چگونه مشکلات مربوط به باتری را در گوشی گلکسی S8 برطرف کنیم؟

چند ماه اول استفاده از گوشی، عمر باتری خوب به نظر می رسد. اما پس از نصب آخرین نسخه از برنامه های متفاوت، ممکن است همه چیز تغییر کند. گوشی های Galaxy S8 و S8+، در اثر فشار زیاد، توانایی حفط باتری را ندارند و این بدان معناست که باید به دنبال راه هایی برای کمک به باتری باشید.

در این مقاله نکات مهمی را درباره حفظ عمر و کمک به باتری، در گوشی های Samsung Galaxy S8 و S8+، ارائه می دهیم. مهم نیست که از طول عمر باتری آن راضی هستید یا خیر، ولی حتما ادامه مطلب را بخوانید.

از حالت ذخیره نیرو  (Power Saving) استفاده کنید

gs8 power saving mode چگونه مشکلات مربوط به باتری را در گوشی گلکسی S8 برطرف کنیم؟

ساده ترین راه برای افزایش طول عمر باتری، استفاده از حالت های پیش فرض گوشی است. برای دسترسی به این حالت ها، به تنظیمات گوشی بروید و سپس در قسمت سرویس و نگهداری دستگاه، به تب باتری بروید. همچنین می توانید حالت Power Saving را به قسمت تنظیمات سریع اعلانات، اضافه کنید.

بیشتر مردم از سطح متوسط حالت Power Saving استفاده می کنند. که این سطح، چیزی بین حفظ باتری و راحت گذاشتن گوشی برای استفاده از آن است. اگر از سطح متوسط استفاده کنید، نتایج آن را در کاهش نور و رزولیشن صفحه، کاهش استفاده از CPU و شبکه برنامه ها و غیر فعال کردن حالت Always On، خواهید دید. با این کار همچنین در طول روز، چندین ساعت به طول عمر باتری گوشیتان اضافه می کنید. ولی نیازی نیست که همیشه از این حالت استفاده کنید.

مهم ترین چیز در زمینه حفظ عمر باتری، پیدا کردن واسطه ای بین حالت عادی گوشی و حالت های کمک به باتری است. همچنین می توانید گزینه ها را تغییر دهید تا شاید تنظیمات مناسبی را برای کارکردن پیدا کنید. برای این کار گزینه جزییات را انتخاب کنید با این کار می بینید که چه چیزی را باید تغییر دهید. به عنوان مثال اگر گزینه محدودیت استفاده از CPU را انتخاب کنید و در عوض شبکه برنامه ها را فعال بگذارید، برنامه ها وقتی به آن ها نیازی ندارید، به فعالیت های خود ادامه می دهند. در شرایط دشوار هنگامی که باطری شما خیلی ضعیف است یا هیچ گونه دسترسی به شارژ باطری ندارید از حالت  حداکثر Power Saving استفاده کنید. این حالت به طرز چشمگیری وضوح صفحه نمایش را کاهش می دهد، عملکرد دستگاه را محدود می کند و حتی ویژگی های زیادی را غیرفعال می کند. هدف از انجام همه این کارها این است که در حالی که به عملکرد اصلی گوشی نیاز دارید، عمر باتری تا حد امکان حفظ شود.

حذف برنامه های غیرضروری

این یکی از ساده ترین راه ها برای افزایش طول عمر باتری می باشد. مثلا زمانی که بسیاری از مردم از برنامه های گوشی خود برای هفته ها یا شاید ماه ها استفاده نمی کنند. مسلما همه ما برنامه هایی را نصب می کنیم که فقط یک بار از آن استفاده کرده و در طول ماه حتی یک بار هم به سراغ آن برنامه نرفته ایم. گاهی اوقات حتی اگر شما از این برنامه ها استفاده نکنید، آن ها از باتری استفاده می کنند. به تنظیمات رفته و سپس به تب برنامه ها بروید. می توانید کمی پایین بیایید تا ببینید آیا برنامه های دیگری وجود دارند که نیازی به آن ها ندارید. به یاد داشته باشید اگر فکر می کنید که نیاز به نصب دوباره آن ها دارید، می توانید هر زمان که خواستید به راحتی آن ها را نصب کنید. نیازی نیست برنامه هایی را که استفاده نمی کنید بر روی گوشیتان نگهداری کنید.

برنامه های پر مصرف را بررسی کنید

gs8 app power usage چگونه مشکلات مربوط به باتری را در گوشی گلکسی S8 برطرف کنیم؟

آخرین نسخه های اندروید، دارای ویژگی ها و برنامه های در حال اجرای خوبی هستند، اما باید توجه داشته باشید که این برنامه ها می توانند برای باتری دستگاهتان، مضر باشند. اگر توجه کنید، می بینید که باتری در این نسخه های اندروید، سریع تر از همیشه خالی می شود. ممکن است این برنامه ها در حال اجرا باشند و شما اطلاع ندارید. و یا حتی اگر آن ها را به کار می برید میزان باتری بیشتری را استفاده می کنید.

به قسمت تنظیمات سرویس و نگهداری دستگاه و باتری بروید. تا ببینید چه برنامه هایی به میزان قابل توجهی از باتری استفاده می کنند. اگرچه این تنظیمات کمی گیج کننده اند. اما اگر آن ها را تغییر دهید، کمک شایانی به باتری می کنند.

این بهترین روش برای بررسی مقدار باتری استفاده شده توسط هر برنامه است. در پایین صفحه این تنظیمات می توانید درصد استفاده باتری توسط هر برنامه را مشاهده کنید. برنامه های رسانه های اجتماعی یا برنامه های با عکس و فیلم زیاد، مصرف باتری بالایی دارند. اما اگر چیزی غیر عادی به نظر می رسد، می توانید آن برنامه را انتخاب کنید و گزینه Power Save را بزنید تا برنامه ای را که در حال اجرا است در پس زمینه محدود کند. این کار را برای همه برنامه ها توصیه نمی کنیم. اما اگر مشکلی وجود داشته باشد، می توانید با استفاده از این روش، آن را برطرف کنید. در بعضی از پس زمینه ها، سیستم به طور خودکار برنامه هایی را که به مدت 3 روز استفاده نشده اند را کنترل می کند. اما احتمالا برنامه هایی وجود دارند که از آن ها استفاده نمی کنید و سیستم نیز قادر به کنترل آن ها نخواهد بود.

اگر نمی خواهید فعالیت برنامه ای در پس زمینه تان کاهش یابد، می توانید آن را در قسمت برنامه های غیر نمایشی در پایین صفحه تنظیمات اضافه کنید.

 وضوح صفحه نمایش را کاهش دهید

کاهش رزولیشن صفحه نمایش، تنظیمی سریع است که می توانید به صورت موقت برای افزایش طول عمر باتری از آن استفاده کنید. فقط به گزینه تنظیمات نمایشگر و صفحه نمایش بروید تا آن را ببینید.

کاهش باتری در گوشی های Galaxy S8  و S8+ به خاطر FHD+ بودن آن ها است. و ربطی به رزولیشن آن ها ندارد. زیرا این گوشی ها معمولا از حداکثر رزولیشنشان استفاده نمی کنند. همچنین پردازنده بیش از حد کار نمی کند. این کار باعث حفظ طول عمر گوشی می شود. همین امر باعث می شود تا مقداری از باتری شما ذخیره گردد.

اگر صفحه نمایش را به بهترین شکل ممکن یا همان WQHD+  تغییرداده اید، می توانید این تنظیم را برای ذخیره باتری تغییر دهید. توصیه نمی کنیم که حالت +hd را انتخاب کنید مگر این که واقعا سعی در ذخیره باطری دارید.

 روشنایی صفحه را کاهش دهید

galaxy s8 orchid grey 27 چگونه مشکلات مربوط به باتری را در گوشی گلکسی S8 برطرف کنیم؟

صفحه نمایش AMOLED سامسونگ کارایی بیشتری نسبت به دیگر صفحه نمایش ها دارد. اما صفحه نمایش به طور قابل توجهی باعث تخلیه باتری گوشی می شود. می توانید به راحتی روشنایی صفحه را در Galaxy S8 برای ذخیره طول عمر باتری کاهش دهید همچنین می توانید با استفاده از نوار اعلانات یا از تتظیمات سپس بخش صفحه نمایش صفحه نمایش این کار را انجام دهید.

اگر مایل هستید، می توانید روشنایی خودکار صفحه نمایش را غیر فعال کنید. بنابراین حتی در شرایط روشن، نور صفحه نمایش، خیلی زیاد نیست و باتری هم استفاده زیادی ندارد. با انجام این کار، متوجه می شوید که مقدار زیادی از دوام باتری، حفظ می شود. ممکن است فکر کنید که ارزشش را ندارد، زیرا مشاهده صفحه نمایش در این حالت، بسیار دشوار است.

شبکه های غیر ضروری را غیر فعال کنید

اگر به دنبال ذخیره باتری هستید، می توانید وقتی که نیازی به Wi-Fi و بلوتوث ندارید، آن ها را غیر فعال کنید. برای این کار، می توانید به آسانی از نوار اعلانات بالای صفحه نمایش استفاده کنید تا روند کار، آسان شود.

در مرحله بعد، می توانید جستجوی Wi-Fi و بلوتوث را هم که در تنظیمات مکان ها وجود دارد، غیر فعال کنید. برای دسترسی به این گزینه، به تنظیمات بروید و از طریق اتصالات به تب مکان رفته و افزایش دقت را بزنید. با غیر فعال کردن این دو گزینه، گوشیتان به طور خودکار، وقتی که Wi-Fi و بلوتوث روشن می باشند، جستجو نمی کند. یکی از معایب آن این است که ممکن است طول بکشد تا گوشیتان توسط GPS پیدا شود.

آخرین نکته : باتری زاپاس

مهم نیست که چقدر تنظیمات گوشیتان را تغییر می دهید، گاهی اوقات تنها این کار کافی نیست. با این تنظیمات، باتری به میزان کمی، بهبود پیدا می کند. برای زمان هایی که قدرت مورد نیاز گوشی های Galaxy S8 و S8+ از باتری، افزایش می یابد، این تنظیمات و ویژگی ها را بررسی و در صورت نیاز، فعال کنید.

در بیشتر موارد، باتری ها سازگاری بسیار زیادی به ظرفیت کارایی گوشی دارند. بنابراین، باتری های اکسترنال را پیشنهاد می کنیم که شارژ سریعی را ارائه می دهند. سامسونگ در حال حاظر، به خاطر افزایش طول عمر باتری گوشی هایش، باتری های اکسترنال را به مصرف کنندگان پیشنهاد می کند. که براحتی می توانند گوشی های Galaxy S8 و S8+ را شارژ کنند.

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *