آشنایی با 13 نکته و ترفند درباره تلفن هوشمند Galaxy A51

شرکت سامسونگ گوشی هوشمند Galaxy A51 را در اوایل سال 2020 معرفی کرد. مدلی میان رده که از طراحی جذاب و مشخصات کلیدی بزرگ بهره می برد.

گلکسی A51 هم از همان بدنه سه‌بعدی گلاستیک بهره می‌برد اما مجهز به نمایشگری ۶.۵ اینچی است. ابعاد این دستگاه ۱۵۸ در ۷۳ در ۷.۹ میلی متر برآورد شده تا از این لحاظ تفاوت چندانی میان گلکسی A51 و گلکسی A71 وجود نداشته باشد. این گوشی از یک پردازنده هشت هسته‌ای اگزینوس استفاده می‌کند و با ۴ یا ۶ گیگابایت رم و ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی به بازار می‌آید. در گلکسی A51 یک باتری ۴ هزار میلی آمپر ساعتی قرار گرفته که از شارژ سریع ۱۵ واتی پشتیبانی می‌کند.

گلکسی A51 در بخش دوربین هم تقلیل‌هایی نسبت به گلکسی A71 داشته اما همچنان دوربین چهارگانه قدرتمندی دارد که از یک لنز اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، یک لنز فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی، یک لنز ماکروی ۵ مگاپیکسلی و یک سنسور تشخیص عمق بهره می‌برد. در ادامه گالری تصاویر گلکسی A51 سامسونگ را مشاهده می‌کنید.

در واقع گلکسی A51 5G مشخصات یک پرچم‌دار 2019 را در یک گوشی 500 دلاری خلاصه می‌کند. نمایشگر این گوشی 6.5 اینچی و از نوع سوپرامولد است و وضوح آن 2400 در 1080 پیکسل اعلام شده است. این گوشی در دو نسخه 6 و 8 گیگابایت رم و با حافظه داخلی 128 گیگابایتی عرضه خواهند شد.

دوربین اصلی گلکسی A51 5G چهارگانه بوده و از یک سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0، یک سنسور 12 مگاپیکسلی التراواید، سنسور 5 مگاپیکسلی ماکرو و یک سنسور 5 مگاپیکسلی تشخیص عمق تشکیل شده است. دوربین سلفی این تلفن هوشمند نیز 32 مگاپیکسل وضوح دارد.

گلکسی A71 5G که قرار است با قیمت 600 دلار به بازار عرضه شود، از یک صفحه نمایش 6.7 اینچی سوپرامولد پلاس استفاده می‌کند که وضوح تصویر آن 2400 در 1080 پیکسل است. دوربین اصلی این مدل نیز چهارگانه است و مشخصات مشابهی با گلکسی A51 5G دارد با این تفاوت که سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی بوده و دیافراگم آن f/1.8 است.

پردازنده قرار گرفته روی این دو گوشی هوشمند، هشت هسته پردازشی دارد که دو هسته آن 2.2 گیگاهرتز و شش هسته دیگر 1.8 گیگاهرتز سرعت دارد. هر دو مدل از یک باتری 4500 میلی‌آمپر ساعتی استفاده که از شارژ سریع نیز پشتیبانی می‌کند. سرعت شارژ در گلکسی A51 5G حداکثر 15 وات بوده و در گلکسی A71 5G این رقم به 25 وات در ساعت می‌رسد. هر دو مدل از کارت حافظه تا یک ترابایت پشتیبانی می‌کنند و حسگر اثر انگشت آنها نیز زیر نمایشگر قرار گرفته است.

سال گذشته سامسونگ گوشی گلکسی A90 5G را به عنوان یک گوشی مقرون به صرفه مجهز به فناوری 5G با قیمت 800 دلار روانه بازار کره جنوبی کرد. هرچند در برخی بازارهای جهانی مانند بازار ایالات متحده این تلفن هوشمند تنها 600 دلار قیمت خورد. گوشی سازان چینی طی ماه‌های گذشته به شدت در تلاش هستند که قیمت گوشی‌های مجهز به 5G را کاهش دهند. به عنوان مثال شیائومی مدل می میکس 3 مجهز به 5G را با قیمت زیر 300 دلار روانه بازار کرد. این گوشی‌ها تنها از باند میانی 5G پشتیبانی می‌کنند که در حال حاضر در چین و اروپا استفاده می‌شود.

سامسونگ گلکسی A51 برای پیوستن به تلفن های سری گلکسی A وارد بازار شده است. در این گوشی هوشمند سامسونگ ویژگی های بسیاری همچون دوربین 48 مگاپیکسلی ، صفحه نمایش خیره کننده Super AMOLED و تراشه بسیار توانمند Exynos 9611 به کار گرفته شد. سخت افزار  قدرتمند و مجموعه مشخصات بزرگ گلکسی A51 را نمونه برجسته در میان گزینه های میان رده دیگر تبدیل کرده است.

پیشتر مشخص شد این مدل توانسته در سه ماهه نخست سال 2020 به فروش 6 میلیونی دست یابد و به عنوان پرفروش ترین گوشی هوشمند سه ماهه نخست سال 2020 به حساب می آید.

در این مطلب قصد داریم شما را با 13 نکته و ترفند درباره تلفن هوشمند Galaxy A51 سامسونگ آشنا سازیم.

1-رفتن به حالت DARK MODE

یکی از موارد کمک کننده این روزها بر روی گوشی Dark Mode است. این یکی از درخواستی ترین ویژگی ها است. و به لطف نمایشگر فوق العاده Super AMOLED گلکسی ای 51 و با حالت تاریک ، زیبا به نظر می رسد.

برای این رابط کاربری، روشن کردن قابلیت مورد اشاره آن بسیار ساده است. کافیست به Settings, Display رفته و لغزنده را برای Dark Mode به حرکت درآورید. از طرف دیگر ، در صورت ترجیح دادن ، تنظیمات سریع نیز تغییر می کنند.

2-فعال کردن قابلیت ALWAYS ON DISPLAY

حالت تاریک با نمایشگرهای AMOLED عالی به نظر می رسد ، اما حتی با خاموش بودن صفحه نمایش ، گوشی خیره کننده به نظر می رسد. به لطف Always On Display اکنون برای روشن کردن آن ، به تنظیمات Lock Screen بروید و روی “Always on Display” ضربه بزنید.

در اینجا می توانید نوع AOD مورد نظر خود را به همراه تنظیمات مختلف ساعت و موارد دیگر سفارشی کنید. ما دوست داریم آن را همیشه در حالت روشن نگه داشته باشیم، اما اگر قصد دارید از آن برای بررسی اعلان ها استفاده کنید ، گزینه Tap to Show همان چیزی است که باید انتخاب کنید.

اکنون کلید خاموش را فشار دهید تا صفحه نمایش را خاموش کنید و حالت Always on Display را سپس بررسی کنید.

3-سفارشی سازی کلید پاور

خوب ، می توانید کلید پاور را نیز سفارشی کنید. برای انجام این کار ، به Settings, Advanced Settings بروید و روی کلید جانبی ضربه بزنید. در اینجا، می توانید کلید را به دلخواه خود تنظیم کنید. ما برای راه اندازی یک برنامه و فشار طولانی در کنار دابل تپ را روی کلید پاور انجام می‌دهیم تا منوی خاموش کردن را باز کنید اما در صورت تمایل از بیکسبی استفاده کنید.

4- حرکات NAVIGATION را تغییر دهید

یکی از سختی های استفاده از تلفن با صفحه نمایش بزرگ، رسیدن به نوار وضعیت هنگام استفاده از یک دست است. خوشبختانه ، حرکات ناوبری به اندازه کافی کامل شده اند تا مشکلی در کشش انگشت شست نداشته باشید. همچنین استفاده از آنها برای به دست آوردن بهترین عملکرد روی نمایشگر 6.5 اینچی گوشی بسیار جالب است.

به قسمت تنظیمات Display بروید و کمی به پایین بیایید تا وارد گزینه Navigation Bar شوید. سپس بر روی Full Screen Gestures ضربه بزنید تا آنها را فعال کنید. پس از آن ، می توانید شروع به استفاده از حرکات با تلفن کنید ، مانند اجرای برخی ترفندهای جدی روی آن.

5-فعال کردن حالت تک دست

در حالی که حرکات ناوبری لذت بخش هستند ، اما اهمیت حالت یک دست را کاملاً از بین نمی برند. مانند یک روش جذاب عمل می کند و به شما کمک کرده تا به راحتی از دستگاه استفاده کنید.

اکنون برای فعال کردن آن ، به Settings > Advanced settings > One-handed mode بروید و لغزنده را در کنار آن حرکت دهید. می توانید از داشتن یک ژست حرکتی یا یک دکمه برای آن استفاده کنید ، اما اگر ژست های ناوبری را فعال کنید ، فقط می توانید گزینه قبلی را داشته باشید. اکنون ، می توانید در مرکز حاشیه پایین به سمت پایین کشیده تا وارد این حالت شوید.

6-قابلیتی شبیه به فیس آیدی

اگرچه Face ID اپل کاملاً سرگرم کننده و امن است ، اما محدودیت هایی نیز به همراه دارد. سامسونگ با اضافه کردن راهی برای ذخیره دو چهره مختلف برای تشخیص چهره ، یک قدم جلوتر با رابط کاربری One UI 2 می رود. شما می توانید ظاهر منظم خود و یکی از آن را با عینک یا کلاه روشن کنید.

برای فعال کردن آن ، به Biometrics and security در بخش تنظیمات بروید و بر روی Face Recognition ضربه بزنید. در اینجا ، روی گزینه Add Alternative Look ضربه بزنید تا چهره دوم ثبت شود. اکنون می توانید تلفن خود را با هر چهره ای که ثبت نام کرده اید باز کنید.

7-قابلیت لینک به ویندوز

پرچمداران سامسونگ از ویژگی هایی به نام Link to Windows بهره می برند که به شما امکان می دهد عکس ، ارسال پیام کوتاه و دریافت اعلان بر روی رایانه شخصی خود را داشته باشید و همه به صورت بی سیم از طریق برنامه My Phone انجام می گیرد. حدس بزن چی شده؟ شما در مورد Galaxy A51 هم همین کار را می کنید.

برای فعال کردن آن ، به قسمت Settings > Advanced Settings > Link to Windows بروید. توجه داشته باشید که باید با همان حساب Microsoft در هر دو دستگاه وارد شوید. برای اتصال تلفن خود به ویندوز ، مقایسه ما را در Microsoft Phone Phone vs Samsung Flow بررسی کنید.

8-قابلیت ارسال پیام و برقراری تماس از دستگاه های متصل شده

با استفاده از ویژگی Link to Windows ، می توانید از رایانه شخصی خود برای مشاهده اعلان ها و پاسخ دادن به پیام کوتاه استفاده کنید ، سامسونگ یک قدم جلوتر در اکوسیستم خود حرکت می کند و به شما امکان می دهد از دستگاه های متصل خود نیز تماس برقرار کنید. به عنوان مثال، می توانیم تماس های تلفنی خود را از Galaxy Tab S6 برقرار کنیم.

برای انجام این کار، در هر دو دستگاه به همان حساب سامسونگ وارد شوید. سپس ، به قسمت Settings > Advanced Settings > Call & text در سایر دستگاه ها بروید. تمام دستگاه های متصل را در لیست مشاهده خواهید کرد. فقط لغزنده کنار دستگاه مورد نظر خود را فعال کنید.

9-استفاده از حالت 48 مگاپیکسلی

تلفن های سامسونگ اخیراً در حال به کارگیری برخی از قابلیت های تصویربرداری قابل است و یکی از این ها دوربین 48 مگاپیکسلی بوده که در گلکسی A51 تعبیه شد. اما به طور پیش فرض فعال نیست. بنابراین ابتدا حالت 48MP را فعال کنید.

بر روی گزینه نسبت ابعاد در بالا ضربه بزنید و 3 by 4 H را انتخاب کنید. این مخفف High Resolution است ، چیزی که فقط می خواهیم به آن دست یابیم و این چندان راحت نیست، اما این دقیقاً چنین است.

10-ساخت گیفت

شاید از قبل بدانید که Motion Photos به شما امکان می دهد GIF ها را ایجاد کنید. با این حال ، شما می توانید با استفاده از یک ترفند ساده ، به راحتی GIF های بیشتری ایجاد کنید.

به قسمت تنظیمات بروید. سپس ، در زیر تنظیمات تصاویر ، روی دکمه Hold Shutter ضربه بزنید و آن را به create GIFs تغییر دهید. اکنون ، هر بار که دکمه را در حین عکس گرفتن نگه دارید ، برنامه به طور خودکار یک فیلم را برای شما ضبط می کند و یک GIF از آن را ذخیره می کند.

11-استفاده از کلید شناور شاتر

آیا شما با موقعیت ثابت دکمه شاتر مشکل دارید؟ خوب ، شما می توانید آن را به دور هم جابجا کنید. برای انجام این کار، دکمه شاتر را بیرون بکشید، و یک دکمه شناور را راه اندازی می کنید که می توانید در هر مکانی قرار دهید. حال اگر می خواهید آن را بردارید ، آن را دوباره بر روی دکمه شاتر اصلی بکشید.

12-گزینه دوبار زدن دوربین

دکمه شاتر تنها چیزی نیست که می توانید در آن حرکت کنید. حتی می توانید گزینه های نشان داده شده در سینی پایین اصلی را ویرایش کنید.

بر روی برگه More ضربه بزنید و بر روی نماد ویرایش در گوشه پایین سمت راست ضربه بزنید. اکنون می توانید حالت های مورد نظر خود را بکشید و رها کنید و مواردی را که نمی خواهید حذف کنید.

13-پیشنهاد عکسبرداری

راه دیگری که دوربین Galaxy A51 کمک شایانی می کند، کمک به شما در قاب عکسبرداری عالی است. ما این ویژگی را در دستگاه های Vivo نیز مشاهده کرده ایم.

اکنون برای فعال کردن آن ، به تنظیمات دوربین بروید و لغزنده را در کنار Shot suggestions فعال کنید. حالا هر بار که سعی کنید یک عکس بگیرید ، به شما کمک می کند تا قاب را به شکلی تراز کنید که تمرکز روی موضوع کاملاً روشن باشد.

منبع

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *