چگونه سامسونگ گلکسی نوت 8 را به روز رسانی کنیم

ظاهر شدن به روز رسانی ها روی صفحه نمایش گوشی، بسیار هیجان انگیز و عالی است، به ویژه هنگامی که ویژگی های جدید، برنامه ها و قابلیت های بسیاری به سیستم پیش فرض اندروید افزوده می شود. بنا براین، یادگیری عملیات های به روز رسانی های مختلف بر روی گوشی های جدید سامسونگ گلکسی نوت 8 کاملا ضروری است. همان طور که می دانید، با به روز رسانی مداوم گوشی تان می توانید از یک سیستم پایدار، بدون نقص، و امن استفاده کنید. بنابر این، اگر قصد دارید که یاد بگیرید چگونه با موفقیت، سه عملکرد مختلف فلش را اجرا کنید، دستورالعمل های آموزشی زیر را با دقت بخوانید.

در اینجا سه روش به روز رسانی گلکسی نوت 8 را توضیح می دهیم. در وهله اول به شما نشان می دهیم که چگونه یک OTA جدید اجرا کنید و نحوه ی اعمال یک اعلان جدید که بر روی گوشی هوشمند تان مشاهده نمی کنید را برای شما توضیح می دهیم. سپس، به شما آموزش می دهیم که چگونه از ODIN برای نصب دستی بسته ی نرم افزاری سیستم عامل پیش فرض اندروید استفاده کنید. و در نهایت، فرآیند به روز رسانی که مربوط به ROM های سفارشی Lineage OS، AOKP، یا Paranoid Android  است را توضیح می دهیم.

البته، در دستورالعمل های زیر، همه مواردی که مربوط به روش های به روز رسانی است، مانند مزایا، خطرات و پیش نیازهای به روز رسانی را بررسی خواهیم کرد. و در نهایت نیز مراحل فعلی که برای باز گرداندن موارد نصب شده باید اجرا شود را توضیح می دهیم. هدف ما این است که همه چیز را به طور دقیق برای شما توضیح دهیم، بنابر این نگران هیچ چیز نباشید، گوشی سامسونگ گلکسی نوت 8 شما در همه حال از سایر خطرات در امان خواهد بود.

پس شروع می کنیم:

چگونه یک آپدیت OTA جدید نصب کنیم

OTA یک نسخه آزمایشی “فوق پیشرفته” است. در رابطه با این موضوع باید گفت که سامسونگ به روز رسانی جدید خود را به طور خودکار برای گلکسی نوت 8 انجام می دهد. با این حال، معمولا این به روز رسانی ها فقط در مراحل بازار های محدودی ارائه می شود. برخی از کاربران در کوتاه مدت قادرند که اعلان های اندروید را سریع تر از دیگران دریافت کنند.

علاوه بر این، اگر سامسونگ گلکسی نوت 8 در حال حاضر روی سیستم عامل اندروید تان کار می کند ولی ترفند های دیگری روی گوشی تان قابل اجرا شدن نیستند، می توان OTA را به صورت یک اعلان جدید دریافت کرد. در حقیقت، اگر هنوز هم مایل به دریافت OTA هستید، دستگاه تان نباید روت باشد یا با یک سیستم عامل کاستوم رام نصب شود.

فلش زدن اعلانات می تواند بدون هیچ گونه مشکلی انجام شود؛ تنها کاری که باید انجام دهید این است که روی صفحه نمایش کلیک کنید. همیشه از اطلاعات شما محافظت می شود، بنابر این نیازی به پشتیبان گیری نیست. البته، در این مورد ضمانت نامه ی گوشی تان اعتباری ندارد زیرا شما یک روش به روز رسانی رسمی را انجام می دهید که توسط سامسونگ و هم چنین گوگل پشتیبانی می شود.

اکنون، اگر OTA در دستگاه شما در دسترس باشد، اما هیچ اعلانی دریافت نمی کنید، می توانید این عملیات را انجام دهید:

به «درباره تلفن» در گوشی تان بروید.

دسترسی به بخش نرم افزار

یک فیلد جستجو برای به روزرسانی باید در دسترس باشد.

با این کار  به روزرسانی های موجود را اسکن کنید.

اگر یک OTA جدید برای دستگاه شما در دسترس باشد، شما به بسته نرم افزاری نیاز پیدا می کنید.

قبل از شروع مراحل فلش مطمئن شوید اتصال Wi-Fi را فعال کرده اید.

همچنین قبل از انجام هر کاری، اگر شارژ تلفن همراه تان کمتر از 50٪ است، آن را شارژ کنید.

با استفاده از عکس ریکاوری شده استوک می توانید OTA را اجرا کنید. در این حالت،باید فایل OTA را در کامپیوتر تان دانلود کنید و بعد از آن این بسته را در Galaxy Note8 خود منتقل کنید.

سپس حالت ریکاوری ریبوت را روی دستگاه اندرویدی خود مجددا راه اندازی کنید و در ریکاوری، گزینه “نصب فایل زیپ از کارت SD” و سپس “انتخاب فایل زیپ شده از کارت SD” را انتخاب کنید؛ فایل سیستم عامل را بردارید و فرآیند به روز رسانی را ادامه دهید هنگامی که این کار در حال انجام است، از منوی اصلی ریکاوری “سیستم راه اندازی مجدد” را انتخاب کنید.

البته، اگر می توانید از اندروید SDK  استفاده کنید، پس OTA در Samsung Galaxy Note8 خود را بارگیری کنید. برای این روش، به روز رسانی خاص کامپیوتر مورد نیاز است که باید آندروید SDK نصب شود – نحوه ی فلش کردن ADB در MAC OS X / Linux و نحوه تنظیم Android SDK در ویندوز را یاد بگیرید.

درایو Galaxy Note 8 شما باید بر روی رایانه تان نمایش داده شود و سپس روی گوشی تان باید از حالت Debugging USB استفاده کنید.

سپس، عملیات زیر را انجام دهید: پوشه OTA که در رایانه شما ذخیره شده است را به ‘update.zip’ تغییر نام دهید و ذخیره کنید.

سپس، این فایل را به پوشه Android SDK انتقال دهید.

گوشی خود را در حالت ریکاوری قرار دهید.

در فایل ریکاوری « apply sideload from fastboot» را انتخاب کنيد.

گوشی هوشمند خود را از طریق کابل USB به رایانه تان وصل کنید.

به پوشه Android SDK در کامپیوتر تان بروید.

یک فایل خط فرمان را باز کنید: کلید Keyboard Shift را فشار دهید و نگه دارید و هم زمان با کلیک راست روی یک فضای خالی کلیک کرده و گزینه “Open prompt command here” را انتخاب کنید.

در پنجره cmd که نمایش داده می شود، adb sideload update.zip را وارد کنید. سیستم عامل اکنون به صورت خودکار بر روی Galaxy Note8 سامسونگ نصب خواهد شد.

از Odin برای آپدیت دستی گلکسی نوت 8 استفاده کنید

اگر تا به حال گوشی تان روت یا اصلاح شده است، یا اگر به زودی به OTA دسترسی نخواهید داشت، می توانید عملیات به روز رسانی را به صورت دستی انجام دهید. برای اینکه بتوانید این کار را انجام دهید، بسته نرم افزاری کامل باید به صورت آنلاین در دسترس تان باشد – و سپس این بسته را بر روی رایانه خود بارگیری کنید.

نصب سیستم عامل به صورت رسمی / سیستم رسمی اندروید OS روش هایی که قبلا تضمین شده را لغو می کند: پس از اعمال مراحل زیر، مجوز دسترسی به روت را بازیابی مدیریت می کنید، بوت لودر را بازنشانی می کنید، تصویر ریکاوری استوک را مجددا نصب می کنید و نرم افزار ها و سایر برنامه های کارخانه و محدودیت ها را مجددا فلش می کنید.

این نیز یک فرآیند رسمی است. KNOX سامسونگ دچار اختلال نمی شود، بنابراین گارانتی گوشی خود را از دست نخواهید داد – و فقط زمانی این اتفاق می افتد که یک نرم افزار سفارشی ROM نصب کنید. علاوه بر این، در طول فرآیند فلش، ODIN مورد استفاده قرار خواهد گرفت – این یک برنامه رسمی است که توسط سامسونگ توسعه یافته و منتشر شده است و نه توسط نمایندگان شخص ثالث.

از آنجا که نرم افزار رسمی آندروید Galaxy Note8 را به حالت پیش فرض خود باز می گرداند، می توانید از این عملیات به روز رسانی خاص به عنوان یک راه حل برای عیب یابی استفاده کنید. اکنون می توانید رایج ترین مشکلات مربوط به نرم افزار آندروید از جمله مشکلات بوت، کند شدن، اشکالات، هنگ کردن، انجماد صفحه، تخلیه باتری، مشکلات داغ کردن گوشی، مسائل مربوط به قدرت سیگنال، خاموش شدن کامل و دیگر مشکلاتی که به وجود می آید، را نشانه گذاری کنید.

در این حالت توصیه می کنیم که یک نسخه پشتیبان تهیه کنید – اگر از ODIN استفاده کنید، تنها در موارد نادر، فایل های شخصی شما ممکن است خراب یا پاک شود. اما، این امکان دارد این اتفاق بیفتد، بنابراین بهتر است مراقب باشید. نگران نباشید، شما به راحتی می توانید از نسخه جدید سامسونگ گلکسی Note8 خود پشتیبان بگیرید.

در همین زمینه می توانید از سیستم عامل های ذخیره سازی داخلی (که توسط حامل خود یا توسط سامسونگ اضافه شده است) استفاده کنید، می توانید نرم افزار مشابه را از Google Play دانلود کنید یا فقط داده ها و فایل های خود را با حساب Google خود همگام سازی کنید.

اطمینان حاصل کنید که می توانید از یک کامپیوتر استفاده کنید زیرا این یک فرآیند دستی است. در این رایانه، درایور Galaxy Note8 را نصب کنید – از این به بعد می توانید از Toolkit سامسونگ KIES استفاده کنید. علاوه بر این، در تنظیمات برنامه، گزینه های برنامه نویس را با استفاده از بارگذاری مجدد (برای 7 یا 10 بار) با کلیک روی شماره ساخته شده فعال کنید، و سپس گزینه ی USB Debugging که در قسمت زیرین منو -> تنظیمات -> گزینه های برنامه نویس قرار دارد را بررسی کنید.

پیش از استفاده از Odin برای فلش زدن در مواقع به روزرسانی، توصیه می شود قبل از این کار، Galaxy Note8 خود را شارژ شود. در غير اينصورت، مي توانيد در گوشي موبايل خود به ادامه ی کار نرم افزار خاتمه دهيد، پس مراقب باشيد و سعی کنید چیزی را از دست ندهید. در آخر، باید:

نرم افزار آندروید استوک را برای سامسونگ گلکسی Note8 دانلود کنید، می توانید این پکیج را از sammobile.com (فقط از پایگاه داده های سیستم عامل خود در این قسمت استفاده کنید) دریافت کنید. odin را دانلود کنید.

Odin را روی کامپیوتر خود نصب کنید و سپس این برنامه را اجرا کنید.

گوشی هوشمند خود را خاموش کنید و چند لحظه منتظر بمانید تا فرآیند خاموش شدن تکمیل شود.

پس از آن، حالت دانلود را بر روی Galaxy Note 8 خود مجددا راه اندازی کنید.

با استفاده از کابل USB، تلفن خود را با رایانه خود وصل کنید.

در Odin پیام “اضافه شده” نمایش داده خواهد شد. شناسه: زمینه COM زرد یا آبی رنگ می شود – اگر این گونه نشد، مجددا درایور گوشی خود را نصب کنید و سپس دوباره امتحان کنید.

در Odin روی فیلد AP کلیک کنید و فایل به روز رسانی Android را انتخاب کنید. اطمینان حاصل کنید گزینه های Re Partition و Auto Reboot فعال نیستند.

روی شروع کلیک کنید و منتظر بمانید تا نرم افزار از طریق Odin فلش شود.

هنگامی که انجام شد، در برنامه شما اعلان “pass” با شناسه: COM به زمینه سبز تبدیل خواهد شد.

پس از ODIN، کابل USB را جدا کنید و سامسونگ گلکسی Note8 را دوباره راه اندازی کنید.

تمام کار هایی که باید انجام بدهید همین است.

یک نرم افزار ROM سفارشی نصب کنید

اگر نمیخواهید از نرم افزار پیش فرض Android استفاده کنید، می توانید یک نرم افزار ROM سفارشی را امتحان کنید. این نیز پیشنهاد بسیار خوبی است که می توانید Galaxy Note 8 تان را از پتانسیل واقعی گوشی هوشمند اندرویدی تان خلاص کنید.

با یک ROM سفارشی، عملکرد تلفن تان بهتر از همیشه خواهد شد. علاوه بر این، شما قادر خواهید بود هر چیز دیگری را سفارشی، بهینه سازی و شخصی سازی کنید. البته، ROM ها براساس Samsung UX پیشفرض نیستند. بنابراین، همه چیز سریع تر از قبل خواهد بود و شایان ذکر است که می توانید یک تجربه ی اندرویدی بسیار خوب را داشته باشید.

به هر حال، ایده کلی این است که ROM سفارشی بسیار آسان تر تنظیم می شود و از طریق همان نرم افزار می توانید عملکرد Galaxy Note8 را بهبود ببخشید. اما مهم این است که یک نرم افزار کاملا پایدار را انتخاب کنید – برخی از ROM ها هنوز در حال توسعه هستند، بنابراین اگر می خواهید پلات فرمی را انتخاب کنید که می تواند روزانه استفاده شود، ابتدا اطمینان خاطر حاصل کنید که یک سیستم عامل کاملا کاربردی را دریافت می کنید.

یک ROM سفارشی توزیع پس زمینه رایگان سیستم عامل آندروید است. این توسط نمایندگان شخص ثالث توسعه یافته است، نه توسط OEM شما. و یک فرآیند به روز رسانی غیر رسمی است. و همانطور که قبلا اشاره کردیم، KNOX سامسونگ ممکن است ضمانت تلفن خود را از دست دهید. متاسفانه به دلایل قابل پیش بینی ممکن است بعد از اتمام فرآیند به روزرسانی قادر به استفاده از بعضی برنامه های پیش فرض سامسونگ نباشید.

تهیه یک نسخه پشتیبان الزامی است. یک ROM سفارشی می تواند پس از ریست هارد شروع و تکمیل شود. بنابراین، بدون ذخیره فایل های شخصی خود، ابتدا همه چیزهایی را که از روز اول روی گوشی تان وجود نداشته را از دست خواهید داد. به زودی، ابتدا مخاطبین خود را ذخیره کنید، گزارش های تماس را سیو کنید، متون، تصاویر، فیلم ها، فایل های صوتی، برنامه های بازار، تنظیمات اینترنت، اطلاعات تقویم، رمزهای ذخیره شده، پوشه EFS، داده IMEI / NVRAM و غیره را ذخیره کنید.

یک پشتیبان ناندرویدی نیز یک ایده خوب است. این عملیات پشتیبان گیری خاص فایل های آندروید را ذخیره می کند، بنابراین اگر عملیات کاهش پس از آن مورد نیاز باشد، می توانید از بسته پشتیبان ناندرویدی استفاده کنید.

اگر سامسونگ گلکسی Note8 تان روت باشد، می توانید یک ROM سفارشی را فلش کنید- در نتیجه یک سیستم عامل اندرویدی قفل شده برای این عملیات به روز رسانی ضروری است. علاوه بر این، تصویر ریکاوری سفارشی باید بر روی گوشی شما نصب شود – بنابراین، نحوه ی نصب بازیابی TWRP را در Galaxy Note8 یاد بگیرید.

کامپیوتر نیز مورد نیاز است. توجه داشته باشید که Note8 و کابل USB آن به همراه رایانه شما مورد استفاده قرار می گیرند، بنابراین باید  قسمت Debugging USB را بر روی گوشی خود بررسی کنید – درست همانطور که در بخش قبلی این مرحله توسط راهنمای قدم به قدم توضیح داده شده است.

علاوه بر این، فراموش نکنید که گوشی خود را قبل از شروع فرایند نصب ROM سفارشی شارژ کنید. همانطور که همیشه، توصیه می شود، اگر شارژ گوشی تان کم تر از ۵۰% می باشد، شارژر را به برق وصل کنید و گوشی تان را شارژ کنید. بسیار خب، اکنون می توانید مراحل واقعی فلاش را شروع کنید:

بسته نرم افزاری ROM سفارشی را برای Samsung Galaxy Note8 خود دانلود کنید – می توانید هر نرم افزاری را که ترجیح می دهید انتخاب کنید (در xda-developers.com شما می توانید فرصت های مختلف به روز رسانی برای دستگاه خود را پیدا کنید – این صفحه را در این خصوص بررسی کنید).

اختیاری: اگر برنامه های Google در بسته به روزرسانی گنجانده نشوند، باید آن را به صورت جداگانه فلش کنید؛ بنابراین، در صورت نیاز، Google Apps را دانلود کنید.

برای اولین بار فایل های دانلود شده را روی کامپیوتر ذخیره کنید.

تلفن خود را خاموش کنید و بعد به حالت ریکاوری بروید.

در ریکاوری، با انتخاب «پاک کردن تنظیم مجدد تنظیمات کارخانه»، «پاک کردن پارتیشن حافظه پنهان» و «پاک کردن کشیدن دالکت»، همه چیز را به طور کامل پاک کنید.به بازگشت به منوی اصلی بازیابی و انتخاب مجدد راه اندازی بروید.

Galaxy Note8 را با استفاده از کابل USB به کامپیوتر خود متصل کنید.

فایل های دانلود شده را از دسکتاپ انتقال دهید و آنها را روی گوشی هوشمند خود قرار دهید.

کابل USB را جدا کنید و وقتی که انجام شد، به بازیابی بازگردید.

روی ریکاوری ضربه بزنید تا نصب شود و فایل ROM سفارشی دانلود شود.

فرآیند فلش را تکرار کنید و حذف کنید.

اختیاری: دو مرحله آخر را تکرار کنید و Google Apps را نصب کنید.

در نهایت، به منوی اصلی بازیابی بروید و گزینه “reboot system now” را انتخاب کنید.

انجام شد.

نتیجه

این ها رایج ترین راه حل های به روز رسانی است که می تواند بر روی Galaxy Note8 سامسونگ تکمیل شود. اگر نمی توانید فرایند به روز رسانی خاصی را تکمیل کنید یا اگر سؤالی دارید که در این آموزش توضیح داده نشده است، نگران نباشید و با ما تماس بگیرید – شما می توانید با استفاده از فرم نظرات در پایین صفحه برای ما نظرات تان را ارسال کنید.

اگر کمکی از دست ما بربیاید، سعی خواهیم کرد تا در اسرع وقت به شما کمک کنیم. امیدواریم از این مطلب لذت ببرید و برای دریافت اخبار مربوط به به روز رسانی های بیشتر برای Galaxy Note8 یا سایر نکات و ترفندهای مرتبط با Android با ما در ارتباط باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *