نحوه ریست کردن پسورد ویندوز 10، 8 و 7 در صورت فراموش کردن آن

فراموشی پسورد ویندوز : از دست دادن و فراموش کردن رمز عبور ویندوز می تواند یک کابوس باشد. در این حالت نه تنها به طور کامل پشت قفل رایانه گیر کرده اید، بلکه تمام اطلاعات شما هنوز پشت این قفل باقی مانده اند. این همانند از دست دادن کلید بقچه ای است که تمام چیزهای ارزشمند شما در آن قرار گرفته اند. این احتمالا یکی از بدترین چیزهایی است که می تواند در زندگی دیجیتالی شما اتفاق بیفتد. به علاوه، گاهی اوقات شما یک رایانه دست دوم خریداری کرده اید و فردی که از آن رایانه را خریده اید، تمام موارد خود را پاک نکرده است پس تمام اطلاعات طرف مقابل مانند کاغذی ارزشمند در دستان شما هستند.

برای بازیابی رمزعبور در تلفن همراه اندروید در این لینک همراه ما باشید.

خوشبختانه یک راه حل آسان وجود دارد. PCUnlocker می تواند به سرعت و به آسانی شما را به رایانه‌تان بازگرداند. تمام چیزی که لازم دارید یک رایانه دیگر است تا بتوانید سی دی رایت کنید یا فایل را در یک درایو USB کپی کنید تا بتوانید دوباره به مسیر ریکاوری و بازیابی بازگردید. به طور جدی، قرض گرفتن یا آوردن یک رایانه دیگر سخت ترین قسمت در این فرآیند است. بقیه داستان بسیار هموار است.

نرم افزار ریست پسورد ویندوز 10
نرم افزار ریست پسورد ویندوز 10

همه کاری که باید انجام دهید این است که یک کپی از PCUnlocker از سایت Top-Password.com دریافت کنید. نسخه کامل PCUnlocker را از طریق لینکی که در ایمیل تایید شما قرار دارد دانلود کنید. هنگامی که آن را آن‌زیپ کردید یک فایل ISO دارید. سی دی یا USB را در رایانه دوم خود قرار دهید. سپس باید فایل ISO را در سی دی یا درایو USB رایت کنید. ما ISO2Disc را پیشنهاد می کنیم.

نرم افزار ریست پسورد ویندوز 10
نرم افزار ریست پسورد ویندوز 10

هنگامی که فایل رایت شد می توانید رایانه ای را که قرض گرفته اید پس دهید. سی دی یا USB که حاوی PCUnlocker Live است را وارد رایانه خود کنید. هنگامی که رایانه شروع به کار می کند کلید BIOS را فشار دهید تا به منو انتخاب بوت دستگاه وارد شوید و بوت شدن به PCUnlocker را انتخاب کنید.

کلید BIOS بسته به شرکت سازنده رایانه شما ممکن است متفاوت باشد: (اچ پی: Esc یا F9)، (ایسوس: F8 یا Esc)، (لنوو: F12 یا دکمه Novo)، (سونی: F11 یا دکمه Assist)، در حالی که رایانه های دل، ایسر، توشیبا و سامسونگ از کلید F12 استفاده می کنند. اگر از تبلت ویندوزی استفاده می کنید، می توانید با فشار دادن دکمه کم کردن صدا و سپس فشار دادن کلید پاور به منو بوت دسترسی پیدا کنید.

ریست پسورد فراموش شده حساب محلی و مایکروسافت

فراموشی پسورد ویندوز
فراموشی پسورد ویندوز

هنگامی که رایانه بوت می شود، شما PCUnlocker را مشاهده خواهید کرد که لیستی از تمام کاربران در رایانه را نشان می دهد. بر روی یکی از مواردی که می خواهید ریست کنید کلیک کرده و Reset Password را انتخاب کنید.

فراموشی پسورد ویندوز
فراموشی پسورد ویندوز

این به معنای واقعی کاملا ساده است. یک رمز عبور جدید وارد کنید یا آن را خالی بگذارید تا کل رمز عبور حذف شود. اگر یک حساب محلی که به حساب مایکروسافت شما پیوند شده است را انتخاب کرده اید (فقط در ویندوز 10 یا 8)، این برنامه همچنین حساب مایکروسافت شما را به کاربر محلی تغییر خواهد داد. دستگاه را راه اندازی مجدد کنید و تمام شد!

ریست کردن رمز عبور کاربر دامنه

فراموشی پسورد ویندوز
فراموشی پسورد ویندوز

هنگامی که شما رمز عبور دامنه ادمین را در OS سرور ویندوز فراموش می کنید، PCUnlocker می تواند به شما کمک کند تا به زودی بتوانید رمز عبور را ریست کنید. فقط لازم است به حالت Reset Active Directory Password بروید، برنامه پایگاه داده اصلی Active Directory رایانه شما (ntds.dit) را اسکن کرده و کاربران دامنه موجود در سرور را بارگذاری می کند. ادمین دامنه را انتخاب کرده و بر روی Reset Password کلیک کنید. اکنون می توانید یک رمز عبور جدید برای ورود به کنترل کننده دامنه قرار دهید.

فراموشی پسورد ویندوز
فراموشی پسورد ویندوز

خوشبختانه سردرد راجب از دست دادن رمز عبور ورود ویندوز، مربوط به گذشته است و اکنون جای نگرانی نیست. شما به راحتی می توانید رمز عبور را در صورت نیاز کنار بگذارید، رمزعبور محلی را در سیستم عامل سرور ویندوز ریست کنید، رمز دایرکتوری فعال را ریست کنید یا حتی یک کلید از دست رفته را برای رایانه خراب شده پیدا کنید.

این یکی از مفیدترین ابزارها برای صاحبان و مدیران رایانه ها می باشد. امروز یک کپی از فایل ISO رایت کرده و آن را نگه دارید و در مواقع موردنیاز از آن بهره ببرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *