نحوه نصب محافظ صفحه روی صفحه نمایش گوشی

گوشی هوشمند، دوربین، آی پاد یا هر دستگاه الکترونیکی دیگری یک سرمایه بزرگ است و یکی از مهمترین قسمت های آن که به راحتی آسیب می بیند، صفحه نمایش آن است. بنابراین حفاظت از آن قابل درک است. این مطلب دستورالعمل های اولیه انتخاب محافظ صفحه، استفاده از آن و برخی نکات مفید درباره محافظ صفحه را در اختیار شما می گذارد.

روش اول، قرار دادن محافظ صفحه بدون دستگاه صاف کننده (Applicator)

  1. تهیه محافظ صفحه: آن ها معمولا به طور سفارشی آماده اند. از چند ماده اساسی نیز ساخته شده اند:
  • نیمه سخت، نرم و سبک مانند بطری ساخته شده از پلی اتیلن، شایع ترین و به طور کلی بهترین است. (تغییراتی مانند نیمه صیقلی یا مات می تواند سرگرم کننده باشد، اما کمتر عملی هستند)
  • بسیار سخت، شیشه ای روشن مانند شیشه قوی یک میکروسکوپ. باید یک لایه پلاستیکی داشته باشید تا در صورت آسیب با هم نگه داشته شوند. بسیار مقاوم در برابر خراش، ولی شکننده؛ تمایل دارد تا به سرعت از صفحه گوشی جدا شود.
  • پلاستیک بسیار ضخیم مانند پلی کربنات. حفاظت در برابر ضربه شدید مستقیم. نامقاوم در برابر خراش زیاد-زیبا نخواهد ماند.ممکن است دقت صفحه های لمسی را کاهش دهد.
  • پلاستیک وینیل نرم. به طور کلی توصیه نمی شود، ولی از خط و خش جلوگیری می کند.
نحوه نصب محافظ صفحه روی صفحه نمایش گوشی
نحوه نصب محافظ صفحه روی صفحه نمایش گوشی
  1. درک محدودیت های محافظ صفحه: محافظ صفحه نمایش عمدتا از خراشیدگی و خراش های نور جلوگیری می کند و نه شکستگی. شکستن خطری خاص برای همه تلفن های همراه است که ممکن است همه صفحه یا یک گوشه از آن را از بین ببرد. ضربه گیری که دور تا دور صفحه قرار دارد، می تواند در حفاظت از صفحه نمایش موثر باشد. بهتر است گوشی را از نقاط حساس مانند جیب پشت و دیگر نقاط دور نگه داشته و محافظت کنید.
  • حفاظت ایده آل به معنی تهیه یک محافظ صفحه به همراه یک کیف برای گوشی است. و هردو این موارد پس از ضرب دیدگی توسط اصابت ها باید جایگزین شوند.
  1. یافتن فضای کار با کمترین گرد و غبار: هرجای خانه با هوای آرام می تواند محیط خوبی باشد. همچنین می توانید محیط را به وسیله بخار بهتر کنید. دوش داغ خوب کار می کند زیرا فضای اتاق را با بخار پر می کند. پس از فروکش شدن بخار، گردوغبار در هوا کمتر خواهند شد. این بهترین زمان برای جای گذاری محافظ صفحه است.
نحوه نصب محافظ صفحه روی صفحه نمایش گوشی
نحوه نصب محافظ صفحه روی صفحه نمایش گوشی
  1. دست ها را بشویید و آن ها با حوله تمیز خشک کنید. سعس کنی دستانتان بدون پرز و غبار باشند.
  2. صفحه را پاک کنید: آن را با یک حلال نرم مانند تمیزکننده عینک یا ضدعفونی کننده تمیز کنید. می توانید از یک کهنه صابونی نمناک که خطر آسیب زدن به صفحه نمایش را ندارد استفاده کنید. آن را به وسیله یک پارچه نرم روی صفحه بکشید، و تا حدامکان به وسیله یک دمنده یا به آرامی به وسیله پارچه میکروفایبر (این پارچه اغلب با محافظ صفحه نمایش ارائه می شود) آن را از هرگونه گرد و غبار پاک کنید.
  3. جای قرار دادن محافظ صفحه را بررسی کنید: به دقت محافظ صفحه را از جعبه یا بسته بندی بردارید. قبل از اینکه پشت آن را بردارید، آن را روی صفحه نمایش قرار دهید تا ببینید از هر طرف چقدر حاشیه دارد. سپس از تمیز بودن امکاناتی نظیر دوربین و میکروفن اطمینان حاصل کنید.
  4. ذرات باقی مانده غبار را به وسیله یک چسب ملایم پاک کنید: گرد و غبار مهمترین چیزی است که باید از زیر مافظ صفحه حذف شود. حباب ها با استاده چسب پلاستیک و اثرات انگشت دست پاک می شوند، ولی غبار هرگز از بین نخواهد رفت. به آرامی به وسیله یک برگ یادداشت چسبنده، روی سرتاسر صفحه بزنید. نگاه کردن به انعکاس یک ناحیه روشن از صفحه وجود یا عدم وجود گرد و غبار را تایید می کند. قبل از جذب دوباره و سریع گرد و غبار، محافظ صفحه را پیوند بزنید.
  • برخی از کیت های محافظ صفحه نمایش دارای برچسب مخصوص برای زدودن گرد و غبار هستند.
  1. محافظ صفحه از لبه ها گرفته و با دقت بچسبانید: محافظ از لبه های عمودی گرفته و آن را با دقیت روی حشایه ها و بالا و پایین صفحه قرار دهید سپس از پایین به بالا به وسیله انگشتان آن را در سرتاسر صفحه صاف کنید. (دقت کنید که زیر محافظ صفحه حباب و گرد و غبار نباشد)
  2. چالش ها و مسائل: اشتباهات کوچک مانند ماندن گرد و غبار باید نادیده گرفته شوند، زیرا ضرر تعمیر آنها بیشتر از سود آن است. زیرا باعث ضربه زدن و جذب بیشتر مشکلات توسط محافظ صفحه می شود و در نهایت مجبور به تعویض آن هستید. اگر مجبور به انجام این کار شدید، یک لبه را با دقت به وسیله یک جسم نازک اما تیز نه مانند ناخن یا قاشق پلاستیکی بردارید. اگر یک ذره بزرگ کرد و غبار وجود دارد سعی کنید آن را به وسیله برگ یادداشت چسبان بردارید، می توانید این کار با تمیزکننده صفحه نیز انجام دهید، ولی باید دقت کنید چسب محافظ صفحه را از بین نبرید.
  3. حذف حباب های هوا: حباب های هوا را به وسیله یک جسم صاف مانند کارت اعتباری به سمت لبه ها بکشید تا حذف شوند. این کار با قدرت انجام ندهید مگر اینکه صفحه نمایش پس نصب ورآمده باشد. هوا در نهایت به بیرون فرستاده می شود و فشار زیاد باعث ایجاد خراشیدگی روی محافظ صفحه خواهد شد.
  4. تمام شد! بدون ترس از دستگاه خود لذت ببرید.
نحوه نصب محافظ صفحه روی صفحه نمایش گوشی
نحوه نصب محافظ صفحه روی صفحه نمایش گوشی

روش دوم، قرار دادن محافظ صفحه به وسیله دستگاه صاف کننده (Applicator)

نحوه نصب محافظ صفحه روی صفحه نمایش گوشی
نحوه نصب محافظ صفحه روی صفحه نمایش گوشی
  1. جعبه محافظ صفحه را باز کنید، صاف کننده در جعبه قرار دارد.
  2. محافظ صفحه را از جای تعیین شده جدا کنید، مراقب باشد چسب آن از بین نرود.
  3. تلفن را به داخل وسیله وارد کنید. از تناسب آن برای صفحه خود اطمینان حاصل کنید.
  4. با استفاده پارچه میکروفیبری موجود در جعبه صفحه را تمیز کنید.
  5. پشت محافظ صفحه روی صفحه نمایش قرار دهید.
  6. برای قرار دادن محافظ صفحه روی دستگاه صاف کننده (applicator screen protector) را پایین بکشید.
  7. با استفاده از ناخن یا کارت اعتباری حباب ها را از صفحه حذف کنید.
  8. با استفاده از سوراخ پشت موجود در صاف کنند (applicator screen protector)، محافظ را از صاف کننده جدا کرده و تلفن را بردارید.

برای آموزش از بین بردن خش روی گوشی با ما در این لینک همراه باشید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *