بهترین آنتی ویروس‌های اندروید ۲۰۲۱

در اینجا بهترین آنتی‌ویروس‌های اندروید 2021 را برای محافظت از دستگاه و حریم شخصی شما معرفی  می‌کنیم. برای محافظت از تلفن یا تبلت خود در برابر برنامه‌های مخرب و بدافزارها یکی از از مهمترین برنامه هایی که نیاز دارید آنتی‌ویروس است. البته در انتخاب آنتی‌ویروس، با طیف گسترده ای از برنامه های آنتی‌ویروس روبه‌رو هستید. آنتی‌ویروس های اندروید نه تنها برای تشخیص و پیشگیری از بدافزارها مناسب است. بلکه طیف وسیعی از خصوصیات حریم شخصی را ارائه می دهد.  بیشتر آنتی‌ویروس‌های موجود در مارکت به صورت پرداخت درون برنامه‌ای هستند ، اما آنتی‌ویروس‌های کاملاً رایگان نیز وجود دارد.

بهترین آنتی‌ویروس‌های اندروید علاوه بر شناسایی و از بین بردن بدافزارها می‌توانند از داده های شما نسخه پشتیبان تهیه کنند یا در مواقع لازم تلفن شما را ردیابی کنند.  حتی در بعضی از این آنتی‌ویروس‌ها ویژگی هایی به کار رفته است تا در موقع لازم دوربین دستگاه اندروید شما را روشن کند و از سارق دستگاه اندرویدی شما عکس بگیرد و یا حتی به طور خودکار جی‌پی‌اس دستگاه شما را روشن کند و مختصات سارق را برای شما ارسال کند.

ما بهترین آنتی‌ویروس‌های اندروید را جمع آوری کردیم و ویژگی‌های هر کدام را به صورت جداگانه مورد بررسی قرار دادیم. پس از بررسی‌های فراوان بر روی آنتی‌ویروس‌ها چند تا از بهترین آنتی‌ویروس‌ها را انتخاب کردیم و در ادامه قصد داریم ویژگی‌ آن‌ها را با هم بررسی کنیم.  این آنتی‌ویروس‌ها بهترین و محبوب‌ترین برنامه‌های آنتی‌ویروس اندروید هستند. بعد از ارزیابی ویژگی آنتی‌ویروس‌های Avast, Bitdefender, Kaspersky, McAfee, Notron و آنتی ویروس Google Play Protect به عنوان بهترین آنتی ویروس های سال 2021 انتخاب شدند

ما برای ارزیابی حفاظت از داده‌ها و امنیت این آنتی‌ویروس‌ها از داده‌های AV-Test استفاده کردیم. این داده‌ها  توسط یک شرکت مستقل آلمانی طراحی شده است که برنامه های امنیتی را بر اساس توانایی در تشخیص بدافزارها رتبه بندی می کند. همچنین از برنامه Geekbench برای اندازه گیری تاثیر این برنامه ها بر عملکرد کلی اندروید استفاده کردیم.

بهترین آنتی ویروس‌های اندروید ۲۰۲۱ کدامند؟

بهترین برنامه‌ آنتی‌ویروس اندروید براساس ارزیابی‌های انجام شده  Bitdefender Mobile Security است که تقریباً بدون هیچ مشکلی تمام بدافزار ها را شناسایی می کند و طیف وسیعی از ویژگی ها را ارائه می دهد.

پس از برنامه بیتدفندر برنامه Notron Mobile Security در رتبه دوم قرار دارد. باید بگوییم که برنامه نوترون حتی از بیت دیفندر دربرابر بدافزارها محافظت بهتری دارد اما متاسفانه در نسخه رایگان این برنامه بسیاری از ویژگی‌های امنیتی آن غیرفعال شده است ، بنابراین ما این برنامه را مانند گذشته توصیه نمی کنیم.

Avast و  McAfi دو آنتی‌ویروس هستند که در رتبه‌های بعدی قرار دارند و بسیاری از ویژگی‌ها را به صورت رایگان ارائه می دهند. این در آزمایش‌های تشخیص بدافزار نیز نسبتاً خوب عمل کردند ، اما ابزارهای ضد سرقت و مسدود کردن تماس در آنتی ویروس‌ها خوب کار نکرده است و همچنین هر دوی این برنامه‌ها در حالت رایگان تبلیغات زیادی نشان می‌دهند.

برنامه Kaspresky Mobile Antivirus یکی دیگر از آنتی‌ویروس‌های محبوب این مجموعه است. نسخه رایگان آنتی‌ویروس کسپراسکای فاقد تبلیغات است و ویژگی‌های مسدود کننده تماس و ضدسرقت آن به خوبی کار می‌کند. حفاظت از از بدافزار آن بسیار خوب است ، اما فاقد اسکنر امنیتی شبکه وای فای است.

لوک اوت یکی از اولین برنامه های آنتی ویروس تلفن همراه بود است و دارای گزینه های قانع کننده برای حفاظت از هویت است. اما اطلاعات کمی از آزمایش های شخص ثالث در مورد کارایی این آنتی ویروس وجود دارد، بنابراین ما واقعا نمی دانیم که چقدر در برابر بدافزارها مقاوم است.

آخرین برنامه آنتی‌ویروس Google Play Protect است. این آنتی‌ویروس بر روی هر تلفن اندرویدی که از گوگل پلی استفاده می‌کند نصب می‌شود. اما متاسفانه این آنتی‌ویروس عملکرد بسیار ضعیفی در برابر بد‌افزار‌ها دارد. به همین دلیل به شما پیشنهاد می‌کنیم از برنامه دیگری برای حفاظت از تلفن خود در برابر بدافزارها استفاده کنید.

همانطور که قبلا هم گفتیم بهترین برنامه‌های آنتی‌ویروس اندروید نه تنها در تشخیص و پیشگیری از بدافزارها به خوبی عمل می‌کنند ، بلکه طیف وسیعی از ویژگی‌های حریم خصوصی و ضد‌سرقت رانیز ارائه می دهند. آت‌ها می‌توانند دستگاه اندروید شما را از طریق جی‌پی‌اس ردیابی کنند یا به صورت خودکار دوربین دستگاه شما را روشن کنند و از سارق و عکس بگیرند.

 

  1. 1.برنامه Bitdefender Mobile Scurity

 

18 بهترین آنتی ویروس‌های اندروید ۲۰۲۱

ضد سرقت: دارد

قفل برنامه: دارد

تبلیغات: ندارد

پشتیبانی اندروید: اندروید بالای 5.0

نسخه رایگان:دارد

ویژگی‌های مثبت

  • حفاظت عالی دربرابر بدافزارها
  • نسخه پریموم مقرون به صرفه
  • بسیاری از ویژگی های کاربردی
  • اشغال بسیار کم سیستم عامل
  • ویژگی های منفی
  • وی پی ان گران قیمت

برنامه امنیتی بیتدفندر دارای یک سیستم شناسایی بسیار قدرتمند و بی‌نقص است. سرویس Android Wear که ردیابی دستگاه اندروید شما را در صورت لزوم انجام می دهد ، در این برنامه به خوبی کار می کند و در عین حال فضای‌ بسیار کمی از حافظه رم شما را اشغال می‌کند، که همین عمل باعث مختل نشدن عملکرد اندروید دستگاه شما می‌شود. ویژگی‌های دیگری همچون مسدود کننده وب‌سایت های مخرب و گیرنده وی‌پی‌ان به خوبی کار می‌کند. همچنین دارای ابزارهای قوی برای محافظت از حریم شخصی مانند قفل برنامه‌ها  و اسکنر وای‌فای است که به صورت اتوماتیک سیستم شما را اسکن می‌کند.

Bitdefender Mobile Security نسخه رایگان ندارد و فقط یک نسخه آزمایشی 14 روزه به صورت رایگان در اختیار شما قرار می دهد. اما یک لایه رایگان از این برنامه موجود است که فقط اسکن و شناسایی بدافزار‌ها را انجام می‌دهد. حتی سرویس گیرنده وی‌پی‌ان این برنامه نیز رایگان نیست و فقط 200 مگابایت ترافیک امن به شما می دهد. برای استفاده از این سرویس وی‌پی‌ان نامحدود باید سالانه 50 دلار پرداخت کنید.

 

2. برنامه Norton Mobile Security

 

آنتی ویروس‌های اندروید ۲۰۲۱

قفل برنامه: ندارد

تبلیغات: ندارد

پشتیبانی اندروید: اندروید 6.0 به بالا

نسخه رایگان: ندارد

ضدسرقت: ندارد

ویژگی های مثبت

  • تشخیص بدافزاره بی نقص
  • طراحی بصری

ویژگی‌های منفی

  • سرویس ضدسرقت ندارد
  • نسخه رایگان ندارد
  • وی‌پی‌ان گران قیمت

در بین این برنامه‌های آنتی‌ویروس که مورد بررسی قرار دادیم ، برنامه نوترون موبایل بهترین عملکرد شناسایی بدافزار‌ها را ارائه می دهد. اما متاسفانه شرکت نوترون در سال 2019 بی سروصدا نسخه رایگان این برنامه را به همراه ویژگی‌های دیگری مانند مسدود کننده پیوندهای مخرب را از این برنامه حذف کرد. از این بدتر لایه رایگان این برنامه که توسط این شرکت حذف شد بهترین آنتی‌ویروسی بود که آزمایش کرده بودیم.

در حال حاضر برنامه نوترون موبایل سکوریتی با قیمت 30 دلار در سال بسیار از سایر برنامه‌های مشابه گران‌تر است، و بسیاری از ویژگی ها و سرویس‌هایی که برنامه‌های مشابه ارائه می‌دهند، در این برنامه موجود نیست.

یکی از ویژگی‌هایی که می‌تواند این هزینه بالا را توجیح کند ، سرویس منحصر به فرد App Advisor است. این سرویس رفتارهای غیر معمول و داده‌های غیر معمول را بررسی می‌کند. همچنین برنامه‌های فروشگاه گوگل‌پلی را قبل از نصب از نظر امنیت و حریم شخصی بررسی می کند.

اگر یکی از برنامه های نوترون 360 را برای ویندوز ، مک یا اندروید خود خریداری کنید، می‌توانید وی‌پی‌ان نامحدود نوترون را بر روی تلفن‌همراه خود داشته باشید.

 

3. آنتی ویروس‌های اندروید ۲۰۲۱ | Avast Mobile Security & Antivirus

 

12 بهترین آنتی ویروس‌های اندروید ۲۰۲۱

تبلیغات: نسخه رایگان دارد

پشتیبانی اندروید: اندروید 5.0 به بالا

قفل برنامه: نسخه های پولی دارد

ضدسرقت: فقط نسخه پریموم دارد

قیمت: 20 دلار نسخه معمولی 40 دلار نسخه پریموم

ویژگی‌های مثبت

  • قیمت مناسب
  • ویژگی های رایگان

ویژگی های منفی

  • سرویس ضدسرقت غیر قابل اعتماد
  • تبلیغات زیاد در نسخه رایگان

 

برنامه Avast Mobile Security & Antivirus یکی از بهترین برنامه‌های امنیتی و آنتی‌ویروس است که تمام سرویس‌ها از حفظ حریم شخصی گرفته تا مسدود کردن تماس‌ها را ارائه می‌دهد.

در آزمایش‌های صورت گرفته سرویس ضدسرقت این برنامه به خوبی کار نمی‌کند ، ویژگی مسدود کردن تماس نیز به کلی کار نمی‌کند. تبلیغات بسیار زیاد در نسخه رایگان و هشدارهای مداوم برای ارتقاء برنامه بسیار آزار دهنده است. اگر شما هرکدام از نسخه‌های پولی این برنامه را خریداری کنید ، این تبلیغات کاملا حذف می‌شوند. همچنین کاربران سطح التیمیت با پرداخت 20 دلار در سال و پریموم با پرداخت 40 دلار در سال می توانند از ویژگی‌های ضدسرقت، قفل برنامه و دیگر سرویس‌ها استفاده کنند.

فقط یک سرویس وی‌پی‌ان نامحدود است که فقط در نسخه پریموم وجود دارد. اما از آن‌جا که سرویس وی‌پی‌ان این شرکت به تنهایی 60 دلار در سال هزینه دارد ، پرداخت 20 دلار بیشتر برای خریدن نسخه پریموم معامله بدی نیست.

4. برنامه Kaspersky Mobile Antivirus

 

آنتی ویروس‌های اندروید ۲۰۲۱

قفل برنامه: در نسخه پولی دارد

تبلیغات: ندارد

پشتیبانی اندروید: اندروید 5.0 به بالا

ضدسرقت:دارد

نسخه رایگان: دارد

قیمت: 20 دلار

ویژگی‌های مثبت

  • محافظت قوی در برابر بدافزارها
  • ویژگی مسدود مردن تماس
  • نداشتن تبلیغات

ویژگی‌های منفی

  • امکانات محدود
  • نداشتن اسکن خودکار در نسخه رایگان

آنتی ویروس کسپرسکی موبایل حفاظت در برابر بدافزارها را به خوبی انجام می‌دهد ، مسدود کننده تماس آن واقعا کار می‌کند و عملکرد اندروید را مختل نمی‌کند. این برنامه دارای نسخه رایگان خوبی است که فاقد هرگونه تبلیغات است و می‌تواند نیازهای شما را برآورده کند. همچنین کاربران نسخه رایگان می توانند از فیلترینگ تماس، پشتیبانی و مجموعه ای قوی از ویژگی‌های ضدسرقت استفاده کنند. در نسخه رایگان شما باید به صورت دستی سیستم خود را اسکن کنید. کاربران نسخه پولی علاوه بر این ویژگی‌ها اسکن خودکار ، قفل برنامه و مسدود کردن وب‌سایت‌های فیشینگ را نیز دارند.

اگر شما فقط به دنبال یک آنتی‌ویروس برای محافظت در برابر بدافزارها هستید ، نسخه رایگان کسپرسکی موبایل یک گزینه بسیار عالی برای شما است. اما اگر به دنبال ویژگی‌های بیشتری هستید ، برنامه Bitdefender با 5 دلار قیمت کمتر گزینه بهتری برای شما خواهد بود.

5.برنامه Lookout Mobile Security

 

15 بهترین آنتی ویروس‌های اندروید ۲۰۲۱

قفل برنامه: ندارد

تبلیغات: ندارد

پشتیبانی اندروید: اندروید 5.0 به بالا

ضد سرقت: نسخه پریموم دارد

نسخه رایگان: دارد

قیمت: 30 دلار نسخه التیمیت 100 دلار نسخه پریموم

ویژگی‌های مثبت

  • حفاظت بی نقص از هویت
  • رابط کاربری عالی

ویژگی‌ های منفی

  • محافظت ضعیف در برابر بدافزارها
  • اسکن‌ های سنگین و زمان‌بر

برنامه لوک‌اوت سیکوریتی یکی از اولین برنامه‌های آنتی‌ویروس برای سیستم عامل اندروید بوده است ، که تا مدت‌ها به عنوان بهترین آنتی‌ویروس برای اندروید بوده است. سهولت در استفاده ، رابط کاربری تمیز و عدم تبلیغات دلیل محبوبیت این برنامه برای مدت‌زمان طولانی را توجیه می‌کند.

با توجه به تمام این ویژگی‌ها لوک اوت می تواند بسیار گران تمام شود. نسخه رایگان این برنامه فقط از سیستم شما در برابر بدافزار ها محافظت می‌کند و سرویس ردیاب تلفن‌همراه آن کار می‌کند.

هزینه اشتراک این برنامه 30 دلار است ، حتی اگر برخی ویژگی‌های آن مانند مسدود کردن وب‌سایت‌های مخرب ، اسکن شبکه وا‌ی‌فای و سایر سرویس‌های آن رایگان باشد ، یک سرویس وی‌پی‌ان نامحدود و یک سرویس اطلاع رسانی نقض اطلاعات این هزینه را به صرفه می‌کند.

با 100 دلار هزینه اشتراک در سال شما می توانید بسیاری ار سرویس‌های حفاظت از هویت مشابه سرویس های life lock یا idenity Force ا ارائه دهد. که شاید ارزش هزینه کردن داشته باشد. مشکل این است که لوک‌اوت اغلب برنامه‌های خود را به ارزیابی های آزمایشگاهی ارائه نمی‌دهد ، بنابراین ما واقعا نمی‌دانیم که برنانه لوک‌اوت چقدر در برابر بدافزارها دستگاه شمارا محافظت می‌کند. همچنین اسکن های این برنامه نیز بسیار سنگین و زمان بر است.

6. آنتی ویروس‌های اندروید ۲۰۲۱ | McAfee Mobile Security

 

16 بهترین آنتی ویروس‌های اندروید ۲۰۲۱

ضدسرقت: دارد

قفل برنامه: نسخه پولی دارد

نسخه رایگان: دارد

پشتیبانی اندروید: اندروید 7.0 به بالا

قیمت: 30 دلار نسخه التیمیت 80 دلار نسخه پریموم

ویژگی های مثبت

  • ویژگی های رایگان
  • حالت مهمان مفید

ویژگی های منفی

  • تبلیغات بسیار زیاد در نسخه رایگان
  • قیمت نسبتا بالا
  • محافظت ضعیف در برابر بدافزارها

برنامه مکافی موبایل نیز ماننند برنامه اواست ویژگی‌های مفیدی را ارائه می‌دهد اما نسخه رایگان آن دارای تبلیغات کلافه کننده و پیغام های متعدد برای خرید است. حفاظت در برابر بدافزارها زیاد خوب و بی نقص کار نمی‌کند. ویژگی مهمان این برنامه به افراد دیگر اجازه می‌دهد تا با خیال راحت از تلفن شما استفاده کنند. همچنین این برنامه ویژگی‌های خوبی مانند سرویس ردیابی تلفن‌همراه، سرویس ضدسرقت و اسکنر وای‌فای را در اختیار شما قرار می‌دهد. اما شما با خرید نسخه التیمیت این برنامه می‌توانید از ویژگی‌های قفل برنامه. پشتیبانی فنی بدون تبلیغات استفاده کنید. اما با توجه به اینکه برنامه‌های Bitdefender و kaspersky ویژگی‌های یکسانی را با هزینه کمتر به شما ارائه می‌دهند. خرید این برنامه با هزینه 30 دلار منطقی نیست.

شما با پرداخت هزینه 80 دلار در سال می‌توانید نسخه پلاس این برنامه را دریافت کنید ، که علاوه بر تمام ویژگی‌های قبلی دسترسی به سرویس نامحدود وی‌پی ان را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد. اما بازهم با توجه به 50 دلار هزینه بیشتر این گزینه برای شما به‌صرفه نیست و با هزینه کمتر از این می‌توانید از سرویس‌های وی‌پی‌ان نامحدود دیگری استفاده کنید.

 

7.برنامهGoogle Play Protect

آنتی ویروس‌های اندروید ۲۰۲۱

قفل برنامه: دارد

تبلیغات: ندارد

ضدسرقت: دارد

پشتیبانی اندروید: اندروید 4.4 به بالا

نسخه داریگان دارد

قیمت: رایگان

ویژگی های مثبت

  • برای اندروید ساخته شده است
  • تاثیر بسیار کم در عملکرد سیستم
  • ابزارهای ضدسرقت عالی

ویژگی های منفی

  • حفاظت ضعیف در برابر بدافزارها
  • ویژگی‌های محدود

برنامه گوگل‌پلی پروتکت در هر سیستم اندروید که از گوگل‌پلی پشتیبانی می‌کند موجود است و اگر این برنامه به خوبی کار کند آنتی‌ویروس خوبی خواهد بود. تنها دلیلی که این برنامه را در رتبه آخر قرار داده است ، شناسایی ضعیف بدافزارها است. این برنامه به صورت رایگان است و هیچگونه تبلیغاتی در آن دیده نمی‌شود. همچنین تاثیر بسیار کمی بر روی سیستم عامل اندروید شما دارد و عملکرد آن را با مشکل مواجه نمی‌کند. ویژگی‌هایی مانند ردیاب تلفن‌همراه و استفاده ایمن از گوگل‌کروم در این برنامه موجود است. اما بهترین ویژگی این برنامه غیرفعال کردن برنامه‌های مخرب توسط شرکت گوگل است. همچنین اگر بخواهید از یک آنتی‌ویروس در کنار آن استفاده کنید نیازی به غیر فعال کردن آن ندارید. توجه داشته باشید که شناسایی بدافزارها در این برنامه بسیار ضعیف است و بهتر است که از یک برنامه ثالث در کنار آن استفاده کنید.

برنامه‌ها

 

Avast Mobile Security Bitdefender Mobile Security Google Play Protect Kaspersky Mobile Antivirus Lookout Security & Antivirus McAfee Mobile Security Norton Mobile Security for Android
قیمت رایگان $12; $24 $15 رایگان رایگان

  $15

رایگان $30; $100 رایگان

$30; $80

$30
پشتیبانی اندروید  5.0 Lollipop 5.0

Lollipop

4.4 Kit Kat 5.0 Lollipop 5.0 Lollipop 7.0 Nougat 6.0

 Marshmallow

تبلیغات  فقط

نسخه رایگان

ندارد ندارد ندارد ندارد  فقط

نسخه رایگان

ندارد
قفل  برنامه فقط

نسخه

پریموم

دارد دارد فقط

نسخه

پریموم

ندارد فقط

نسخه

پریموم

ندارد
ضدسرقت فقط

نسخه

پریموم

دارد دارد دارد فقط

نسخه

پریموم

دارد ندارد
App advisor دارد دارد ندارد ندارد فقط

نسخه

پریموم

دارد دارد
اسکن وب‌سایت دارد دارد دارد فقط

نسخه

پریموم

فقط

نسخه

پریموم

فقط

نسخه

پریموم

دارد
اسکن وای‌فای دارد دارد ندارد ندارد فقط

نسخه

پریموم

دارد دارد
‌وی‌پی‌ان خرید جداگانه نسخه

پولی

ندارد ندارد فقط

نسخه

پریموم

خرید جداگانه ندارد
ردیاب

تلفن‌همراه

ندارد دارد ندارد دارد ندارد دارد ندارد

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *