بهترین مرورگر های وب برای اندروید

احتمالا مرورگر chrome (کروم) در حال حاضر روی گوشی شما به صورت پیش فرض نصب شده است ،اما چرا باید فقط از این برنامه استفاده کنید. در حقیقت ده ها جایگزین برای آن وجود دارد. در اینجا نگاهی اجمالی به بهترین مرورگرهای می اندازیم.

مرورگر اینترنت سامسونگ جزء بهترین و پرسرعت ترین ها است. پیشتر هیچ کس از مرورگر وب مخصوص گوشی خود استفاده نمی کرد، و خیلی هم کم اتفاق می افتاد که مرورگر را روی گوشی دیگری امتحان کنند. اما امروزه مرورگر اینترنت سامسونگ یکی از جالب ترین مرورگرهای اندروید است و یکی از بهترین گزینه های موجود در پلی استور به حساب می آید.

مرورگر اینترنت سامسونگ دارای یک رابط پاک کننده است که به نظر می رسد ساده و پرسرعت طراحی شده باشد. این مرورگر یکی از پرطرفدارترین مرورگرهای وب بوده که تا به حالا آن را آزمایش کرده ایم. در این قسمت بخوانید : ۲۰ نکته و ترفند در استفاده از مرورگر اختصاصی سامسونگ

این مرور گر اندرویدی واقعا مناسب است و ویژگی هایی چون پلاگین ها ،دسترسی سریع به منو ها،بلاک کردن تبلیغات،خرید آنلاین، پشتیبانی از منوی 360 درجه را دارد.

از قابلیت‌هایی که در این منو به آن‌ها دسترسی سریع خواهید یافت می‌توان به افزودن تب جدید، و به اشتراک‌ گذاشتن صفحه‌ی مورد نظر اشاره کرد. مرورگر اینترنت سامسونگ برای دانلود و استفاده ی رایگان عرضه شده است. همچنین سامسونگ نسخه‌ی بتای مرورگر جدید خود با نام سامسونگ اینترنت را در گوگل پلی قرار داده و امکان سازگاری با آن را برای تعدادی از دستگاه‌های اندرویدی غیر سامسونگی نیز فراهم کرده است.

 

مرورگر Brave: مرورگری مانند کروم اما با ویژگی های بیشتر

اگر از مرورگر کروم راضی هستید اما ویژگی های بیشتری را از مرورگر خود انتظار دارید،مرورگر Brave بهترین گزینه برای شما است.این مرورگر بر اساس کروم طراحی شده است و بسیار هم شبیه آن است اما در مقایسه با کروم ، حتی پیشرفته تر است.

این برنامه مرورگر دارای ویژگی های گوناگونی است به طور مثال حاوی یک بلاک کننده تبلیغاتی است. علاوه براین شما می توانید کوکی های برنامه های جانبی را مسدود کنید  و می توانید آن را به طور کامل روشن و یا خاموش کنید یا از  بخش  individual controls برای غیر فعال کردن ویژگی های خاص بر اساس هر سایت از آن استفاده کنید. شما می توانید سایت هایی که به آن نیاز دارید را تنظیم کنید. همچنین این مرورگر اندروید شامل یک بهینه سازی برای بهبود سرعت و عمر باتری نیز می باشد. شما می توانید برای دریافت رایگان مرورگر Brave از گوگل پلی به این لینک مراجعه کنید.

 

 برای کاربران فایرفاکس: firefox و Firefox Focus

اگر مرورگر فایرفاکس را روی دسک تاپ خود دارید و در کنار آن ، با موبایل خود هم از آن استفاده می کنید، هیچ فرقی با هم ندارند. شما یک خط اتصال مشابه، همگام سازی تب(tab)، و هر چیز دیگری را که می خواهید به عنوان یک کاربر فایرفاکس، در اختیار دارید. این مرورگر را در گوگل پلی به صورت رایگان می توانید دریافت کنید.

اما اگر چیزی بهتر از این می خواهید، حتما مرورگر  firefox focus را امتحان کنید. این یک مرورگر مبتنی بر حریم خصوصی است که به طور پیش فرض تمام عوامل ردیابی را بلاک می کند. این مرورگر همچنین گزینه ای برای برای بلاک کردن همه ی تبلیغات نیز دارد. همان طور که در بالا ذکر شد، با این حال، به یاد داشته باشید که بلاک کردن تمام تبلیغات،تعداد زیادی از سایت های موبایل را  متوقف می کند.

از آنجایی که ویژگی اصلی آن تمرکز بر حریم خصوصی است،شما می توانید همیشه مرورگر را در حالت ناشناس قرار دهید.

این مرورگر فوق العاده کم حجم بوده و فقط 4.3 مگابایت حجم دارد، و برای گوشی هایی که محل ذخیره سازی محدودی دارند ، گزینه ی بسیار مناسبی است. Focus نیز در گوگل پلی به صورت رایگان در دسترس است.

 

Microsoft Edge,Puffin ,Chrome Beta , Dev ,Canary

مرورگرهای که در بالا ذکر شد،جز بهترین مرورگرهایی هستند که در نظر گرفته ایم،اما بدان معنا نیست که گزینه های دیگری در گوگل پلی وجود ندارند. در اینجا لیستی از برخی گزینه های دیگر برایتان در نظر گرفته ایم.

مرورگر Microsoft edge: مرورگر مایکروسافت در اندروید بسیار خوب است و اگر شما آن را روی کامپیوتر خود دارید ، واقعا گزینه ی خوبی را برگزیده اید.

مرورگرهای chrome Beta,canaries و Dev (رایگان):اگر دوست دار chrome هستید ولی می خواهید کمی آن را مخلوط کنید، نسخه ی   Dev, Beta,  یا canaries  را امتحان کنید.

مرورگر Puffin(رایگان /3.99 دلار): پافین با سرعت بسیار  ،برای خود شهرت خاصی کسب کرده است.اگر سرعت مد نظر شماست، مرورگر Puffin برایتان بسیار مناسب است. بر اساس هرچه که نیاز دارید باید بتوانید مرورگری را که مناسبتان است پیدا کنید.

 

مترجم : مرجان رجبعلی پور

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *