آموزش فعالسازی پروکسی گوشی‌های سامسونگ

اگر از كاربران دنياي مجازي باشيد به طور حتم اصطلاح پروكسي به گوشتان خورده است. اين واژه را بسياري از كاربران با عنوان تغيير آي پي نيز ياد مي كنند. در اصل پروكسي ها به عنوان واسطه بين سرور و كاربر قرار مي گيرند تا به دليل اين واسطه گري امنيت رايانه شما را بالا ببرند. در ادامه این مطلب قرار است نحوه فعالسازی پروکسی گوشی سامسونگ را به شما آموزش دهیم. پس تا پایان با ما همراه باشید.

پروکسی گوشی های سامسونگ

پروکسی گوشی سامسونگ کجاست؟

اگر از گوشی‌های سامسونگ استفاده می‌کنید مراحل زیر را برای پیدا کردن پروکسی طی کنید:

  • اگر در بیشتر مواقع از اینترنت همراه استفاده می‌کنید، باید وارد تنظیمات گوشی شده و مسیر Access point names < Mobile Network< SIM cards & networks را طی کنید. سپس بسته به سیم‌کارت خود روی MCI-Internet یا Irancell-Internet  ضربه بزنید و اطلاعات پروکسی را وارد کنید.
  • اگر بیشتر به وای-فای متصل می‌شوید، بایدsetting و سپس Wi-fi & Internet را انتخاب کنید. پس از آن روی گزینه تنظیمات شبکه وای-فای خود ضربه بزنید. گزینه Manual  <Proxy  < Modify  را انتخاب کرده و مشخصات پروکسی را وارد کنید.

فعالسازی پروکسی گوش های سامسونگ با داده تلفن همراه

برای فعال سازی پروکسی روی اینترنت همراه خود ابتدا وارد Settings یا تنظیمات گوشی شوید.

در مرحله دوم به بخش سیم کارت و شبکه موبایل یا SIM Cards & Network منتقل شوید؛ دقت کنید که اگر گوشی شما دو سیمکارته باشد باید سیمکارتی را انتخاب کنید که با آن به اینترنت متصل هستید.

در قسمت بعد باید روی گزینه Mobile Network ضربه بزنید.

بعد از گذراندن این مرحله باید به بخش Access Point Names بروید.

در این قسمت باید نام شبکه سیم کارتی که از آن اینترنت دریافت می‌کنید را انتخاب کنید؛ اگر سیمکارت ایرانسل دارید باید گزینه irancell-Internet و اگر سیمکارت شما همراه اول است باید MCI-Internet را انتخاب کنید.

در صفحه جدید باز شده باید اطلاعات پروکسی را وارد کنید.

در نهایت روی گزینه ذخیره یا Save ضربه بزنید تا کارتان به پایان برسد.

بعد از انجام این مراحل، یک بار اینترنت خود را خاموش و روشن کنید تا تغییرات برای شما اعمال شود. ممکن است هنگام وارد شدن به سایت‌ها، برخی از آن‌ها از شما رمز و نام کاربری بخواهند که باید نام و پسوردی که انتخاب کردید را وارد کنید.

فعالسازی پروکسی گوشی‌های سامسونگ با شبکه وای فای

ابتدا وارد تنظیمات یا Settings گوشی شوید.

در قدم دوم به بخش Connections بروید.

در قسمت Wi-Fi، به شبکه مورد نظر خود متصل شده و روی آیکون تنظیمات که جلوی آن قرار دارد ضربه بزنید.

در منوی جدید باز شده گزینه Proxy  را پیدا کنید و روی اون ضربه بزنید. در لیست باز شده گزینه Manual را انتخاب کنید.

در قسمت اول آدرس پروکسی و در قسمت دوم پورت پروکسی را وارد کنید.

در بخش آخر نیز میتوانید آدرس سایت‌هایی که میخواهید از سرور شما کپی نکند را وارد کنید؛ یعنی در واقع سایت‌های که دوست دارید ارتباط مستقیم با آن‌ها داشته باشید را وارد کنید.

اگر کار شما با سرور پروکسی تمام شد و قصد غیرفعال سازی آن را داشتید، مراحلی که برای فعال سازی رفتید را تکرار کنید و گزینه Proxy که روی Manual قرار دادید را این بار روی None بگذارید. در ادامه این مراحل را مرور می‌کنیم.

فعالسازی پروکسی سامسونگ آموزش فعالسازی پروکسی گوشی‌های سامسونگ

غیر فعال کردن پروکسی در گوشی های سامسونگ در حالت استفاده از داده تلفن همراه

برای حذف پروکسی در گوشی سامسونگ ابتدا وارد گزینهشده  setting و پس از آنCellular networks یاMobile networks شوید.

حالا روی گزینه Access point names ضربه بزنید و پس از آنAccess point  را انتخاب کنید.

سپس روی Proxy ضربه بزنید. در این بخش بسته به مدل گوشی خود گزینه‌های مختلفی را مشاهده می‌کنید. ممکن است بتوانید پروکسی خود را غیرفعال یا روی حالت None قرار دهید یا این که از طریق آیکون چرخ دنده یا منوی سه نقطه به گزینه Delete دسترسی پیدا کنید.

در آخر پس از غیر فعال کردن پروکسی در گوشی اندروید خود، باید تنظیمات را با ضربه زدن روی گزینه Save ذخیره کنید.

غیر فعال کردن پروکسی گوشی سامسونگ در حالت استفاده از اینترنت وای فای

برای غیرفعال سازی پروکسی در گوشی‌های سامسونگ باید ابتدا وارد بخش Setting و پس از آن Network & Internet شوید.

حالا روی Wi-Fi ضربه بزنید.

در این بخش باید روی نام شبکه وای فای مورد نظر ضربه بزنید و انگشت خود را نگه دارید تا منویی به شما نمایش داده شود و به گزینه Modify network دسترسی پیدا کنید. این منو ممکن است بسته به مدل گوشی شما از طریق آیکون چرخ دنده یا… هم قابل دسترس باشد.

حالا باید روی فلشی که روبروی گزینه Advanced options قرار دارد، ضربه بزنید.

گزینه Proxy را انتخاب کرده و آن را غیرفعال کنید. ممکن است در گوشی شما نیاز باشد که این گزینه را روی حالت None تنظیم کنید. اگر هیچ یک از این گزینه را در گوشی خود پیدا نکردید، اطلاعات درج شده در قسمت proxy, port username و password  را حذف کنید.

جمع بندی

تنظیم پروکسی در گوشی باعث میشه که IP شما هنگام گشت و گذار در اینترنت تغییر کنه؛ پروکسی‌ها در زمینه‌های مختلفی مثل برنامه تلگرام و … کاربرد دارن. ما در این مقاله اموزش کامل فعالسازی پروکسی رو در اختیار شما گذاشتیم تا بتوانید به راحتی به اینترنت متصل شده و در فضایی امن و با سرعت بالا کارهایتان را انجام دهید. امیدواریم که این مطالب برایتان مفید بوده باشد.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *