نمایش درصد باتری ؛ چگونه درصد باتری را در نوار وضعیت گوشی اندروید نمایش دهیم؟

نشان دادن درصد باتری ؛ نمایش درصد باتری در گوشی اندروید کار پیچیده ای نیست . برخی کاربران گوشی های هوشمند مانند بنده از نمایش ندادن درصد باتری در نوار وضعیت رنجیده می شوند . ندانستن این موضوع که باتری گوشی چقدر شارژ دارد کمی مشکل است . درصد باتری باقی مانده به صورت پیش فرض در اندروید 8 و اندروید 9 نمایش داده نمی شود. بلکه باید این قابلیت را فعال کنید. به همین دلیل در این مطلب، چگونگی قرار دادن درصد باتری در نوار وضعیت اندروید 9 و اندروید 8 را به شما آموزش می دهیم. با قرار دادن Battery percentage در نوار وضعیت، می توانید فقط با یک نگاه از درصد باقی مانده باتری مطلع شوید.

چگونه حساب گوگل بسازیم ؟ آموزش قدم به قدم ساخت حساب گوگل

نمایش درصد باتری در اندروید 10 و 11

برای نشان دادن درصد باتری در کنار باتری در اندروید 11 کار پیچیده ای ندارید . کافیست روش زیر را انجام دهید . البته ما برای این آموزش برای مثال از گوشی سامسونگ استفاده کردیم که البته روش در همه گوشی ها یکسان می باشد .

وارد تنظیمات و بخش اطلاعیه ها (Notifications) شوید .

نمایش درصد باتری
نمایش درصد باتری

بر روی نوار وضعیت لمس (Status bar) کنید

برنامه نمایش درصد باتری در کنار باتری
برنامه نمایش درصد باتری در کنار باتری

اگر میخواهید درصد باتری در بالای گوشی نمایش داده شود گزینه نمایش ددن درصد باتری یا Show battery percentage را روشن نمایید .

برنامه نمایش درصد باتری در کنار باتری
برنامه نمایش درصد باتری در کنار باتری

نحوه نمایش درصد باتری در گوشی های اندروید 6 به پایین

نمایش درصد باتری در اندروید 9 و 8

 

به تنظیمات گوشی بروید. آیکون تنظیمات، چرخ دنده ای است که معمولا در صفحه اصلی و صفحه برنامه ها پیدا می شود. همچنین می توانید از طریق پنل اعلانات به تنظیمات بروید.

نمایش درصد باتری در اندروید

بخش Battery (باتری) را در تنظیمات پیدا کنید و روی آن ضربه بزنید. این بخش زیر بخش Apps & Notifications قرار دارد. در این بخش، جزئیات مصرف باتری و دیگر تنظیمات باتری را مشاهده می کنید.

برای راه حل های افزایش عمر باتری گوشی های اندروید این مقاله را مطالعه کنید.

20180725 000824 نمایش درصد باتری ؛ چگونه درصد باتری را در نوار وضعیت گوشی اندروید نمایش دهیم؟
چگونه درصد شارژ سامسونگ را فعال کنیم

در قسمت باز شده قابلیت Battery percentage را پیدا کنید. و با روشن کردن سوییچ آن را فعال کنید.

آموزش نمایش درصد باتری در گوشی اندروید
چگونه درصد شارژ سامسونگ را فعال کنیم

به همین سادگی. حالا در کنار آیکون باتری، درصد باتری در نوار وضعیت نمایش داده می شود. برای پنهان کردن آن، قابلیت Battery percentage را غیر فعال کنید.

نمایش درصد باتری در سامسونگ

نمایش درصد باتری در سامسونگ کمی متفاوت از گوشی های اندرویدی استوک می باشد. با این حال، نمایش درصد باتری در هنگام استفاده از تلفن هنوز نسبتاً ساده است و به شما بینشی در مورد اینکه چقدر سریع باید به منبع برق برسید، می دهد. در اینجا نحوه نشان دادن درصد باتری در سامسونگ را آموزش خواهیم داد.

چگونه درصد شارژ سامسونگ را فعال کنیم  با اندروید 10 به بالا

  • وارد تنظیمات شوید
  • وارد Notifications یا اطلاعیه ها شوید.
  • Advanced Settings را انتخاب نمایید.
  • Show battery percentage یا نمایش درصد باتری را فعال نمایید.

نمایش درصد باتری در سامسونگ با اندروید قبل از 10

  • در تلفن سامسونگ خود، روی Apps ضربه بزنید.
  • روی تنظیمات ضربه بزنید.
  • به سمت پایین به باتری بروید.
  • روی نوار لغزنده کنار درصد در نوار وضعیت ضربه بزنید تا درصد باتری روشن شود.
تنظیمات باتری گوشی سامسونگ
تنظیمات باتری گوشی سامسونگ

آنچه باید در مورد درصد باتری گوشی خود بدانید

عدد همیشه دقیق نیست گاهی اوقات ممکن است این عدد بیشتر یا کمتر از مقدار واقعی باشد. این تناقض به ویژه در مورد تلفن های قدیمی با باتری که در حال قدیمی شدن هستند صادق است. اگر درگیر مشکل هستید، به دقت آن 2 درصد شارژ باقیمانده اعتماد نکنید.

100% همیشه به معنای 100% نیست. به دلیل اینکه سازندگان گوشی های هوشمند چگونه گوشی ها را طراحی می کنند، 100٪ همیشه به این معنی نیست که باتری کاملاً شارژ شده است. اغلب نرم افزار تلفن به اندازه ای که احساس می کند برای شما کارآمدتر است شارژ می شود و در عین حال مطمئن می شود باتری شما در شرایط بهینه باقی می ماند.

وسواس در مورد عمر باتری می تواند آن را بدتر کند. روشن کردن مداوم صفحه نمایش گوشی خود برای بررسی عمر باتری برای مدت زمان باقی مانده از باتری خوب نیست. این فقط به تدریج باتری را خالی می کند در حالی که شما را تحت فشار قرار می دهد. فقط از درصد باتری به عنوان راهنما استفاده کنید و زیاد نگران نباشید

 

روال کار در تمامی نسخه های اندروید به همین صورت است .اگر منو ها کمی متفاوت است نگران نباشید . می توانید از اقبلیت سرچ در گوشی استفاده کنید و واژه Battery percentage را در آن جستجو کنید تا تنظیمات مربوطه به شما نمایش داده شود . شما می توانید سوالات و مشکلات خود را در بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید . موفق باشید .

13 دیدگاه دربارهٔ «نمایش درصد باتری ؛ چگونه درصد باتری را در نوار وضعیت گوشی اندروید نمایش دهیم؟»

  1. سلام من آندرویدم رو بروزرسانی کردم و به 9 ارتقا دادم و نوع آیکون های گوشیم عوض شده و نمیتونم درصد نمایش باطری گوشیم رو روی صفحه بیارم.چکار کنم؟

    1. سلام
      راحت ترین راه‌ سرچ‌ کردن Battery percentage هست
      سرچ کنید و تنظیم کنید
      روال کار با اندروید ۹ یکی هست
      با این حال آموزش تصویری در صف نگارش قرار گرفت

  2. سلام درصد باتری در حالت استفاده و در حال شارژ روی صفحه قفل گوشیم چند روزه که دیگه نشون داده نمیشه … آیا مشکل خاصی پیش اومده و درست میشه؟؟ باتشکر

      1. سلام گوشی من کلن نمایشگر نداری ایا میشه یه برنامه خوب بگین چون همه برناکه هایی که دانلود شارژ گوشی رو زیاد میخورن

  3. سلام یه مدته گوشیمومیزنم شارژ توصفحه قفل نمیزنه چه مدت طول میکشه تاباطری پربشه چکارباید بکنم؟؟

    1. نوروز احمدی

      سلام بعد ازاینکه گوشی a10sرا بروز رسانی کردم دیگه درصد باتری بهد خاموشی صفحه موقع شارژ را نشون نمیده باید صفحه گوشی را روشن کمم تا ببینم چند درصد شارژ شده لطفا راهنمایی کنید

  4. در گوشی های سری a مانند a20 برای نمایش درصد باتری باید به تنظیمات گوشی رفته وسپس قسمت اعلان ها و بعد نوار وضعیت.میتونید نمایش باتری رو فعال کنید.

  5. سلام گوشی من a10s هست برام پیام به روز رسانی نرم افزار اومد و منم به روز رسانی کردم… تا قبل به روز رسانی هنگامی که گوشی شارژ میشد درصد شارژ روی صغحه گوشی نشون داده میشد وقتی که صفحه سیاه بود اما الان نشون نمیده… راهی هست ک دوباره این درصد شارژ نشون داده بشه؟

  6. سلام من گوشیم .a21s هستش و نمیتونم در صد شارژ رو در ایکون شارژ ببینم لطفا راهنمایی کنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *