و برنامه ها به صورت خودکار پر می شود Autofill نام دارد.همچنین سایر برنامه ها مانند Lastpass،Everpass،1Password،Dashlane اغلب بهتر از گوگل این فرآیند را دنبال می کنند.قبل از اورئو این برنامه ها روش های قدیمی پر شدن خودکار یوزرنیم و پسورد را اغلب با استفاده از هک هایی برای وارد شدن به برنامه ها عرضه می کردند و نه بیشتر.

در اورئو،گوگل چهارچوبی را برای برنامه هایی مانند 1Password و Dashlane،به این منظور که از کاربران تقضا کنند به صورت خودکار و برای همیشه اطلاعات ورود به حساب خود را هنگامی که یک برنامه برای اولین بار باز می شود یا زمانی که روی صفحه وب پیغام تایید می آید وارد کنند اضافه کرده است.

هنگامی که با وجود برنامه های پیام رسان پیش فرض،گوگل سیتم را وادار به داشتن خدمات پیش فرض Autofill می کند.بنابراین این برنامه ها با یکدیگر رقابت نمی کنند.

روش کار

اگر یک کاربر پسورد منیجر هستید اجرای Autofill در اورئو برای شما بسیار آسان می شود.

سیستم از طریق پیش فرض،روش گوگل را انتخاب می کند اما تغییر آن زمانی که برنامه نصب شد بسیار راحت است.در حال حاضر تعداد کمی از سرویس های مشهوری که قابلیت اجرا در چندین پلتفرم را دارند از Autofill بر روی اندروید پشتیبانی می کنند:Dashlabe،1Password(beta)،Enpass،Lastpass(beta)

برخی از این سرویس ها مانند 1Password هنوز در بتا هستند در حالی که سایر سرویس ها برای همگان در دسترس می باشند.به هر حال نصب و استفاده از آن ها آسان است.

نکته:این راهنما مراحلی را که در طی آن ها پیش فرض های Autofill روی Pixel 2 که در اندروید 8.0 اورئو اجرا می شود فعال و تغییر می یابند معرفی می کند.این مراحل در بیشتر گوشی هایی که اورئو را اجرا می کنند مشابه با یکدیگر هستند.

1.یک پسورد منیجر پشتیبان را دانلود و نصب کنید (ما در این جا به عنوان مثال از 1Password استفاده کرده ایم)

2.برای راه اندازی Autofill نوتیفیکیشن را از صفحه ی اصلی پایین بیاورید.

3.آیکون Settings را انتخاب کنید(مانند یک چرخ دنده است)

4.از بخش تنظیمات System را پیدا کرده و روی آن ضربه بزنید.

oreo autofill 1 نحوه استفاده از قابلیت تکمیل خودکار (Auto fill) در اندروید 8 (اورئو)

5.روی Language,inputs&gestures ضربه بزنید.

6.منوی Advanced را با ضربه بر روی آن باز کنید.

7.Autofill Services را انتخاب کنید.

oreo autofill 2 نحوه استفاده از قابلیت تکمیل خودکار (Auto fill) در اندروید 8 (اورئو)

8.دستگاه خود را امتحان کنید.

9.اکنون برنامه را باز کرده و هنگامی که پیغام ظاهر شد روی Autofill with 1Password ضربه بزنید.

10.با استفاده از اثر انگشت یا پسورد ورود خود را تایبد کنید.

11.وارد برنامه شوید.

oreo autofill 3 نحوه استفاده از قابلیت تکمیل خودکار (Auto fill) در اندروید 8 (اورئو)

تمام.اکنون پیغام Autofill به صورت خودکار از شما درخواست می کند اطلاعات خود را با استفاده از یک پسورد منیجر در هر زمانی که یک برنامه ی سازگار را شناسایی می کند وارد کنید.

چرا هر برنامه ای از من تقاضای استفاده از Autofill را نمی کند؟

oreo autofill hero 2 نحوه استفاده از قابلیت تکمیل خودکار (Auto fill) در اندروید 8 (اورئو)

در حال حاضر Autofill App اندکی دارای باگ است و هر برنامه ای استفاده از این سرویس را در هر موقیتی پیشنهاد نمی دهد برای مثال توییتر که از Autofill  پشتیبانی می کند گاهی اوقات حضور آن را فراموش کرده و فرد ناچار می شود برنامه را به منظور ظاهر شدن پیغام بسته و مجددا باز کند.سایر برنامه ها در حال حاضر به هیچ عنوان از Autofill پشتیبانی نمی کنند.در همچنین شرایطی می توانید همواره پسورد منیجر را به صورت جداگانه  به منظور کپی و پیست یوزرنیم و پسورد خود باز کنید اما این یک ایده ی مطلوب نیست.

درصورتی که یک برنامه که بیشتر مواقع از آن استفاده می کنید استفاده از Autofill را پیشنهاد ندهد می توانید با توسعه دهنده تماس بگیرید.

ذخیره پسورد در پسورد منیجر

android o autofill نحوه استفاده از قابلیت تکمیل خودکار (Auto fill) در اندروید 8 (اورئو)

دیگر ویژگی جدید و فوق العاده ی Autofill این است که اگر یک یوزرنیم و پسورد جدید دارید یا این که تاکنون وارد پسورد منیجر مورد علاقه ی خود نشده اید هنگامی که برای اولین بار این کار را انجام دادید برنامه از شما می خواهد اطلاعات خود را در منیجر پیش فرض ذخیره کنید.

1Password از من تقاضا کرد حق عضویت به برنامه هایی را که در پایگاه داده ها موجود هستند ایجاد کنم اما به این دلیل که آدرس برنامه ی اندروید با وب سایت فرق می کند از وجود آن ها بی اطلاع است.احتمال دارد این موضوع مربوط به باگ یا ویژگی باشد در هر صورت احتمالا هنگامی که استفاده از ویژگی Autofill را آغاز می کنید با مشکلاتی مواجه می شوید.

ویژگی Autofill در اندروید 8.1 بهبود خواهد یافت.این قابلیت احتمالا در دسامبر سال 2017 برای همگان منتشر شده است.در این جا آن چه را که گوگل در رابطه با این ویژگی می گوید را می خوانیم.

با بهبود Autofill استفاده ی پسورد منیجرها و سایر سرویس های Autofill را از چهارچوب Autofill آسان تر می کنیم.برای مثال ما پشتیبان هایی را برای شخصی سازی بیشتر UI در ذخیره ی Dialog اضافه کرده ایم همچنین گزینه های Autofill را برای کاربرانی که تاریخ انقضای کردیت کارد را با استفاده از اسپنر تمدید می کنند عرضه کرده است.

بنا براین ویژگی های بسیار زیادی همراه با Autofill عرضه خواهند شد اما ارائه ی آن ها به مدت چند ماه طول می کشد تا آن زمان به بررسی مواردی مانند دلیل علاقه به این ویژگی و کاربران چه  پیشرفت هایی را از آن انتظار دارند می پردازیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *