چگونه سرعت اتصال اینترنتی 3G خود را افزایش دهیم؟

امروزه 4G و LTE تقریبا در هر بازار عمده ای بدون رقیب هستند. اما اگر به یک منطقه روستایی یا کمتر توسعه یافته بروید، 3G باز هم گزینه قابل اعتماد تر و گسترده تری می باشد. متاسفانه، امروزه نیاز به اینترنت کاملا ضروری می باشد، و 3G هم همیشه در دسترس نیست. خبر خوب این است که عملکردهایی وجود دارد که دسترسی به 3G را در گوشی تان بهبود می بخشد.

در اینجا در مورد برخی از ترفندهای مفیدی که به بهبود سرعت اینترنت تلفن اندرویدتان کمک می کند، صحبت می کنیم. البته نمی توانید دستگاه های قدیمی را به هیچ وجه پر سرعت تر کنید، اما اگر فقط می خواهید سرعت مرورگر اینترنت تان بیشتر شود، شاید این روش ها به شما کمک کنند.

همچنین بخوانید : چگونه گوشی خود را 4G کنیم ؟

Opera Max

Opera Max واقعا یک فروشگاه مجازی برای کسانی است که قصد دارند استفاده از داده های خود را کنترل کنند و سرعت مرورگر خود را بهینه سازی کنند. اگرچه این برنامه با شبکه های WiFi فشرده طراحی شده است، قابلیت های بسیاری دارد که اینترنت 3G شما را سرعت می بخشد. Oprera Max به طور فعال محتوای جریان را بهینه می کند به طوری که بهینه و سریع می شود.

به تازگی، اپرا برنامه ی بهینه سازی داده تان را بهبود می دهد یعنی تا حدی  که در حال حاضر اپرا ادعا می کند که افزایش سرعت اینترنت 23٪ بیش از استفاده ی معمول است. یعنی تقریبا یک چهارم سریعتر از قبل و مصرف داده آن هم نصف مصرف قبل ؟

این عالی است ، همان چیزی که دوست داشتید! اگر سعی می کنید تا بیش ترین استفاده را از اتصال 3G خود داشته باشید، ابتدا Opera Max را امتحان کنید و سپس اگر افزایش سرعت مشخصی را مشاهده نکردید، مراحل بعدی را انجام دهید.

روی دکمه زیر کلیک کنید تا از فروشگاه Google Play این برنامه را دانلود کنید!

 

آرشیو فیس بوک

رک و پوست کنده باید گفت که فیس بوک، شیطان است. حداقل تا آنجا که به استفاده از داده ها مربوط می شود. استفاده از باتری را که دیگر ذکر نمی کنیم! تعویض فیس بوک یک راه عالی برای کاهش استفاده ی بیش از حد است. این برنامه به طور خاصی برای کاربرانی که قادر به دسترسی به شبکه های اجتماعی محبوب جهان نیستند، طراحی شده است، و به کاربران حس اعتماد و اطمینان می دهد، و هم چنین اینترنت کم تری نیز مصرف می کند.

facebook

اگر فرایند پاک کردن برنامه ی رسمی فیس بوک را تجربه کرده اید ، حتما نتایج مطلوبی کسب کرده اید، اما اگر به یک برنامه با دسترسی آسان به مرورگر نیاز دارید، استفاده از برنامه ی زیر را به شما پیشنهاد می کنیم، Facebook Lite برای شما بسیار مناسب است.

 

تصاویر را در مرورگر خود غیرفعال کنید

برای سریع تر کردن دسترسی به اینترنت، سعی کنید مرورگر خود را در حالت Text Only قرار دهید. همه ی مرورگرها از این قابلیت پشتیبانی نمی کنند، اما می توان آن را در بیشتر منو های تنظیمات پیدا کرد.

تبدیل مرورگر خود به Text Only از بارگیری تصاویر، که داده ی اینترنت بسیاری مصرف می کند، جلوگیری می کنند. هنگامی که تلفن شما شروع به نادیده گرفتن تصاویر می کند، شما بهبود سرعت اینترنت را نیز احساس خواهید کرد.

مرورگر وب بهتری پیدا کنید

better internet Browser-چگونه سرعت اتصال اینترنتی 3G خود را افزایش دهیم؟
چگونه سرعت اتصال اینترنتی 3G خود را افزایش دهیم؟

Chrome یک مرورگر عالی برای کاربران معمولی است. این مرورگر می تواند در سراسر دستگاه های متعدد برای یک تجربه اینترنت بی نظیر، از جمله به خاطر سپردن تمام رمزهای عبور و بوک مارک های خود، همگام سازی شود. با این حال، کروم به دلیل استفاده ی نادرست از حافظه، شهرت زیادی ندارد.

برای صرفه جویی بیش تر در حافظه ی در دسترس مرورگر تلفن همراه، ما باز هم اپرا مکس را توصیه می کنیم. با استفاده از این سرویس VPN شخص ثالث، شما قادر خواهید بود مگابایت داده ها را در برنامه های به اشتراک گذاری اجتماعی، ویدئو، موسیقی و عکس ذخیره کنید، برنامه های خود را مدیریت کنید تا ببینید چه برنامه هایی بیش ترین داده را مصرف می کنند، مصرف داده خود را مدیریت می کنید و حتی سرعت Wi-Fi تان را افزایش می دهید.

با این حال، اپرا مینی نیز یک نسخه ی سبک تر و در عین حال مفید تر از مرورگر اپرا است که ما نیز آن را توصیه می کنیم. هر دو برنامه به صورت رایگان در فروشگاه Play در دسترس هستند.

حافظه ی ذخیره سازی خود را پاک کنید

اگر روش های بالا را آزمایش کرده اید و شبکه ی 3G تان هنوز هم کم سرعت است، ممکن است مشکل از دستگاه شما باشد و نه شبکه ی شما.  زمانی که 3G نرمال است، یک راه طولانی به شما پیشنهاد می کنیم، که برنامه ها و سیستم عامل را به 4G بهینه می کنند. این روش می تواند به برخی از مسائل مربوط به مدیریت منابع مخفی منجر شود که به محض اینکه از آن ها آگاه می شوید، این مشکل به راحتی برطرف می شود.

در حالی که نسخه های جدیدتر اندروید برای مدیریت حافظه ی سیستم شما بهتر و بهتر می شوند، داشتن حافظه ی پنهان هنوز هم می تواند از حافظه ی دستگاه شما بخورد و آن را کند نماید. این مسئله به ویژه در رایانه های قدیمی تر با استفاده از نسخه های قدیمی تر Android مشکلاتی را به وجود می آورد.

 

پاکسازی حافظه ی پنهان گوشی

داشتن یک حافظه ی پر شده می تواند همه چیز را در تلفن شما، از جمله مرور اینترنت تان را کند نماید. یک روش مناسب برای افزایش سرعت گوشی تان این است که این حافظه ها را پاک کنید. برای پاک کردن یک حافظه پنهان برنامه، به تنظیمات> برنامه ها بروید و سپس برنامه ی مورد نظر را انتخاب کنید. از اینجا، روی پاک کردن حافظه ی کش کلیک کنید.

اگر مطمئن نیستید که کدام برنامه ی شما اینترنت زیادی مصرف می کند، هم چنین می توانید با استفاده از یک برنامه ی پاک کردن حافظه ی پنهان فقط با یک دکمه ی  Clear All Cache، مانند برنامه ی Clean Cache Cleaner، حافظه ی کش همه این برنامه ها را پاک کنید.

 

برنامه های که حجم زیادی دارند را پاک کنید

memorry hogging apps

در حالی که اندروید از پر شدن حافظه ی برنامه ها تا حدودی جلوگیری می کند، ممکن است که تعداد انگشت شماری از برنامه های پس زمینه حریص بوده و باعث کندی گوشی شما شوند. وقتی که سخن از استفاده از حافظه می شود، ابزارها تمایل به گرفتن حافظه ی بیش تری دارند.

برای به دست آوردن سریع ترین تجربه ی ممکن در استفاده از تلفن خود، هر ویدجتی را در گوشی تان پاک کنید و هر برنامه ای که از آن استفاده نمی کنید را حذف کنید.

حالت شبکه مورد نظر خود را تغییر دهید

اگر حافظه ی گوشی تان کمرنگ شده است و مطمئن هستید که این یک مشکل ازشبکه است، نه یک مشکل از مدیریت منابع، و سپس با استفاده از حالت شبکه مورد نظر تلفن خود، آن را اجرا کنید. متاسفانه، این تنظیمات در دستگاه های مختلف متفاوت است، اما تلاش کنید تا در تنظیمات زیر، تنظیمات مربوط به اتصال به شبکه، را پیدا کنید.

در این منو، GSM 2G است و WCDMA 3G  وجود دارند . معمول ترین تنظیمات پیش فرض، “GSM / WCDMA / LTE auto”، است که تلفن شما بسته به بالاترین سطح موجود، تنظیمات داده ها را مشخص می کند.

با این حال، در برخی از نقاط 4G ضعیف است، در حالی که شبکه ی 3G قوی است. با تنظیم کردن حالت شبکه ی خود به GSM / WCDMA خودکار، شما مشخص می کنید که به طور خودکار از اتصالات شبکه های در دسترس 4G یا 2G و 3G استفاده کنید.

سعی کنید گزینه های مختلف را امتحان کنید تا ببینید که کدام یک از آن ها اینترنت بهتری را به شما می دهند. توجه داشته باشید که تغییر دادن به این منو ممکن است چند ثانیه طول بکشد تا اجرا شود، بنابراین همه ی گزینه ها را امتحان کنید و دقیقا مشخص کنید که کدام حالت شبکه، بهترین گزینه برای منطقه ی شماست.

 

نتیجه

این توصیه های ما برای افزایش سرعت اتصال اینترنت 3G بود. اکثر این عملکردها با کاهش منابع تلفن شما همراه است که به منظور اطمینان از اینکه مرورگرتان قادر به ارائه ی بهترین عملکرد به شماست انجام می شوند، اما هم چنین ممکن است که شما نتایج بیش تری که با منطقه تان سازگار است، کسب کنید. آیا موارد دیگری نیز مواجه شده اید  که به کاربران کمک می کنند که از شبکه 3G خود بیش تر استفاده کنند؟ به ما اطلاع دهید البته منظور ما، “ارتقا به سرویس با 4G” نیست، زیرا این کار چندان هم هوشمندانه نیست.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *