پیدا کردن گوشی سامسونگ گمشده با قابلیت Find My Mobile

اگر گوشی سامسونگ خود را گم کرده اید، نگران نباشید. قابلیت Find My Mobile در گوشی های Samsung Galaxy، به کمکتان می آید. این قابلیت رایگان است و تنها زمانی کارساز می باشد که اولین بار هنگام کار کردن با گوشیتان، وارد حساب Samsung خود شده باشید. زیرا این قابلیت پس از ورود به حساب کاربری گوشیتان، به صورت خودکار فعال می شود.

فرض کنید هنوز گوشیتان را در دست دارید. قبل از هر کاری، مطمئن شوید که قابلیت Find My Mobile در گوشیتان فعال می باشد.

در واقع Google، برنامه ای مشابه با این قابلیت را در بیشتر دستگاه های اندرویدی، قرار داده است و این برنامه مشکلی ندارد. اما سرویس Find My Mobile سامسونگ، دسترسی بیشتری برای گوشی های خودش ارائه می دهد. البته بعضی از دستگاه های سامسونگ، این سرویس را پشتیبانی نمی کنند. اگر سرویس Find My Mobile را در گوشی سامسونگ خود پیدا نکرده اید، ممکن است دستگاهتان قدیمی باشد. در این صورت می توانید برنامه Find My Mobile شرکت گوگل را دانلود کنید.

آموزش نصب و راه اندازی Find My Mobile
سامسونگ

همان طور که در بالا ذکر شد، اگر در هنگام نصب اولیه گوشی، وارد حساب Samsung خود شده باشید، این قابلیت به طور خودکار فعال خواهد شد.

برای پیدا کردن این قابلیت در قسمت جستجوی تنظیمات، به دنبال Find My Mobile بگردید. یا حتی می توانید پس از رفتن به تنظیمات، به قسمت Lock Screen And Security (تنظیمات امنیت و قفل) رفته و گزینه Find My Mobile را فعال کنید. اگر تا به حال وارد حساب کاربری سامسونگتان نشده اید، در این قسمت می توانید این کار را انجام دهید.

پیشنهاد می کنیم تمام قابلیت ها و برنامه هایی که مرتبط با این بخش هستند را فعال کنید. سرویس Remote controls به شما امکان پشتیبان گیری از راه دور، بازیابی تماس ها و پیام ها، فعال کردن ویژگی های صرفه جویی در باتری و … را می دهد. سرویس موقعیت مکانی گوگل (Google Location Service) اطلاعات دقیق تر مکان ها را در اختیارتان می گذارد و هنگامی که گوشی خود را گم کرده باشید، این قابلیت بسیار ضروری است.

قابلیت Find My Mobile، باتری گوشی را زیر نظر دارد و هنگامی که شارژ گوشی بسیار کاهش پیدا کند، آخرین مکان خود را به حساب Samsung می فرستد.

آموزش پیدا کردن گوشی سامسونگ
سامسونگ

سامسونگ هنوز برنامه ای را جهت پیدا کردن گوشی گمشده توسط گوشی دیگر نساخته است. در عوض می توانید با هر گوشی  یا کامپیوتری به وبسایت findmymobile.samsung.com بروید. سپس وارد حساب کاربری خود شوید و دستگاهی که به دنبال آن هستید را انتخاب کنید.

اگر گوشی روشن باشد، می توانید محل آن و وضعیت باتری آن را مشاهده کنید. همچنین می توانید هر یک از تنظیمات زیر را از راه دور فعال کنید.

  • زنگ زدن
  • قفل کردن گوشی
  • پاک کردن اطلاعات
  • پشتیبان گیری از اطلاعات
  • بازیابی تماس ها و پیام ها
  • باز کردن قفل گوشی
  • افزایش عمر باتری
  • قرار دادن فردی برای محافظت از گوشی

قابلیت بازیابی تماس ها و پیام ها، 50 پیام و تماس آخر را به همراه شماره ها و متن پیام، در اختیارتان قرار می دهد.

برای پیگیری طولانی تر، می توانید از گزینه افزایش عمر باتری استفاده کنید. در قسمت قراردادن فردی برای محافظت از گوشی، می توانید یکی از دوستان یا اعضای خانواده را به حساب کاربری خود وارد کرده تا از این طریق، گوشی را برایتان ردیابی کند.

1 دیدگاه دربارهٔ «پیدا کردن گوشی سامسونگ گمشده با قابلیت Find My Mobile»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *