8 راه مفید برای کاهش استفاده از داده تلفن همراه و صرفه جویی در هزینه

استفاده از داده تلفن همراه گران است. بنابراین چگونه می توانید هزینه های خود را بدون کم کردن مصرف پایین بیاورید؟

پاسخ این است که از گوشی هوشمند خود، هوشمندانه استفاده کنید. از برنامه ها استفاده کنید، اما همچنین از ویژگی های ساخته شده دستگاه برای دور ماندن از اوج مصرف و ایجاد هزینه های بالا استفاده کنید. این نکات ساده اما موثر به شما کمک می کند تا هزینه های اینترنت داده تلفن همراه را کاهش دهید.

همچنین برای کنترل استفاده از داده های اینترنت در اندروید در این لینک همراه ما باشید.

صرفه‌جویی دستی از داده تلفن همراه

آیا تا کنون فکر کرده اید که چقدر در مصرف اینترنت در گوشی خود پیشروی کرده اید؟ شاید فکر کنید همه چیز عالیست، اما پس از دریافت قبض متوجه شدید که از حد مصرف مجاز فراتر رفته اید.

متاسفانه، اینترنت تلفن همراه به ندرت نامحدود است. حتی اگر سرانه مصرف 20 گیگابایتی داشته باشید، هنگامی که از این حد فراتر روید، باید برای هر چه بیشتر از مجوز مصرف کرده‌اید هزینه بپردازید. برای مبارزه با این، باید هوشمند باشید.

محدودسازی داده تلفن همراه در اندروید

به عنوان اولین قدم باید از ابزارهای درون تلفن اندروید برای ایجاد محدودیت در دستگاه استفاده کنید. برای انجام اینکار وارد تنظیمات شوید و اتصالات را انتخاب کنید. سپس روی استفاده از داده ضربه بزنید. پس از فعال شدن داده، روی صورتحساب ضربه بزنید.

در اینجا می توانید تنظیم هشدار داده / و یا تنظیم محدودیت داده تلفن همراه را انتخاب کرده، سپس تنظیم کنید. اگرچه به اندازه معیارهای لازم دقیق نیست، ولی برای اینکه اطمینان حاصل شود که از محدودیت خارج نمی شوید، مناسب است. همچنین می توانید در این منو ذخیره کننده اینترنت همراه را فعال کنید تا داده تلفن همراه کمتری مصرف شود.

a1 8 راه مفید برای کاهش استفاده از داده تلفن همراه و صرفه جویی در هزینه a2 8 راه مفید برای کاهش استفاده از داده تلفن همراه و صرفه جویی در هزینه a3 8 راه مفید برای کاهش استفاده از داده تلفن همراه و صرفه جویی در هزینه

محدودسازی داده تلفن همراه در آیفون

برای مشاهده مقدار داده تلفن همراه مصرفی در دوره فعلی (Current Period) وارد بخش تنظیمات شوید و Cellular را انتخاب کنید. همچنین گزینه Current period Roaming (دوره فعلی رومینگ) وجود دارد.

در این صفحه می توانید برنامه هایی که نمی خواهید به اینترنت دسترسی داشته باشند را با ضربه روی سوئیچ آنها را متوقف کنید. برنامه های در جریان، واضح ترین ها برای توقف هستند.

b1 8 راه مفید برای کاهش استفاده از داده تلفن همراه و صرفه جویی در هزینه b2 8 راه مفید برای کاهش استفاده از داده تلفن همراه و صرفه جویی در هزینه

استفاده از برنامه های فشرده سازی داده

برنامه های مختلفی از تکنولوژی فشرده ساری برای کاهش داده استفاده می کنند. ممکن است از برخی از آنها بدون اینکه تاثیرشان را بدانید استفاده کنید.

گوگل کروم

در لیست همه کاربران کروم باید اولین باشد. صرف نظر از حس واقعی شما درباره گوگل، کروم یک ابزار ذخیره سازی داده دارد که در تنظیمات و در بخش صرفه جویی داده قرار دارد.

دانلود گوگل کروم: اندروید / iOS

اپرا مینی

اپرا مینی به طور مشابه در هر دو سیستم عامل در دسترس است و با استفاده از داده پایین ساخته شده است. صرفه جویی داده به طور پیش فرض فعال است و در منو اصلی برنامه نمایش داده می شود. برخلاف کروم، می توانید انواع مختلفی از تنظیمات صرفه جویی دیتا مانند تنظیم کیفیت تصاویر در وب را تنظیم کنید.

دانلود اپرا مینی: اندروید / iOS

Samsung Max

این ابزار اندرویدی فقط در دستگاه های سامسونگ کار می کند ولی قطعا ارزش استفاده را دارد. Samsung Max نه تنها ذخیره داده تلفن همراه و امنیت Wi-Fi را بهبود می بخشد، بلکه از حریم خصوصی شما محافظت می کند و استفاده داده متعلق به برنامه های پس زمینه را کاهش می دهد.

دانلود Samsung Max (فقط سامسونگ): اندروید

استفاده از Wi-Fi به جای داده تلفن همراه

آیا می خواهید در هزینه داده تلفن همراه صرفه جویی کنید؟ پس باید راه خود را برای دسترسی به اینترنت در تلفن همراه تغییر دهید.

گوشی تلفن همراه شما دو راه برای آنلاین شدن دارد: داده تلفن همراه و Wi-Fi.

شما احتمالا اغلب از Wi-Fi هنگام خرید، در قطار، لذت بردن از قهوه، خانه یا در مدرسه استفاده می کنید. Wi-Fi رایگان اغلب در مراکز شهر، مراکز خرید، مراکز حمل و نقل و در مناطقی که دسترسی به داده تلفن همراه ندارند، در دسترس است.

همه اینها یک مورد مهم را برجسته می کنند: شما باید از Wi-Fi هر جا که در دسترس است استفاده کنید.

استفاده از تلفن دو سیم کارت

c1 8 راه مفید برای کاهش استفاده از داده تلفن همراه و صرفه جویی در هزینه

اگرچه تعداد این دستگاه ها کمتر از تلفن های معمولی تک سیم کارت است، ولی دستگاه های دو سیم کارت به شما امکان استفاده از دو شبکه همراه یا طرح های تشویقی آنها استفاده کنید. همچنین ممکن است سودمند باشد، برای مثال یک شماره تلفن شخصی و یک شماره تلفن برای کار.

شماره تلفن کاری ممکن است اینترنت همراه را به عنوان بخشی از بسته ارائه دهد، در حالی که ممکن است شاره تلفن شخصی شما وسعت کمی در اینترنت داشته باشد. شما این شماره را برای جلوگیری از تقض محدودیت ها می خواهید، بنابراین می توانید به شماره تلفن کاری برای اینترنت آن متکی باشید.

با این حال، با استفاده از تلفن دو سیم کارت، می توانید از هر دو سیم کارت در یک گوشی استفاده کنید و نیاز به دستگاه جداگانه ندارید. این راحت تر است همچنین هزینه های داده تلفن همراه و حتی گوشی اضافه را از بین خواهد برد.

توجه: اگر قصد دارید از وب برای چیزهای غیرمرتبط استفاده کنید، از یک VPN قابل اعتماد مانند ExpressVPN بهره بگیرید که امنیت لازم را دارد.

توقف همگام سازی خودکار برنامه ها

در حالی که از گوشی خود استفاده می کنید، فعالیت های زیادی در پس زمینه انجام می شود. برنامه ها باز شده باشند یا خیر، می توانند در پس زمینه برای همگام سازی داده ها اقدام کنند. گوگل پلی یا اپ استور بروزرسانی ها را بررسی می کنند، برنامه ایمیل پیام های جدید را جستجو می کند، رسانه های اجتماعی پست های جدید را نشان می دهند و لیست ادامه می یابد.

همه این داده ها به داده تلفن همراه مصرفی شما اضافه می شوند. درباره بروزرسانی برنامه ها صحبت نمی کنیم، بلکه مقصود ما  اطلاعاتی است که همگام سازی می کنند. هر برنامه ای که از دیتا برای همگام سازی استفاده می کنند، هزینه های شما را افزایش می دهند.

غیرفعال کردن همگام سازی برنامه های اندروید

شما می توانید برخی از برنامه هایی که همگام سازی می شوند را با رفتن به تنظیمات و انتخاب “حساب ها و کاربران” غیرفعال کنید. در اینجا برنامه هایی که اطلاعات مختلفی مانند مخاطبین را همگام سازی می کنند، خواهید دید. سرویس های گوگل تحت حساب اصلی خود، بخش عمده ای از گزینه ها را در اختیار دارند.

d1 8 راه مفید برای کاهش استفاده از داده تلفن همراه و صرفه جویی در هزینه d2 8 راه مفید برای کاهش استفاده از داده تلفن همراه و صرفه جویی در هزینه

برای مسدود کردن استفاده از داده تلفن همراه برای یک برنامه، به تنظیمات بروید، برنامه ها و الان ها را انتخاب کنید و وارد قسمت همه برنامه ها شوید. یک برنامه را انتخاب کرده و روی مصرف داده ضربه بزنید. سپس نوار لغزنده مصرف داده پس زمینه را غیرفعال کنید.

f1 8 راه مفید برای کاهش استفاده از داده تلفن همراه و صرفه جویی در هزینه f2 8 راه مفید برای کاهش استفاده از داده تلفن همراه و صرفه جویی در هزینه

غیرفعال کردن همگام سازی برنامه های آیفون

در iOS، برای غیرفعال کردن همگام سازی برنامه ها وارد تنظیمات شوید، روی [نام شما] ضربه بزنید و iCloud را انتخاب کنید. اکنون فقط لازم است که هر سرویسی که نمی خواهید همگام شود را انتخاب کنید.

آیا می توانید یک گزینه برای کنترل همگام سازی یک برنامه خاص پیدا کنید؟ نگران نباشید، تقریبا تمام برنامه هایی که نیاز به همگام سازی دائمی دارند به شما اجازه می دهند نحوه همگام سازی داده ها را در تنظیمات مخصوص آنها مدیریت کنید.

اگر نمی توانید تنظیمات درست را پیدا کنید، غیرفعال کردن گزینه داده تلفن همراه می تواند بهترین گزینه باشد.

استفاده از Wi-Fi برای همگام سازی برنامه های ابری

به عنوان مشابه قبلی، همگام سازی فضای ابری خود را کنترل کنید. همیشه ایده خوبی است که از یک همگام سازی فضای ابری برای گوشی خود استفاده کنید. شاید نیاز داشته باشید عکس ها را به صورت خودکار آپلود کنید یا به اسناد موجود در گوگل درایو دسترسی پیدا کنید. در هر صورت، باید اطمینان حاصل کنید این سرویس ها از داده تلفن همراه استفاده نمی کنند. در عوض، آنها روی استفاده از Wi-Fi تنظیم کنید.

g1 8 راه مفید برای کاهش استفاده از داده تلفن همراه و صرفه جویی در هزینه g2 8 راه مفید برای کاهش استفاده از داده تلفن همراه و صرفه جویی در هزینه

به عنوان مثال، اگر از Dropbox استفاده می کنید، به تنظیمات بروید و Offline header را پیدا کنید. در اینجا، روی How to upload ضربه بزنید و مطمئن شوید روی گزینه Wi-Fi Only قرار دارد. اگر عکس های زیادی با تلفن خود می گیرید، گزینه Camera uploads را پیدا کنید، سپس دوباره آن را روی Wi-Fi Only قرار دهید.

کاربران اپل می توانند می توانند همگام سازی iCloud را از روی داده تلفن همراه از طریق تنظیمات تغییر دهید. برای این کار وارد تنظیمات شوید، سپس Cellular را انتخاب کرده و وارد iCloud Drive شوید. مطمئن شوید فقط نوار لغزنده برای همگام سازی از طریق Wi-Fi روشن است.

موسیقی ها را به جای اجرا ذخیره کنید

این گزینه بسیار مفید است، البته فکر نمی کنم تا کنون به آن توجه کرده باشید. به جای پخش صوت از سرویس مورد نظر خود، فقط آهنگ های مورد علاقه خودتان را از رایانه به تلفن منتقل کرده یا حداقل مستقیما دانلود کنید.

اکثر تلفن ها این روزها از حافظه داخلی بیش از 32 گیگابایت استفاده می کنند که برای مجموعه وسیعی از موسیقی ها کافی است.

در حالی که ممکن است از تلفن هوشمندی با حافظه داخلی کم استفاده کنید، آنها معمولا دارای یک پورت برای اضافه کردن microSD اضافه هستند. تنها تفاوت این است که باید صوت را به جای خود گوشی به microSD منتقل کنید.

پس از اتمام کار، از برنامه پیش فرض موسیقی دستگاه خود برای گوش دادن به موسیقی ها استفاده کنید. بدون نیاز به اینترنت! به علاوه، آپگرید به نسخه پولی اسپاتیفای، اپل موزیک و دیگر سرویس ها به شما اجازه دانلود مستقیم موزیک ها را می دهد.

آیا واقعا باید آنلاین شوید؟

از خود بپرسید آیا واقعا باید آنلاین شوید؟

رسانه های اجتماعی واقعا اغواکننده هستند. ایمیل ها شما را ترغیب به ارسال پاسخ می کنند. پیامرسانی آنلاین یک روش ارتباطی است که سرعت بالایی دارد. پس از آن اخبارهای اعتیادآور، شایعات شگفت انگیز و هیجانات فراوانی که وب مدرن امروزی را تشکیل می دهند، همگی وجود دارند.

هیچ یک از اینها 100 درصد الزامی نیستند. شما می توانید روز را بدون چک کردن اخبار یا انتشار پست در اینستاگرام بگذرانید. بنابراین اگر Wi-Fi وجود ندارد، و داده تلفن همراه گران است، آفلاین شوید! گاهی دریافت شادابی ضروری است!

کاهش لایحه داده تلفن همراه

فرقی نمی کند که تنظیمات چندگانه انجام می دهید، از مرورگری با تکنولوژی فشرده سازی استفاده می کنید یا درک می کنید که Wi-Fi عمومی بهتر است، استفاده از داده تلفن همراه صرفه جویی در پول را به همراه دارد.

ما در این مطلب هشت راه اصلی برای اینکار را بررسی کردیم:

  1. محدودسازی دستی داده تلفن همراه
  2. فعال کردن فشرده سازی داده
  3. استفاده از Wi-Fi به جای اینترنت موبایل
  4. استفاده از تلفن دو سیم کارت
  5. توقف همگام سازی خودکار برنامه ها
  6. استفاده از Wi-Fi برای برنامه های فضای ابری
  7. توقف اجرای آنلاین موسیقی
  8. آفلاین ماندن

زندگی بدون اینترنت مانع سرگرمی شما نمی شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *