بهینه سازی عمر باتری اندروید با استفاده از برنامه Greenify

امروزه استفاده از گوشی های هوشمند بسیار افزایش پیدا کرده است.  کاربران ازتلفن های خود  برای برقراری تماس، ارسال پیام، فعالیت در شبکه های اجتماعی، گرفتن عکس، جستجوی سریع، پخش موسیقی، تماشای فیلم و … استفاده می کنند. ولی هرکدام از این فعالیت ها از عمر باتری شما کم میکند و خیلی از برنامه ها حتی زمانی که بی استفاده هستند باز هم از انرژی باتری مصرف می کنند. برنامه ای رایگان به نام Greenify  می تواند این مشکل را حل کند.

Greenify چگونه کار میکند؟

گرینیفای با قرار دادن برنامه ها در حالتی شبیه به خواب زمستانی به طور موثر و سیستماتیک عمر باتری را بهینه و در مصرف آن صرفه جویی می کند. .حالتی غیر فعال که ا اجرا شدن برنامه ها در پس زمینه جلوگیری می کند.

ممکن است بگویید که ” این کار شبیه به Task Killer است ” و ”  استفاده از Task Killer را توصیه نکرده ایم ” ، درست است. اما Greenify  مقداری متفاوت است. گرینیفای نه تنها با استفاده از مکانیزم Force Stop اندروید برای بستن برنامه ها استفاده میکند بلکه از شروع به کار کردن دوباره آن ها هم جلوگیری میکند. تا زمانی که خودتان دوباره آن برنامه را باز کنید. به جای بستن همه برنامه ها، آن برنامه هایی که میخواهید بسته شوند را انتخاب کنید. باقی برنامه ها هم مثل همیشه در حال اجرا باقی خواهند ماند.

خب،  اکنون که همه چیز را برایتان توضیح دادیم به شروع کار بپردازیم. اول برنامه Greenify  را با جستجویی ساده در پلی استور بر روی گوشی خود دانلود و نصب کنید.

از برنامه گرینیفای دو نسخه  وجود دارد. یک نسخه رایگان و یک نسخه پولی. نسخه پولی شامل  مواردی از ویژگی های جانبی می شود و موقعیت حمایت از سازنده برنامه رو ایجاد میکند. برای این آموزش ما از نسخه رایگان استفاده کردیم. اگر می خواهید  از نسخه پولی استفاده کنید هیچ مشکلی وجود ندارد ولی برای بهره مند شدن از قابلیت های اولیه این برنامه نیازی به انجام این کار نیست.

دو روش برای راه اندازی گرینیفای وجود دارد: یکی برای گوشی های روت شده و دیگری برای گوشی های روت نشده

تفاوت های کمی بین کارکرد این دو وجود دارد و خیلی متوجه این تفاوت نخواهید شد. به جز هنگام نصب که گوشی روت نشده چند نصب به صورت دستی باید انجام گیرد.

نصب Greenify بر روی گوشی­های روت نشده ( بیشترین کاربر ) :

بعد از نصب و اجرای Greemify کاربران باید روند سریع نصب را طی کنند.  این نصب برای اطمینان  از دسترسی به  موارد مورد نیاز برنامه  و همچنین تایید سیستم مورد نیاز پیشنهادی است.

با نمایش  صفحه خوش­ آمد گویی و توضیح خلاصه ای  برنامه شروع به کار می کند.  برای ادامه بر روی Next ضربه بزنید.

xScreenshot 20161212 084226.png.pagespeed.gpjpjwpjwsjsrjrprwricpmd.ic .4ugVKiK6T5 بهینه سازی عمر باتری اندروید با استفاده از برنامه Greenify

صفحه بعدی درمورد حالت کار از شما سوال میکند که دستگاه تان روت شده است یا نه. همانطور که گفتیم این آموزش برای گوشی های روت نشده­ است  پس گزینه روت نشده را انتخاب کنید.

xScreenshot 20161212 084243.png.pagespeed.gpjpjwpjwsjsrjrprwricpmd.ic . T20NU8Gb بهینه سازی عمر باتری اندروید با استفاده از برنامه Greenify

اگر از گوشی استفاده میکنین که قابلیت تشخیص اثرانگشت دارد یا از قفل هوشمند استفاده میکنید در این جا از وارد کردن  رمز یا پین گوشی جلوگیری کنید در این ضفحه تایید کنید.

xScreenshot 20161212 084252.png.pagespeed.gpjpjwpjwsjsrjrprwricpmd.ic .GVwnbZ99vL بهینه سازی عمر باتری اندروید با استفاده از برنامه Greenify

در قدم بعدی ممکن است کارها مقداری پیچیده شوند.  Greenify  نیاز دارد تنظیماتی را اعمال کند  تا بهترین تجربه را در اختیارتان قرار دهد( کاری که شما می خواهید را انجام دهد). تنظیمات ” Power botton instantly locks ” در اندروید باید غیر فعال شوند ، برای انجام این کار بر روی دکمه ” Verify ” کنار گزینه ای که گفته شد ضربه بزنید تا مستقیما به تنظیمات امنیت وارد شوید.

نکته: این مورد به تلفی که از آن استفاده میکنید هم بستگی دارد و ممکن است Greenify  منوی اشتباهی رو باز کند. مثلا بر روی گوشی LG G5 باید از تنظیمات امنیت خارج شوید و تنظیمات قفل صفحه نمایش را برای غیر فعال کردن این گزینه انتخاب کنید.

xScreenshot 20161212 084503 1.png.pagespeed.gpjpjwpjwsjsrjrprwricpmd.ic .VQr65KVAmG 1 بهینه سازی عمر باتری اندروید با استفاده از برنامه Greenify xScreenshot 20161212 084301 1.png.pagespeed.gpjpjwpjwsjsrjrprwricpmd.ic .mgoZ8Ab EV 1 بهینه سازی عمر باتری اندروید با استفاده از برنامه Greenify

درحالی که به تنظیمات امنیتی وارد می شوید ولی مستقیما به مکانی که تنظیمات مورد نیاز قرار دارند برده نمی شوید. برای اینکار  آیکن چرخ دنده­ کوچک کنار قفل صفحه را لمس کنید . در این منو گزینه Power button instantly locks را غیر فعال کنید.

xScreenshot 20161212 084450.png.pagespeed.gpjpjwpjwsjsrjrprwricpmd.ic .Sfgtt5cr14 بهینه سازی عمر باتری اندروید با استفاده از برنامه Greenify

بعد از آن وارد Greenify شوید. قدم بعدی تایید کردن قفل اتوماتیک است. Grenify  حداقل به 5 ثانیه زمان نیاز دارد.  تایید را بزنید تا دوباره راهی منوی تنظیمات امنیتی شوید.

2 1 بهینه سازی عمر باتری اندروید با استفاده از برنامه Greenify 1 3 بهینه سازی عمر باتری اندروید با استفاده از برنامه Greenify

باز هم همانند سری قبل وارد تنظیمات امنیت می شوید اما باید به قسمت قفل صفحه بروید. در آنجا مطمئن شوید که قفل صفحه حداقل بر روی پنج ثانیه تنظیم شده است.

3 3 بهینه سازی عمر باتری اندروید با استفاده از برنامه Greenify

دوباره به Greenify برگردید . این بار باید به برنامه اجازه دسترسی بدهید. بر روی دکمه تنظیمات ضربه بزنید تا وارد منوی دسترسی (accessibility)شوید.

5 3 بهینه سازی عمر باتری اندروید با استفاده از برنامه Greenify 4 3 بهینه سازی عمر باتری اندروید با استفاده از برنامه Greenify

ورودی گرینیفای را در این منو پیدا و بعد فعال کنید. پنجره تایید برایتان ظاهر می شود که به شما  می گوید  این تنظیمات چه کاری انجام می دهند– به گرینیفای اجازه دهید تا بر کارهای شما و اطلاعات پنجره فعال نظارت داشته باشد – بر روی OK کلیک کنید تا فعال شود.

7 1 بهینه سازی عمر باتری اندروید با استفاده از برنامه Greenify 6 2 بهینه سازی عمر باتری اندروید با استفاده از برنامه Greenify

بعد از اینکه همه چیز تنظیم شد گرینیفای مقداری در مورد اینکه از هایبرنیت چه انتظاری باید داشته باشید و این که بدانید چه کاری انجام می دهد توضیحاتی اراده می دهد . بعد از خواندن بر روی Next ضربه بزنید

8 2 بهینه سازی عمر باتری اندروید با استفاده از برنامه Greenify

آخرین دسترسی که گرینیفای نیاز دارد دسترسی به مصرف داده است. این دسترسی این

امکان رو به برنامه می دهد تا عملکرد برنامه های دیگر را کنترل و نظارت کند. بر روی” Grant Permission ” ضربه بزنید.

Screenshot 20161212 084624 بهینه سازی عمر باتری اندروید با استفاده از برنامه Greenify

در پنجره بعدی بر روی گرینیفای ضربه بزنید و  بعد گزینه Permit Usage Access را فعال کنید.

10 1 بهینه سازی عمر باتری اندروید با استفاده از برنامه Greenify 9 2 بهینه سازی عمر باتری اندروید با استفاده از برنامه Greenify

بسیار خب بعد از آن همه چیز آماده است.این روند مقداری طولانی است ولی خوشبختانه فقط یک بار باید این کارها را انجام دهید. بر روی Finish ضربه بزنید تا برنامه شروع به کار کند.

Screenshot 20161212 084657 بهینه سازی عمر باتری اندروید با استفاده از برنامه Greenify

نصب Greenify بر روی گوشی­های روت شده :

اگر گوشی شما روت شده است پس خوش شانس هستید ، چرا که روند نصب بسیار آسان تر می شود. . برنامه را باز کنید و بر روی Next ضربه بزنید.

Screenshot 20161212 113240 بهینه سازی عمر باتری اندروید با استفاده از برنامه Greenify

گزینه ” My device is rooted ” را در  صفحه حالت کار انتخاب کنید و بر روی Next ضربه بزنید. در اینجا برنامه باید درخواست دسترسی روت را بدهد. بر روی گزینه ” Grant ” ضربه بزنید.

12 1 بهینه سازی عمر باتری اندروید با استفاده از برنامه Greenify 11 1 بهینه سازی عمر باتری اندروید با استفاده از برنامه Greenify

بعد از اینکه با دسترسی روت موافقت شد، برنامه در مورد اثرانگشت و استفاده از قفل هوشمند سوال می کند. اگر از هرکدام استفاده میکنید بر روی گزینه ” Yes, I use it daily” ضربه بزنید و بعد بر روی Next کلیک کنید.

14 1 بهینه سازی عمر باتری اندروید با استفاده از برنامه Greenify 13 1 بهینه سازی عمر باتری اندروید با استفاده از برنامه Greenify

تمام شد. اکنون بر روی Finish ضربه بزنید تا برنامه شروع به کار کند.

15 بهینه سازی عمر باتری اندروید با استفاده از برنامه Greenify

استفاده از Greenify برای هایبرنت کردن برنامه ها :

بسیار خب، اکنون برنامه نصب شده است و حالا باید از برنامه استفاده کنید . برای شروع ( چه گوشی روت باشد و چه روت نباشد ) بر روی دکمه سمت راست پایین  ” + ”  کلیک کنید.

16 بهینه سازی عمر باتری اندروید با استفاده از برنامه Greenify

اینکار باعث بالا  آمدن آنالیزگر برنامه ها می شود– لیستی از برنامه ها که درحال اجرا هستند شامل برنامه هایی که درشرایط خاص باعث پایین آمدن سرعت گوشی می شوند. اگر می خواهید لیست همه برنامه های نصب شده رو ببینید ، از قسمت سه نقطه که سمت راست بالا قرار دارد گزینه Show all را انتخاب کنید.

18 بهینه سازی عمر باتری اندروید با استفاده از برنامه Greenify 17 بهینه سازی عمر باتری اندروید با استفاده از برنامه Greenify

قبل از اینکه شروع به گرینیفای کردن برنامه ها کنیم باید در مورد آیکون ابری آبی کنار هر برنامه توضیحی بدهیم. این آیکون نشان میدهد که آن برنامه از Google Cloud Messaging برای نمایش اعلانات استفاده میکند و اگر شما برنامه ای را گرینیفای کنید که از GCM استفاده میکند، به این معنی است که دیگر از آن برنامه برایتان اعلانی نمی آید. دقت کنید که چه برنامه ای را هایبرنیت می کنید. اگه به اعلان های برنامه خاصی نیاز دارید آن را گرینیفای نکنید.

19 بهینه سازی عمر باتری اندروید با استفاده از برنامه Greenify

از لیست، برنامه هایی را  که می خواهید هایبرنیت کنید را انتخاب کنید. تمام لیست را چک کنید، حتی آن هایی که در حال اجرا نیستد ولی ممکن است  سرعت دستگاهتان  را هم کاهش دهند را هم چک کنید. وقتی همه ی برنامه های مورد نظرتان را چک کردید، بر روی گزینه سمت راست پایین  ضربه بزنید.

20 بهینه سازی عمر باتری اندروید با استفاده از برنامه Greenify

نکته: پیشنهاد می شود که برنامه های پرکاربرد را انتخاب نکنید. برنامه هایی مثل نقشه گوگل، آب و هوا، و برنامه هایی از این قبیل. این برنامه ها هنگامی که آزاد باشد بهترین کارایی را خواهد داشت.  برای مثال، تصور کنید برنامه آب هوا چند روزی است لگ میزند مگر اینکه شما به صورت دستی ریفرشش کنید . فقط کافی است برنامه های بدون کاربرد را گرینیفای کنید.

این کار پنجره آنالیزگر را می بندد و بعد از اینکه صفحه خاموش شد برنامه ها را هایبرنیت میکند. برا این که  همین حالا هایبرنیت کنید بر روی دکمه ” Zzz ” کلیک کنید.

21 بهینه سازی عمر باتری اندروید با استفاده از برنامه Greenify

اگر بر روی  گوشی روت نشده آن دکمه را بزنید گرینیفای برای هر کدام از برنامه ها مسیر تنظیمات> فهرست برنامه ­ها را باز میکند و میبندد. بعد از اینکه همه برنامه ها را بست برمیگرده به  صفحه گرینیفای ولی این دفعه لیستی از برنامه های هایبرنیت شده رو نشونتون میده. این وقتی که صفحه گوشی رو بستید به صورت خودکار اتفاق  می افتد پس شما اتفاقات پس زمینه را نخواهید دید مگر اینکه به صورت دستی دکمه هایبرنیت را بزنید.

اگر همان دکمه را در  گوشی روت شده بزنید برنامه ها خیلی ساده هایبرنیت میشوند بدون اینکه برای هر برنامه به صفحه تنظیمات منتقل شوید . دقیقا همان کار صورت میگیرد ولی مقداری راحت تر.

22 بهینه سازی عمر باتری اندروید با استفاده از برنامه Greenify

اگر که هر زمان خواستید به لیست برنامه ای را اضافه کنید، روی دکمه پلاس در  سمت راست بالای صفحه  ضربه  بزنید تا دوباره به صفحه آنالیزگر برده شوید.

23 بهینه سازی عمر باتری اندروید با استفاده از برنامه Greenify

توجه: اگه گوشی روت شده دارید و م خواهید از نسخه پولی برنامه استفاده کنید  ، قبل از هایبرنیت کردن تحقیق کنید . بستن برخی از برنامه های سیستمی ممکن است گوشی تان را  ناپایدار و برنامه هایی که میخواهید در  پس زمینه اجرا شوند را غیرفعال کند.

در دنیای تلفن های هوشمند این امر مهمی است  که مطمئن شویم  میتوان عمر باتری تلفن خود را  تا حد ممکن افزایش داد. برنامه هایی مثل گرینیفای به کاربرانی که گوشی روت شده یا روت نشده دارند اجازه میدهد که عمر باتری خودشان را به حداکثر برسانند. پاور یوزر ها میتوانند از نسخه پولی گرینیفای برای بهره بردن از تمام مزایا و امکانات گرینیفای استفاده کنند. ولی باقی کاربران با همان نسخه رایگان هم میتوانند برنامه هایشان را هایبرنیت کنند.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *