دلایل خرید یک دستگاه گلکسی فولد سامسونگ

شرکت سامسونگ گوشی هوشمند گلکسی فولد انعطاف پذیر را در جریان رویداد فوریه خود رونمایی کرد. اسمارتفونی که به دلیل مشکلاتی در بخش صفحه نمایش عرضه آن با تاخیر رو به رو شد. به شکلی که پس از شش ماه شاهد عرضه این اسمارتفون انعطاف پذیر در بازارهای بزرگ نظیر ایالات متحده و کره جنوبی هستیم.

مشخصاتی که سامسونگ برای گلکسی فولد در نظر گرفته به عنوان یک پرچمدار بوده و خیره کننده به نظر می رسد. این دیوایس با حالت تاشو خود به افراد اجازه می دهد یا از یک گوشی هوشمند کوچک بهره ببرند یا یک فبلت ایده آل. شاید در حال حاضر اگر بخواهیم به یکی از تلفن های هوشمند گران قیمت بازار اشاره کنیم، Galaxy Fold در میان آنها حضور دارد اما این بدان معنا نیست که خرید محصول پرچمدار منعطف سامسونگ ارزش نخواهد داشت.

خلاقیتی که سامسونگ و مهندسان آن در طراحی گلکسی فولد بهره گرفتند، سعی شده تا شاهد یک مدل برجسته در بازار تلفن های هوشمند باشیم. بنابراین شاید از نگاه افرادی که علاقه ای به دنیای تلفن هوشمند ندارند، خرید گلکسی فولد صرفه اقتصادی نداشته و چندان جالب نباشد. اما برای افرادی که توجه بسیاری به گوشی هوشمند دارند و به نوعی دستگاهی با کاربری چندین ساعته آنهاست، خرید گلکسی فولد را ارزشمند می سازد.

در این مطلب می خواهیم بیان کنیم که چرا شما باید یک دستگاه گلکسی فولد داشته باشید.

مشخصات کلیدی Galaxy Fold

تاریخ عرضه و معرفی

معرفی 2019، فوریه
وضعیت عرضه در آینده نزدیک (سه ماهه دوم 2019)

نمایشگر

نوع Dynamic AMOLED لمسی خازنی، 16 میلیون رنگ
سایز 7.3 اینچ
رزولوشن 2152 در 1536 پیکسل، 16:10 (~414 پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی)
– 4.6 اینچ در حالت تاشده
– نسبت تصویر 21:9
– Super AMOLED
– رزولوشن +HD

بدنه

ابعاد
وزن
سامسونگ پی (Visa، گواهی مسترکارت)
سیم‌کارت نانو-سیم

پلتفرم

سیستم‌عامل اندروید 9.0 (پای)
تراشه Qualcomm SDM855 Snapdragon 855 (هفت نانومتری)
پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای (یک هسته‌ی 2.84 گیگاهرتز، سه هسته‌ی 2.42 گیگاهرتز Kryo 485 چهار هسته‌ی 1.8 گیگاهرتز Kryo 485)
پردازنده گرافیکی Adreno 640

حافظه

درگاه حافظه میکرو اس‌دی، تا 512 گیگابایت
حافظه داخلی 512 گیگابایت، 12 گیگابایت رم

دوربین

اصلی 12 مگاپیکسل (1.4 میکرومتر سایز پیکسل، 1/2.55 اینچ سایز سنسور، لنز 26 میلی‌متری واید، f/1.5-2.4، فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز، لرزشگیر اپتیکال تصویر)
12 مگاپیکسل (1.0 میکرومتر سایز پیکسل، 1/3.6 اینچ سایز سنسور، لنز 52 میلی‌متری تله‌فوتو، f/2.4، فوکوس خودکار، لرزشگیر اپتیکال تصویر، زوم اپتیکال دوبرابری
16 مگاپیکسل (لنز اولتراواید 12 میلی‌متری، f/2.2)
قابلیت‌ها فلش LED، HDR، پانوراما
ویدیو 2160p@30/60fps
سلفی 10 مگاپیکسل (فوکوس خودکار با تشخیص فاز، f/2.2)
8 مگاپیکسل (تشخیص عمق تصویر، f/1.9)

صدا

جک ۳.۵ میلی‌متری خیر
– صدای 32bit/384kHz
– لغو کننده‌ی نویز صدا از طریق میکروفون اختصاصی
– دالبی اتموس/AKG sound

باتری

باتری باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4380 میلی آمپر ساعت
شارژر – شارژ سریع 15 واتی
– شارژ سریع بی‌سیم 15 واتی
– شارژ معکوس 9 واتی

قابلیت‌ها

حسگرها حسگر اثرانگشت (کنار گوشی)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت، قطب‌نما
– ANT+
– بیکسبی
– سامسونگ DeX

شبکه

فناوری GSM / HSPA / LTE

اتصالات

شبکه بی‌سیم Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac، دو بانده، Wi-Fi Direct، هات‌اسپات
بلوتوث 5.0، A2DP، LE، aptX
GPS بله، با A-GPS، GLONASS، GALILEO
NFC بله
رادیو خیر
USB 3.1، Type-C 1.0 کانکتور ریورسبل

متفرقه

رنگ‌ها مشکی، نقره‌ای، سبز، آبی
محدوده قیمت 2000 یورو

چرا باید گلکسی فولد خرید

 

اگر از جمله افرادی هستید که علاقمند به دنیای فناوری می باشید، بدون شک گلکسی فولد یکی از دسته اسمارتفون هایی می باشد که می تواند به خوبی شما را راضی نگه دارد. گلکسی فولد گوشی هوشمند معمولی نیست و سامسونگ نیز آن را اولین امتحان خود برای تولید یک دیوایس منعطف می داند. تلفن هوشمندی که طراحی منعطفی داشته و به افراد اجازه می دهد با هزینه 2000 دلاری در واقع هم گوشی هوشمند داشته باشند و هم تبلت. این قابلیت تاکنون در هیچ دستگاهی وجود نداشته و نخستین بار سامسونگ آن را عملی کرد.

در حقیقت اولین بار در اواخر سال 2018 نمونه اولیه گلکسی فولد به نمایش درآمد اما نسخه نهایی را در جریان رویداد فوریه 2019 شاهد بودیم. البته معرفی زودهنگام و تست سریع این دستگاه موجب شد تا این شرکت اعلام کند، گلکسی فولد زودتر از موعد رونمایی شد و می بایست تا مراحل بیشتر تست خود را می گذراند. متاسفانه عجله سامسونگ موجب شد تا تاخیر چند ماهی به تعویق افتاده و در نهایت سپتامبر امسال پس از بازطراحی و بهبود ساختار بدنه دستگاه، شاهد عرضه مجدد آن باشیم.

سامسونگ سعی کرده پیشرفت بزرگی در بحث فناوری نمایشگر دستگاه تعبیه کند. فناوری که به قطع یقین باید آن را برجسته دانست و به دنبال آن هوآوی هم سعی کرده این موضوع را عملی سازد. یک تلفن هوشمند یکپارچه که در حالتی به شکل تبلت درمی آید و در حالت دیگر شبیه به تلفن هوشمند است. البته در حالتی که گلکسی فولد نمایشگر آن بسته می شود بیشتر شبیه به تلفن همراه کوچک مستطیلی شده اما در حالت نمایشگر باز شاهد صفحه نمایش پروضوح و بزرگی هستیم.

این همان ویژگی و نقطه عطف گلکسی فولد است که انتظارش را داشتیم و سامسونگ نیز بعد از رویاهای بسیار به آن جامه عمل پوشاند. البته هوآوی به عنوان رقیب دیرینه سامسونگ نیز در این زمینه تلاش بسیاری کرد تا بتواند در کنار برند کره ای یکی از نخستین تولیدکننده گوشی هوشمند انعطاف پذیر باشد. در حالی که یک هفته ای از عرضه گلکسی فولد می گذرد، میت ایکس هوآوی هم اکتبر امسال به بازار می رسد.

اگرچه مشکلاتی در نمایشگر گلکسی فولد موجب تاخیر عرضه آن شد اما میت ایکس نیز از برخی نقایص رنج می برد و همین امر موجب شده تا عرضه دستگاه به اکتبر کشیده شود. این در حالی بود که انتظار آن را نداشتیم. Galaxy Fold به معنای واقعی کلمه یک گام بزرگ سامسونگ در عرصه صنعت تلفن هوشمند به حساب می آید. محصولی که این شرکت آرزوهای بسیاری در سرمی پروراند و در نهایت به معرفی یک محصول برجسته پرداخت. دیوایسی که در ابتدا مشابه آن وجود نداشته و در حال حاضر هم چنین محصولی را نمی توان یافت و خریداری کرد.

گلکسی فولد عرضه شده تا علاقمندان به صنعت تلفن هوشمند از دستگاه دیجیتالی منحصربفردی برخوردار شوند تا بتوانند یک گام جلوتر از باقی افراد محسوب شوند. یک گام جلوتر که آنها را به افرادی متفاوت تبدیل می سازد. بنابراین تجربه کاربری با این دستگاه نیز بسیار لذت بخش است و نباید آن را دست کم گرفت. این گوشی هوشمند سامسونگ نقطه عطفی در میان محصولات برند کره ای بوده که نه تنها مشخصات ویژه و خاصی دارد، بلکه طراحی زیبایی هم برای آن در نظر گرفته شد.

بنابراین دشوار است که بگوییم گلکسی فولد تلفن هوشمند مطلوبی نیست و ارزش های بسیاری برای خرید دارد. از یک سو کیفیت ساخت بالایی دارد و این خود شایسته یک پرچمدار می باشد. در سوی دیگر سخت افزار بسیار قدرتمند داشته و در نکته سوم باید به قابلیت هیبریدی اشاره کرد که نقطه عطف آن محسوب می شود.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *