آموزش غیر فعال کردن آیکون‌های پاپ‌آپ‌ ناشی از فشردن کلیدها در هر دو سیستم‌عامل اندروید و iOS

در هر دو سیستم‌عامل اندروید و iOS، هنگام تایپ کردن وقتی روی کلیدهای صفحه‌کلید ضربه می‌زنید، آیکون‌های کوچکی ظاهر شده و ناپدید می‌شوند.

هدف این آیکون‌ها این است که به شما کمک کنند تشخیص دهید همان کلیدی را فشرده‌اید که می‌خواستید. با این حال، این قابلیت برای بسیاری از افراد آزاردهنده است. از آنجایی که بسیاری از ما در تبلت‌ها و گوشی‌هایمان از صفحه‌لمس برای تایپ کردن استفاده می‌کنیم، به جای نگاه کردن به خود صفحه‌کلید با نگاه کردن به مشخصه ورودی نوشته‌ها متوجه می‌شویم که آیا جایی را اشتباه نوشته‌ایم یا نه.

خوشبختانه در هر دو سیستم‌عامل اندروید و iOS غیر فعال کردن این قابلیت ممکن می‌باشد. ادامه مطلب را مطالعه کنید، در ادامه فرایند انجام این کار را شرح خواهیم داد.

نحوه غیر فعال کردن پاپ‌آپ‌های ناشی از فشردن کلیدهای صفحه‌کلید در اندروید

11 1 آموزش غیر فعال کردن آیکون‌های پاپ‌آپ‌ ناشی از فشردن کلیدها در هر دو سیستم‌عامل اندروید و iOS22 1 آموزش غیر فعال کردن آیکون‌های پاپ‌آپ‌ ناشی از فشردن کلیدها در هر دو سیستم‌عامل اندروید و iOS

برای جلوگیری از ظاهرشدن آیکون‌های پاپ‌آپ هنگام فشردن کلیدها، دستورالعمل پایین را دنبال کنید:

نکته: این مراحل فقط با صفحه‌کلید پیش‌فرض گوگل همخوانی دارند. اگر برای دستگاه اندروید خود از یک صفحه‌کلید فرعی استفاده می‌کنید، برای گرفتن راهنمایی از صاحب خود صفحه‌کلید مشورت بخواهید.

  • برنامه تنظیمات (Settings) را باز کنید.
  • صفحه را پایین بکشید تا به بخش Personal (شخصی) برسید. بعد Language and Input (زبان و ورودی) را انتخاب کنید.
  • روی Virtual Keyboard (صفحه‌کلید مجازی) کلیک کنید.
  • گزینه Gboard را انتخاب کنید.
  • در منوی ظاهر شده، Preferences (اولویت‌ها) را انتخاب کنید.
  • لغزنده کنار گزینه «Pop-up on keypress» را به حالت Off یا خاموش بکشید.

دستورالعمل مخصوص سیستم‎‌عامل iOS

33 آموزش غیر فعال کردن آیکون‌های پاپ‌آپ‌ ناشی از فشردن کلیدها در هر دو سیستم‌عامل اندروید و iOS44 آموزش غیر فعال کردن آیکون‌های پاپ‌آپ‌ ناشی از فشردن کلیدها در هر دو سیستم‌عامل اندروید و iOS

برای خاموش کردن این پاپ‌آپ‌ها در سیستم عامل iOS، دستورالعمل زیر را دنبال کنید:

  • برنامه Settings را باز کنید.
  • صفحه را پایین بکشید و روی General کلیک کنید.
  • بعد از فهرست گزینه‌ها، گزینه Keyboard را انتخاب کنید.
  • در آخر، لغزنده کنار گزینه «Character Preview» را به حالت Off یا خاموش بکشید.

آیا خاموش کردن این قابلیت هیچ جنبه‌ی منفی‌ای هم دارد؟

یک موقعیت وجود دارد که در آن ظاهر شدن حرف‌ها کارآمد است: وقتی که دارید پسوردهایتان را وارد می‌کنید. وقتی نمی‌توانید خود مشخصه ورودی نوشته را ببینید، آیکون‌های پاپ‌آپ راه محشری هستند که به شما کمک می‌کنند بدانید آیا حرف اشتباهی تایپ کرده‌اید یا خیر.

صد البته راه حل از این بهتر آن است که از یک برنامه مدیریت پسورد استفاده کنید؛ دیگر هیچوقت نیاز پیدا نخواهید کرد که پسورد مورد نظرتان را خودتان تایپ کنید. گزینه‌هایی زیادی وجود دارند که می‌توانید از میانشان انتخاب کنید. محبوب‌ترین آن‌ها برنامه LastPass است، منتهی جایگزین‌های زیادی هم برای همین LastPass وجود دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *