فواید ریست گوشی چیست ؟

فواید ریست گوشی چیست ؟ همه ما این عبارت را شنیده ایم : ” آیا دستگاه را خاموش و روشن کرده اید ” این مورد اولین گام در رفع هرگونه مشکل مفنی و حتی بهبود عملکرد است . اما چرا ؟ چگونه تنظیم مجدد برنامه ها و یا راه اندازی مجدد گوشی باعث بهبود عملکرد آن می شود؟ ریست کردن گوشی اندروید کار سختی نیست. البته ریست کردن به دو روش انجام می شود یکی ریست نرم افزاری و یکی هم ریست کارخانه که معولا ریست نرم افزاری به معنی ری استارت می باشد. در سامسونگ یار می خواهیم بدانیم که فواید ریست گوشی چیست ؟ با ما همراه باشید تا به طور دقیق فواید ریست کردن گوشی را بررسی کنیم .

همه چیز به RAM  بستگی دارد

هنگامی که برای حل مشکلات مربوط به عملکرد ( یا فقط بهبود عملکرد تلفن همراه ) اقدام می کنید ، همه موارد در یک چیز خلاصه میشود : عملکرد RAM . در اکثر سیستم عامل های مدرن ، همانطور که از برنامه ها استفاده می کنید RAM پر می شود . هر چه برنامه بیشتری اجرا کنید ، مقدار بیشتری از RAM را اشغال می شود .

ولی وقتی که برنامه ها را بستید یا به صورت دستی از حافظه پاک کردید ، آن ها به طور کامل بسته نمی شوند . در واقع بقایای برنامه ها در دستگاه گیر می کند و RAM بدون اینکه احتیاجی به آن برنامه ها باشد ، پر می شود و فضای کم و کمتری را برای برنامه های جدید باقی می گذارد . در حال حاضر ، سیستم عامل قدیمی هنوز چیزها را جا به جا می کند تا فضا را برای بارگذاری برنامه های جدید ایجاد کند . ولی این موارد ممکن است باعث کم شدن سرعت شود . زیرا نه تنها باید برنامه ها را بارگیری کند ، بلکه باید برنامه ها را در سرتاسر RAM جابه جا کند تا فضایی برای بارگزاری برنامه های جدید ایجاد شود .

ممکن است قبلا عبارت ” RAM خالی ، RAM خراب” را شنیده باشید و البته در اغلب موارد ، این عبارت درست است . در تمام سیستم عامل های مبتنی بر یونیکس (Unix) مانند اندروید ، دستگاه به وسیله RAM پر کاملا خوب عمل می کند . ویندوز در کامپیوتر به وسیله مقدار کمی فضای RAM خالی بهتر کار می کند ، البته اصلا لازم نیست نگران پر بودن آن باشید ، زیرا RAM می تواند بدون هیچ مشکلی  تمام وقت بدون فضای خالی کار کند .

با این وجود هر چه اطلاعات موجود درRAM  افزایش یابد ، سرعت سازماندهی کاهش پیدا می کند.   همانطور که می دانید همه چیز در داخل RAM قرار دارد ، پس قسمت های پراکنده دستورالعمل های برنامه ها را می توان در سرتاسر RAM یافت . خبر خوب این است که سرعت خواندن/نوشتن RAM بالاست و این عملکرد زمان زیادی طول نمی کشد .

 

بنابراین فواید ریست گوشی چیست ؟

چرا ریست کردن گوشی باعث بهبود عملکرد و رفع مشکلات رایج می شود؟ فواید ریست گوشی چیست ؟
چرا ریست کردن گوشی باعث بهبود عملکرد و رفع مشکلات رایج می شود؟ فواید ریست گوشی چیست ؟

 

 

واقعا ساده است : هنگامی که دستگاه را راه اندازی مجدد (Restart) می کنید ، همه چیزهایی که در RAM موجود است ، پاکسازی می شود . تمام باقی مانده ی برنامه هایی که قبلا اجرا شده اند پاکسازی می شوند و همه برنامه های در حال اجرا بسته می شوند . هنگامی که دستگاه را مجددا راه اندازی می کنید ، RAM پاکسازی شده است ، بنابراین شما با یک دستگاه تازه نفس روبرو می شوید .

با این مورد عملکردها تازه می شوند ، بارگیری و  راه اندازی برنامه ها سریع تر صورت می گیرد ، می توانید سریع تر میان برنامه های در حال اجرا جا به جا شوید و این عملکرد خوب به مدت چند روز یا حتی در مواردی چند هفته طول می کشد .

اما این کار نه تنها عملکرد سیستم عامل را بهتر می کند بلکه مشکلات رایج مربوط به برنامه ها را به همین دلایل بهبود می بخشد . بنابراین ، اگر مشکلی با یک برنامه خاص دارید و با بازو بسته کردن برنامه مشکل شما حل نشده است ، ممکن است راه اندازی مجدد راه حل مورد نیاز شما باشد .

چرا ، از آنجا که وقتی برنامه ای را می بندید ، بخشی از آن در  RAM فعال می ماند ، راه اندازی مجدد این قسمت را پاکسازی می کند . بنابراین پس از راه اندازی برنامه به صورت پاکسازی شده اجرا می شود . این مورد همیشه مشکل را حل نخواهد کرد ولی گاهی اوقات هم به شما کمک می کند و همیشه ارزش امتحان را دارد .

البته راه اندازی مجدد حل کننده همه مشکلات نیست . اگر بعد از راه اندازی مشکلی باقی بماند ، مسئله بزرگتری وجود دارد که نیاز به تحقیقات بیشتری دارد . به طور مشابه ، اگر مجبور شدید به طور مرتب هر روز دستگاه را راه اندازی کنید ، باید اقدام دیگری انجام دهید تا مشکل دستگاهتان حل شود .

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *