حذف تبلیغات گوشی ؛ بهترین روش ها برای حذف تبلیغات در گوشی اندروید

حذف تبلیغات گوشی؛ طی سالیان، سیستم عامل اندروید به طرز چشم‌گیری در مدیریت تبلیغات ناخوانده و سرزده بهبود یافته است. قضیه این تبلیغات به جایی رسیده است که این عاملان رنجش و آزار دیگر برای اکثرمان مشکلی به حساب نمی‌آیند. البته هنوز هم چند برنامه مملو از تبلیغات وجود دارند که از بین درز و لای موجود، خودشان را درون گوشی‌ها جا می‌کنند. این‌ها عمدتاً برنامه‌هایی هستند که صفحه لاک‌اسکرین گوشی را با تبلیغات شان بمباران می‌کنند.

در تلاش برای چفت و بست کردن این مشکل سطحی، گوگل به تازگی قابلیتی با مضمون مسدود کردن (ban) برنامه‌هایی که با تبلیغات صفحه لاک‌اسکرین سر و کار دارند، اضافه کرده است. منتهی این فقط برای برنامه‌هایی است که از همان ابتدا، به طور مشخص به عنوان جایگزین‌هایی برای صفحه لاک‌اسکرین در فروشگاه گوگل پلی قرار داده نشده باشند. این قضیه باعث شده که برنامه‌های مشکوک متعددی بتوانند هنوز در Play Store زاد و ولد کنند و کاربران را قانع به نصب خود کنند.

اگر شکار یکی از این برنامه‌های مشکوک شده‌اید، راه حل آن این است که به راحتی تمام، فقط برنامه مورد نظر را حذف کنید. متاسفانه، در صورتی که اخیراً برنامه‌های بسیاری را دانلود کرده باشید و ندانید دقیقاً کدام یک از آن‌ها به لاک‌اسکرین گوشیتان مسلط شده است، گفتن چنین حرفی از انجام دادن آن بسیار راحت‌تر است. خبر خوب این است که: روش‌های تشریح شده در این مطلب به شما کمک خواهند کرد ته و توی قضیه را در بیاورید. در این مطلب سعی کرده ای حذف تبلیغات اینترنتی روی گوشی را به صورت کامل به شما آموز دهیم.

البته آمدن تبلیغات روی صفحه گوشی همیشه هم توسط این راه کار ها قابل انجام نیست وبعضی از نرم افزار ها به صورت خودکار تبلیغاتی دارند که توسط خود سازنده اجرا می شود و حذف حذف تبلیغات اینترنتی روی گوشی فقط با پاک کردن نرم افزار قادر به انجام خواهد بود.

برای اطلاع از نحوه مسدود کردن سایر تبلیغات دستگاه‌های اندروید، این مطلب را مطالعه کنید.

بهترین روش ها برای حذف تبلیغات در گوشی اندروید

روش 1-حذف تبلیغات گوشی با بررسی تاریخچه دانلودها

سر راست‌ترین راه برای گرفتن رد برنامه دردسرساز، باز کردن تاریخچه دانلودهای Play Store است. باید شرلوک هولمز درون خود را بیرون بکشید و قدم‌هایتان را یکی پس از دیگری به عقب بازگردید؛ باید برنامه‌ای را که نصب آن مصادف با ظاهر شدن تبلیغات روی لاک‌اسکرین گوشیتان بوده است، پیدا کنید.

برای انجام این کار، برنامه Play Store را روی دستگاه خود باز کنید. سپس باید منوی برنامه را باز کنید: یا روی دکمه همبرگری (همان سه خط افقی در گوشه بالایی صفحه‌نمایش) برنامه کلیک کنید یا انگشتتان را به حالت کشویی از سمت چپ صفحه‌نمایش به سمت دیگر بکشید. گزینه «My Apps & Games» را از منوی باز شده انتخاب کنید. سپس روی سربرگ «Installed» واقع در بالای صفحه ظاهر شده کلیک کنید.

حذف تبلیغات روی صفحه گوشی
آموزش حذف تبلیغات اینترنتی

چگونه تبلیغات گوشی را حذف کنیم

حالا روی دکمه دسته‌بندی که در سمت راست قرار دارد، کلیک کنید. مدل دسته‌بندی به صورت پیش‌فرض روی «بر اساس حروف الفبا[ی انگلیسی]» (Alphabetical) تنظیم شده است. بسیاری از برنامه‌های مشکوکی که با برنامه‌های ناخواسته‌ی لاک‌اسکرین سر و کار دارند معمولاً به صورت مداوم در پس‌زمینه دستگاه اجرا می‌شوند. بنابراین ابتدا گزینه «Last Used» (آخرین برنامه‌های استفاده‌شده) را انتخاب کنید. علاوه بر این، می‌توانید یک بار نیز گزینه «Last Updated» (آخرین برنامه‌های بروزرسانی‌شده) را از بخش دسته‌بندی انتخاب کنید؛ با این کار فهرستی از برنامه‌هایی که به تازگی بروزرسانی شده‌اند ظاهر می‌شود، از طریق آن می‌توان برنامه‌ای که باعث مشکل شده است را پیدا کرد.

چگونه تبلیغات گوشی را حذف کنیم

چگونه تبلیغات گوشی را حذف کنیم

بدون توجه به این که کدام مدل دسته‌بندی را برگزیده‌اید، هر برنامه‌ای را که مشکوک به نظر می‌رسد، به صورت عادی [همانطور که برای هر برنامه‌ی دیگری انجام می‌دهید] حذف کنید. سپس به لاک‌اسکرین گوشی باز گردید و ببینید آیا تبلیغات هنوز پابرجا هستند یا خیر. فرایند پاک کردن برنامه‌های مشکوک را تا وقتی که مشکل حل شود، ادامه دهید.

حذف تبلیغات اینترنتی گوشیحذف تبلیغات اینترنتی گوشی

روش 2 – حذف تبلیغات اینترنتی روی گوشی با بررسی تنظیمات سیستم

در صورتی که با روش تشریح‌شده در بالا قادر به حل مشکل نبودید، پس برای خلاص شدن از شر آن تبلیغات لاک‌اسکرین – برای همیشه – باید به اقدامات مؤثرتری متوسل شوید. این روش به شما کمک می‌کند تمام مجوزهای خودسر و خود رای صادر شده در تنظیمات گوشیتان را بررسی کنید. خب، تنظیمات گوشی را باز کنید، روی «Apps» (برنامه‌ها) کلیک کنید و سپس در صفحه ظاهر شده گزینه «Special access» (دسترسی‌های خاص) را انتخاب کنید.

یک نکته قابل توجه این است که در بعضی دستگاه‌های اندروید همچون گلکسی S9، به منظور رفتن به صفحه «Special Access» باید در بخش «Apps»، منویی را باز کنید. برای مشاهده این منو، روی دکمه سه‌نقطه‌ای منوی گوشی کلیک کنید.

حذف تبلیغات روی صفحه گوشی سامسونگ
حذف تبلیغات اینترنتی گوشی سامسونگ
چگونه تبلیغات اینترنتی را قطع کنیم
حذف تبلیغات اینترنتی روی گوشی

حالا روی «Draw over other apps» (باز کردن روی برنامه‌های دیگر) یا «Apps that can appear on top» (برنامه‌هایی که می‌توانند روی سایر برنامه‌ها باز شوند) کلیک کنید. سپس روی هر برنامه مشکوکی که پیدا می‌کنید کلیک کنید. بسته به مدل دستگاهتان، ممکن است برای دسترسی به سویچ مجوز برنامه‌ای که روی آن کلیک کرده‌اید، به صفحه دیگری هدایت شوید. یا ممکن است سویچ همین حالا نیز در دسترس باشد؛ یعنی ممکن است سویچ مورد نظر در صفحه «Draw over other apps» در سمت راست برنامه انتخاب‌شده قرار گرفته باشد.

هیچ دستورالعمل خاصی وجود ندارد، فقط کافیست روی سویچ کلیک کنید تا مجوز برنامه لغو شود. سپس به لاک‌اسکرین برگردید تا ببینید آیا مشکل هنوز هم پابرجاست یا نه. همین کار را تک تک برای تمام برنامه‌های مشکوکی که در صفحه Draw over other apps وجود دارند، انجام دهید تا بالاخره تبلیغات روی لاک‌اسکرین گوشیتان پاک شوند.

حذف تبلیغات روی صفحه گوشیحذف تبلیغات روی صفحه گوشیحذف تبلیغات روی صفحه گوشی

وقتی برنامه دردسر ساز را پیدا کنید، دو انتخاب در پیش رو دارید: می‌توانید همانطور که در روش اول توضیح داده شد، برنامه را به طور کامل حذف کنید یا در حالی که مجوزش در بخش «Draw over other apps» به طور دائمی لغو شده است، نگهش دارید.

6 دیدگاه دربارهٔ «حذف تبلیغات گوشی ؛ بهترین روش ها برای حذف تبلیغات در گوشی اندروید»

  1. وقتی قفل صفحه را هر دفعه باز میکردم تبلیغات یا همون عکسای سلبریتی های هندی باز میشد هیچکدوم از این راهکارهای سایتهای ایرانی جواب نداد،سرچ انگلیسی کردم درست شد، فقط باید برید setting و اینو سرچ کنید
    wallpaper servises,بعد یسری عکس هست اونیکه همین کلمه رادوباره نوشته، واردش میشید و سپس گزینه none رو بزنید دیگه هیچ عکس مزاحمتون نمیشه،سپس من را دعا بفرمایید🥲

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *