چگونه سرعت اسکنراثرانگشت گوشی هوشمند خود را افزایش دهیم

بیشتر کاربران Android به جای باز کردن با حسگر تشخیص چهره از حسگر اثر انگشت استفاده می کنند. آنها حسگر تشخیص چهره را قابل اطمینان می دانند، حتی اگر قفل اثر انگشت نیز سریع عمل کند و تاخیری نداشته باشد. برخی از افراد شکایت کرده اند که سنسور اثرانگشت دستگاه آنها در پاسخگویی کند است. خوب، دلایل تاخیر در پاسخ سنسور اثر انگشت شما مختلف بوده و ما قصد داریم شما را با چند ترفندی آشنا سازیم تا بتوانید به سرعت این مسئله را برطرف سازید. مراحل مورد بحث در زیر در این مقاله 100٪ کارساز است و هیچ گونه نقص جانبی مانند برنامه های کند دستگاه یا شخص ثالث ندارد. اول از همه، ما در مورد دلیل احتمالی اینکه چرا اسکنر اثر انگشت شما کند است، می گوییم.

سنسور اثر انگشت با فناوری های مختلفی طراحی شده است. اسکنر اثر انگشت نوری، اسکنر اولتراسونیک ، اسکنر خازنی و اسکنرهای زیر صفحه نمایش وجود دارد. با این وجود، صرف نظر از فناوری مورد استفاده برای حسگر اثر انگشت در دستگاه شما؛ اگر به نظر می رسد سنسور برای پاسخگویی به لمس ها کند است، برای سرعت بخشیدن به آن، مراحل زیر را دنبال کنید.

چگونه سرعت اسکنراثرانگشت گوشی هوشمند خود را افزایش دهیم

روش اول -حسگر اثرانگشت اضافی را حذف کنید

در صورت داشتن یک گوشی با حافظه رم پایین، این روش می تواند مفید باشد. برخی افراد کل افراد تشخیص اثر انگشت را تنظیم می کنند، که حدود چهار نفر است. در حالی که ما آنقدر مطمئن نیستیم که استفاده از تمام افراد اثر انگشت می تواند باعث کندتر شدن پاسخ از حد انتظار شود. اما برخی افراد تأیید کرده اند که پس از حذف برخی از شکاف ها، سنسور آنها خیلی سریعتر شروع به پاسخگویی می کند.

بعضی از تلفن های هوشمند به شما امکان می دهند تا حداکثر چهار یا بیشتر اثر انگشت را روی دستگاه خود تنظیم کنید. فقط دو دست اسکن را برای دست چپ و راست تنظیم کنید. عاقلانه است که از دو اثر انگشت استفاده کنید. بنابراین، هنگامی که شما نمی توانید با یک دست به تلفن همراه خود برسید، می توانید از دیگری استفاده کنید.

مراحل

  • به منوی تنظیمات دستگاه خود بروید
  • گزینه تنظیمات اثر انگشت را جستجو کنید
  • همه اثر انگشت را پاک کنید
  • اثر انگشت های جدید را تنظیم کنید
  • هنگام تنظیم اثر انگشت “یک” ، اطمینان حاصل کنید که حداکثر 40٪ از هر انگشت شست ، سپس 10٪ از هر نوک انگشت خود را اضافه کنید.

درک آخرین مرحله ممکن است دشوار به نظر برسد. با این حال باید به انجام آن بپردازید.

قبل از تنظیم اثر انگشت، شما باید چند بار انگشت را روی سنسور بگذارید. بنابراین، باید هر یک از انگشتان شست خود را تا زمانی که اسکن اثر انگشت تمام شود، قرار دهید، سپس می توانید نوک انگشتان خود را اضافه کنید.

روش دوم-اضافه کردن اثرانگشت اضافی

روش فوق و این روش (2)، می تواند نظرات مخالف کمی داشته باشد. موبایل های جدید از حافظه رم کافی برای کنترل بسیاری از برنامه ها برخوردار هستند. اگر تلفن همراه شما یک پرچمدار با سنسور In-Display است و در تشخیص اثر انگشت شما کند عمل می کند، این روش به شما کمک خواهد کرد. یک تکنسین این روش را به اشتراک گذاشت و افراد زیادی تأیید کردند که برای سرعت بخشیدن به سنسور اثر انگشت عملکرد سریعتر شد. راه بسیار ساده بوده و نحوه انجام آن را به شما می گوییم.

Fingerprint Seup Android Mobile چگونه سرعت اسکنراثرانگشت گوشی هوشمند خود را افزایش دهیم

مراحل

  • به Settings >> Security >>Finger Imprint مراجعه کنید
  • همه اثر انگشت های فعلی خود را حذف کنید
  • برای هر انگشت دو اثر را تنظیم کنید

روش سوم-لکه را پاک کنید

  • گرد و غبار روی سطح سنسور اثر انگشت خود را تمیز کنید

گرد و غبار روی سطح سنسور شما می تواند دلیل اصلی عدم شناسایی سنسور اثر انگشت یا کند بودن واکنش آن باشد. با تمیز کردن سطح سنسور، مطمئناً اکثر مشکلات اثر انگشت را برطرف می کنید. با یک پارچه نسبتا مرطوب تمیز کنید. این روش فقط برای سنسور فیزیکی کاربرد دارد. اگر تلفن همراه شما سنسور اثر انگشت در صفحه نمایش دارد، ممکن است مسئله چیز دیگری باشد.

روش چهارم-پاک کردن کش

سرانجام ، یکی از راه های سرعت بخشیدن به اثر انگشت شما پاک کردن برنامه های بیهوده و حافظه پنهان در دستگاه است. بسیاری از فایل های ناخواسته و حافظه نهان باعث می شوند گوشی هوشمند کند باشد. می توانید فایل های حافظه نهان و ناخواسته را در دستگاه خود پاک کنید و ببینید آیا اثر انگشت شما مطابق آنچه انتظار داشتید پاسخ خواهد داد یا خیر.

نتیجه گیری

اگر مراحل فوق را دنبال کنید، می توانید سرعت سنسور اثر انگشت خود را افزایش دهید. اگر موبایل شما از سنسور In-Display استفاده می کند و از شیشه استفاده می کنید، باید بررسی کنید که این سنسور پشتیبانی دارد یا خیر. بیشتر شیشه های Tempered با این موارد سازگار نیستند. این مسئله زمانی اتفاق افتاد که دستگاه های Galaxy S10 سامسونگ راهی بازار شدند. فقط Dome Glass با سنسورهای UltraSonic سازگاری دارد. بیشتر اوقات با فرآیند باز کردن قفل سر و کار داریم. برنامه های شخص ثالث را برای بهینه سازی این فرآیند غیر از برنامه های داخلی نصب نکنید. بنابراین ، ما باید بهترین راه برای استفاده از آن را بهینه کنیم.

به هر حال امیدواریم این راهنما کمک شایانی برای شما در بهبود عملکرد اسکنراثرانگشت گوشی هوشمندتان باشد. از سال های قبل شرکت های تولیدکننده اسمارتفون سعی داشتند بر فناوری محصولات خود بیافزایند و در این بین برای افزایش سطح ایمنی تصمیم به استفاده حسگر اثرانگشت گرفتند.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *