آموزش فعال کردن اعلان های Swip-down در گوشی گلکسی S9

گلکسی S9 یک گوشی فوق العاده می باشد که از زیبایی،استحکام و جدیدترین قابلیت ها برخوردار است.محافظ صفحه ی شیشه ای  این گوشی که دارای پوششی منحنی است باعث می شود راحتتر گوشی را در دست بگیرید.نسبت تصویر صفحه ی نمایش این گوشی که 18.5:9 است،این امکان را فراهم می کند که تقریبا هر یک اینچ از گوشی به فضایی از صفحه که قابل استفاده است تبدیل شود.

با این حال مشکلی که در این گوشی وجود دارد این است که نسبت تصویر صفحه ی بسیار بلند آن دسترسی به بالای صفحه را دشوار می کند.از آن جایی که بالای صفحه ی نمایش محلی است که تمامی اعلان ها و تاگل های سریع در آن جا قرار دارند، دسترسی آسان به بالای صفحه ی نمایش بسیار حائز اهمیت است.خوشبختانه به راحتی می توان میانبرهای سریعی ایجاد کرد که بدون نیاز به این که گوشی را در دست خود بچرخانید نوار اعلان را پایین بیاورید.

دسترسی به اعلان ها با استفاده از سنسور اثر انگشت

یکی از ساده ترین روش ها برای دسترسی به نوار اعلان بدون نیاز به رفتن به بالای صفحه ی نمایش این است که انگشت خود را روی سنسور اثر انگشت به طرف پایین بکشید.این حرکت توسط پیشفرض غیر فعال شده است اما فعال کردن آن آسان است.

1.به بخش تنظیمات گوشی بروید

2.روی Advanced features ضربه بزنید

3.روی نواری که کنار Finger sensor gestured قرار دارد ضربه بزنید(رنگ آبی یعنی فعال شده است)

gs9 finger sensor gestures آموزش فعال کردن اعلان های Swip-down در گوشی گلکسی S9

با فعال شدن این حرکات می توانید انگشت خود را رو به پایین بکشید تا نوار اعلان و تاگل های سریع باز شوند و با کشیدن انگشت به سمت بالا نوار اعلان بسته می شود.

دسترسی به اعلان ها از صفحه ی اصلی

همچنین می توانید مستقیما از صفحه ی اصلی به اعلان ها و تاگل های سریع دسترسی پیدا کنید.

با کشیدن انگشت به سمت پایین یا بالا بر روی صفحه ی اصلی می توانید به برنامه ها دسترسی پیدا کنید اما با اعمال یک تغییر سریع می توان کارایی این حرکت را بیشتر کرد.

1.انگشت خود را روی یک فضای خالی از صفحه ی اصلی فشار داده و نگه دارید

2.روی Home screen settings ضربه بزنید

3.روی نوار کناری Quick-open notification panel ضربه بزنید

بدین طریق دسترسی به اعلان ها و تاگل های سریع در گوشی گلکسی S9 بسیار آسان می شود.با به کارگیری این ترفندها دیگر نیازی نیست برای دسترسی به بالای صفحه ی نمایش گوشی را دست خود بچرخانید در نتیجه از افتادن و شکستن آن نیز پیشگیری می کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *