آموزش نصب راحت فونت روی گوشی سامسونگ‌گلکسی + دانلود بی‌نهایت فونت

سامسونگ به‌خاطر آپشن‌های سفارشی‌سازی و فریمور TouchWiz لبریز از قابلیت‌اش، یک کمپانی مشهور است. موتور تم‌گذاری بهترین نکته‌ی دستگاه‌های سامسونگ‌گلکسی است؛ تنها یک تولیدکننده‌ی گوشی هوشمند که دست پری داشته باشد از همان لحظه شروع به کار دستگاه از قابلیت تم‌گذاری پشتیبانی می‌کند. شما مجبور هستید به استفاده از روش‌های پوششی‌ای همچون استفاده از موتور Substratum Theme Engine که نیازمند دسترسی روت می‌باشد و در مواقعی کاملاً ناپایدار است، رضایت دهید. حالا بحث ما چیز دیگری است. سامسونگ از سفارشی‌سازی‌ تم، فونت ، آیکون، AOD (دیسک اپتیکال پیشرفته که یک تکنولوژی ذخیره‌سازی مبنی بر لیزر آبی می‌باشد) و لاک‌اسکرین (صفحه قفل) پشتیبانی می‌کند.

اگر دستگاهتان گلکسی نیست و آموزشی کلی و تخصصی برای تغییر فونت دستگاه‌های اندروید می‌خواهید، این مطلب را بخوانید.

فروشگاه گلکسی همه‌چیز دارد به جز جدیدترین فونت‌های رایگان. برای آن نیز راه حلی داریم. این مطلب به تشریح ساده‌ترین راه نصب هر گونه فونتی روی دستگاه‌های سامسونگ‌گلکسی می‌پردازد. تقریباً می‌توان گفت تعداد بی‌نهایتی فونت‌‍ برای نصب وجود دارد. شما می‌توانید بی‌نهایت فونت‌ رایگان از اینترنت دانلود کنید. هر فونتی که می‌خواهید را دانلود کرده سپس به منظور نصب آن روی دستگاه سامسونگ خود، دستورالعمل زیر را دنبال کنید.

ضمناً در صورتی که سلامت چشمانتان برایتان مهم است، مقاله تخصصی وبسایت سامسونگ‌یار درباره تنظیم‌های جزئی تمام دستگاه‌های هوشمند را در این لینک بخوانید.

دانلود بی‌نهایت فونت برای دستگاه‌های سامسونگ گلکسی

در اینترنت مجموعه‌فونت‌های تقریباً نامحدودی پیدا می‌شود. یک سرچ گوگلی ساده برای شروع کمکتان می‌کند. البته محض راحتی، یک فهرست منابع فونت‌ اینجا گرد آورده‌ایم. محبوب‌ترین فونت‌ به کار رفته در اندروید 8.1 Oreo یعنی Sans نیز در زیر فهرست شده است.

دانلود فونت Product Sans گوگل به کار رفته در اندروید 8.1 Oreo

گوگل به خاطر جان بخشیدن به محصولات جدید، مشهور است. در ابتدا فونت Roboto را برای سیستم‌عامل اندروید داشتیم. حالا گوگل فونت‌ مخصوص خودش به نام Product Sans را در اندروید 8.1 اوریو رونمایی کرده است. این فونت‌ یکی از شکیل‌ترین فونت‌ها برای تمام دستگاه‌های اندروید است. حتما باید امتحانش کنید.

رابط کاربری Samsung Experience نیز فونت‌ مخصوص خودش را دارد. بنابراین فونت Product Sans در بخش فونت‌های آن فهرست‌شده نخواهد بود. هرچند می‌توانید این فونت Product Sans را که محبوب‌ترین فونت‌ اندروید است به صورت دستی از خانواده فونت گوگل روی دستگاه‌های سامسونگ‌گلکسی نصب کنید.

پست فونت Product Sans گوگل برای سامسونگ‌گلکسی را باز کنید. به بخش دانلود رفته و بخشی که ذکر کرده «Samsung Experience» را پیدا کنید.

نحوه نصب

با وجود اینکه امکان استفاده از هر فونتی روی دستگاه سامسونگ گلکسی وجود دارد، محض اطلاع، ما در این آموزش از فونت Product Sans استفاده می‌کنیم. اگر این فونت را می‌خواهید همین مراحل را دنبال کنید. کافیست فایل فونت مورد علاقه‌تان را با فرمت Truetype Font یا ttf داشته باشید.

  1. برنامه «theme Galaxy» را از پلی استور دانلود کنید. لینک آن در زیر قرار داده شده. همچنین از برنامه AFonts نیز می‌توانید استفاده کنید.
  2. فونت مورد نظرتان را از اینترنت دانلود کنید. آن ر استخراج کنید تا یک فایل ttf به دست بیاورید.
  3. برنامه theme Galaxy را اجرا کرده و طبق دستورالعمل آن پیش بروید یا اصلا فقط همه‌چیز را رد بزنید تا به صفحه اصلی برسید.
  4. وقتی داخل برنامه هستید، از حاشیه سمت چپ انگشتتان را به سمت راست بکشید تا منوی کناری را بیاورید.
  5. منو را پایین بکشید تا تحت دسته‌بندی «Extra» به گزینه‌ای با نام «Build Custom font from .ttf» برسید.
  6. آن را انتخاب کنید.
  7. هر اسمی که می‌خواهید به فونت بدهید. این نام نباید فاصله (اسپیس) داشته باشد.
  8. حواستان باشد باکسی که نوشته «Pick .ttf file manually» را تیک زده باشید. آن فایلی را که دانلود استخراج کردید انتخاب کنید.
  9. روی دکمه بزرگ و سبزرنگ «Build» کلیک کنید. فایل APK را نصب کنید. مجوزهای لازم را برای اجازه نصب از منابع خارجی فراهم کنید (ممکن است برای رسیدن به گزینه Build مجبور باشید یک ویدیوی تبلیغاتی نگاه کنید).
  10. یک بار دستگاهتان را ریبوت کنید.
  11. حالا به مسیر Settings > Display > Font and screen zoom > Font style بروید.
  12. فونت Product Sans (یا هر فونت دیگری که نام‌گذاری‌اش کرده‌اید) را انتخاب کنید.
  13. اگر فونت آنجا ظاهر نمی‌شود، دستگاه را ری‌استارت کنید.

شناسایی فونت‌های استفاده‌شده در وبسایت‌ها

ساده‌ترین راه شناسایی فونت وبسایت مورد علاقه‌تان یک بوک‌مارک (نشانک) ساده است که از جاوا اسکریپت برای شناسایی فونت‌ها استفاده می‌کند.

  • سایت Fount را در مرورگر دستگاه دسکتاپ خود باز کنید.
  • یک دکمه‌ی بزرگ در آنجا می‌بینید که رویش ذکر شده «FOUNT».
  • آن دکمه را کشیده و در نوار بوک‌مارک‌های مرورگرتان رها کنید.
  • وبسایت مورد علاقه‌تان را باز کنید.
  • روی دکمه Fount کلیک کرده و سپس برای شناسایی فونت، اندازه و فرمت، روی متن آن وبسایت کلیک کنید.
  • برای لغو عملیات کلیک‌راست کنید.

4 دیدگاه دربارهٔ «آموزش نصب راحت فونت روی گوشی سامسونگ‌گلکسی + دانلود بی‌نهایت فونت»

  1. سلام، گوشی من A20s هستش از Afont فونت دانلود میکنم install میزنم نصب میشه اما تو تنظیمات قسمت font style اون فونت‌هارو نمیاره، ممنون میشم راهنمایی کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *